Autor Wątek: DCS A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!  (Przeczytany 41983 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #105 dnia: Października 16, 2010, 19:35:04 »
To powyżej wygląda jak 13WELT "w pracy" lub jak dział Falcona na LowLandTigerMeet  :021:
 
 
(gdyby jeszcze kokpity pasowały)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #106 dnia: Października 16, 2010, 20:05:51 »
My HOTAS is better than yours  :002:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #107 dnia: Października 17, 2010, 10:06:22 »
To jakieś lan party?
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #108 dnia: Października 17, 2010, 12:37:33 »
Łeee, nawet FreeTracka nie mają. To na pewno jakieś arcade  :118: :118:

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #109 dnia: Października 17, 2010, 17:10:32 »
No więc korzystając z różnych okazji i perspektywy 2 tygodni urlopu skusiłem się  :banan Sprawą, która budziła moje największe obawy była wydajność i ilość FPS. Okazuje się, ze jest bardzo dobrze  :karpik

Na takich ustawianiach:



które to jak dla mnie są wystarczające, spadki poniżej 25 klatek są bardzo rzadkie. W zapasie jest zawsze zjechanie z cieniami i zasięgiem widoczności jeśli w trakcie większego zamieszania okazało się jednak, że spadki są znaczne. Mój sprzęt jest już dość wysłużony: C2D E8200 bez kręcenia, GF 8800GT bez kręcenia i 4 giga ramu. Niżej kilka skrinów z widocznymi klatkami. Jak polatam skrobnę jeszcze kilka słów o wrażeniach.

 


That's Vietnam music... can't we get our own music?

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #110 dnia: Października 18, 2010, 12:57:55 »
Witam,

Ja również "zanabyłem" DCS Wathog'a. Też jestem zadowolony z wydajności tej wersji beta. No zobaczymy jak to będzie z produktem finalnym...

Jest te kilka minusów ale to jeszcze beta...:
1. Brak wsparcia 64bit dla TrackIR (to ponoć leży po stronie naturalpoint'a, ale oni coś ostatnio słabo działają przy uaktualnianiu sterowników. Ja mam TrackIR3Pro + Vector i nie mogę się doczekać sterowników 5.1, które będą działały z moim TrackIR3... Pewnie czekają, aż kupię sobie TrackIR5  :001: )
2. ForceFeedback jeszcze nie działa. A przy najmniej u mnie nie działa no i na forach anglojęzycznych też doczytałem się, że nie działa. 

To z takich pierwszych spostrzeżeń. Tych braków i niedoróbek jest oczywiście więcej ale ogólnie wrażenia pozytywne  :002:

Ja mam dodatkowo problem ze stabilizacją lotu. Przy każdym załadowaniu misji (czy to stworzonej przez siebie, czy to jakiejś treningowej) A-10C przechyla mi się na lewe skrzydło. Ustawienia HOTAS mam raczej OK, jest wytrymowany nie ma żadnych przesunięć, zresztą z poziomu symulatora wygląda, że osie działają poprawnie. Dla pewności ustawiłem "dead zones" ale to i tak nic nie pomogło. Wychodzi na to, że od strony HOTAS'a wszystko jest OK. I jest to trochę dziwne bo samolot normalnie nie powinien mieć takich tendencji do skrętu a trymowanie w tym zakresie powinno się stosować przy nierównym obciążeniu skrzydeł albo po uszkodzeniu powierzchni skrzydła/steru, np. przez atak nieprzyjaciela  :003:
Być może powinienem włączyć jakiś system stabilizacji lotu czy coś innego ale jeszcze nie doczytałem instrukcji. Ale samo włączenie autopilota jest trudne. Muszę kontrować wolant aby zniwelować ten przechył i jeszcze zrobić to w miarę stabilnie a dopiero wtedy mogę próbować włączyć autopilota...
Generalnie dziwne. Jeszcze nie spotkałem się z opisem takiej przypadłości. Uuziel101 może Ty masz na ten przypadek jakieś lekarstwo? A może ktoś inny pomoże?

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

qrdl

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #111 dnia: Października 18, 2010, 13:09:06 »
Yossarian, żebyśmy się źle nie zrozumieli... może najpierw warto zapoznać się z instrukcją, systemami samolotu, etc. zanim ocenimy, że "...jest to trochę dziwne bo samolot normalnie nie powinien mieć takich tendencji", żeby następnie stwierdzić "Być może powinienem włączyć jakiś system stabilizacji lotu czy coś innego ale jeszcze nie doczytałem instrukcji."

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #112 dnia: Października 18, 2010, 13:42:20 »
Ale ja nie oceniam, tylko proszę o wskazanie błędu, który prawdopodobnie robię. Jeżeli tak to odebraliście to przepraszam.
Chodziło mi o "samolot" a nie o DCS A-10C i to też piszę z pewną dozą niepewności...  :001:
DCS A-10C zakupiłem trzy dni temu i jeszcze nie zdążyłem wszystkiego ogarnąć  :001: A jest tego ponad 600 stron.
I jak chyba większość, jak kupuje "telewizor" to najpierw go włącza a później czyta instrukcję  :002: I ja trochę podobnie robię...
A że w symulatorach już trochę "siedzę" (co prawda wyłącznie offline), już ponad 10 lat (zauroczyłem się Falcon'em 4 jak pojawił się na rynku... kiedy to było...), to trochę z rutyny człowiek chce zasiąść za sterami i poćwiczyć różne systemy przed zapoznaniem się z instrukcją. A jak tu poćwiczyć jak ma się podstawowy problem z wytrymowaniem samolotu?

Więc o ile to nie problem dla kogoś, to proszę o podanie przyczyny dlaczego tak się dzieje (z tym przechyłem).
Sam w wolnej chwili będę czytał instrukcję i jak dojdę do tego sam, to dam znać :-)

Wiem, że jest to beta i nie mogę oczekiwać, że wszystkie systemy będą włączone jak wchodzę do misji treningowej, która rozpoczyna się w powietrzu. W pełnej wersji symulatora można się tego spodziewać a może nawet być tego pewnym, że tak powinno być ale w wersji beta wszystkiego można się spodziewać. I tym bardziej ja tu nic nie oceniam.

Być może jest to trochę OT, za co przepraszam moderatorów  :001:


Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Troghv

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #113 dnia: Października 18, 2010, 15:19:08 »
Powinno wyjaśnić problem z trymowaniem w Twoim przypadku:

Cytat: Nate--IRL--
It is usually caused by having another device with FFB on your computer. But Producer.cfg has now got FFB = False as a default, and this won't happen in later builds.

Nate

Zawsze można zastosować autopilota (1 lub Q) :004:

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #114 dnia: Października 18, 2010, 15:47:42 »
Troghv, dzięki ale to nie to. Wczoraj wyłączałem FFB w tym pliku "Producer.cfg".

A z autopilotem też próbowałem ale jest ciężko go włączyć, bo najpierw muszę ręcznie ustabilizować lot, szybko wcisnąć "1" i liczyć na szczęście, że ten przechył nie wyłączy autopilota co często się zdarza  :005:
Nawet ustawiłem widok z zewnątrz aby sprawdzić czy wszystkie powierzchnie sterowe mam poprawnie ustawione, czy czasem jakieś lotki nie są wychylone przy neutralnym położeniu wolantu. No ale na pierwszy rzut oka jest OK. Wszystkie lotki są równo a samolot przechyla się w lewo... Moc silników też sprawdzałem na przyrządach, wszystko pracuje równo.
Poczytałem przed chwilą trochę o FCS (Flight Control Systems). W A-10C są trzy systemy:
1. Stability Augmentation System (SAS) - ten wpływa na pitch i yaw, a ja mam problemy z roll.
2. Manual Reversion Flight Control System (MRFCS) - to jest jakiś system awaryjny, kiedy oba systemy hydrauliczne zawiodły. Z tego co zrozumiałem w przypadku "roll" kontrola jest przełączana z hydrauliki lotek na kontrolę bezpośrednią z wolantu na lotki trymujące. Ale w moim wypadku główne powierzchnie sterowe wychylają się poprawnie, co przy wyłączonej hydraulice chyba nie miałoby miejsca? No ale sprawdzę to jak wrócę do domu.
3. Enhanced Attitude Control System (EAC) - ale to jest system wspierania autopilota i precyzyjnego celowania z działka, który wspiera się na wbudowanym GPS INS (EGI) navigation system, the Central Air Data Computer (CADC) i na SAS. Czyli ten system nie powinien wpływać na "roll" kiedy autopilot jest wyłączony.

Sam autopilot działa w trzech trybach:
1. Altitude/Bank Hold,
2. Altitude/Heading Hold,
3. Path Hold.
Ale tu raczej autopilot nie wpływa na ten przechył bo każde, większe poruszenie wolantem wyłącza autopilota a włączenie/wyłączenie jest sygnalizowane na HUD'ie.

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #115 dnia: Października 18, 2010, 16:10:54 »
Cytuj
2. Manual Reversion Flight Control System (MRFCS) - to jest jakiś system awaryjny, kiedy oba systemy hydrauliczne zawiodły. Z tego co zrozumiałem w przypadku "roll" kontrola jest przełączana z hydrauliki lotek na kontrolę bezpośrednią z wolantu na lotki trymujące. Ale w moim wypadku główne powierzchnie sterowe wychylają się poprawnie, co przy wyłączonej hydraulice chyba nie miałoby miejsca? No ale sprawdzę to jak wrócę do domu.

To, że sterujesz lotkami trymującymi (czyli prościej mówiąc trymerem lotki) w żaden sposób nie wyklucza faktu że lotki się wychylają. Wychylając w którąś ze stron trymer powodujesz że powstaje siła aerodynamiczna, a od niej moment o ramieniu w przybliżeniu szerokości lotki i osi obrotu, na zawiasach lotek który wychyla lotkę do góry lub dołu powodując zwiększenie lub zmniejszenie siły nośnej na danym skrzydle.

Przykładowo, klapka trymera na lewym skrzydle ustawiona jest do góry, profil (trymer-lotka) wysklepia się w taki sposób że siła aerodynamiczna działa w dół, wychyla to lotkę o kilka stopni w dół i teraz profil lotka-skrzydło jest tak wysklepiony że na lewym skrzydle siła nośna jest większa niż na prawym (tam odwrotnie), co powoduje przechył w prawą stronę.
Tak mniej więcej wygląda mechanizm sterowania trymerem, gdy odcięte jest sterowanie samym sterem.

EDIT:
Trzeba było by zobaczyć czy na ziemi przy prędkości zerowej będą się stery wychylać, wtedy będzie wiadome czy jest to wymodelowane, czy też nie.

Pozdro.

Troghv

  • Gość
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #116 dnia: Października 18, 2010, 16:12:52 »
@Yossarian
A próbowałeś latać z odłączonym dżojem dla testu (nawet na klawiaturze)? Może problem faktycznie leży po stronie sprzętowej (na te chwile). Przechył samolotu jest tutaj akurat sprawą oczywistą, trzeba trymować. Mnie rolluje na prawo...ale delikatne wytrymowanie i wszystko wraca do normy.

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #117 dnia: Października 18, 2010, 16:37:05 »
Flanker, dzięki za wyjaśnienia i poradę. Muszę faktycznie sprawdzić jak jest na ziemi  :001:


Troghv, dzięki, spróbuję z odłączonym joyem ale szczerze mówiąc to wątpię aby to coś dało. Sprawdzałem wychylenia osi w opcjach symulatora i wszystko było OK. Dla pewności dodałem "dead zone" dla obu osi. Z trymowaniem to oczywista, oczywistość  :002: ale w moim przypadku to nie jest delikatne trymowanie. Zrzucałem całe uzbrojenie i też nic nie dawało. Myślałem, że to wiatr, no ale wiatr spycha raczej w bok (przynajmniej w symulatorach). Zresztą zmieniałem kierunek lotu a przechył był taki sam a jakby było to od wiatru to po zawróceniu bym przechylał się w drugą stronę.

Pooglądałem sobie filmiki na Youtube z procedurą startu A-10C. Jak będę miał czas wieczorem to sprawdzę czy wszystkie systemy są włączone.
Jeszcze jedna myśl przyszła mi do głowy, paliwo. Być może jest nierówno rozmieszczone. No ale do tego jeszcze nie doszedłem w instrukcji...  :002:

Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Offline Yossarian

  • 13 WELT
  • *
Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #118 dnia: Października 19, 2010, 10:16:11 »
Witam ponownie,

Wczoraj wieczorem miałem chwilkę czasu aby jeszcze raz podejść do tematu. Co prawda była to chyba tylko godzinka, no ale zawsze  :001:
No i coś tam się udało. Odpaliłem kompa, uruchomiłem DCA:A-10C i o dziwo wszystko było OK. Samolot leciał prosto jak po sznurku, tylko lekkie wytrymowanie aby zachował wysokość i po problemie. Autopilot załączał się też bez problemu. Później wcisnąłem chyba coś na HOTAS'ie i zaczął mi się znowu przechylać ale tym razem w prawo i po pewnym czasie nie mogłem nad nim zapanować i zwalił się na ziemię  :006:. Dałem moc na full, wyciągałem go jak mogłem ale się zwalił. Niestety nie zaobserwowałem pracy silników... Ale może to kogoś naprowadzi co tam mogłem włączyć/wyłączyć  :001:. Zamapowałem swój HOTAS (G940) w jak najbardziej zbliżonym układzie przełączników jak ten co jest w A-10C, ale jeszcze nie obczaiłem wszystkich przełączników i być może coś tak kliknąłem nie tak jak trzeba. Co prawda po wyjściu z misji i wejściu do niej ponownie znowu wszystko było OK. Tylko, że kilka dni wcześniej takie wyjście/wejście do misji nic nie pomagało... Nie wiem, może pomogło wyłączenie kompa...?

To w sumie dobrze i źle, bo niby wszystko jest OK ale nie wiem nadal co było przyczyną poprzedniego przechylania.
Posprawdzałem wszystkie ustawienia systemów jakie są uruchamiane w trakcie procedury startowej i wychodzi, że wszystko było włączone poprawnie.

Jeszcze tylko nie doczytałem o "Heading Attitude Reference System (HARS) Navigation" i innych systemach nawigacji. No ale chyba to nie powinno mieś wpływu na te przechyły...? No ale lektury nie odpuszczam  :003:

Wczoraj udało mi się potrenować obsługę TAD, funkcję przekazywania SPI do TGP i odpalenia Maveric'a. Z tym ostatnim miałem trochę problemów bo mimo zalokowania celu w TGP, głowica Maveric'a była na celu ale nie mogłem odpalić rakiety. Dopiero lekkie poruszenie kursorami "Slew" w oknie głowicy Maveric'a powodowało zalokowanie głowicy na celu i wtedy mogłem ją odpalić. No ale wczoraj miałem mało czasu i pewnie coś tam jeszcze źle poustawiałem... Generalnie muszę się dobrze zapoznać z funkcjami: TMS, DMS, Coolie Hat, Boat Switch, ustawianiem SOI, China hat, ... I nie wiem czy z tym ostatnim przełącznikiem nie był związany ten problem z przechylaniem, bo chyba jak przytrzymałem długo China hat w tylnej pozycji (klawisz C) to chyba wtedy samolot zaczął się przechylać. I nie wiem (jeszcze  :001:) czy to czasem nie jest jakieś automatyczne naprowadzanie samolotu na kierunek, któregoś z systemów celowniczych? A jak kursor naprowadzania był gdzieś odchylony w bok, to być może dlatego mnie tak kręciło...?

Generalnie wspaniała zabawa dla tych co lubią jak symulator zbliża się ku rzeczywistości. Dla mnie BOMBA  :002:




Falcon 4 BMS, DCS, FSX, VR: Pimax8KX, TrackIR3 Pro+vector, Thrustmaster Hotas Warthog, Slaw Rudder, Windows 10 64b, 32GB RAM, AMD Ryzen 5 5600X , RTX3090

Odp: A-10C Warthog - Pre-Purchase - wersja Beta jest już dostępna!
« Odpowiedź #119 dnia: Października 19, 2010, 14:17:26 »
Miedzy beta testerami sa aktywni A-10C piloci i aktywni FAC's. Ale na szescie tutaj duzo ludzi wie jak to jest na prawde.