(...)co Wy na to, gdybym założył oddzielny temat, w którym krok po kroku, dzień po dniu, opisywałbym moje próby opanowania maszyny i nauki pilotażu? Coś w rodzaju takiego blogowego walkthrough, gdzie wszyscy mogliby śledzić jak sobie radzi kompletny nowicjusz w temacie, jakie popełnia błędy, jakie robi postępy, jak wgryza się w temat. Poza korzyścią dla mnie oczywiście (Wasze porady na bieżąco), mógłby z tego powstać (chyba) interesujący materiał dla wszystkich którzy chcieliby ugryźć ten symulator w przyszłości.
Jestem za! Masz rację. Nie mamy póki co żadnych materiałów krok po kroku w języku polskim opisujących w jaki sposób powinno wyglądać takie autoszkolenie.
Zrób je z głową. Mam nadzieję, że angielski nie sprawi ci jednak większych kłopotów w rozumieniu. Inaczej będzie trudno. Ale zawsze spróbujemy coś podpowiedzieć.
Powinieneś odbyć szkolenie etapami troszeczkę podobnymi jak w realu. Zakładam, że teorię podstaw lotu znasz i że symulatory nie są ci obce. Jeśli przejdzie się ten pierwszy etap i temat się spodoba, to przyda się w przyszłości wydać pieniądze na jakiś lepszy sprzęt w postaci kontrolera usb imitującego HOTAS (od Saiteka x45,
x52 po
Thrustmaster Warthog) +
TrackIR5 lub starszy=tańszy (mieć coś takiego to już obowiązek chyba, że chce się człowiek bawić z windowsem 32-bitowym i freetrack'iem). Pełne opanowanie samolotu będzie wymagało czasu (nawet kilka miesięcy), ale zabawa zacznie się o wiele wcześniej. Najtrudniejszy i najnudniejszy jest początek. Trzeba go jednak przejść i zaliczyć. Nie wolno mieć luk w podstawach, bo później wstyd pokazać się na serwerach online jako totalny no0b.
ETAP 1. "
RTFM" :banan
Najlepiej jeśli zaczniesz już teraz od przeczytania instrukcji

zanim nawet dojdzie paczka. Cały materiał powinno się opanować nie dłużej niż w
3 tygodnie 
.
Jeżeli nie rozumiesz co oznacza jakiś skrót, na końcu pdf'a znajdują się uzupełnienia ("SUPPLEMENTS"). Łatwiej poruszać się po manualu z poziomu spisu treści naciskając na hyperlinki.* Dla leniwych:
Przynajmniej zapoznaj się z manualem odrobinkę, by zapamiętać mniej więcej, że jest gdzieś tam w instrukcji rysunek, graf, tabela opisująca urządzenie, z którym w przyszłości możesz mieć problem. Później wielokrotnie będziesz wracał do danego tematu, jeżeli wyda się on trudniejszy w opanowaniu za pierwszym razem w misjach treningowych. Trochę przeczytać z uwagą jednak powinieneś. Daruj sobie historię (to dla geeków powinno już dawno być znane), a zatrzymaj się dłużej na podstawach i przeczytaj uważnie:
- layout kokpitu i HOTAS (Przeczytaj od str.82 do str.170 - część działu COCKPIT CONTROLS)
Pomoc dydaktyczna:
Zapoznanie z kokpitem- procedury startowe (Przeczytaj od str.411 do str.470 - cały dział AIRCRAFT STARTUP PROCEDURES)
Pomoc dydaktyczna:
Procedury startowe - BETAProcedury startowe - YT klip nagrany z misji treningowej / część 1Procedury startowe - YT klip nagrany z misji treningowej / część 2Procedury startowe według 74th VFS- szkoła lotnicza (Przeczytaj od str.480 do str. 499 - cały dział FLIGHT SCHOOL)
pomoc dydaktyczna:
brevity code / czyli naucz się specyficznego wojskowego języka NATODyscyplina na ziemi przed startem i po lądowaniuStart, krąg nadlotniskowy i lądowaniePodstawy lądowania / część 1. (Warthog BETA z wcześniejszym modelem fizyki lotu)Podstawy lądowania (z bocznym wiatrem i "missed approach") / część 2. (Warthog BETA z wcześniejszym modelem fizyki lotu)Przykład komunikacji radiowej z wieżą kontroli lotów sprzed procedury startowej do momentu startu.ATC VHF FM Contact Frequencies:
Anapa: 121.0Mhz
Batumi: 131.0Mhz
Gelendzhik: 126.0Mhz
Gudauta: 130.0Mhz
Kobuleti: 133.0Mhz
Kopitnari: 134.0Mhz
Krasnodar Center: 122.0Mhz
Krasnodar-Pashkovskty: 128.0Mhz
Krymsk: 124.0Mhz
Maykop-Khanskaya: 125.0Mhz
Mineralnye Vody:135.0Mhz
Mozdok: 137.0Mhz
Nalchik: 136.0Mhz
Novorossiysk: 123.0Mhz
Senaki/Tskhakaya: 108.90Mhz
Sochi-Adler: 127.0Mhz
Soganlug: 139.0Mhz
Sukhumi: 129.0Mhz
Tbilsi: 138.0Mhz
Vaziani: 140.0Mhz
Beslan: 141.0Mhz
Po takim przygotowaniu powinieneś przejść do treningów w simie (wykonaj pomyślnie kolejno wszystkie misje z działu TRAINING/AIRCRAFT OPERATION) w celu wyrobienia nawyków. Jeśli masz jakieś pytania na tym etapie, wal śmiało. Natłok informacji do wchłonięcia będzie spory. To jak picie wody z węża strażackiego. Wielu może się znudzić na tym etapie.
Jeśli to opanujesz - nie prędzej - powinieneś odbyć autosprawdziany. Oto misje testowe do ściągnięcia i zaliczenia:
BFT01 - Ground HandlingBFT02 - Takeoff and EFATOBFT03 - Fly Traffic PatternBFT04 - Approach and LandingBFT05 - Basic ManeuversTo powinno starczyć na początek. Czekamy na tracki z odbytych sprawdzianów i twojego bloga.
