Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)  (Przeczytany 135594 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #300 dnia: Kwietnia 18, 2015, 21:53:09 »
Witam,

oplaca sie jeszcze kupic CoD? Sa jeszcze serwery na ktorych mozna jeszcze grac? BoS jest jeszcze troszeczke za drogi ^^

Pozdrawiam

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #301 dnia: Kwietnia 18, 2015, 23:06:07 »
No rzeczywiście. Nie miałem spadochronu!!! Ale jaja.

Offline Misiek

  • JG300
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #302 dnia: Kwietnia 19, 2015, 12:48:48 »
Artec -> sprawdź sobie sam ile osób jest na ATAGu   http://theairtacticalassaultgroup.com/

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #303 dnia: Kwietnia 20, 2015, 04:54:30 »
Znacie może jakieś strony z których można pobrać kamuflaże do samolotów?

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #304 dnia: Kwietnia 20, 2015, 10:17:38 »
Kiedyś pobierałem tu: http://airwarfare.com/sow/index.php/downloads/viewcategory/10-skins Ale teraz jakoś zniknęły ikonki podglądu.
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #305 dnia: Kwietnia 20, 2015, 16:15:35 »
Dzięki

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #306 dnia: Kwietnia 20, 2015, 18:37:15 »
Artec -> sprawdź sobie sam ile osób jest na ATAGu   http://theairtacticalassaultgroup.com/

Juz zamowilem  ;D

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #307 dnia: Lipca 23, 2015, 17:49:27 »
Witam po długiej przerwie !

Otóż problemy są następujące :
1. Czy jest jakiś sposób aby podnieść głowę\fotel ? Przetrząsnąłem opcje wzdłuż i wszerz i nie znalazłem odpowiedniego klawisza. Jest tam tylko "regulacja fotela" która jednak nic nie daje.
2. W spicie II lecąc na wysokości nawet stu stóp, ustawienie mieszanki na bogatą skutkuje groźnym buchaniem silnika (przy wysokich obrotach), ale wg. instrukcji mieszanka bogata jest właśnie na niskie wysokości. W rezultacie latam cały czas na mieszance ubogiej.
Kiedy więc ustawiać bogatą ? I czy ma to jakiś znaczący wpływ na osiągi poza większym spalaniem (zakładam, że tak, ale lepiej zapytać) ?
3. W instrukcji edycji kolekcjonerskiej znalazłem ciekawą anegdtotkę : Jeżeli samolot pędzi bo bieżni 200 mil na godzinę, to bieżnia "pędzi" 200 na godzinę w przeciwnym kierunku. (Czyli względem powietrza samolot stoi w miejscu.) Teraz pytanie : czy jest w stanie wystartować w takich warunkach ? Cóż, na zdrowy rozsądek myślę - oczywiście że nie, przecież na skrzydłach nie ma siły nośnej bo skrzydła "stoją" w miejscu względem powietrza. Na to instrukcja głosi "oczywiście, że tak, wystartuje." Mógłby mnie ktoś oświecić jakim cudem O.o ? Ufam, że autorzy lepiej się znają, więc to ja raczej coś przegapiłem, tylko co ?
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #308 dnia: Lipca 24, 2015, 00:35:22 »
przecież na skrzydłach nie ma siły nośnej bo skrzydła "stoją" w miejscu względem powietrza. Na to instrukcja głosi "oczywiście, że tak, wystartuje." Mógłby mnie ktoś oświecić jakim cudem O.o ? Ufam, że autorzy lepiej się znają, więc to ja raczej coś przegapiłem, tylko co ?
Skrzydła jak najbardziej są obmywane (opływ ciał) przez powietrze. To, że płatowiec nie przemieszcza się względem bieżni nie znaczy, że powietrze nie przemieszcza się względem bryły maszyny. Jego przepływ jest wymuszany przez śmigło. Samolot nie ma napędu "na koła", to nie samochód ;).
O ile dobrze pamiętam eksperyment rozwiewający ten mit był nawet w "Pogromcach mitów" na Discovery.
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #309 dnia: Lipca 24, 2015, 19:33:02 »
Teraz już rozumiem, dziękuje bardzo ;) Faktycznie, sprawdzali to Pogromcy Mitów. Dla zainteresowanych : https://www.youtube.com/watch?v=YORCk1BN7QY .
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #310 dnia: Lipca 24, 2015, 23:22:13 »
A propos mieszanki. Fruwa kolega na zmodowanej wersji (TF), czy nie zmodowanej? Bo o ile pamiętam, na zmodowanej mieszanki za bardzo ustawiać się w Spicie i Hurrim nie da. Co i tak nie szkodzi, bo większość czasu piloci latali na bogatej. Tzn. "auto-bogatej", bo we wczesnych wersjach Merlina nie ma czegoś takiego jak ręczne ustawianie mieszanki. Na każdej wysokości ustawia ją zawsze automatyczny regulator, można mu jedynie kazać, żeby robił to bo bogatszej albo uboższej stronie stechiometrycznego optimum. Wajcha mieszanki ma zatem tylko dwa położenia i przypominam, że w Spicie jest ona "na odwrót", tj. cofnięta oznacza "automatycznie-bogatą" a popchnięta "automatycznie ubogą". Nie interpretujesz jej odwrotnie przypadkiem? Bo z opisu symptomów wynika, że chyba tak :D.


Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #311 dnia: Lipca 26, 2015, 10:32:23 »
Bardzo możliwe, że źle zinterpretowałem. Po lewej stronie (wizualizacja ustawienia przepustnicy, chłodnicy, mieszanki i śmigła) są do wyboru dwa położenia - górna i dolna. Zawsze myślałem, że górna to bogata, ale możliwe że faktycznie jest odwrotnie, dzięki wielkie ;) (sprawdzę przy najbliższej okazji)
(Wersja niezmodowana)
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #312 dnia: Lipca 26, 2015, 11:25:03 »
Hmm. Na 12 500 stóp sytuacja wygląda identycznie (tym razem to hurrkiem leciałem ale mniejsza). No nic, skoro mieszanka jest automatyczna(częściowo), to widocznie nie mam się co do niej mieszać ;) Ale skoro mieszanka działa w porządku, co mogę zrobić dla poprawy osiągów (prędkość maks.) ? Przepustnica otwarta całkowicie, śmigło na najwięcej RPM, chłodnica maksymalnie otwarta żeby się to wszystko nie zagrzało. I teraz kolejne pytanko - co generuje więcej oporu, otwarta czy zamknięta chłodnica ? I drugie pytanie, czy śmigło na "maksymalnym skoku" (wajcha dociśnięta do "góry"), zapewnia maksymalną prędkość ? Zauważyłem, że daje najwięcej RPM ale napewno ma też to jakieś minusy, więc czy istnieje lepszy "złoty środek" ?
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #313 dnia: Lipca 26, 2015, 12:30:47 »
... czy śmigło na "maksymalnym skoku" (wajcha dociśnięta do "góry"), zapewnia maksymalną prędkość ? Zauważyłem, że daje najwięcej RPM ale napewno ma też to jakieś minusy

Myśliwce z II wojny światowej miały już śmigła o stałych obrotach zwane też samonastawnymi. Dźwignią nastawiało się obroty silnika (i śmigła), a automat dbał żeby je utrzymywać. Śmigło największą sprawność ma przy danym skoku (kącie nastawienia), ale wraz ze wzrostem prędkości samolotu do ruchu obrotowego śmigła dochodzi prędkość samolotu, co należy rozumieć tak, że na postoju kąt natarcia łopaty śmigła jest równy kątowi zawartemu między płaszczyzną obrotu a cięciwą łopaty. Zaś w locie dochodzi do tego prędkość powietrza opływającego samolot (i śmigło). Zatem śmigło przy starcie będzie nastawione przez automat na ~ 22 stopnie, przy 250 km/h na ~ 30 stopni, przy 500 km/h ~ 45 stopni (tak mniej więcej), ale względem powietrza opływającego łopatę kąt będzie stały (~ 22 stopnie) przy każdej z tych prędkości.

Silniki tłokowe największą moc osiągają przy określonej prędkości obrotowej, ale problem jest w tym, że z uwagi na ryzyko przegrzania na danych obrotach ( i maksymalnym ciśnieniu ładowania) mogą pracować przez określony czas. Taki Daimler-Benz DB-605A osiągał do startu 1475 KM przy 2800 obr/min, ale można było używać tego zakresu tylko przez 1 minutę. Sowieci mieli lepiej, bo taki M-105PF maksymalne 1260 KM przy 2700 obr/min (na wys. 700 m) utrzymywał przez 5 minut (Il-2: BOS 8))

Zatem metoda dla Jaka-1 i innych: obroty na maksa, przepustnica (ciśnienie ładowania) na maksa, chłodnice (cieczy i oleju) zamknięte i... patrzymy na termometry. Osiągi gwarantowane i nauka lądowania awaryjnego też.

Odp: Pomoc dla początkujących (IL-2: CloD)
« Odpowiedź #314 dnia: Lipca 26, 2015, 12:44:02 »
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, masz u mnie piwko ( ale to za parę lat, póki co raczej nie sprzedadzą  ;) )
Jednak użytkownicy tego forum to prawdziwe kompendium wiedzy, nie pierwszy raz proszę o pomoc i zawsze jestem pozytywnie zaskoczony.
A co tam, piwko dla wszystkich !  ( i szacunek za posiadaną wiedzę, rzecz jasna ;) )
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."