Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #405 dnia: Lutego 19, 2012, 12:22:16 »
Instrukcja od użytkownika ADHS :
1) Create 'aegean' folder in data\terrdata.
2) Copy the whole VANILLA Falcon BMS 4.32\Data\Terrdata\objects folder to the new data\terrdata\Aegean folder.
3) Copy DATA and DOCS from the Aegean_for_BMS.rar to the root of Falcon BMS 4.32.
4) Add the 'terrdata/theaterdefinition/aegean.tdf' line to Data\Terrdata\theaterdefinition\Theater.lst' text file.

*Vanilla-oznacza czysty.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #406 dnia: Lutego 19, 2012, 12:26:50 »
a mógłbyś to napisać po Polsku. kiepsko z moim ang w takich sprawach.

Zdania rozpoczynamy wielką literą. Syringe.
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2012, 13:37:34 wysłana przez Syringe »

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #407 dnia: Lutego 19, 2012, 12:41:51 »
1) Stwórz folder o nazwie aegean w data\terrdata.
2) Skopiuj cały folder objects który znajduje się w Falcon BMS. 4.32\Data\Terrdata\objects do data\terrdata\Aegean
3) Skopiuj DATA I DOCS z folderu w którym masz pliki(foldery) z wypakowanego Aegeanu do folderu w którym masz BMSa
4) Dodaj linijkę terrdata/theaterdefinition/aegean.tdf do pliku Theater.lst (edytuj go za pomocą notatnika) , który znajduje się w Data\Terrdata\theaterdefinition         

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #408 dnia: Lutego 19, 2012, 12:49:59 »
Dziękuję. To z tą linijką w notatniku miałem problem.

"Podziękował" jest formą czasu przeszłego, w trzeciej osobie liczby pojedynczej czasownika "podziękować", dlatego stosowanie go w formie "ja podziękował" jest niepoprawne. Zfrr
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2012, 14:27:06 wysłana przez Zefirro »

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #409 dnia: Lutego 19, 2012, 13:27:35 »
Czy da się w Falconie własnoręcznie wpisać briefing misji?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #410 dnia: Lutego 21, 2012, 19:27:32 »
OK. Przepraszam.
Z BMS mam teaki problem, że kiedy używam AGM65 to przy normalnym zbliżeniu i tak prawie nic nie widzę na MFD. W innych wersjach Falcona w config. była możliwość zmiany przybliżenia na MFD. Czy w BMS da się to jakoś zrobić?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #411 dnia: Lutego 21, 2012, 19:28:43 »
Zauważyłem u siebie kilka zmian po update BMS 4.3.2. Jestem ciekawy czy wystąpiły u was. Pierwsza sprawa dotyczy Bullseye. Włączenie opcji  Radio Calls Use Bullseye w setup nie powoduje jego pojawienie się w MFD.
Druga sprawa dotyczy widoku View-Padlock next, u mnie przestał działać po update.
Ostatnia sprawa dotyczy nowych możliwości definiowania przycisków za pomocą DX.
Cytuj
The new code allows you to specify three behaviors for any DX button binding and to have separate choices of those behaviors for both
button press events and button release events. You can now specify that a binding is invoked with key down,
key up or default behavior.
W związku z czym mam pytania czy zauważyliście u siebie podobne zjawiska jak u mnie. Jak praktycznie wykorzystać nowe możliwości DX?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #412 dnia: Lutego 21, 2012, 20:52:31 »
vito,
co do trzeciego pytania, wydaje mi się, że tutaj pojawiają się nowe możliwości. Nie tyle definiowanie co raczej odczytania stanu "położenia" danego callback. Inaczej mówiąc, jakieś przełączniki toggle będą na tej samej pozycji w Twoim kokpicie i na ekranie, po uruchomieniu symulatora. Pewności nie mam, trzeba to przetestować. 

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #413 dnia: Lutego 21, 2012, 21:46:06 »
Cytuj
Inaczej mówiąc, jakieś przełączniki toggle będą na tej samej pozycji w Twoim kokpicie i na ekranie, po uruchomieniu symulatora.
Jeśli masz rację to pojawi się ciekawa sytuacja. Zakładam, że przełączniki w kokpicie wymuszą ustawienie tych na ekranie, ponieważ nie ma innej możliwości. Jeśli w kokpicie tym fizycznym będą źle ustawione i wymuszą takie samo ustawienie w tym na ekranie to będzie problem. Jest to sytuacja zbliżona do reala. Masz rację trzeba to sprawdzić. 

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #414 dnia: Lutego 22, 2012, 19:23:37 »
Chciałbym wyjaśnić dlaczego miałem problemy po update BMS4. Od niedawna korzystam z bullseye, dlatego zapomniałem, że nie wystarczy zaznaczyć w setup Radio Calls Use Bullseye ale trzeba także zaznaczyć w DTC Display Bullseye.
Co do widoku OTWStepNextPadlock (callback) to sprawa także się wyjaśniła. Ta funkcja działa po spełnieniu pewnych warunków o których zapomniałem.
Przy okazji widoków zauważyłem, że mamy dostępnych w sim 56 rodzajów. U mnie jest zdefiniowanych w pliku key tylko 45 z czego 15 dziala. Po pojęciem działania rozumiem "wizualny efekt" na ekranie. Ponieważ w praktyce stosuję tylko kilka z nich, dlatego nie wgłębiałem się w ten temat.

Offline mj

  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #415 dnia: Lutego 24, 2012, 22:12:57 »
Jak ustawiacie ciśnienie przed lądowaniem w BMS? Na forum BMS była dyskusja na ten temat, ale niczego nie wyjaśniła, więc chciałbym zapytać Was, jak to stosujecie w praktyce. Słyszałem, że w realu Zachód stosuje QNH, a Wschód QFE. Ustawienie QNH pozwala lepiej rozpoznawać przeszkody opisane na mapie podejścia, a poza tym nie można polegać na QFE na tyle, żeby zawsze miało się zerować po wylądowaniu. Tyle teorii, ale wydaje mi się, że falconowy ATC podaje wysokości nad poziomem lotniska (zawsze słyszę 3000, 2000). Olać ATC i lecieć wg mapy, czy ustawić QFE i ustawiać się na tych wysokościach?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #416 dnia: Lutego 24, 2012, 22:54:57 »
Jak ustawiacie ciśnienie przed lądowaniem w BMS?
Możesz próbować tak:
Cytuj
You would adjust to their new setting, atmosphere pressure has probably changed since you left. I'm not an expert on this but I can tell you what I do. I will check what the field elevation of AB during briefing. Before I taxi I call tower and ask for QNH and then set my altimeter to this setting. Then I will verify my altimeter reads whatever the field elevation is. Then during flight when reaching 14000ft in Korea (US is 18000ft) always change to 29.92. Then when returning to base I check QNH and reset altimeter to this current setting. Then I remember field elevation for my final approach or for OHB add 1500' to field elevation for break altitude.

Teoretycznie, ATC w BMS podaje prawidłową wysokość. 

Offline mj

  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #417 dnia: Lutego 25, 2012, 00:01:22 »
Pamiętam, że kiedyś słuchając ATC wleciałbym w teren (patrząc na baro), ale może to było w OF... Spróbuję wylądować na jakimś wyżej położonym lotnisku.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #418 dnia: Marca 02, 2012, 16:29:25 »
Rozpocząłem naukę ramp start. W związku z czym mam kilka uwag i pytań. Uwaga pierwsza, chcąc korzystać z TE pod nazwą Ramp Start trzeba dopisać do swojego pliku key callback pod nazwą AFTriggerCatapult i przypisać mu jakąś kombinację klawiszy. Zrobiłem ramp srart wg. procedur zawartych w tej misji. Są to szczegółowe procedury sprawdzające oraz uruchamiające Falcona, ale jest ich bardzo dużo w porównaniu do ramp start w AF. Mam w związku z tym pytanie czy można zastosować uproszczoną procedurę dla ramp start. Jeśli tak to czy są dostępne takie procedury. Czy można zastosować do BMS4 procedury z AF?
Dla AF znalazłem jeszcze procedury dotyczące weryfikacji tzn. pozycja głównych przełączników (Verify check oraz Before engine start). Proszę o radę i pomoc w tym temacie.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #419 dnia: Marca 02, 2012, 20:20:49 »
Ja korzystam z checklist dołączonych do Falcona, do uruchomienia potrzebujesz tej o nazwie "Main Checklists". Możesz z niej wyrzucić wszelkie testy jeśli wydaje Ci się za długa.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"