Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)  (Przeczytany 161474 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #540 dnia: Stycznia 03, 2015, 14:37:00 »
Żeby wysunąć hamulec, trzeba przytrzymać przełącznik w pozycji "Aft".
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #541 dnia: Stycznia 05, 2015, 13:53:57 »
Tylko pamiętaj, że hamulce aerodynamiczne wysuniesz poniżej 145 kts. Jeśli lecisz szybciej to ci się nie otworzą.

Pozdrawiam

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #542 dnia: Stycznia 05, 2015, 14:09:32 »
Hamulce wysuwają się też przy wyższych prędkościach, chociaż pod trochę mniejszym kątem.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #543 dnia: Stycznia 05, 2015, 14:27:55 »
A przepraszam, mój błąd. Ja pomyślałem o klapach :]

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #544 dnia: Lutego 15, 2015, 20:47:03 »
Witam, otóż mam problem z dymem akrobacyjnym. Instaluje pody - biały i czerwony oczywiście  8). I nie wiem jak je uruchomić w locie. Przycisk T z F-15 nie działa a w konfiguracji sterowania nie widzę niczego takiego jak "smoke".
Mógłby Mi ktoś powiedzieć jak je uruchomić?

Troghv

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #545 dnia: Lutego 15, 2015, 20:51:33 »
Nie jest czasem tak, że HUD jako SOI i wybór generatorów tak jak AIM-9 poprzez dłuższe przytrzymanie Master Arm czy jakoś tak?

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #546 dnia: Lutego 15, 2015, 22:42:52 »
Może ten filmik coś pomoże
https://www.youtube.com/watch?v=dnX3m059bKE

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #547 dnia: Lutego 16, 2015, 12:09:27 »
Z tego co mnie się wydaje to najpierw trzeba aktywować odpowiednie pylony w DSMS, a aby odpalić dymki to naciskamy przycisk odpalenia uzbrojenia tj. weapon release buton („Prawy Alt” + „Spacja”).

Pozdrawiam.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #548 dnia: Grudnia 19, 2015, 13:29:20 »
Mam pytanie odnośnie procedury startowej. Czy po uruchomieniu lewego silnika i ustabilizowaniu jego pracy powinienem od razu wyłączyć APU Generator, czy też najpierw uruchomnić prawy silnik i dopiero wtedy wyłączyć generator?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #549 dnia: Grudnia 19, 2015, 15:10:21 »
Mam pytanie odnośnie procedury startowej. Czy po uruchomieniu lewego silnika i ustabilizowaniu jego pracy powinienem od razu wyłączyć APU Generator, czy też najpierw uruchomnić prawy silnik i dopiero wtedy wyłączyć generator?

Cala procedurke masz opisana w PL plus filmik: http://yoyosims.pl/dcs-10c-lekcja-1 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #550 dnia: Grudnia 19, 2015, 16:53:23 »
Cala procedurke masz opisana w PL plus filmik: http://yoyosims.pl/dcs-10c-lekcja-1 .

Chyba już wiem na czym polegał problem. Procedurę startową której używam spisałem z misji treningowej. W/g niej (a przynajmniej w/g tego co zrozumiałem) występuje sekwencja:
- APU - START
- APU GEN - PWR
- AC GEN Left and Right - PWR
- Start lewego silnika - R-Alt + Home

Przy takiej sekwencji tuż przed ustabilizowaniem pracy lewego silnika zaczynało "wyć" i włączała się lampka APU GEN (lewy dolny róg). Aby ją zgasić wyłączałem APU GEN. Na podstawie podesłanego linku do procedury (swoją drogą kawał świetnej roboty) wyszło mi, że AC GEN włącza się dopiero po uruchomieniu silników a następnie wyłącza się APU GEN. Coś mi się wydaje że autor misji treningowej nigdy nie startował A-10C - nie to co poko24 ;-). YoYo dzięki za wskazanie drogi.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #551 dnia: Stycznia 03, 2016, 18:47:32 »
Witam Wszystkich, mam problem z podejściem do lądowania w/g ILS.
Przykładem będzie misja treningowa podejścia do lądowania w Batumi przy wykorzystaniu ILS. Pas 130’ częstotliwość ILS 110.30, częstotliwość ATC 131. Na HSI ustawiamy kurs 130’, ustawimy się w osi pasa  przechwytując radjal 130’ (wszystkie znaczniki na HSI pionowo) przechodzimy w tryb ILS, który powinien poprowadzić nas do lądowania, ale niestety zgrywając dokładnie przyrządy przelatujemy obok lotniska. O ile w dzień widząc pas możemy skorygować podejście, o tyle lądowanie np. we mgle jest niewykonalne.
Próbowałem podchodzić kursem 120”, ale i to nie pomaga, ponieważ punkt, w którym przechwycimy sygnał ILS znów wypada gdzieś obok pasa i brakuje czasu na korektę. Udaje się, co prawda wylądować, ale nie jest to podejście zgodne ze sztuką pilotażu, raczej tzw. „rozpaczliwiec”.
W związku z powyższym chciałem Was zapytać, co robię nie tak i jak w takim razie podejść do pasa bez widoczności? Z jakiego powodu pas opisany jest jako 130’ skoro w rzeczywistości jest to 120’?

Pozdrawiam


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #552 dnia: Stycznia 03, 2016, 19:33:26 »
Pas w Batumi ma kierunek 126 stopni a nie 130. Widać to na mapie, zarówno tej w PDF jak i na mapie w edytorze misji. Nazwy pasów są zaokrąglane do pełnych dziesiątek, ale na HSI powinieneś ustawić 126. Inna sprawa, że jedyne na co to ma wpływ to że HSI jest "krzywo" ale wskaźniki położenia względem ścieżki ILS zawsze pokazują poprawną pozycję.

Możesz też włączyć strzałki Flight Directora (przełącznik Stow - Able) ale w DCS są nie do końca dobrze odwzorowane i raczej przeszkadzają niż pomagają.

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #553 dnia: Stycznia 03, 2016, 20:11:09 »
Na mapie w edytorze faktycznie jest 126 stopni, ale kurs realny, jeżeli postawię samolot w osi pasa to jest 120 stopni +/- 3. Jest inna misja treningowa gdzie startuje się z Batumi, kurs maszyny na pasie to +/-299 stopni, a więc  w drugą stronę będzie około 120. Posiadam mapy jakiegoś niemieckiego, wirtualnego dywizjonu, które mogę udostępnić,  gdzie realny kurs to 120 i 300 stopni (DCS_VAD_Charts_A10C_V36_030513),  ale nie o kurs pasa chodzi. Problem polega na tym, iż nie mogę ustawić samolotu w osi pasa korzystając z samych przyrządów i podchodząc po różnych radialach z włączonymi Stow - Able. Jeżeli nie sprawi Ci kłopotu to dodaj sobie gęstą mgłę do tej misji i spróbuj posadzić samolot korzystając z samych przyrządów, zobaczysz wtedy, o co mi chodzi. Bardzo trudno jest to opisać, latam już trochę i potrafię nawigować, ale tutaj dzieje się coś dziwnego. Być może jest to te złe odwzorowanie Stow - Able, o którym piszesz.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #554 dnia: Stycznia 03, 2016, 20:41:44 »
Faktycznie w Batumi pas w grze ma kierunek 120 chociaż na mapie 126. Babol.

Co do problemów z flight directorem, to jest on za czuły i ciężko się według niego leci, ale generalnie pokazuje dobrze. Po ustawieniu 120 stopni na HSI powinien pokazywać kierunek, w którym należy lecieć aby przechwycić ścieżkę podejścia, a odchylenie od ścieżki pokazuje HSI i znacznik z boku ADI.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"