Skoro mowa w temacie o rosyjskich lotniskowcach to odnośnie 279.OKIAP i listy Su-33 obu eskadr bojowych pułku warto jeszcze wspomnieć że istnieje również trzecia eskadra szkolno-treningowa (3.AE) - "Wróble", operująca na szkolnych samolotach pokładowych Su-25UTG. Myślę że również warto sporządzić ich listę.
Znaczek trzeciej eskadry.Prototypy: 1. "
08" — Pierwszy prototyp T8UTG-1 powstały z przebudowanego Su-25UB. Dziewiczy lot 1 września 1988 roku. Na wystawie MAKS 1999 samolot zaprezentował mechanizm składania skrzydeł - jedyny egzemplarz morskiej "żaby" zmodyfikowany w ten sposób (na egzemplarzach seryjnych nie ma tej instalacji).

W latach 1990-1991 zakłady lotnicze w Ułan-Ude (U-UAZ) wykonały serię 10 samolotów Su-25UTG. Pierwsze pięć egzemplarzy trafiło do Sewieromorska, pozostałe 5 trafiło do ośrodka treningowego Nitka (НИУТК) w Sakach (Nowo-Fiodorowka) na Ukrainie. Po upadku ZSRR zostały one przejęte przez Ukrainę, aczkolwiek część egzemplarzy zwrócono później Rosji.
Pozostałe maszyny w posiadaniu lotnictwa WMF FR nie były oczywiście wystarczające stąd też co interesujące wysłano zapytanie do zakładów Suchoja o przebudowę kilku zwykłych samolotów szkolnych Su-25UB w wersję pokładową nazwaną Su-25UBP ("P" od "Pałubnyj"). Ostatecznie do tego nie doszło z dwóch przyczyn: 1) wierzono jeszcze wówczas w powstanie i wdrożenie do marynarki wersji Su-27KUB, 2) opcja ta okazała się zbędna po tym jak pojawiła się możliwość przejęcia części Su-25UTG pozostających na Ukrainie.
Egzemplarze seryjne:Przekazane do Sewieromorska:
1. "
04" —
2. "
06" — 11 listopada 1992 roku egzemplarz n/b '06' uległ rozbiciu podczas próby lądowania nieopodal Murmańska. Przyczyną był najprawdopodobniej błąd pilota.
3. "
07" —
4. "
10" — w styczniu 2004 roku uległ wypadkowi podczas lądowania na lotniskowcu TAKR "Kuzniecow", zrezygnowano z remontu maszyny i samolot ostatecznie spisano ze stanu.
5. "
11" — w służbie do dnia dzisiejszego.
Przekazane do do ośrodka treningowego Nitka (НИУТК) w Sakach (Nowo-Fiodorowka) :
6. "
60" — przejęty przez Ukrainę, otrzymał nowy n/b "
42", obecnie nielot.
7. "
61" — przejęty przez Ukrainę ale później na bazie dwustronnych umów przekazany z powrotem do WMF FR, otrzymawszy n/b "
16", spisany ze stanu w roku 2007.
8. "
62" — przejęty przez Ukrainę, otrzymał nowy n/b "
43", w roku 2007 został sprzedany do ChRL (sic!).
9. "
63" — przejęty przez Ukrainę ale później na bazie dwustronnych umów przekazany z powrotem do WMF FR, otrzymawszy n/b "
17", spisany ze stanu w roku 2007.
10. "
64" — przejęty przez Ukrainę ale później na bazie dwustronnych umów przekazany z powrotem do WMF FR, otrzymawszy n/b "
18".
Ponadto w ostatnim czasie można zaobserwować egzemplarze o innych numerach, najprawdopodobniej pochodzą one jednak z dawnej serii a po remontach zostały im nadane nowe numery boczne.
- "
08" (wrzesień 2010),
- "
12" (wrzesień 2010),
- "
14" (wrzesień 2010),
- "
15" (wrzesień 2010).


