Autor Wątek: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?  (Przeczytany 10783 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 29, 2011, 19:49:09 »
Manual pokazuje to samo, też jest ikonka i to w powiększeniu. :D
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 29, 2011, 19:58:06 »
RzEmYk,
 nie zaglądając do instrukcji, stoi na pasku jak byk :).
Mac bez urazy, ale wersja komiksowa Manual nie istnieje. Chyba, że Ty to zrobisz.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.   

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 29, 2011, 20:01:44 »
Szczerze mówiąc, to mi witki całkiem opadły.
Przecież to tylko kliknięcie na ikonkę na pasku, kliknięcie na docelowe miejsce, kliknięcie na taxi link, kliknięcie i przeciągnięcie linii. Już - gotowy najprostszy wariant z linią drogi kołowania.

PS Manuale są jak najbardziej w porządku. Może po prostu się do tego nie nadajesz...

Może się i nie nadaję. Ale w przeciwieństwie do większości naszego "zacnego wszystkowiedzącego a w konsekwencji  nic nie umiejącego i będącego specjalistami w każdej dziedzinie  dyletantami"  narodu mam brzydki zwyczaj osiągać swój cel za wszelką cenę, nawet jeśli jest to okupione głupimi pytaniami. ( chodź takich nie ma są tylko głupie odpowiedzi)

Tyle słowem OT

Ten zielony "znaczek" to o nim wiem i nie o niego mi chodzi.
Chodzi mi o to  jak utworzyć większą powierzchnię na której bym był w stanie  postawić takowe " znaczki"
Czy mam blisko siebie Taxi namazać  czy jak bo tego nie znajduję nigdzie natomiast " Add Aprons" rysuje owszem  powierzchnię taką jak chcę  li tylko po wybraniu już innego narzędzia w/w narysowana powierzchnia  no szlag ją trafia. 
I to o to właśnie mi chodzi.

RzEmYk,
 nie zaglądając do instrukcji, stoi na pasku jak byk :).
Mac bez urazy, ale wersja komiksowa Manual nie istnieje. Chyba, że Ty to zrobisz.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.   

EGHI - Duża szansa że tak.

Bo jak dotąd to zaledwie manual-e do  linux-a są  jedynymi z jakimi się spotkałem kiedykolwiek że pokazują co jak i gdzie  po prostu" jak krowie na rowie"
I to właśnie takie pozycje uznaję za manuale.

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 29, 2011, 20:27:10 »
Skoro za wszelką cenę, to weź się za manuale i tutoriale. Inaczej co chwilę będziesz pisał posty i wkurzał na "cudzysłowa", że się czepia...

Cytuj
jak utworzyć większą powierzchnię...
No to apron, a nie miejsca postojowe. Narysuj sobie obszar i na końcu dwuklik myszy...
No i manual manual manual, a w przerwie tutoriale... Nie da się nauczyć czegoś nie czytając manuala, bo jest gupi i nieprzystępny...

Cytuj
I to właśnie takie pozycje uznaję za manuale.
<facepalm> To są komiksy dla amerykanów, żeby nie powiedzieć idiotów.
Jak w życiu kiedyś dostaniesz np. 100 stronnicowy manual tekstu, to co zrobisz? Poprosisz szefa o wersję komiksową? Wiesz co Ci da, wypowiedzenie...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 29, 2011, 23:22:24 »
Cytuj
EGHI - Duża szansa że tak.

Bo jak dotąd to zaledwie manual-e do  linux-a są  jedynymi z jakimi się spotkałem kiedykolwiek że pokazują co jak i gdzie  po prostu" jak krowie na rowie"
I to właśnie takie pozycje uznaję za manuale.
Oraz odnośnie tego:
Cytuj
Niemniej jedno jest pewne  ja te Gliwice zrobię  ale żeby inni nie wyważali już otwartych drzwi walnę porządny tutorial w ludzkim języku.
Ja cierpliwie poczekam na ten komiks i pewnie jako początkujący skorzystam.
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie symulacji i nikim ważnym na tym Forum, ale zamiast skupiać się na skutecznej ripoście do Rzemyka, zwróć uwagę na to:
Cytuj
No i manual manual manual, a w przerwie tutoriale... Nie da się nauczyć czegoś nie czytając manuala, bo jest gupi i nieprzystępny...
Dobrze napisane. Nawiasem pisząc...Mi to zajęło kilka miesięcy i nie śmiem ogłaszać, manifestować w żadnej formie, że robię super scenerie dla EPKS a Wy czekajcie, pocierając kolanami niecierpliwie. Jedyna wzmianka była tutaj:
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9193.555.html
W dniu dzisiejszym mam zgodę od wszystkich autorów obiektów i textur które wykorzystałem. Ale nawet znajomym ( którzy pewnie poklepując po plecach napiszą " good job mate") nie wysyłam tych wypocin. Będzie skończona sceneria, puszczę w eter.
Tobie Mac życzę takiego samego sukcesu jak koledze WilkzPolski. Czapka z głowy dla jego pracy i mimo bugów ja jestem zachwycony i mam nadzieje, że kiedyś dorównam poziomem wykonania.
Tobie Mac życzę podobnych sukcesów i więcej cierpliwości.

ps. Jak mnie poniosło to.. z pokorą przyjmę przeniesienie wątku do WC z powodu mojej wypowiedzi. :)



 




Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 30, 2011, 00:09:06 »
Panowie ja bym nie pytał o takie "pierdoły" gdyby np. tu było to co mnie interesuje  opisane
http://www.scruffyduck.org.uk/ade_help/module_5_4_5.htm?MenuState=HAAEAAAAAAcVFAAAAwHVFV1VVdVd31VxVVBUFABAAAAAAAA

Nie wiem jak Wam ale mnie się wyświetla

"Fuel Trigger
<TODO> Insert description text here... And don't forget to add keyword for this topic"

I rozumiem że serwis jest jeszcze w budowie ale jeśli niema tam  interesujących mnie informacji to gdzie ?

Co do klocków i tekstur to na dzień dzisiejszy  bazuję na tym co jest ogólnie dostępne w bazach SIMVIATION i temu podobnych portalach
Skończę ten semestr zostanie mi tylko wtedy skrobnięcie pracy to i czasu będzie więcej.
Niemniej na teraz po prostu poprawię i w miarę możliwości materiałowych postaram się Śląskie  lotniska doprowadzić przynajmniej do maksymalnej jakości defaultowych lotnisk FSX tych lepszych*.
Poza tym DoubleCAD XT 2.1 świetnie spisuje się jako program wspomagający pracę i projektowanie. Polecam

*To co MS odwalił z małymi lotniskami aeroklubowymi to woła o pomstę do nieba wystarczy EPGL porównać z mapami google



Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 30, 2011, 10:11:03 »
Cytuj
jeśli nie ma tam interesujących mnie informacji to gdzie?
Usilnie unikasz instrukcji. A taka śliczna, z obrazkami i w pdfie.
http://www.scruffyduck.org.uk/filemanager/navega.php?id=2

Cytuj
To co MS odwalił z małymi lotniskami aeroklubowymi to woła o pomstę do nieba
Taaaa... Jakby MS miał dokładnie odwzorowywać każde lotnisko, to do tej pory by nie było żadnego FSa...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 01, 2011, 22:01:26 »
No to udało mi się rozkinić ADE i w tandemie z FSX Palnner świetnie działa. Tylko mam zagwozdkę stricte związaną z samym wykorzystaniem elementów scenerii dostępnych defaultowo  w FSX. Otóż jak zmusić drzewka/krzaczki do reagowania na zmianę pory roku. :) ?
Ustawić nie problem tylko żeby listki gubiły roslinki :)

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 06, 2011, 01:05:14 »
No dobra utknąłem na amen
Pierwszy problem to Annonator



Czego on chce jakie znów XML-e wszystko jest tam gdzie powinno przynajmniej wg. Wiki

A druga sprawa to lotnisko zapisane w XML-u. Ponieważ pracuję z FS-Plannerem mogę sobie od razu wygenerować BGL-a i XML-a tylko że ... i znów Annonator. Niby to ustrojstwo ma możliwość otwierania  XML-i  z projektami lotnisk ( wg WIKI) jednak... zamiast otworzyć  po prostu wywala do  pulpitu  dając taki komunikat



AD.
SDX zaktualizowane do SP2

AD2

Z aplikacji tu http://www.simhangar.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=47  podanych  chodzi tylko  "mniejsza połowa" czyli ADE Gmax i w ułamku Annonator.
Pozostałe  " nie są zgodne z winapi64 "  wg Win7 Ultimate 64bit

Czy w ogóle istnieje jakaś alternatywa dla Annonatora czy  będzie trzeba wszelkimi sposobami mieścić sie w standardowych położeniach  lotnisk w FSX ?   

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 06, 2011, 01:23:50 »
Cytuj
Pierwszy problem to Annonator
Sprawdzałeś to?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526979.aspx#Editingthedefaultxmlfile
I jeszcze to:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=8691&highlight=MSXML+Error

 Ja też walczę z tym cały wieczór.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 06, 2011, 01:58:43 »
Sprawdzałeś to?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526979.aspx#Editingthedefaultxmlfile
I jeszcze to:
http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=8691&highlight=MSXML+Error

 Ja też walczę z tym cały wieczór.

EGHI
Byłem tam porady z drugiego wykonałem  default.XML jest w katalogu annoantora  ( był od pierwszej  instalacji wrzucony)

Co do pierwszego to jest mi też znane lecz wynik ... ciągle mierny.
Niemniej jak nie znajdę jakiegoś logicznego rozwiązania po prostu pójde na kompromis  i bede się starał zmieścić w tym terenie który oferuje FSX.

PS.
Poszukuję jakiegoś  modelu szlabanu może być taki jak tu -> http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,25225,las_droga_segiet_szlaban.jpg   

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 09, 2011, 01:23:23 »
No  jest  już dobrze  powolutku sceneria pierwsza z serii zaczyna nabierać kształtów.
Niemniej  poszukuję  na teraz jakiegokolwiek modelu szlabanu  takiego  jak stosuje się w lasach lub podobnego.
I pomysłu skąd wyczarować autogen krzaków tak żeby "sic!" zaczęły reagować na zmiany pory roku i były na tyle gęste żeby z tego wyszedł żywopłot.

No to na tyle :)

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 09, 2011, 12:24:55 »
Roślinność musisz wstawiać autogen annotator'em, żeby zmieniały się wraz z porą roku inaczej to sztywne obiekty 3d. Z resztą było o tym zarówno tutaj jak i forum simhangar.
Szlaban możesz w parę minut wymodzić samemu w Google SketchUp, tutka też znajdziesz na simhangar.
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 12, 2011, 18:34:46 »


Dobra mam  całą infrastrukturę dla lotniska. Wszystko jest jak trzeba poukładane na lotnisku i już działa.
Ale autogen. Tak wiem Annonator http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=30b16a77-1ce9-475e-8072-0748656e2513 lub
http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fdownload.microsoft.com%2Fdownload%2F5%2F6%2F2%2F562D5402-2FA3-46C1-B735-DDFFED1783AD%2FUsingTheAutogenAnnotator.pdf&rct=j&q=UsingTheAutogenAnnotator.pdf&ei=ggrMTcG6PIfKsgarj5imAw&usg=AFQjCNFRfCMZk5IxBnzhekgG1i0WT45Hog&cad=rja
tylko co mi po tym skoro to nadal nie mówi konkretnie jak do ciężkiej choroby wstawić konkretny zafajdany krzak. Owszem w oparciu  o foto działa dobrze ale ... ja nie wykorzystuję foto tekstur tylko materiały defautowe. I tu jest problem.
No po prostu jak postawić w tym badziewiu drzewo/krzak reagujący na zmiany sezonowe.
Po prostu niema żadnych konkretów.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 13, 2011, 19:59:47 »
Sam autogen jako losowe drzewka to ja sobie potrafię dodać i to bez annonatora ( i nawet reagują na zmianę pory roku). Chodzi mi raczej o konkretne ułożenie  konkretnej zieleniny w konkretnym miejscu.  A więc wg. screena http://images40.fotosik.pl/844/2d8d48c57767ab6d.jpg
 Na linach musi być żywopłot zaś punkty to drzewa.
I to w tym jest właśnie kłopot. I jeszcze jedno pracuję z ADE a nie SBX więc nie mogę  do annonatora wczytać scenerii. Bo się po prostu nie da tego zrobić. A przynajmniej ja tego nie potrafię.
Annonator czyta tylko XML-e i SBX-y