Autor Wątek: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ  (Przeczytany 9210 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« dnia: Października 10, 2010, 12:50:00 »
Witam brać Vpilotów!

Mam przyjemność zaprosić Was na zawody w lądowaniu na celność. Konkurs odbędzie się w dniach 30-31 października br. w godzinach popołudniowo-wieczornych (wszystko zależy od liczby chętnych). Pokrótce - do wyboru 10 maszyn, po 3 lądowania na gracza, każde na innym samolocie. Być może pojawią się nagrody dla najlepszych :001:

Zestaw maszyn:

   1. Spitfire MK. Vc(2), 1941
   2. Mustang MK. III, 1944
   3. P-39 N-1, 1942
   4. Yak-3, 1944
   5. Messerschmitt BF-109 F-4, 1941
   6. Focke-Wulf 190 A-4, 1942
   7. Ki-43 II "Oscar", 1942
   8. A6M2-21, 1941
   9. Fi 156 Storch, 1939
  10. RWD-8, 1934

W celu zapoznania się ze szczegółami zapraszam na nasze strony:

Informacje o mapie (z możliwością pobrania misji do treningów):
http://www.sturmovik.pl/szkoa-pilotow/ronoci/przygotowania-do-zawodow

Regulamin zawodów:
http://www.sturmovik.pl/szkoa-pilotow/ronoci/regulamin-zawodow

Organizatorem konkursu jest zespół www.sturmovik.pl

Zgłoszenia przyjmujemy do 27.10.2010 roku do godziny 23.00 - forma zgłoszeń i inne szczegóły jak zwykle w Regulaminie zawodów.
Lista zapisanych zawodników pod adresem http://www.sturmovik.pl/szkoa-pilotow/ronoci/lista-zawodnikow

Poniżej orientacyjny wgląd w scenerię przygotowaną pod zawody:
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2010, 12:55:40 wysłana przez 316_Basieks »
Najlepszy wojskowy symulator lotu - http://www.sturmovik.pl

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #1 dnia: Października 10, 2010, 13:43:40 »
Witam! To, że przed pasem jest przeszkoda rozumiem, ale dlaczego w regulaminie jest taka fraza "Lądowanie powinno być przeprowadzone płynnie z zachowaniem jego kolejnych faz." ? Powiem szczerze, że rzadko zdarza się mi tak lądować, ponieważ zawsze jest w nerwach, szybki dolot, lewo, prawo, ostre skręcanie, ślizg bokiem by wyhamować tuż przed pasem i dopiero lądowanie. Nawet na lotniskowcach (chociaż tam ostrożniej, wiadomo). Znikomy procent lądowań ze zrobieniem wszystkiego "po bożemu". Strach się tak bawić, bo jeszcze jakiś P38 wyskoczy i mnie spuści tuż przed lądowaniem...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

chincz

  • Gość
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #2 dnia: Października 10, 2010, 14:27:15 »
Raz. Data rewelacyjna.
Dwa. Co to kurna za czasy, że gdzie się nie ruszysz, to się trzeba rejestrować?

Offline Piniol

  • JG300
  • *
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #3 dnia: Października 10, 2010, 14:29:32 »
Genialny pomysł z tymi zawodami! Że dopiero teraz ktoś na to wpadł.

Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #4 dnia: Października 10, 2010, 15:40:43 »
Sorbifer, tu będzie pełen spokój i lądować na szybko nie trzeba. Miejsca jest na spokojne podejście - stąd fraza o kanonicznym lądowaniu - zresztą na szybko trudno bez kangura siąść w punkt.
Najlepszy wojskowy symulator lotu - http://www.sturmovik.pl

Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #5 dnia: Października 11, 2010, 09:57:30 »
Witam! To, że przed pasem jest przeszkoda rozumiem, ale dlaczego w regulaminie jest taka fraza "Lądowanie powinno być przeprowadzone płynnie z zachowaniem jego kolejnych faz." ? Powiem szczerze, że rzadko zdarza się mi tak lądować, ponieważ zawsze jest w nerwach, szybki dolot, lewo, prawo, ostre skręcanie, ślizg bokiem by wyhamować tuż przed pasem i dopiero lądowanie. Nawet na lotniskowcach (chociaż tam ostrożniej, wiadomo). Znikomy procent lądowań ze zrobieniem wszystkiego "po bożemu". Strach się tak bawić, bo jeszcze jakiś P38 wyskoczy i mnie spuści tuż przed lądowaniem...

To jest lądowanie na celność, czyli wszystko prócz pasa i punktu w którym chcesz usiąść się nie liczy, nikt nie będzie strzelał, i Cię gonił.
I tak jak napisał Basieks ,żeby celnie wylądować, trzeba, przejść, przez poszczególne fazy lądowania bardzo dokładnie, i nie można myśleć o niczym innym.

Dopinguję, bo pomysł świetny, a i pas ładnie przygotowany, a zawody wbrew pozorom bardzo trudne i ekscytujące.

Pozdrawiam

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #6 dnia: Października 11, 2010, 18:07:00 »
Chętnie polatam na celność. Pomysł i realizacja godna szacunku za włożoną pracę.
 Za to wielka pochwała , a i zabawa świetna. Dodam, że w małym, gronie takie zawody odbyły się bez punktacji sumującej
około 2 lata wstecz na serwerze i mapie postawionej przez Zefira. Lataliśmy kijankami , a ubaw znakomity.
Dlatego mocno popieram inicjatywę i się na pewno dołączę.
Aha przeczytałem regulamin i pochwalę za profesjonalizm - dodajcie tylko , że samolot ma wrócić na stojankę cały.
I jeszcze jedno :
Mogę wylądować na dwa koła,  płasko siadając ( przeszkoda nie da mi oporu) na dużej prędkości co nie da kangurka , ale może pasa nie zbraknąć. Przyziemienie łatwo uzyskać 100% i sędziowska "10".
Widziałbym ograniczenie tego poprzez zakres zatrzymania ( pole prostokąta ) , czyli samolot musi wyhamować w ograniczonym polu.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #7 dnia: Października 12, 2010, 12:22:56 »
Pomysł świetny gratuluję!!
Mam kilka pytań.
Zaczynają się zawody, każdy z zawodników stawia się na lotnisku gdzie odbywają się lądowania, obserwujemy.
Rozumiem że jak sędziowie wywołają nr 12 to koleś daje refly i startuje z 3 dostępnych lotnisk startowych?
Ustawienia serwera, czy będą widoki zewnętrzne włączone?


Sorki może gdzieś nie doczytałem ale brakuje mi takich informacji

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #8 dnia: Października 12, 2010, 18:00:57 »
Gratuluje inicjatywy. W obecnych czasach raczej mało chętnych na takie imprezy . Mam nadzieje ze frekwencja dopisze.
Może na zakończenie zawodów wystąpi PAT?
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Offline Yarden

  • *
  • Wirtualny Dywizjon 316
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #9 dnia: Października 12, 2010, 21:07:02 »
Witam!
Noe - kiedy sędziowie wywołają np. nr.12, wybiera on jeden z dwóch dostępnych airstartów i z nich startuje z wysokości 1000m. Widoki zewnętrzne są w pełni dostępne tylko wtedy, kiedy jest się już na ziemi.
PIT - Regulamin określa, że lądowanie powinno przebiegać płynnie z zachowaniem wszystkich faz, z czego jasno wynika, że musisz wyhamować w obrębie pasa. Poza tym jeśli przyziemisz w punkcie 0, to z lekkim hamowaniem nawet w 1/3 możesz zakończyć cały proces lądowania. Krótko mówiąc myśleliśmy że to jest jasne ;)
Cygan - nie śmiemy prosić o takie dołożenie wisienki na tort, ale jeśli PAT zechciałby (nie wiem czy ranga naszych zawodów jest odpowiedni do ich poziomu ;P) to jesteśmy otwarci na wszelakie propozycje.
"Nie mogę patrzeć na bitego człowieka, nie mogę! Jeżeli bije ktoś inny." - Hermann Brunner

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #10 dnia: Października 12, 2010, 22:24:15 »
Gdyby ktoś był chętny i chciał zobaczyć jak w mapa wygląda w praktyce, zapraszamy do obserwacji shoutboxa na naszej stronie w godzinach wieczornych - zwykle codziennie pomiędzy 18 a 20 pojawiają się namiary na postawioną mapę, wejść może każdy, wystarczy UP 2.01 + ZUTI 1.13.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #11 dnia: Października 13, 2010, 19:58:08 »
Chyba się nie zrozumieliśmy.
Chodzi mi o fakt przed startem z airstartu.
Wszyscy uczestnicy stoją przed rozpoczęciem turnieju na stojance lotniska lub nazwijmy to raczej lądowiska. Oczywiście mogę wyjść z samolotu przez klawisz F2 lub F8 itd (czyli widoki zew) i oglądać konkurentów jak podchodzą do lądowania. Sędzia krzyczy np. Teraz nr 12 Noe. Daje refly zmieniam homebase z lądowiska na airstart i fly. Skończę swoja turę znów zmieniam lotnisko na lądowisko stawiam się na stojance i dalej obserwuję. Czy tak to będzie wyglądać?
Jeśli tak to pytanie jak robicie że w powietrzu nie można użyć widoku F2 a na ziemi można?
Dlaczego tak dociekam? Chodzi o zapis regulaminu:

"Niedopuszczalny jest start bez zgody komisji sędziowskiej a start drugiego zawodnika podczas gdy pierwszy jeszcze nie wylądował będzie karany 200pkt karnymi. Zapis ten wprowadzamy z uwagi na przycięcia gry podczas wyrzucania samolotu z airstartu co może przeszkadzać lądującym zawodnikom."

Myślę że nie tylko  wyrzucenie z airstartu będzie lagowało ale i w momencie stawiania się z powrotem na stojance jako widz.
Trzeba dodać że po wylądowaniu należy od razu dać refly i ustawić się w nowym samolocie na stojance. Dlaczego?
Załóżmy że wylądowałem podjechałem na stojankę i czekam na kolejna turę, w czasie gdy ktoś tam ląduje umyślę sobie zmianę samolotu na następną turę co spowoduje laga. Ukarać mnie nie można gdyż nie startuję a tylko zrobiłem zmianę samolotu. Nie jestem w powietrzu.
Tak samo może być gdy ktoś się spóźni na rozpoczęcie i wejdzie na serwer podczas lądowania któregoś z zawodników.


Co do występu PAT na koniec to nie wiem dlaczego stwierdzono że dla nas to za mała imprezka.
Tak naprawdę nikt z Polski nie wpadł chyba na taki pomysł i nie występowaliśmy nigdy na takich imprezach.
Skoro Orliki dają pokazy na tak małych imprezach jak Góraszaka to my nie powinniśmy inaczej postępować i też przyjmować zaproszenia na imprezy. Jeśli ktoś chciałby nas zaprosić na swoja imprezę, zawsze możemy się dogadać. Nasze honorarium nie jest takie wysokie.....można negocjować ceny. :021:

Offline Yarden

  • *
  • Wirtualny Dywizjon 316
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #12 dnia: Października 14, 2010, 00:47:41 »
Cóż, jeśli mam być szczery, super szczery, to ja nie mam pojęcia jakim cudem tak to działa - tajemnica dowódców ;) Nie zmienia to faktu, że tak jest. Poza tym na niektórych frontach (VRVB) czy serwerach (WarClouds) też można używać widoków zewnętrznych dopóki jesteśmy na ziemi.

A odnośnie tego co napisałeś o wchodzeniu, wychodzeniu, zmianie samolotu - na bieżąco modyfikujemy Regulamin w myśl Waszych zastrzeżeń. Myślę że jutro wszystko zostanie dopisane. Są to pierwsze nasze zawody, więc jesteśmy wręcz wdzięczni za szukanie niedopowiedzeń i dziur w regulaminie.

PS. Sprostowanie do postu Minamira - mapa stawiana przez dowódcę nie zawsze jest nastawiona na trening do lądowania, prowadzimy bowiem coś na kształt szkółki początkujących pilotów, także warto też na SB obserwować, czy wybrano na dany dzień dogfight czy lądowania (im bliżej do zawodów, tym rzadziej będziemy walczyć a częściej lądować).
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2010, 01:01:18 wysłana przez Yarden »
"Nie mogę patrzeć na bitego człowieka, nie mogę! Jeżeli bije ktoś inny." - Hermann Brunner

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #13 dnia: Października 20, 2010, 20:42:45 »
Zawody już na półtora tygodnia! Warto wziąć udział, bo za pierwsze 3 miejsca będą nagrody - materialne! - ich opis wkrótce na naszej stronie. Do tego wysoce prawdopodobne, że na koniec imprezy odbędą się pokazy PATu :)

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: ZAWODY W LĄDOWANIU NA CELNOŚĆ
« Odpowiedź #14 dnia: Października 21, 2010, 16:17:58 »
Przepraszam za post pod postem, ale właśnie na stronie pojawił się opis nagród http://www.sturmovik.pl/szkoa-pilotow/ronoci/288-nagrody-w-zawodach jak widać warto wziąć udział w zawodach, gorąco wszystkich zapraszamy :)