Autor Wątek: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach  (Przeczytany 77022 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #105 dnia: Lipca 06, 2011, 12:47:54 »
Okazało się, że płyta ustawiła pamięci na wartości domyślne, które są niższe niż te, które pamięć wytrzyma. Po ustawieniu opóźnień na 4-4-4-12 i podkręceniu procesora do 3,2GHz wartość fpsów wzrosła: patrząc w lewo jak na 3 screenie 40 klatek, przed siebie 30 klatek, w prawo jak na 4 screenie 25 klatek. Czytałem, że procesor można podkręcić do 3,9GHz przy standardowym chłodzeniu. Moja noctua powinna dać radę z ochłodzeniem procesora, niestety musiałbym wymienić pamięci na szybsze, a DDR2 są droższe niż DDR3 :(.

Z tego co widzę, to masz nieco inne menu ustawień niżja, jaką masz wersję programu?

Najnowszą 1.1.0.8. Dostępna jest chociażby tutaj.
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #106 dnia: Lipca 06, 2011, 14:16:48 »
Zdziwiło mnie to troszkę, bo u mnie po prawej stronie nie ma opcji HDR, jest ona do odznaczenia po prawej stronie.

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #107 dnia: Lipca 06, 2011, 15:03:16 »
A masz możliwość włączenia cieni w kokpicie? Bo jeśli nie to albo masz starszą wersję, albo coś namieszane w samym symulatorze. HDR jako opcja do zaznaczenia był we wcześniejszych wersjach.
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #108 dnia: Lipca 06, 2011, 20:55:33 »
Ale gamoń ze mnie - kupując pudełkową byłem pewien, że mam najnowszą wersję, a tymczasem pudełkowa to 1.1.0.7 No to ciągnę patcha i zobaczymy czy poprawi on wydajność silnika gry.
Swoją drogą, patch 1,11GB to kurka lekkie przegięcie jest.

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #109 dnia: Lipca 07, 2011, 00:31:50 »
Właśnie skończyłem testy, mam nadzieję że w miarę miarodajne.
Testy przeprowadziłem benchmarkiem FRAPS, ustawionym na 180 sekund. Test polegał na (misja Sunset Sierra) ustawieniu ciągu na maksimum, poderwaniu maszynu przy 120 węzłach i natychmiastowym schowaniu podwozia, a następnie locie prosto, ciągle pod kątem ok. 5 stopni.
Test wykonałem na sprzęcie: Intel Core i7-2600K 3,4GHz, płyta: Asrock P67 Extreme4 B3, RAM: Kingston DDR3 8GB(2x4GB) 1600MHz CL9, grafika: 2xGainward GF GTX 580 SLI, SSD: OCZ Vertex2 60GB, HDD: Western Digital Caviar Black 500GB, napęd: Blu-Ray Asus BW-12B1LT, chłodzenie: Scythe Mugen II, zasilacz: Corsair 850AX 850W, obudowa: Fractal Design Define R3 Black Pearl, system: Windows 7 Home Premium 64 bit.
Rozdzielczość ekranu: 1920x1200.
Testy zostały przeprowadzone na następujących ustawieniach sprzętu:
procesor 3,4GHz, 1xGTX 580 bez OC
procesor 3,4GHz, 2xGTX 580 SLI bez OC
procesor 3,4GHz, 2xGTX 580 SLI OC (rdzenie 890MHz, shadery 1780MHz, pamięć 2030MHz)
procesor 5,0GHz, 2xGTX 580 SLI OC (rdzenie 890MHz, shadery 1780MHz, pamięć 2030MHz).

Testowałem 4 ustawienia gry:
1. maksymalne (wszystko na HIGH, AAx16Q i suwaki na maksimum - więcej się nie da fizycznie)
2. HIGH (defaultowe) z AAx4
3. HIGH z wodą na LOW i bez AA
4. MEDIUM bez AA.

A oto wyniki:

1. ustawienia maksymalne z AAx16Q


2. ustawienia HIGH z AAx4


3. ustawienia HIGH z wodą LOW, bez AA


4. ustawienia MEDIUM, bez AA


Cóż, wydaje się że jednak procesor nie jest tu wązkim gardłem, znacznie więcej gra zyskuje dzięki SLI, niż podkręceniu procesora o 1,6GHz.

poko24

  • Gość
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #110 dnia: Lipca 07, 2011, 08:20:25 »
Poniżej masz istotne informacje co w simie obciąża poszczególne podzespoły w komputerze:

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1218576&postcount=1

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #111 dnia: Lipca 07, 2011, 09:53:22 »
Cóż, wydaje się że jednak procesor nie jest tu wązkim wąskim gardłem, znacznie więcej gra zyskuje dzięki SLI, niż podkręceniu procesora o 1,6GHz.

Testy ciekawe, wniosek błędny. Tylko w przypadku AAx16Q więcej daje dołożenie drugiej karty niż podkręcenie procesora. Choć tutaj aby mieć całkowitą pewność trzeba by zrobić jeszcze test z podkręconym procesorem ale z jedną kartą.

Robiłeś testy za pomocą tracka, czy "ręcznie"? Bo w jednym miejscu masz zarówno minimalny i maksymalny fps większy o 2, a średni bez zmian. Trochę to dziwne.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #112 dnia: Lipca 07, 2011, 09:58:08 »
Czy ja wiem: wzrost wydajności dzięki drugiej karcie jest bardzo podobny do tego co daje podkręcenie procesora. Wydaje mi się, że w teście zabrakło przede wszystkim ustawień z ograniczoną ilością krzaczków i drzewek, bo praktyka podpowiada mi, że to straszliwie potrafi obciążyć komputer.
Co do testów: robiłem je ręcznie, stąd minimalne i maksymalne wartości mogą być trochę niedokładne, ale myślę że wartości średnie są dość wiarygodne.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #113 dnia: Lipca 07, 2011, 10:18:30 »
Przy AAx4 masz już zysk 18% do 12% na korzyść podkręcenia procesora. Bez AA i wody widać, że druga karta daje tyle co nic. Przy mniejszych rozdzielczościach różnice też byłyby korzystniejsze dla procesora.

Jeśli testowałeś nie podkręcony procesor ale z włączonym turbo, to wyniki 3,4GHz są bliższe tym dla procesora 3,8GHz. Czyli różnica w taktach jest mniejsza niż się wydaje na początku. Już nie mówiąc o tym, że podkręcasz prawie za darmo a druga karta swoje kosztuje.

Wartości min i max w takich warunkach nie są miarodajne. W grze można sobie samemu zrobić benchmark nagrywając tracka i po prostu odtwarzając go ileś tam razy. Obciążenie jest takie samo jakbyś sam leciał. Kiedyś robiłem takie testy w starym FC i dokładność pomiaru była rzędu +- 0.2 fps avg (wiem, podawanie w takich przypadkach wyników do dwóch miejsc po przecinku też było bez sensu ;) )
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,7479.0.html

Fajnie jest też wrzucić do excela zrzut chwilowych wartości FPS z frapsa i porównać przebieg fps, widać wtedy dokładniej wpływ zmiany.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #114 dnia: Lipca 07, 2011, 10:22:06 »
Nie, nie robiłem testów z włączonym turbo, a te 5,0GHz to zwykłe podkręcenie mnożnika i napięcia rdzenia.
Z tym trackiem to faktycznie nie pomyślałem i się namęczyłem trochę niepotrzebnie. Mogę skorygowaćte testy o bardziej sensowne ustawienia i konfiguracje, jeśli tylko ktoś je zaproponuje.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #115 dnia: Lipca 07, 2011, 10:34:49 »
W takim razie tak jak wspomniałem, ciekawie byłoby zobaczyć jak gra się spisuje z podkręconym procesorem, ale z jedną kartą.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #116 dnia: Lipca 07, 2011, 10:38:57 »
I bez krzaczków, które z wysokości kilku tysięcy metrów i tak są niewidoczne.
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #117 dnia: Lipca 07, 2011, 12:43:04 »
Tak przy okazji: tam gdzie wynik średni to 36 (bez podkręcania procesora i z dwoma kartami), przed wgraniem patcha ten wynik oscylował w okolicy 50 klatek.
Coś czuję, że cienie w kokpicie mają na to wpływ.

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #118 dnia: Lipca 07, 2011, 16:57:52 »
Trochę to dziwne bo u mnie patch 1.1.0.8 poprawił nieco wydajność i jak wcześniej grałem na minimalnych to teraz latam sobie na maksymalnych dla 32 bitów. Swoją drogą cienie w kokpicie nie powodują u mnie jakiegoś zauważalnego zwiększenia użycia karty graficznej

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #119 dnia: Lipca 14, 2011, 11:51:22 »
Co do V-sync: dlaczego to miałoby pomóc w płynności, przecież ta opcja z reguły ogranicza maksymalną ilość klatek?
V-Sync niweluje rwanie obrazu na monitorach LCD. Objawia się to tym że przy szybkim przesuwaniu widoku obraz nie przesuwa się równomiernie na monitorze. Mnie osobiście bardzo to irytuję i jeśli tylko w grze mam więcej niż 59Hz to włączam V-Sync.