Autor Wątek: DCS A-10C Komunikacja  (Przeczytany 19086 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 25, 2011, 15:52:12 »
Nie do końca tak jest, ponieważ po najnowszym patchu 1.0.0.9 trochę się to zmieniło. Gdy wracałem na lotnisko celem zatankowania i dozbrojenia, często się zdarzała  pomimo moich próśb, cisza w eterze. Dopiero po ustawieniu pokrętła na Intercom Control Panel w pozycję INT mogłem się porozumieć z wieżą celem wykonania tych czynności, póżniej trzeba było z powrotem wrócić w pozycję VHF by prosić o pozwolenie np. startu lub lądowania.
Ciekawe, ja tego pokrętła w ogóle nie ruszam i nie mam problemów z komunikacją. Z tego co jest napisane na http://dcswiki.com/index.php?title=Intercom_panel_(A-10) to pokrętło to pozostałość po A-10A. W A-10C zostało to zastąpione przez Mic Switch na przepustnicy.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpnia 25, 2011, 16:32:53 »
Ciekawe, ja tego pokrętła w ogóle nie ruszam i nie mam problemów z komunikacją. Z tego co jest napisane na http://dcswiki.com/index.php?title=Intercom_panel_(A-10) to pokrętło to pozostałość po A-10A. W A-10C zostało to zastąpione przez Mic Switch na przepustnicy.

 Proszę bardzo http://www.youtube.com/user/OriginalWarriorX#p/a/u/0/vZTQ1GFYSKs. Poza tym poko24 też pisał o tym. Zdarzyło mnie się to nie raz, więc ten Tutorial okazał się niezbędny.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpnia 25, 2011, 17:08:55 »

 Uruchomienie samolotu do długa i nudna procedura, wymagająca do tego wykucia kolejności przełączania tego wszystkiego na pamięć. Ale masz rację, trzeba to w końcu zrobić.


Zgadza się, ale daje mi czas na uspokojenie się przed lotem. A po za tym bardzo ją lubię i cieszy mnie to, że robię wszystko od początku do końca jak prawdziwy pilot. Poprostu nasiąkam tym klimatem tak, że no nie wiem jak to wyrazić. Można powiedzieć, że jest to jedna z tak rzadkich chwil bycia TU i TERAZ bez myślenia o innych rzeczach, po której naprawdę przez jakiś czas jestem odprężony. Taka moja osobista JOGA :002:

Co do lotów online, gdy wpadniesz na jakiś serwer nietrudno będzie Ci spotkać chłopaków z tego forum, ponieważ wiele z nich używa tych samych nicków. Także jak coś może się kiedyś spotkamy, ale podstawy takie jak RampStart  itp. musisz ogarnąć, nawet jak ktoś Cię zerwie w środku snu, Ty musisz umieć odpalić świnkę bez marudzenia. Przyjdzie czas, że się spotkamy na lotach online, ale mam wrażenie, że jeszcze troszkę na to za wcześnie, ale prędzej czy póżniej to się wydarzy. Tylko musisz troszkę bardziej pewniej się w tym temacie poczuć :004:

P.S. Do  Moderatora
 
Ale namieszałem. Post pod postem. Proszę o zescalenie tych postów. 

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpnia 25, 2011, 17:37:57 »
(...) Teraz tylko Mic Switch w rzeczywiście odpowiada za radio. Przy realistycznych ustawieniach opcji radia klawisz "\" służy teraz jakby do komunikacji "bezpośrednio-werbalnej" ;), np. stoisz sobie na cpps przed uruchomieniem silników, masz otwarty kokpit. Chciałbyś bez użycia radia i kanału INTERCOM poprosić obsługę naziemną o przezbrojenie i zatankowanie samolotu. Wtedy krzyczysz do nich za pomocą właśnie "\". Łatwe? :)

Jeśli radio VHF ma ustawione wspomniane pokrętło na panelu intercomu na VHF (str. 153 manuala), to komunikować można się jedynie z wieżą kontroli lotów lub innymi statkami powietrznymi (zakładając, że ustawiliście odpowiednią częstotliwość) za pomocą Mic Switch Forward - to jest domyślny tryb pracy dla tego radia. Jeśli pokrętło jest ustawione na intercom, komunikować możecie się jedynie z obsługą naziemną też za pomocą Mic Switch Forward nawet przy zamkniętym kokpicie, gdy obsługa nie będzie już ciebie słyszeć przy próbie komunikacji bezpośrednio-werbalnej za pomocą klawisza "\".

Kto chce niech sprawdzi tę misję, uruchamiając samolot skrótem klawiaturowym, ciekawe czy problem wystąpi i u Was.
Aha! Nie chcę tego sprawdzać. Obejrzałem zacytowany przeze mnie filmik - prawidłowa częstotliwość dla radia UHF w tej misji to 251.00 (Ustawi się taka automatycznie po przełączeniu radia UHF z trybu manualnego (MNL) na PRESET) - teraz za pewne skrzydłowy w końcu cię usłyszy. Nie bądź noobem Solo - naucz się wreszcie procedury startowej.

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpnia 25, 2011, 17:53:02 »
Obejrzałem zacytowany przeze mnie filmik - prawidłowa częstotliwość dla radia UHF w tej misji to 251.00 (Ustawi się taka automatycznie po przełączeniu radia UHF z trybu manualnego (MNL) na PRESET)
Nie! Pomyliłem się - chyba nie ustawi się automatycznie. Trzeba UHF przełączyć na 251.00 ręcznie.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpnia 25, 2011, 18:09:48 »
Ustawi, bo - jak pisałem - defaultowo ustawia się na prawidłową, domyślną wartość. W tej misji to 251,00MHz. Tak więc pytanie, dlaczego nie mam kontaktu ze skrzydłowym jest wciąż aktualne.

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpnia 25, 2011, 18:11:10 »
Moje pytanie - jakim klawiszem wywołujesz skrzydłowego? Zaraz sprawdzę u siebie tą misję.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpnia 25, 2011, 18:43:50 »
Najmocniej przepraszam, jestem chyba jakiś ślepy: defaultowo ta częstotliwość to 225,00MHz, a nie 251,00...
Przepraszam za zamieszanie, na wyświetlaczu było 225, a ja uparcie widziałem tam 251...

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpnia 25, 2011, 19:11:52 »
Sprawdziłem i wszystko działa w tej misji. Skrzydłowy odpowie na 251.00 UHF po pewnym czasie, gdy już wystartuje. Uzi 21 (Bell OH-58 Kiowa), który naprowadza na cel (AFAC), odpowie na 124.00 VHF AM dopiero, gdy znajdziesz się nad punktem drogi IP. Kontakt z nim nawiązujesz Mic Switch Forward > potem klawiszem F10 ("Other"), a nie F4 ("JTAC") - piszę o tym już teraz zanim pojawią się kolejne problemy z komunikacją.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpnia 25, 2011, 20:06:15 »
Musisz używać przełącznika radia na przepustnicy aby wybrać odpowiednie radio (VHF FM, VHF AM albo UHF, nie pamiętam, jakie klawisze za to odpowiadają) bo jeśli używasz klawisza \ to nadajesz na radiu, którego ostatnio używałeś oraz przez interkom, jeśli wcześniej nie naciskałeś przełącznika na przepustnicy, to nadajesz chyba tylko przez interkom.
Tyle wynika z moich obserwacji, mam oczywiście wersję 1.0.9 w którem mogły zajsć jakieś zmiany dot. radia.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpnia 25, 2011, 21:23:45 »
No nie Panowie, tyle to ja przecież wiem, wstydzę się bardzo, bo po prostu 225 pomyliło mi się jakimś cudem z 251. :)
Teraz pytania.
Z tym intercomem to jest tak, że najpierw przekręcam Rotary Selection na pozycję INT, potem wciskam INT switch, a potem Hot Mic Switch i dopiero mogę gadać z obsługą lotniska?
Czy radio wtedy ma być nastawione na częstotliwość wieży, czy nie ma to znaczenia?

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 25, 2011, 22:23:40 »
Z wierzą gadasz przez radio VHF a ziomkami z obsługi naziemnej przez intercom.Na mój łeb i logiczne myślenie to dwa niezależne urządzenia. VHF możesz mieć ustawione na jakiejkolwiek częstotliwości, a nawet całkiem wyłączone a i tak przez intercom pogadasz.

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 25, 2011, 22:41:53 »
Musisz używać przełącznika radia na przepustnicy aby wybrać odpowiednie radio (VHF FM, VHF AM albo UHF, nie pamiętam, jakie klawisze za to odpowiadają) bo jeśli używasz klawisza \ to nadajesz na radiu, którego ostatnio używałeś oraz przez interkom, jeśli wcześniej nie naciskałeś przełącznika na przepustnicy, to nadajesz chyba tylko przez interkom.
Klawisz "\" działa przy kontakcie z obsługą naziemną nawet jak nie włączyłeś baterii - to znaczy, że nie używasz żadnego radia. Obsługa nawet odpowiada wtedy ciut ciszej niż słyszymy to przez interkom. Jeśli zamkniesz kokpit dalej bez włączonych baterii już nie pogadasz z chłopakami na ziemi klawiszem "\". Tyle wynika z moich obserwacji. Musisz włączyć baterie i intercom. Intercom działa bez ustawiania częstotliwości. To jest jak "domofon" samolotu :).

[EDIT] Tak. Nie trzeba włączyć nawet radia VHF - wystarczą baterię i pokrętło na INT, żeby za pomoca Mic Switch Forward pogadać z obsługą przy zamkniętym kokpicie.

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 25, 2011, 23:07:44 »
[EDIT] Tak. Nie trzeba włączyć nawet radia VHF - wystarczą baterię i pokrętło na INT, żeby za pomoca Mic Switch Forward pogadać z obsługą przy zamkniętym kokpicie.
Dobra! Podsumujmy, bo przetestowane na wszelkie sposoby. Koledzy mają po częsci rację. Klawisz "\" stosuje się także do wywoływania ostatnio używanego radia, a jeśli nie naciskałeś żadnego Mic Switch domyślnie wywołuje interkom. Jeśli masz wyłączone baterie, klawisz "\" służy do komunikacji bezpośredniej (z ust nadawcy do ucha odbiorcy bez pośrednictwa wszelkiego rodzaju ustrojstw). Dlatego jeśli zamkniesz kokpit musisz włączyć baterie i pokrętło na INT, by komunikować się z ground crew przy użyciu Mic Switch Forward lub klawisza "\". Rozkminiony temat.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpnia 31, 2011, 08:32:39 »
Aby komunikować się z obsługą naziemną, według instrukcji należy (gdy chcemy uzupełnić np. uzbrojenie po walce):
- wylądować
- podkołować pod rampę
- pokrętło Rotary Selector Dial ustawić na INT
- wcisnąć przycisk INT
- wcisnąć przycisk HM.

Dopiero wtedy można gadać z obsługą.

Edit:
Ktoś tu kiedyś zdaje się pisał, że aby dokonać uzupełnienia uzbrojenia/paliwa, trzeba wyłączyć silnik. To prawda?
Bo w manualu jest napisane wyraźnie, że wystarczy podkołować na taxi way.