Autor Wątek: Take On: Helicopters  (Przeczytany 78390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #375 dnia: Marca 16, 2012, 20:55:29 »
Jeszcze taka mała rzecz, ale wnerwiająca. Z defaultu TOKH używa jako nazwy użytkownika właściciela PC i nie da się tego zmienić. Zaś stworzenie nowego oznacza, że powstaje całkowicie nowy profil łącznie z klawiszologią, czyli musimy od nowa podpisywać przyciski pod joya. Z lekka bez sensu, tak postawiłem na chwilę serwer i weszło dwóch "Adminów" lol.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #376 dnia: Marca 16, 2012, 21:13:13 »
Chciałby ktoś potestować Hindy? :) Piszę właśnie o nich i wypadałoby z kimś polatać w jednej maszynce, choćby po to, żeby przetestować pozycje strzelca.

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #377 dnia: Marca 17, 2012, 11:56:32 »
Jeszcze taka mała rzecz, ale wnerwiająca. Z defaultu TOKH używa jako nazwy użytkownika właściciela PC i nie da się tego zmienić. Zaś stworzenie nowego oznacza, że powstaje całkowicie nowy profil łącznie z klawiszologią, czyli musimy od nowa podpisywać przyciski pod joya. Z lekka bez sensu, tak postawiłem na chwilę serwer i weszło dwóch "Adminów" lol.
Najprawdopodobniej (nie jestem pewny bo nie sprawdzałem) da się przekopiować profil domyślny zmieniając mu nazwę. Powinieneś mieć dwa katalogi w "Moje Dokumenty": "Take On Helicopters" oraz "Take On Helicopters Other Profiles". Tego drugiego prawdopodobnie nie będziesz miał jeżeli nie tworzyłeś żadnego innego profilu poza domyślnym. W takim wypadku musisz go sobie stworzyć (ręcznie bądź z gry tworząc nowy profil), utworzyć w nim podkatalog o nazwie takiej jaka ma być nazwa profilu, po czym przekopiować zawartość pierwszego ("Take On Helicopters") do właśnie utworzonego. Następnie zmieniasz nazwę dwóch plików w utworzonym katalogu: "Take On Helicopters Other Profiles/<Nazwa_Profilu>/"; pliki: "./<User.TakeOnHProfile>" i "./<User.vars.TakeOnHProfile>". Profil powinien się pojawić w grze w menu z profilami.
Z tego co wiem nie da się zmienić nazwy domyślnemu profilowi, bo jak sam zauważyłeś, gra bierze to z Windowsa i nie ma możliwości wyedytować tego inaczej niż zmieniając nazwę w systemie.

S!
Na większym speedzie lepiej idzie.
--------------------------------------------

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #378 dnia: Marca 17, 2012, 12:17:23 »
Tak, już właśnie doszedłem do tego. Ale musiałem w samej grze stworzyć i tak taki sam profil, wtedy wziąłem te starsze, zmieniłem nazwę i są ustawienia i przypisanie klawiszy jak miałem w głównym. Oczywiście zniknęła cała kampania, no ale nic, przejdę jeszcze raz.

PS.
Właśnie poleciałem sobie Lucky deep - misję w Hindzie. Wylosowałem Mi-24 MkIII i cały rój piechoty po drodze. W sumie fajna zabawa. Gadasz strzelcowi gdzie ma rozpylać z działka i pozamiatany każdy waypoint. Strzelali do mnie też z RPG, faktycznie flary działają, byle mieć je blisko podpisane na joyu :). Przydałby się za to jakiś klawisz na "Ogień ręczny/Anuluj ogień ręczny", a nic takiego nie mogę znaleźć. Wybór z myszki powoduje oderwanie się od joya.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #379 dnia: Marca 17, 2012, 12:47:59 »
Przydałby się za to jakiś klawisz na "Ogień ręczny/Anuluj ogień ręczny", a nic takiego nie mogę znaleźć. Wybór z myszki powoduje oderwanie się od joya.
W podstawce Take On (Hinda nie posiadam) jest taka funkcja. Nazywa się "Toggle Manual Fire" (a jakże!) i domyślnie jest pod klawiszem pojedynczego cudzysłowu.
Na większym speedzie lepiej idzie.
--------------------------------------------

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #380 dnia: Marca 17, 2012, 13:11:14 »
Oni jeszcze powinni to zmienić. By tutaj była strzałka DTA pokazująca waypoint jak w Light i Medium Helicopters. Dzięki za podpowiedź.



Mod: weapon indicator dla Hinds/Expert (tam nie gada faktycznie i nie wiadomo co się wybiera):
http://forums.bistudio.com/showthread.php?132522-Jedra-s-Weapon-Indicator


PS. Czasem to AI w kabinie z przodu to mam wrażenie, że nie wykorzystuje okazji do strzału. Trzeba się ratować "Manual Fire".

Zgłosiłem 2 bugi, jak też to zauważyliście to proszę zagłosować: https://dev-heaven.net/projects/toh-cit/issues?set_filter=1
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2012, 11:23:15 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #381 dnia: Marca 18, 2012, 19:09:15 »
Tak wyglada ten mod Weapon Indicator (prawy górny róg). Pokazuje aktualnie wybraną broń, chociaż najlepiej by była to jedynie komenda głosowa.



http://forums.bistudio.com/showthread.php?132522-Jedra-s-Weapon-Indicator
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Rahonavis

  • *
  • 1.Pułk Lotniczy, 1.Eskadra Myśliwska
    • Strona 105 Wirtualnego Pułku Śmigłowców Bojowych.
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #382 dnia: Marca 18, 2012, 22:10:10 »
Kilka przemyśleń ode mnie: bardzo się na tym dodatku zawiodłem. Za taką kasę spodziewałem się czegoś sensownego, a to co mamy to właściwie port z ArmY. Model 3D (external) jest ładny, ale model kokpitu cieniutko się prezentuje. Do tego niektóre przyrządy nie działają (np. wskaźnik przeciążeń, że o mapniku nie wspomnę), inne działają nie do końca tak, jak z tego, co mi wiadomo, powinny (np. wskaźnik zawisu), jeszcze inne to z kolei chyba jakieś science-fiction (np. po jednym wskaźniku obrotów turbin oddzielnie dla każdego z silników). Niektóre z tych 'buttonów' do klikania też są nie tam, gdzie trzeba (np. startery, hamulec kół).
Kokpit strzelca, a właściwie kierowanie uzbrojeniem to też zżyna z ArmA. Może się mylę, ale raczej nie da się celować WKM-em JakB-12,7 za pomocą stacji KS-53. Możemy tylko myszką przesuwać ten zielony "celowniczek", prawda? Zresztą celowanie gunem to jeszcze pół biedy. Najgorsze jest to, że nie można (przynajmniej ja nie znalazłem takiej możliwości, a szukałem) za pomocą peryskopu, a jedynie tak samo, jak karabinem. Rodzi się we mnie pytanie, na co w menu ToH opcja "Optics"? Kolejnym kwiatkiem jest to, że o ile nie włączymy manual fire, tylko strzelec może odpalać rakiety niekierowane. Z tego co wiem nt. Hinda, to raczej pilot odpowiada za odpalanie uzbrojenia niekierowanego (i WKM-u, o ile jest on ustawiony do strzelania na przód) i kiedy ów pilot sieka cele z rakiet, strzelec może w tym czasie prowadzić ostrzał z WKM-u, czy (przynajmniej teoretycznie) naprowadzać ppk. Tego wszystkiego tu niema, a to IMHO wielka szkoda, bo można by się naprawdę fajnie pobawić we współpracę pilot-strzelec w multi. Na plus można tu jedynie wyszczególnić, że ppk w trakcie lotu stale  "podążają" za tym arcadowym celownikiem, a nie lecą w miejsce, gdzie ten celownik był skierowany w chwili odpalenia rakiety. Jest chyba dość podobne do rzeczywistego działania systemu "Szturm-W".
FM to moim zdaniem najbardziej wątpliwa kwestia dotycząca tego dodatku. Właściwie wydaje mi się podobny do tego z ArmY. Z tego, co mi wiadomo, Mi-24 dość opornie reaguje na orczyk, co więcej nadmierne obciążenie śmigła ogonowego przez użycie orczyka może doprowadzić do jakiejś poważnej awarii. Tego w tym Hindzie nie ma, co więcej na pełnym wychyleniu orczyka śmigłowiec kręci się niczym baletnica w piruecie. Reakcja na drążek skoku okresowego też wydaje mi się zbyt dobra. Nie czuć bezwładności tej maszyny. Nie czuć także, że ten śmigłowiec ma spore skrzydełka, mogące odciążyć wirnik nawet do 20%. Transitional lift, choć występuje, wydaje mi się całkiem podobny do tego z Merlina z podstawki ToH. Dawnwash też jakoś tak niespecjalnie. Wskaźnik przeciążeń co prawda nie działa, ale wydaje mi się, że w manewrach "testowych" zdołałem przekroczyć +4G i nie miało to żadnego wpływu na zachowanie śmigłowca. Jedynym utrudnieniem jest właściwie moment obrotowy wirnika, ale tu chyba znów pojawia się zonk - o ile dobrze pamiętam moje rozmowy z Cyganem sprzed kilku lat, efekt ten jest kompensowany automatycznie przez system SAU-W24-1, więc raczej nie powinien być odczuwalny przez pilota, a przynajmniej nie tak bardzo. Ciekawa jest też kwestia podwozia, otóż jeśli lądujemy na brzuchu, maszyna przyziemia bezproblemowo, nawet przy stosunkowo dużej prędkości opadania. Jeśli z kolei chcemy wylądować na kółkach, jak Bozia przykazała, to Hind ma silną tendencję do mocnego pochylania się w lewo w momencie przyziemienia. Na plus można z kolei dodać, że maszyna jest fajnie bezwładna podczas manipulowania skokiem ogólnym.
Żeby nie brzmieć już jak rasowy hejter dodam jeszcze, że ToH sam w sobie bardzo mi się podoba. Pod względem realizmu nie jest to wprawdzie DCS, ale moim zdaniem spokojnie zasługuje na miano przyzwoitego sima lotniczego (a przynajmniej będzie zasługiwał, jak już dojdzie wir pierścieniowy). Co więcej uważam go za sim z olbrzymim potencjałem. Tym bardziej wiele się spodziewałem po tym DLC i chyba stąd moje rozczarowanie, po tym co widziałem do tej pory. Osobiście jako maniak Hinda nie żałuję zakupu tego dodatku, jednak nie poleciłbym go nikomu, chyba że innemu maniakowi, chcącemu powozić "Diabelskim Rydwanem" przy każdej możliwej okazji. Można też pomyśleć o modzie w stylu PKW Afganistan, choć w obecnej sytuacji nie wiem czy jest sens. Niestety, ale zmodowane EECH nadal pozostaje najbardziej realistycznym simem z Mi-24, choć mocno liczyłem na to, że ToH:Hinds go zdetronizuje.
Z drugiej strony może jednak się mylę? Może moja ocena tego dodatku (przynajmniej w kwestiach FMu) wynika z przyzwyczajenia do zachowania Hinda w EECH? Nie mogę się doczekać, aż w tym temacie wypowie się Cygan, czy ktoś inny, kto miał doświadczenia z rzeczywistym Mi-24.

Na koniec mała ciekawostka z ToH: polski Mi-24W w... delcie Mekongu :P


EDIT:
Jeszcze dwa pytanka:
1. Czy da się jakoś zmienić defaultowy zoom w ToH? Obecny wydaje mi się zbyt "panoramiczny".
2. Yoyo, którą wersję tego Weapon Indicatora instalowałeś - zwykłą, czy alternatywną? Ja zainstalowałem zwykłą, posadziłem CBA, odpaliłem wszystko w Expansions i mi nie działa.

S!

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #383 dnia: Marca 18, 2012, 23:36:12 »
Niezły opis :). Faktycznie np. jednocześnie nawet online nie da się operować dwoma rodzajami broni. Tutaj masz rację. Przed chwilą polatałem znów ze 2h online i tak: ponieważ bez mikrofonu idealnie by było by mój gunner ostrzeliwał np. cele z JakB, a ja ustawiałbym w linii strzału Hinda dla niekierowanych. Nie ma tak ładnie. W rezultacie on nie wie dokładnie kiedy będzie w linii strzału niekierowanych i sporo się tego marnuje po drodze. Moment obrotowy jest raczej za duży, rozmawiałem z Cyganem w piątek, ale niech sam na to zerknie. Co do moda - mam ten alternative bez CBA. Działa off i online.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Rahonavis

  • *
  • 1.Pułk Lotniczy, 1.Eskadra Myśliwska
    • Strona 105 Wirtualnego Pułku Śmigłowców Bojowych.
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #384 dnia: Marca 19, 2012, 01:00:55 »
OK. Dzięki za odpowiedź. :)
Jeszcze jedna ciekawostka - wizyta Policji w Seattle ;)


S!

qrdl

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #385 dnia: Marca 19, 2012, 16:03:18 »
Niestety gra z dodatkiem rozczarowuje, szczególnie jak ktoś oczekuje, że jest to ta sama półka co DCSy. Hindy się nawet do Ka-50 nie zbliżają poziomem symulacji i - to też trzeba podkreślić - jakością odwzorowania kokpitu. Jak dla mnie - niestety - całość wygląda jak addon do ArmA 2. Z symulacją nie ma to za wiele wspólnego. Szkoda, bo po cichu liczyłem, że zapowiadane odwzorowanie systemów Mi-24, to nie bajki. Podsumowując, gra jest wciągająca jako zabawa w kampanię etc., jednak z całą sympatią, nazwać tego symulatorem nie wypada.
Ogólnie mam wrażenie, że ta gra fajnie wygląda na screenach, bo na żywo to lekki kupsztal. Kupiłem bo Bohemia celnie mnie trafiła w sentyment do polatania Mi-24, ale jednak nie o to mi chodziło...  :005:

Tako rzecze,
Zaratustra

_michal

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #386 dnia: Marca 19, 2012, 16:13:42 »
Niestety gra z dodatkiem rozczarowuje, szczególnie jak ktoś oczekuje, że jest to ta sama półka co DCSy.

Gra z dodatkiem rozczarowuje nawet jeśli ktoś nie oczekuje półki DCS. Podstawka była całkiem miłym krokiem z Arma 2 w kierunku symulatora. Liczyłem, że Hind poziomem symulacji pójdzie w stronę LockOn - taki lajcik, ale jednak wymagający.

Hindy się nawet do Ka-50 nie zbliżają poziomem symulacji i - to też trzeba podkreślić - jakością odwzorowania kokpitu. Jak dla mnie - niestety - całość wygląda jak addon do ArmA 2.

Tutaj trafiasz w sedno. Hindy zamiast być krokiem dalej w kierunku symulacji są krokiem wstecz w kierunku Arma. Zastanawiam się po co w ogóle BIS wypuścił ten tytuł skoro niedługo ma wyjść Arma 3, która poziomem symulacji będzie pewnie zbliżona do Hindów.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #387 dnia: Marca 19, 2012, 18:52:22 »
Niestety gra z dodatkiem rozczarowuje, szczególnie jak ktoś oczekuje, że jest to ta sama półka co DCSy.

Qrdl, ale o czym w ogóle mowa? TOKH to nie DCS i przecież jasne, że to nie ta sama półka. To tak jakbyś mówił, że samochód jest słaby bo to nie Merolek, ale z załażenia Clio nie może być Merolkiem bo jest Clio i tak samo i tu. TOKH bardziej stawia na model lotu i ew. fun z gry niż procedury (powiem niestety, bo też wole Merolka). Rozczarowywać może fakt, że np. jak widzę filmy z ArmA 2 to ten mod z Hindami wygląda bardzo podobnie i mało tutaj rewolucji, jedynie Mk.III jest nowością, a także lakoniczne podejście do innych tematów w kokpicie, o których mowa była wyżej. TOKH to taki Strike Fighters 2. Osobiście nie żałuję tych 12 euro, chociaż też wolałbym by było coś więcej. Jestem jednak dobrej myśli, że kolejne łatki załatwią tutaj parę spraw, bo jest już nieoficjalna beta do Hindów. Z drugiej strony jestem tak napalony na Mi-24, z którym był deficyt od czasów FS2004 i Nemeth, że łykam wszystko bez zająknięcia i wytarcia twarzy :D .

PS.
Ktoś chętny dziś na loty online na rydwanikach? Jakoś okolice 21, gygy: 3173027.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #388 dnia: Marca 19, 2012, 19:52:12 »
Qrdl, ale o czym w ogóle mowa? TOKH to nie DCS i przecież jasne, że to nie ta sama półka. To tak jakbyś mówił, że samochód jest słaby bo to nie Merolek, ale z załażenia Clio nie może być Merolkiem bo jest Clio i tak samo i tu. TOKH bardziej stawia na model lotu i ew. fun z gry niż procedury (powiem niestety, bo też wole Merolka).

Porównanie pomija kwestię ceny, bo DCSy są porównywalne do Toka, a Clio do M. raczej cenowo nie. Z drugiej strony jest wolny rynek i mogą sprzedawać co chcą, jeśli ludzie to będą brać. Szkoda tylko, że spalili naprawdę interesujący temat. Kto teraz będzie robił Hinda jak wie, że jest "symulator" od Bohemii....
A model lotu... coż.... przez Zieffirra pominę co mi się ciśnie na usta  :007:
Oczywiście swoim gdakaniem nikomu nie chcę psuć zabawy z tej gry, ale jeśli ktoś kto to czyta zastanawia się czy jest w tej grze coś z symulacji, co choćby pozorami przypomina, np. DCS:BS, to piszę NIE. Może ktoś po prostu uniknie rozczarowań....

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #389 dnia: Marca 19, 2012, 21:25:46 »
PS. O co chodzi z faktem, że na uber radarze pojawia się pomarańczowe okno, które miga, i pika mi coś, a po chwili zaliczam gonga prosto w dziób. To nie rakieta (bo ta jest na czerwono) - naprowadzanie za pomocą laseru? Ale czego, bo akurat w tej misji jest Abrams (znaczy Tusk :D) .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl