Autor Wątek: MiG-31  (Przeczytany 96791 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

MiG-31
« dnia: Grudnia 26, 2009, 16:25:27 »

Ktoś wie może co to jest (oprócz tego że to Mig-31)i co to tam robi?

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 26, 2009, 17:14:48 »
Mam głupie przeczucie, że to fotomontaż. Ale mogę się mylić.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 26, 2009, 17:48:44 »
Photoshop wiecznie żywy  :002: Zwłaszcza ze mi to wygląda na amerykański lotniskowiec  :002:

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 26, 2009, 18:13:21 »
To chyba rzeczywiście jest lotniskowiec klasy Nimitz, ale dałem się nabrać w sumie :003:

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 27, 2009, 00:01:15 »
Fotka (która swoją drogą do LOLa powinna trafić a nie tu) jest częścią tej galeryjki:
http://www.photosight.ru/users/197169/

Skądinąd interesujące są m.in. te trzy zdjęcia, przedstawiające egzemplarz zmodernizowanego MiGa-31BM o nr taktycznym "52", więc od biedy można powiedzieć że zbiór ma jednak pewien związek z tematem :)






John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 09, 2010, 18:09:02 »
Trafił mi się jeszcze jeden MiG-31BM (moim zdaniem to właśnie zmodernizowany samolot) o nr taktycznym 16. Swoją drogą zastanawia mnie jak sprawa z tymi maszynami wygląda, tym bardziej że NAZ "Sokoł" nie podaje żadnych informacji na temat postępów prac modernizacyjno-remontowych nad kolejnymi egzemplarzami.




[gmod]Wydzielony z "Zakupy i modernizacje sprzętu WWS".[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Czerwca 13, 2010, 18:20:40 wysłana przez John Cool »

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 09, 2010, 21:43:13 »
Cytuj
Przy okazji trafił mi się jeszcze jeden MiG-31BM (moim zdaniem to właśnie zmodernizowany samolot) o nr taktycznym 16. Swoją drogą zastanawia mnie jak sprawa z tymi maszynami wygląda, tym bardziej że NAZ "Sokoł" nie podaje żadnych informacji na temat postępów prac modernizacyjno-remontowych nad kolejnymi egzemplarzami.

John nie podają bo nic nie robią  :005: Strasznie wolno im to idzie wszystko. Nowych samolotów w sumie nie ma a remontyidą jak krew z nosa.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 09, 2010, 22:26:21 »
Chodziło mi raczej o to że coś się jednak dzieje, bo co najmniej kilka sztuk MiG-31BM jednak sobie lata (przynajmniej moim zdaniem, jestem otwarty na inne sugestie) i to nie tylko w ośrodkach zastosowania bojowego ale i w eskadrach -  a mimo to wytwórnia póki co nie daje znaku życia i choć można sobie na upartego spokojnie znaleźć ile z grubsza dostarczono z KnAAPO Su-27SM, ile Su-25SM ze 121.ARZ etc. ale nie ma żadnych informacji o MiGu-31BM.

Poza tym tak naprawdę modernizacja Foxhoundów, sądząc po artykule P. Butowskiego z Lotnictwa (jakoś maj 2009), zaczęła się w zasadzie dopiero w zeszłym roku więc choćby z tego względu nie ma co spodziewać się okrętu.


92, 93 i 94 w 4.CBP Sawasjejka.

W każdym razie, abstrahując od tego wydaje mi się że w ośrodku zastosowania bojowego są co najmniej 3 egzemplarze MiGi-31BM: #92, #93 oraz #94. W jednostkach liniowych zaś jak wyżej można zobaczyć jeszcze #02, #52 oraz ów #16. Podobno lata też #66 ale nie mam zdjęcia (może też komuś się z #16 pozajączkowało i zrobiła mu się z jedynki szóstka, tworząc #66).

Moim skromnym zdaniem są to właśnie MiG-31BM. Nie oznacza to oczywiście że nie ma ich więcej - wymieniłem tylko egzemplarze o których istnieniu wiem  :001: Na dzień dzisiejszy ostrożnie szacuję że łącznie jest ich w WWS ok. 10 sztuk.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 11, 2010, 00:02:24 »
Podobno lata też #66 ale nie mam zdjęcia (może też komuś się z #16 pozajączkowało i zrobiła mu się z jedynki szóstka, tworząc #66).
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 11, 2010, 00:30:30 »
Akurat ten egzemplarz to nie jest MiG-31BM, tylko zwykły MiG-31B  :003: :002:

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 11, 2010, 08:10:24 »
Wiesz to z "papierów" czy da da się to ocenić wzrokowo ?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 11, 2010, 10:31:19 »
Da się je odróżnić od pozostałych wersji i to całkiem prosto. Warto zwrócić zawsze uwagę na dwa szczegóły:

1) Nad przednim wiatrochronem zamieszczono dodatkowe lusterko wsteczne (nieobecne w poprzednich wersjach MiG-31B/BS).

2) Pod skrzydłem znajdują się cztery nowe, mniejsze belki podskrzydłowe na uzbrojenie, przygotowane dla pylonów APU-72 lub APU/AKU-170 pod nowe pociski przenoszone przez MiG-31BM: kpr R-73K/L oraz kpr R-77 (izd. 170-1). Natomiast ta wielka belka z poprzednich wersji, pod którą uprzednio podwieszano kpr R-40TD lub APU-60-2 z kpr R-60M jest podczas remontu usuwana, jako że oba pociski są wycofane z uzbrojenia Foxhoundów. Tzn. może inaczej - na starych wersjach będą najpewniej dalej stosowane, ale nie dotyczy to MiGa-31BM i ten będzie już korzystał z nowego uzbrojenia.



Jeśli maszyna się cechuje dwoma powyższymi punktami i wygląda całkiem świeżo, to jest wysokie prawdopodobieństwo że masz do czynienia z MiGiem-31BM.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 11, 2010, 11:05:23 »
Wielkie dzięki. Teraz widać jak na dłoni ale jak ktoś pokaże :). Człowiek ogląda stateczniki, skrzydła, wloty itp a tu masz.
Myślałem że lusterko jest chowane.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 13, 2010, 17:54:27 »
Czy MiG-31 od początku miał cztery węzły podwieszeń pod skrzydłami?

Na starych zdjęciach MiG-31 (bez literki, inaczej izdielije 01) afiszuje się tylko z tymi dwoma dużymi pod skrzydłami. Butowski o jego uzbrojeniu pisał zaś: 2 x R-40 lub 4 x R-60 - czyli były tylko dwa węzły na których rakiety podwieszano zamiennie. Z kolei MiG-31B (izdielije 01B) chyba ma już cztery węzły pod skrzydłami. Zatem czy tę dodatkową zewnętrzną parę dostała dopiero wersja MiG-31B czy była wdrożona jeszcze w czasie produkcji MiG-31 lub była wynikiem jakiejś modernizacji?

Zestaw uzbrojenia MiG-31 (izdielije 01):


Sorry za OT, ale mam bzika na punkcie takich dupereli :002:

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 13, 2010, 18:17:59 »
Myślę że pan Piotr Butowski ma tutaj rację. Przy czym pod dodatkową parą belek podskrzydłowych na MiG-31B podwieszało się o ile pamiętam chyba tylko dodatkowe zbiorniki paliwa, rozkład podwieszeń uzbrojenia jednak generalnie pozostał taki sam... no, pomijając może fakt że MiG-31B mógł zabierać również pod kadłubem rakiety R-33S zamiast R-33.

Tym samym pozwoliłem sobie utworzyć na Forum nowy temat  :001:

Warto przy tym oczywiście pamiętać że belki pod MiG-31BM są innego typu i nijak się mają do tego co oglądaliśmy pod skrzydłami poprzednich wersji Foxhoundów.

Poza tym generalnie jest po drodze jeszcze jedna wersja - MiG-31BS czyli klasyczny MiG-31 doprowadzony do standardu wyposażenia produkcyjnych MiGów-31B, ale odróżnia się od niego posiadaniem tylko tych dwóch dużych belek pod skrzydłami dla rakiet R-40TD/R-60M i brakiem sondy paliwowej. Wbrew pozorom całkiem sporo ich lata jeszcze w WWS, włączając na przykład te z 764 IAP w Permie (Bolszoje Sawino).