Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #225 dnia: Września 25, 2011, 15:16:42 »
Cytuj
Problem w tym że w manualach informacje są rozsiane po kilkunastu publikacjach. Czasem naprawdę warto zapytać
Ja kolegów rozumiem ponieważ sam jestem początkującym w OF a tym samym w BMS4, dlatego polecam dobrą pozycję Noob Guide to OF. Jest tam wszystko, później BMS-Dash 34 jeśli trzeba coś dokładniej przemyśleć.
Ja w innej sprawie związanej z GPS oraz BMS4. Była o tym mowa już wcześniej. Doszliśmy do wniosku, że nie ma mechanizmu w BMS4 odpal i zapomnij GPS lub INS zrobi resztę, tylko jest działanie podobne do Mavericks. Pytanie co konkretnie robi GPS w BMS4 i tutaj niespodzianka. W starym dokumencie Addendum Manual - Falcon 4.0 : Allied Force w punkcie How to plan and program a GPS coordinate based bombing jest opis jak to zrobić w AF. W BMS4 jest łatwiej ponieważ jest DTC. W wspomnianym dokumencie w punkcie 16 jest zdanie "Because the cursor is now at the exact GPS waypoint position, you don't need to lock the target in the A2G radar display, in fack, the target position might be less accurate because locking means to rely on radar returns rather than exact GPS coordinates". Sprawdziłem i to jest prawda. Pytanie do praktyków czy w waszych misjach nie robicie lock on mając wpisane koordynaty w DTC? Mam na myśli CCRP i tutaj następne pytanie kiedy ma sens stosowanie CCIR.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #226 dnia: Września 25, 2011, 15:17:07 »
dokopanie się do informacji o  SHIFT + NUM2 wymaga przejrzenia trzech oddzielnych plików - tzw manuali.

Nie, wymaga to tylko wiedzy o tym co to jest SOI i w jaki sposób się go przełącza (DMS down) a robi się to w taki sam sposób w każdym Falconie.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #227 dnia: Września 25, 2011, 15:19:38 »
Jak Ci nie pasują manuale od Falcona, poczytaj o HOTAS, SOI i ogólnym działaniu awioniki w manualu od Warthoga. Wszystko działa mniej więcej tak samo. :021:
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #228 dnia: Września 25, 2011, 15:31:45 »
Ja w innej sprawie związanej z GPS oraz BMS4. Była o tym mowa już wcześniej. Doszliśmy do wniosku, że nie ma mechanizmu w BMS4 odpal i zapomnij GPS lub INS zrobi resztę, tylko jest działanie podobne do Mavericks. Pytanie co konkretnie robi GPS w BMS4 i tutaj niespodzianka. W starym dokumencie Addendum Manual - Falcon 4.0 : Allied Force w punkcie How to plan and program a GPS coordinate based bombing jest opis jak to zrobić w AF. W BMS4 jest łatwiej ponieważ jest DTC. W wspomnianym dokumencie w punkcie 16 jest zdanie "Because the cursor is now at the exact GPS waypoint position, you don't need to lock the target in the A2G radar display, in fack, the target position might be less accurate because locking means to rely on radar returns rather than exact GPS coordinates". Sprawdziłem i to jest prawda. Pytanie do praktyków czy w waszych misjach nie robicie lock on mając wpisane koordynaty w DTC? Mam na myśli CCRP i tutaj następne pytanie kiedy ma sens stosowanie CCIR.

W praktyce tryb CCRP stosujemy do zrzutu LGB z dużych wysokości, przypisujemy sobie precyzyjny STP na celu ale właściwie tylko awaryjnie bo używamy głównie TGP a nie FCR. Tryb CCIP jest idealny do bombardowania z małej wysokości np: Durandale, albo do ataków klastrówkami na cele ruchome.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #229 dnia: Września 25, 2011, 15:37:21 »
Dzięki za szybką odpowiedź.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #230 dnia: Września 25, 2011, 15:59:43 »
Zapomnij o wszystkim co było w AF i FF.

Jak narazie latam tak samo jak w AF i pomijając niuanse (obsługa SOI, rozgrzewające się Mavericki) spowodowane lepszym oddaniem pracy układów, nie mam problemów z obsługą eFki. :121: . No może jest jeszcze problem z kampanią, która stała się nieporównywalnie trudniejsza, za sprawą lepszego AI, lepszej awioniki naszej srebrnej strzały itp.

Co do czytania manuala. Ktoś tu wspominał, że BMS jest dla wyjadaczy w starego Falcona. Skoro tak, to podszedłem do sprawy tak, że po prostu odpalałem treningi i próbowałem czy wszystko działa"po staremu". Przy nie działającym kursorze na HAD, zajrzałem do manuali, ale te są tak nieprzejrzyście napisane, że się nie doszukałem informacji o SOI i kombinacji SHIFT+NUM2. Znalazłem to dopiero w komentarzu do filmiku na YT i było podane mniej więcej tak, jak napisał to Lucas: SOI i DMS down. Odszukałem W controlsach DMS down i voila, HARMy zaczęły latać, mimo że robiłem wszystko jak w starym F4.0 AF.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #231 dnia: Września 25, 2011, 16:58:00 »
zajrzałem do manuali, ale te są tak nieprzejrzyście napisane, że się nie doszukałem informacji o SOI i kombinacji SHIFT+NUM2.

 Nie znajdziesz w manualu do BMS (w AF to jest) podanych kombinacji klawiszy, w zależności od tego jakiego pliku keystrokes używasz klawisze przyisane do tych samych funkcji HOTASa mogą być kompletnie różne. Dlatego ważne jest zrozumienie jak działa sterowanie systemami samolotu używając prawdziwych przycisków na HOTAS, mam tu na myśli to co jest w manualu do BMS na stronach 29-33 a dopiero potem szukanie skrótu na klawiaturze, tak jak w naszym przypadku DMS down = SHIFT+NUM2 (oczywiście jeśli nie wczytałeś innego pliku keystrokes). Podejście odwrotne skazane jest na porażkę a co najmniej na niepotrzebną frustrację.   :001:
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #232 dnia: Września 25, 2011, 18:37:22 »
Dodam od siebie, że te same pliki keystrokes powiązane z profilem Cougara, które działają w AF, OF będą działać w BMS4  dlatego,że są te same callbacks. W BMS4 dodano dodatkowe funkcje, ale to już inna bajka. U mnie działa na BMS4 ten sam profil do Cougara oraz keystrokes co w AF oraz OF.
Polecam Noob Guide to OF jest to tylko kilka stron, ale są tam pokazane różnice pomiędzy AF a OF, który jest podobny do BMS4.

Offline Marzen

  • *
  • Dzban Fan :)
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #233 dnia: Września 25, 2011, 20:20:00 »
Odnośnie działania AGM-88 HARM to tutaj jest fajny tutorial:

http://www.youtube.com/watch?v=COf0Hnr019g&feature=player_embedded

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #234 dnia: Września 25, 2011, 20:43:33 »
Odnośnie działania AGM-88 HARM to tutaj jest fajny tutorial:

http://www.youtube.com/watch?v=COf0Hnr019g&feature=player_embedded

Właśnie z tego filmiku nauczyłem się używać HARMów w BMSie.

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #235 dnia: Września 26, 2011, 00:07:57 »
Testował ktoś z was naprawiony pas startowy? Coś mam wrażenie, że został bug z OF, który traktuje taki pas dalej jako zniszczony i niszczy samolot, który na niego najedzie (przynajmniej mnie to spotkało podczas lotu w Trzynastej).
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #236 dnia: Września 28, 2011, 11:11:31 »
Kolejna prośba do praktyków. Obejrzałem wspomniane video na temat HARM, przeczytałem w manualu na ten temat oraz wykonałem kilka misji treningowych. Ogólnie wszystko jest o.k, ale mam kilka pytań praktycznych.
1.Podstawowa opcja  to HAD, gdzie można zrobić lock on celu i śledząc na HUD odległość odpalić rakietę.
2. Druga możliwość to zrobić to samo co w p.1 i przejść na stronę WPN gdzie można wybrać opcje POS z 3 modami (PB, EOM oraz RUK).
Autor w wspomnianym video zrobił dodatowe STPT dla celów do zniszczenia. Ułatwia to namierzanie celów i nie tylko. Dla PB mamy na HUD informację Optional Loft (dwie karety) oraz zakresy max i min. Dodatkowo jest ded zone z prawej strony. Po odpaleniu rakiety jest na WPN inf. celu - "Handed - off threat" oraz STPT.
3. Trzecia możliwość to HAS Mode. Tutaj możemy wybrać cel i zrobić lock on. Są opcje search oraz TBL. Na HUD nie mam informacji o odleglośći do celu (ded zone). Pojawia się RDY i to szystko.
Pytania:
1. Kiedy odpalić rakietę w HSD.
2. Co daje POS w porównaniu do HAD (trzeba i tak zrobić lock on w HAD).
3. Profile POS modów są przedstawione na rysunku na str. 98. Pytanie jaki mod stosować znajac położenie celów PB czy EOM.
Generalnie pytania dotyczą stosowanej przez Was praktyki (13 WELT).
Przy okazji tego video zauważyłem, że jest panelik z HMCS, który jest przydatny w 3D.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #237 dnia: Września 28, 2011, 13:19:44 »
Małe sprostowanie. Nie wiem dlaczego napisalem ded zone, miałem na myśli Dynamic Launch Zone, przepraszam za pomyłkę.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #238 dnia: Października 05, 2011, 07:29:58 »
Jest nowa wersja MFDE v0.5.5.0 na stronie
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=3376.810

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #239 dnia: Października 09, 2011, 12:22:55 »
Testował ktoś z was naprawiony pas startowy? Coś mam wrażenie, że został bug z OF, który traktuje taki pas dalej jako zniszczony i niszczy samolot, który na niego najedzie (przynajmniej mnie to spotkało podczas lotu w Trzynastej).
W ciągu dwóch ostatnich dni miałem podobny przypadek. Śliczna pogoda, zero możliwości kolizji, dwa starty i dwie katastrofy w tym samym miejscu w środku pasa. W teorii baza była wcześniej atakowana ale niesprawny jest tylko hangar.
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can