Autor Wątek: Pierwsze wrażenia  (Przeczytany 72913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zefirro

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #180 dnia: Kwietnia 27, 2011, 20:39:47 »
Z tym SDK nie będzie tak, jak z SDK do DCS? Chyba nie jest to w tej chwili priorytet, gdy tak wiele błędów jest do poprawienia w samym podstawowym programie.

_michal

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #181 dnia: Kwietnia 27, 2011, 20:47:43 »
Z tym SDK nie będzie tak, jak z SDK do DCS?

Pewnie tak :) Do RoF też zapowiadali SDK, na wiosnę zeszłego roku o ile pamiętam.

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #182 dnia: Kwietnia 27, 2011, 20:48:59 »
Panowie muszę powiedzieć, że stało się to, co nigdy się stać nie miało - a mianowicie czasoprzestrzeń się nam mocno zakrzywiła...  :banan gdyż to co czytam bardzo a to bardzo przypomina mi gorące dyskusje, które toczyły się tu wiele lat temu przy okazji wydania FB, PF itd. Myślę, że nie warto marnować energii. Zgadzam się z naczelnym filozofem, że żyjemy złudzeniami (a w którym momencie życia ich nie mamy?) ale taki jest świat. Produkt jest w fazie wczesno-przedszkolnej, kto chce grać ten gra, kto nie ten nie gra.  Fakt oszukano nas, ale odnosząc się do wyżej "politycznej sprawy", też czuje się oszukany w obydwu przypadkach ale wolę cieszyć się tym co jest niż nie cieszyć się "niczym".


Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #183 dnia: Kwietnia 27, 2011, 20:53:28 »
1. To nie jest tak, że nic się nie dzieje, patche się pojawiają i kolejne problemy są adresowane i usuwane. To, że powinno być to zrobione wcześniej, na fazie Alfy lub Bety, to inna sprawa.

2. Dziesięć osób robiło ROF'a? Możliwe. Robili na swoim. Nie wiem ile robiło CloD'a. A kto powiedział, że robili to 7 lat? Tyle to czekaliśmy. Ile osobo-roboczo-godzin to kosztowało, to trudno zgadywać a dowiedzieć to się nie dowiemy (bo i po co).

3. Odczucia odczuciami, a zapotrzebowanie na sim WW2 jest i nic na to się nie poradzi. Jest co jest, a jak nie podoba się - jest stary Ił, lub zmiana zainteresowań

4. Steam nie tępi modów jako takich, wiele gier te mody posiada, ludzie używają. Niebo nie spada na głowę.

5. Zdaje się były zapowiedzi wydania SDK do robienia modów do CloDa. Oczywiście możliwe, że na wyrost - polityka producenta / dystrybutora może się zmienić

6. Popieram Rammjager, gdy mówi, że wystarczy tego psioczenia. Już wszystko zostało powiedziane. Odczucia wydymania miały inny wątek

7. Patche koncentrują się obecnie na problemach wydajnościowych, bo to bije klienta najbardziej. Reszta problemów i bugów będzie też uwzględniona, sądząc po deklaracjach. A patch'e będą wydawane regularnie minimum przez parę miesięcy po amerykańskiej premierze. Właśnie wyszedł nowy beta. http://www.il2forum.pl/index.php/topic,13948.180/topicseen.html

8. Zawsze jest jakaś alternatywa - ja dzisiaj przepłynąłem się w Aces of The Deep i jestem cały happy. Zresztą mam Iła i ROFa, mam w co grać.

9. Gry nie kupię - ale zdaje się mogę dostać ją w prezencie :)  Nie stracę.

10. Totalnie się nie zgadzam ze zdaniem "po miesiącu gra się NIE ZMIENIŁA ale ludziom powoli ZMIENIA się zdanie na jej temat". Chyba jednak zmieniła, nieprawdaż?

11. Ludzie, którzy mają jakieś pozytywne oceny CloD'a nie są gośćmi z klapkami na oczach, mówiąc o pozytywach i grywalności gry po poprawkach.

12. Ze wspomnień gier-masakr napchanych problemami dodam od siebie mojego ukochanego - nomen omen - Battle of Britain Rowana. Ileż ona miała problemów, głównie ze stabilnością! Co ciekawe żyje do dzisiaj, w drugiej odsłonie (i też czasem ma problemy).

14. Pax vobiscum
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

_michal

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #184 dnia: Kwietnia 27, 2011, 21:20:07 »
2. Dziesięć osób robiło ROF'a? Możliwe. Robili na swoim. Nie wiem ile robiło CloD'a. A kto powiedział, że robili to 7 lat? Tyle to czekaliśmy. Ile osobo-roboczo-godzin to kosztowało, to trudno zgadywać a dowiedzieć to się nie dowiemy (bo i po co).
Wiemy, że tam pracuje tam ponad dwadzieścia osób i w 2006 roku mieli grywalną wersję która miała nawet te same tekstury terenu co aktualna wersja.

 
4. Steam nie tępi modów jako takich, wiele gier te mody posiada, ludzie używają. Niebo nie spada na głowę.
Luthier sam napisał, że będą tępić niektóre mody i może to doprowadzić do zablokowania gry w multi. Za kontrolę odpowiada Steamowy VAC, zatem mogą Ci zbanować grę w multi na całe konto Steama za niektóre mody. Jakie? Nie wiadomo.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #185 dnia: Kwietnia 27, 2011, 21:43:48 »
Prrr, VAC nie banuje konta Steam tylko jedną grę, i nie całą, tylko multi na serverach "VAC enabled".
Mody na Steam owszem są, ale albo offline, albo w zgodzie z polityką wydawcy gry. A jaka będzie polityka w przypadku CoD, nie wiadomo. Na razie gra nie ma supportu dla modów, mają to dodać, a jakże, w patchu :D

SDK to bardzo skomplikowany temat, prawda jest taka, że obecnie niespecjalnie się komukolwiek opłaca to robić, poza Microsoftem oczywiście. Natomiast tak jak pisze Zefirro, to nie jest takie hop siup, że nagle ni stąd ni zowąd zaczną pojawiać się mody sięgające głębiej w strukturę i mechanikę gry.

Cytuj
A nie sądzisz, że już wystarczy ? Ile tych kubłów można wylać ? Trzy, pięć, dziesięć a może jeszcze za mało ?
Bo mam nieodparte wrażenie, ze "plucie" i  "psioczenie" na COD'a nalezy do dobrego tonu i jest mile widziane w "towarzystwie".

No wiesz, zaraz traun poleci do sklepu jak się naczyta od Was jaka to fajna gra :D
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #186 dnia: Kwietnia 27, 2011, 21:49:38 »
No wiesz, zaraz traun poleci do sklepu jak się naczyta od Was jaka to fajna gra :D
I niech tak zrobi i wesprze trochę finansowo projekt, ja "dla niego" kupiłem RoF-a zaraz po wyjściu i dziś po 2 latach ma chłopak super gierkę :P
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #187 dnia: Kwietnia 27, 2011, 21:53:38 »
Obawiam się, że jedyne co w tym przypadku osiągnie, to utwierdzi ubisoft w przekonaniu, że dalej może bez konsekwencji wydawać półprodukty. ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

_michal

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #188 dnia: Kwietnia 27, 2011, 21:54:34 »
Prrr, VAC nie banuje konta Steam tylko jedną grę, i nie całą, tylko multi na serverach "VAC enabled".
A to przepraszam.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #189 dnia: Kwietnia 27, 2011, 22:38:42 »
I niech tak zrobi i wesprze trochę finansowo projekt
Wspierać to ja mogę biedne dzieci.

Wypisuję się z dyskusji - wspieranie finansowo firmy która pozwala sobie na traktowanie klientów jak  ....................... (wpisać dowolne określenie) jest niczym innym niż psuciem rynku.


 P.S. Poza tym przyznaję się moja niechęć do CoDa w jego obecnym kształcie wynika że jestem za gupi -
nie jestem informatykiem, nie przerobie sobie pół gry aby dało się latać, nie będę zgadywał dlaczego coś nie działa choć działać powinno,
nie będę czytał kilkunastu forów w poszukiwaniu odpowiedzi na dręczące pytania, nie nauczę się już C+ czy czego tam jeszcze,
nie będę zgadywał co twórca chciał przez to powiedzieć....
bo to ma być zabawa - nauka nawet trudnego ale latania a nie grzebania w plikach gry....
i nic od Was nie chce poza tym że nie mam jak z Wami polatać ...
(jak będą fronty uchuchuchu to będę latał tylko w CoDa - ale jak niewierny Tomasz jak nie zobaczę nie uwierzę że "to" kiedykolwiek zbliży się grywalnością do IŁ1946...
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

qrdl

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #190 dnia: Kwietnia 27, 2011, 23:05:29 »
To teraz możemy przeprowadzić pełniejszą klasyfikację.

Dzieci Iła.
Dzieci RoFa. <---- to ja tutaj należę :-)
Dzieci FSXa.
i... Dzieci skrzywdzone przez Kloda, które myślą, że to ich wina. LOLOLOLOL

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #191 dnia: Maja 17, 2011, 09:42:46 »
Mam takie pytanie: jak wygląda sprawa oznaczeń samolotów dla polskich dywizjonów. Czy w końcu mamy poprawne umieszczanie szachownicy i godeł dywizjonów ?
Jak to wygląda dla niemieckich maszyn ?

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #192 dnia: Maja 17, 2011, 13:31:29 »
Odnośnie pierwszych i późniejszych wrażeń.
Właśnie sobie uświadomiłem, że pierwszego dnia po odpalenia wieśka 2 grając w niego spędziłem więcej czasu przed kompem niż grając w CloDa przez 1.5 miesiąca jego posiadania. Komentarz wydaje się tutaj zbędny.

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #193 dnia: Maja 22, 2011, 22:30:10 »
Po ostatnim patchu i nowych sterach mogłem wreszcie trochę polatać  :karpik, ale tylko przy widoku z kokpitu  :015: (inne widoki powodują u mnie częste artefakty). W porównaniu do ILa latanie nie wydaje się trudniejsze (bez pełnego realu typu śmigło, mieszanka itp.) a lądowanie zdecydowanie łatwiejsze. Panorama i większa rozdzielczość robi swoje i wyraźniej widać samoloty wroga, które dość chętnie spadają.  :002:

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #194 dnia: Czerwca 02, 2011, 12:07:55 »
Właśnie dostałem grę w prezencie, a oto moje pierwsze wrażenia:

1. Instalacja - jakiś kłopot z .NET'em, instalował się 2 razy, za trzecim mu się udało. Potem ogromne ilości patch via Steam, bez problemu. Miejsce po instalacji - ponad 3GB, nie za dużo.

2. Pierwsze uruchomienie, zmiana przypisań osi  i przycisków - w ciemno, sporo podobnie jak w Il2, więc spokojnie

3. Pierwsze uruchomienie i 2-3 FPS'y i dźwięk pierdzący. Na szczęście przypomniało mi się, że u mnie RACE 07 ze Steam'a też tak ma, że jak się go uruchomi od razu to działa OK, a jak robisz coś innego przez ok. godzinę, to padaka.

4. Odczekanie, uruchomienie - działa. Daje radę latać. Mój sprzęt C2D 4300 @ 2.88GHz, 3GB RAM, NV 9800GT, Windows XP SP3. Ustawienia: generalnie duże detale, niskie ląd itp., rozdzielczość 1152x864 @75, Vsync ON. Daje się polatać solo nad Londynem, nic nie przycina. Loty w większej ilości maszyn - czasami się coś przycina i idzie dalej

5. Widok wody - rewelacja, widok lądu - kiepsko, gorzej niż w ROF, a nawet i w Il2. Powiedziałbym - znacznie gorzej. Widok kabiny jest jakiś ziarnisty, nie wiem o co chodzi. Trochę jak widok mapy przed misją - zrobili taką fakturę ala papier, co ani ładne, ani czytelne nie jest. Optymalizacja budynków polega głównie na tym, że w czasie lotu nisko widać strefę naokoło siebie z "lepszymi" domkami, a dalej same prymitywne klocki Lego.

6. W czasie 5-6h gry miałem 3 razy zwieszkę totalną, trzeba było zabić program

7. Ustawienia zbieżności każdego karabinu może i fajne, ale 8 razy klikać to samo, to przesada

8. Generalnie interfejs gorszy niż w Il2 lub ROF'ie

9. Brak ustawień krzywych osi, albo ja ich nie mogę znaleźć - to jest problem!

10. Zaawansowane sterowanie silnikiem jest OK, trudniej się tu lata niż w ROF czy Il2 na full-switch, odpalenie silnika sporo mi zajeło (pomogło zrozumienie, że oś mieszanki muszę odwrócić). Coś wartego zainwestowania w czas.

11. Sam lot jest OK. Wydaje mi się, że słabo samolot reaguje, szczególnie na ster kierunku, ale może mi się wydaje

12. Walka offline - jestem kiepski :) Widzę, że maszyna wroga dostaje, widzę czasami rozbłyski na kadłubie czy skrzydłach, ale w 95% przypadków przeciwnik spada przez PK albo coś w tym stylu - żadnych wybuchów czy urwanych skrzydeł, do których mnie przyzwyczaiły Ił2 i ROF. Pewnie źle strzelam. Te 5% to dwa bombowce, które rzeczywiście mają potrafią spadać w dół w pióropuszu ognia i dymu (ładny). Za to taki Spitfire lata cały w dziurach i nic, ewentualnie pilot mu zasłabnie i plum!

14. Online - do serwera można się dostać "direct" albo "join". Ki czort? Nieważne, join działa. Ilość graczy online nie oszałamia, 2o-paru zgrupowanych na 2-3 serwerach i z 5-6 innych serwerów z nikim online. Generalnie multi wywala się częściej niż offline, i coś tam często nie działa, przynajmniej u mnie. Na razie niezachęcająco.

15. Widoki - o ile Free Track działa bez zarzutu, to stary dobry profil z Ił2 jest "przesterowany", za duże ruchy głowy. Za to profil z ROF'a jest OK. Powstaje problem centrowania się i celowania w niemieckich maszynach. Przycisk "lean to gunsight" działa dziwnie, nie podoba mi się :)  Aha - maksymalne FOV to 90 stopni, nie za dużo, ale OK.

16. Okołoekranowe gadgety jak półprzeźroczyste okienka etc. - kiepskie rozwiązanie, dobrze, że można z nimi wiele zrobić

17. Generalnie gra ma potencjał, ale go chyba nie wykorzystam, szczególnie jak mam inne gry, np. SCUMMVM na WinCE, a do Iła nadchodzi nowy UP 3.0. Poczekam jednak na patcha do amerykańskiego release'a, a może?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.