Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103518 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #105 dnia: Września 06, 2011, 17:34:00 »
@Vito:
Ustawienie osi w CCP:


Link do tmm, tmj i key: http://www.mediafire.com/?m4f8zuk2x4s0zjs

Jest to zmodyfikowany profil Jagstanga, z którego korzystałem w AF, RV i OF. Przerobiłem go dodatkowo jak wyszedł BMS (na przykład wywaliłem rozglądanie się na grzybku). Niestety nie mam ładnego obrazka, który pokazywałby co jest, na którym przycisku. Będziesz musiał wejść do setupa w BMS i poklikać na HOTASie żeby zobaczyć.
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #106 dnia: Września 06, 2011, 18:11:19 »
Vito ale ty kombinujesz. Ja od 5 lat latam ustawiam swojego x45 pod każdego falcona i jeśli się da to każdy inny symulator dokładnie tak samo. Ustaw pod siebie HOTAS i używaj go cały czas, ominie cię problem z przyzwyczajaniem się do nowych ustawień.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #107 dnia: Września 06, 2011, 19:34:14 »
I rozwiązałem problem czemu mi się gra nie włączała. Folder gry po instalacji miał tylko 200MB. Instalowałem wczoraj BMSa kilka razy ale nie zwróciłem na to uwagi. Dziś rozpakowałem jeszcze raz pobrany plik i zainstalowałem w defaultowym miejscu i wszystko działa.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #108 dnia: Września 06, 2011, 20:01:43 »
Cytuj
Ustaw pod siebie HOTAS i używaj go cały czas, ominie cię problem z przyzwyczajaniem się do nowych ustawień
O to właśnie chodzi. Podobnie jak Gerrah używam profil Jagstanga i się do niego przyzwyczaiłem. Dlaczego kombinuję, odpowiedź jest prosta. Jest to związane z callbacks, które są potrzebne do przypisywania różnych elementów w fizycznym kokpicie. Np. w pliku key Jagstanga trzeba dodać dosyć dużo tych callbacks. Plik key jest powiązany z profilem Cougara.
Wspomniany Red Dog pracował od samego początku przy BMS4 i zrobił bardzo dobrą dokumentację, dlatego chcę zastosować jego profil. Jego profil bardziej przypomina reala, dlatego wyrzucił widoki i nie stosuje kombinacji klawiszy w sticku np. S3 i inne w odróżnieniu od Jagstanga, którego profil w dużym stopniu zastępuje funkcje z kokpitu. Teraz gdy mam fizyczny kokpit to mogę te funkcje usunąć, ponieważ mam je dostępne w kokpicie. Postaram się modyfikować profil RD pod Jagstanga, powinno się udać. Zarówno jeden jak i drugi prawie całkowicie zmienili oryginalne pliki key.
Dziękuję za pliki Gerrah, sprawdzę jak działa profil i dam znać.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #109 dnia: Września 06, 2011, 20:19:54 »
Wkładam płytkę ze starym F4.0 do napędu - nie instalując, odpalam instalator BMS, prosi mnie o podanie lokalizacji płytki bądź instalacji, wskazuję napęd z F4.0, potem Ok/next aż się zainstaluje. Zero tańczenia ;)

Windows 7 x64
Intel E5200 lekko kręcony
Radek 6850
4GB DDR2
Czyli goły F4.0. Żadne OF , FF itp?
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Aktualnie siedzę na 3-tygodniowym urlopie ale nie mogę się doczekać powrotu do domu.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #110 dnia: Września 06, 2011, 20:36:55 »
Zapytałem na viperpits i doradzono mi profil Red Doga.

Mógłbyś Vito podrzucić link do tego profilu ?
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #111 dnia: Września 06, 2011, 22:48:15 »
Tutaj jest link
http://www.candyparty.com/ST/Download/F4_BMS4_RD.zip
a tutaj jego post reply #14
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=7070.0
Jest to narazie jedyny profil dobrze udokumentowany do BMS4.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #112 dnia: Września 07, 2011, 12:30:30 »
Do odpalenia maszyny posiłkuję się tymi filmami:
http://www.youtube.com/watch?v=ILqgM1onMmI
http://www.youtube.com/watch?v=pn1c_DV2X3k&feature=relmfu
Ale często mam problemy przy obrotach 25% (nie mogę go wkręcić na wyższe obroty) co robię źle? :005:
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #113 dnia: Września 07, 2011, 12:38:41 »
Idle detent. Taki przycisk na przepustnicy. To chyba alt+j ?


Edytka.


Źle! Sorka, miało być cutoff release.


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #114 dnia: Września 07, 2011, 13:49:34 »
W związku z profilem do BMS4 (Cougar) przejrzałem podstawowy dokument Hotas Cougar Reference Book oraz dokumentację związana z BMS4 napisaną przez Red Doga (link w moim ostatnim post). Przejrzałem także profile Jagstang, RD oraz zmodyfikowany Gerrah. Zapoznałem się także z dokumentem dołączonym do BMS4 F4-BMS Keyboard Layout - keystrokes - bms4.key.
Moje wnioski. Rozpocznę od RD, który jest w projekcie jak twierdzi od 5 lat. Ma w pełni funkcjonalny kokpit. Zrobił dla BMS4 przypisania klawiszy do funkcji BMS4 w dokumencie RD - PIT KEY STROKES - BMS. Jest tego 15 stron. Zrobił także zestawienie oraz opis BMS - Callbacks, jest tego 47 stron. Zrobił także profil do Cougara.
Przejrzałem jego profil i zauważyłem, że definiując hats zostawił opcję ozn. "^" dając możliwość zdefiniowania funkcji przez użytkownika. Jest to związane z przyciskiem S3 w stick. Przykład : jeśli naciśniemy S3 to mamy vidoki obracając H1, jeśli nie to mamy trymerowanie. Jest odwrotnie niż u Jagstanga.
Gerrah uprościł w porównaniu do Jagstanga swój profil pod swoje potrzeby.
Teraz zauważyłem, że RD wprowadził w definicji makro warianty pogody Weather 1-4 (tmm). Nie wiem czy to wykorzystuje w tmj.
Reasumując muszę stwierdzić, że za mało znam Falcona aby decydować co jest przydatne a co nie w profilu. Cougar posiada tylko 10 buttons, 4 hats, 4 switches oraz 2 stage trigger, ale stosując modyfikacje można stworzyć badzo dużo kombinacji. Zbyt duża liczba tych kombinacji może prowadzić do komplikacji w stosowaniu Cougara, dlatego musi być jakiś kompromis. Posiadając fizyczny kokpit tym bardziej trzeba ograniczyć liczbę dostępnych kombinacji. Dla posiadaczy kokpitów jest także istotne posiadanie tych samych plików key po to aby mieć te same przypisania dla callbacks (można stosować te same skrypty). Tyle moich rozważań. 

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #115 dnia: Września 07, 2011, 14:23:30 »
Tak przy okazji, bo nie jestem na bieżąco - powstał program wyrzucający z BMSów ekrany na inne komputery ? Wyrzuciłbym sobie chętnie MFD i RWRa na laptopa (i DED na smartphone'a.. ale tego pewnie jeszcze do żadnego Falcona nie ma).

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #116 dnia: Września 07, 2011, 18:11:19 »
Jest o tym tutaj
 http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3376.msg96794;topicseen#new
Co do moich testów to zmieniam trochę profil RD. Przy okazji znalazłem błąd w dokumentacji RD opisujący przypisania funkcji do klawiatury. Jest różnica między plikiem key w setup BMS4 a opisem. Mam już pracujący panel ICP w BMS4 wg. key RD.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #117 dnia: Września 07, 2011, 20:40:17 »
Dzięki, pobawię się tym później, na razie zasypałem się przyciskami, przełącznikami i potencjometrami, co kiedyś szykowałem na panele pod Open Falcona ;)

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #118 dnia: Września 07, 2011, 21:41:12 »
"Efka"  w lakierni:
http://img696.imageshack.us/img696/2688/screenshot007m.png
Jak będzie skończone, wrzucę gdzieś link do pobrania. 

Zlituj się nad naszymi łączami, 1 megabajtowe zdjęcie w 640x509 pikseli ?
- Sundowner
« Ostatnia zmiana: Września 07, 2011, 21:56:13 wysłana przez Sundowner »

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #119 dnia: Września 07, 2011, 22:01:59 »
Sorry Sundowner, nie sprawdziłem wrzucając na imageshack.. :008: