Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #255 dnia: Października 16, 2011, 13:29:06 »
vito,
  opisz jaki masz problem. Może tutaj znajdziesz odpowiedź :
http://www.benchmarksims.org/forum/showthread.php?6353-Fingon-s-Snap-view-Mod
(Musisz być zarejestrowany żeby przeglądać ten wątek)

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #256 dnia: Października 16, 2011, 14:50:08 »
EGHI chwilowo strona jest niedostępna. Wyjaśnię o co mi chodzi. Robię modyfikację profilu do Cougara. Nie mam TrackIR, dlatego próbuję ustawić sensownie DMS. W profilu Jagstanga było zbyt dużo funkcji związanych z tym hatem, dlatego go "odchudzam". Zostawilem 4  funkcje: widok kokpit 2D (up), widok 3D (down), padlock next (right) oraz HUD only (left). Jeśli trzymam dłużej left to mam widok NVG's. Jeśli będę trzymał przycisk Expand Fov to mam na DMS podstawowe funkcje związane z tym hatem (SimDMSUp, SimDMSDown, SimDMSRight oraz SimDMSLeft ).
Już widać, że dla BMS4 jest wątpliwość czy zostawić widok HUD only pomimo tego, że mam fizyczny kokpit. Jeśli jest widok 3D (tylko mały fragment HUD oraz "ramka") to jest wrażenie ruchu jeta oraz obraz się zmienia gdy jest przechwycony cel. Dodatkowo w BMS4 jest funkcja SimHmsOn oraz SimHmsOff w panelu HMCS (mam to już zaimlemetowane). Pseudo 2D w BMS4 daje szybkie przejście do widoku na wprost, znowu jest pytanie czy to jest potrzebne.
W moim przypadku z DMS współpracuje hat H1 tzw. TRIM. U mnie podstawowa funkcja to widoki a wtórna z Expand Fov trymowanie.
Reasumując nie mając TrackIR próbuję sensownie ustawić profil w tym wypadku pod kątem widoków.
Jeszcze jedna uwaga, w OF widok 2D był potrzebny aby sprawdzić i porównać położenie przełączników z fizycznym kokpitem w momencie rozpoczęcia gry. W BMS4 w 3D są klikane przełączniki i dlatego 2D z tego powodu jest już niepotrzebne.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #257 dnia: Października 16, 2011, 19:53:27 »
vito,
czy to jest profil RedDoga? Jeśli tak, rozwiązaniem jest ingerencja w FoxyCougar, czyli kombinacja z skryptami. Moim zdaniem, zostaw zabawę w przypisywanie widoków i zbuduj FreeTrack, albo kup TrackIR.  Kokpit 2D nie będzie i już nie jest do niczego potrzebny, a na DMS będzie mieć realne funkcje. Tak ma zrobione R.D. i jest to optymalne rozwiązanie. Jeden monitor TrackIR, zero klikania w klawiaturę i w pełni funkcjonalny kokpit. Po co budować kokpit skoro wszystko chcesz umieścić na Hotasie? Spróbuj  DogFight bez płynnego, szybkiego rozglądania się. Przekonasz się, że zamiast zmiany widoku na Hotasie wygodniej jest zrobić to głową :).

Do niedawna byłem zwolennikiem takiego rozwiązania w Falconie :

Robi wrażenie, prawda? Wszystko pięknie i ładnie ale nadal nie zobaczę co się dzieje za plecami. Tutaj sprawę może załatwić Track... Ale jest kolejna przeszkoda- rozdzielczość. AF i OF działały w DirectX7 a tam max rozdzielczość przy trzech monitorach to 2048x768. W BMS jest już lepiej (DirectX9) 3072x768, ale 768 to nadal stanowczo za mało.  Dlatego jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest jeden monitor lub projektor i Track. W Falconie trzeba mieć pełną i szybką kontrolę w zakresie 360*, to jest istotne i namawiam Cię na opcję z diodami na głowie.  :001:



Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #258 dnia: Października 16, 2011, 20:36:56 »
Mam kilka pytań / wątpliwości co do AMRAAMa w BMSie.
Po pierwsze jakby mniej ważne, czy wersje b i c czymś się różnią oprócz minimalnie mniejszego zasięgi c?
Po drugie, czy AI ma jakieś fory, czy tylko mnie się tak wydaje? Sytuacja którą opisuję poniżej zdarzyła się już kilka razy. Sam nie wiem co o tym myśleć.

Atakuję F-15, lecimy na podobnym pułapie w kierunku na siebie. Cel zalokowałem na sztywno i czekam aż mi wejdzie w maksymalny zasięg. Sam też zostałem zalokowany bo RWR drze się jak opętany. Cel wszedł w maksymalny zasięg odpalenia, posłałem szarą dzidę i wchodzę w skręt w lewo, aby łapać cel samym skrajem radaru. Minęły może dwie sekundy od odpalenia, jestem właśnie w skręcie. W tym momencie na RWR pojawia się symbol rakiety która do mnie leci. No nic, nie panikowałem tylko dokończyłem manewr. Poczekałem na pitbula jeszcze jakieś 6-7 sekund, po czym ostro w dół i w nogi na dopalaniu. Wrogi AMRAAM leciał za mną całkiem długo i musiał być naprawdę blisko, ale w końcu się poddał i znikł z RWR.
Jak mam to interpretować? Mój  pocisk musiał być odpalony w podobnym czasie co przeciwnika. Kiedy ja czekałem (i to długo jeszcze) na pitbula, wrogi pocisk już mnie „obradarowywał” swoją latarką. Czy AMRAAM już w pierwszej fazie lotu ma uruchomioną własną stację? Czy RWR może ją już wtedy wykryć i określić jako zagrożenie, pomimo że jeszcze mnie nie przechwyciła? Czy też może AI oszukuje aby było bardziej realnie?
Sytuacja ta występuje u mnie dość często. Ostatnio latam online Korea PvP, a że druga strona ma f-15 to spotykamy się dość często.
Napomknę jeszcze, że opisany atak choć może niezbyt mądry to okazuje się całkiem skuteczny. 10 przypadkach na 10 mój AMRAAM trafia, a w 9 przypadkach na 10 udaje się uciec przed wrogą rakietą.

Inna kwestia co do AMRAAMA. Odpalam pocisk, po czym cel zrywa mi się z locka. Łapię go ponownie w uchwyt promieniowania elektromagnetycznego i …
No właśnie co dalej. W teorii AMRAAM może lecieć bez sterowania komendowego w kierunku podanego przewidywanego miejsca przechwycenia przez własny radar i po osiągnięciu tej strefy poszukać celu (o ile tam jest) i go zniszczyć. (przy okazji, w praktyce system okazał się ponoć wyjątkowo nieefektywny.)  Czy gdy po zerwaniu kontaktu, gdy AMRAAM już leci, a ja ponownie zalockuję cel, to moja szara dzida podejmie pości według wskazań mojego radaru, czy też już zerwała sicze smyczy i nie ma nadziei na korektę?
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #259 dnia: Października 16, 2011, 21:59:15 »
Cytuj
Czy gdy po zerwaniu kontaktu, gdy AMRAAM już leci, a ja ponownie zalockuję cel, to moja szara dzida podejmie pości według wskazań mojego radaru, czy też już zerwała sicze smyczy i nie ma nadziei na korektę?
Wg. mojej wiedzy jeśli na expanded DLZ jest F-POLE to rakieta leci autonomicznie wg. swojego radaru. Jeśli jest M-POLE to myślę, że można zrobić powtórnie lock on.
Cytuj
Moim zdaniem, zostaw zabawę w przypisywanie widoków i zbuduj FreeTrack,
Ja mam już zrobionego FreeTrack, ale muszę go znaleźć. Z tego co pamiętam z AF to jest trochę męczące patrzenie w ekran z diodami na głowie, ale masz rację teraz jest kokpit może będzie inaczej.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #260 dnia: Października 17, 2011, 00:49:06 »
Wg. mojej wiedzy jeśli na expanded DLZ jest F-POLE to rakieta leci autonomicznie wg. swojego radaru. Jeśli jest M-POLE to myślę, że można zrobić powtórnie lock on.

W Falconie zerwanie locka jest ostateczne, ponowne zalockowanie nic już nie pomoże.   
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #261 dnia: Października 17, 2011, 08:34:14 »
Cytuj
Po co budować kokpit skoro wszystko chcesz umieścić na Hotasie
Tu masz rację, dlatego moja modyfikacja profilu. Zapoznałem się trochę z Foxy oraz 5 profilami: Jagstanga, Red Doga, Rockey, Kukki oraz Gerahh. Profil Jagstanga jest najstarszy, uwzględnia TrackIR, ale chce zastąpić kokpit, dlatego jest tak rozbudowany. Gerahh oparł swój profil podobnie jak ja na jego rozwiązaniu.
Profil RD jest dostępny od miesiąca i uwzględnia BMS4. RD zmienił prawie wszystkie przypisania callbacks do przełączników. Zaletą jego profilu jest to, że Cougar ma tylko przypisania (prawie) związane z HOTAS-callbaks, dlatego jest prosty podobny do reala. Prawie nie stosuje DX...Dlaczego nie zastosowałem jego profilu? Ze względu na przypisania przełączników i innych elementów mojego kokpitu do pliku key Jagstanga.
Aby to zmienić na key RD musiałbym wszystko pisać od nowa, dlatego robię podobnie jak Gerahh mod profilu Jagstanga. Obecnie zmienię DMS, mam już nową koncepcję, a za jakiś czas wrócę do FreeTrac.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #262 dnia: Października 17, 2011, 17:37:52 »
Małe pytanko, da się w BMSie płynnie regulować przybliżenie w TGP? Bo nie mogę nigdzie tego znaleźć... I jak ustawić kiedy ma się włączyć laser?

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #263 dnia: Października 17, 2011, 18:02:25 »
Małe pytanko, da się w BMSie płynnie regulować przybliżenie w TGP? Bo nie mogę nigdzie tego znaleźć...

Oś Range Knob.

I jak ustawić kiedy ma się włączyć laser?

LIST -> MISC -> LASR
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #264 dnia: Października 18, 2011, 13:21:13 »
EGHI dzięki za link do strony BMS4. Jest tam dużo informacji na temat tego symulatora.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #265 dnia: Października 18, 2011, 15:19:49 »
Wielkie dzięki @Lukas :)

Mam jeszcze takie pytanie z innej beczki. Chodzi o różnicę w Maverickach między DCSem a Falconem. W DCSie wygląda to tak, że wybieramy Mavericka najeżdżamy na cel, automatycznie lockuje i strzelamy. Natomiast w Falconie trzeba jeszcze zdjąć osłonę i samemu zalockować na celu. Więc jak to jest w rzeczywistości? Twórcy DCS poszli trochę na łatwiznę, czy po prostu schemat działania różni się ze względu na specyfikację maszyn?

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #266 dnia: Października 18, 2011, 15:39:47 »
  Osłona chroni oko rakiety przed uszkodzeniami i w trakcie lotu powinna być zamknięta ale możliwe że w RL coś się zmieniło ostatnio i ta osłona nie jest już potrzebna a w A-10 zostało to uwzględnione. Nie wiem natomiast jak naprawdę wygląda lockowanie Mavericka i w którym symulatorze jest to lepiej odwzorowane, zapytaj na głównym forum zapewne ktoś (Sundowner ;)) będzie wiedział lepiej.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #267 dnia: Października 18, 2011, 16:28:45 »
Osłona głowicy EO Mavericka jest instalowana zależnie od potrzeb, występujące opady, wysoka wilgotność, sól czy pył w powietrzu - wpływają na decyzję dotyczące instalowania zasłony i ładunków ją odseparowujących. Typ wykonywanego zdania również ma znaczenie i np z powodów bezpieczeństwa w trakcie ćwiczeń są one demontowane na ziemi. Dodatkowo też i występuje problem zerowania głowicy pocisku z sensorem (HUD, TGP), wykonanie tego na ziemi jest prostsze i obarczone mniejszymi problemami (Mav po wyłączeniu zasilania jest niezdolny do użycia przez blisko godzinę) i nie można go wykonać z zamontowanymi osłonami, a ich montaż w strefie uzbrajania wisząc na uzbrojonej maszynie jest niemożliwy (technicznie tak, proceduralnie i czasowo nie).


Odpalenie ładunków odseparowujących osłonę następuje przy zwolnieniu blokady kołyski głowicy EO pocisku (UNCAGE, tylko jeżeli Master ARM - ON), niezależnie od typu nosiciela czy szyny na jakiej wisi (tryb VIS nie jest dostępny na potrójnej LAU-88). BTW pociski serii D, G  i K mogą być zwolnione przed zakończeniem pełnej procedury uruchamiania (na sztywno nastawiona na 3 minuty), ale Rytheon wtedy nie ręczy za osiągnięte efekty prowadzenia ognia ;)


Nie znam procedury z DCSa, a z Falcona już mam lekko nadgryzione przez ząb czasu wspomnienia, więc jak coś precyzyjniej zapytacie to będę w stanie powiedzieć.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #268 dnia: Października 18, 2011, 16:48:27 »
W DCS Mav sam lockuje się na kontrastowym celu po najechaniu w jego pobliże krzyżykiem, natomiast w BMS trzeba użyć TMS Fwd żeby się zalockować. Poza tym w Falconie chyba zawsze jest w trybie ground stabilize.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #269 dnia: Października 18, 2011, 17:16:22 »
Proces  lockowania powinien być dwustopniowy, niezależnie od maszyny. Pierwsze TMS-Up uruchamia stabilizację obrazu i przenosi SOI na WPN (z TGP, HUD, czy FCR), dopiero wtedy można poprawić bezpośrednio głowicą pocisku, a dopiero po ponownym TMS-Up pocisk będzie śledził wybrany cel.