Autor Wątek: Pierwsze wrażenia  (Przeczytany 72949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PL_Leo

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #150 dnia: Kwietnia 26, 2011, 09:47:57 »
Jeśli w wersji CloD jaka pojawi się w USA nie zepsują FM i nie uproszczą zarządzania silnikiem, poprawią jeszcze płynność gry oraz stabilność to mogę zdecydować się nawet na wymianę kompa  :001:
Dla mnie obecne symulatory (CloD, seria DCS, RoF, Condor, Eagle Lander 3D) osiągają poziom realizmu i oprawy graficznej o jakiej marzyłem grając naście lat temu w Air Warrior, pierwsze Warbirds, F/A Hornet 3.0, Soaring Flight Simulator itp itd...

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #151 dnia: Kwietnia 26, 2011, 12:12:07 »
Głowna jednak wada, to koszt gry ok 2500PLN (koszt nowego komputera), na tańszym zestawie gra z full HD niemożliwa.

Nie wiem jak Ty liczyłeś, mi wyszło właśnie 3100 PLN. Najdroższa gra w historii :)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #152 dnia: Kwietnia 26, 2011, 23:34:06 »
Sorry, może psuję ogólny nastrój - ale ta gra coraz bardziej mi się podoba :-P
Podoba mi się:
1). oprawa graficzna, mimo tego, ze gram na okrojonych ustawieniach graficznych.
2). to, ze o silnik trzeba w końcu dbać.
3). że gwałtowny skręt wajchą na małej prędkości to natychmiastowa utrata stateczności.
4). że lecąc za samolotem przeciwnika - dokładnie za nim - trzesie jak cholera
5). że z samolotów sypią się części, wybucha ogień tylko po to aby za chwilę zgasnać.
6). ze dym przypomina dym, a nie coś innego - narysowanego
7). że w końcu ten cały cyrk z lataniem i widoki z kabiny zaczynaja chciaż trochę przypominać gunkamy jakie można znaleźć w sieci

To tyle.
Ta gra powoli wciąga, a zazdroszę ludziom, którzy moga w nią grać na lepszym sprzęcie. No i oczywiście nie mogę się doczekać jednej rzeczy - Fw190 :-D

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline janweg

  • *
  • Świętoszek
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #153 dnia: Kwietnia 27, 2011, 11:20:40 »
Witaj Ramm w Klubie  :001:

Ma  bugi, wiem, na dzisiejsze możliwości programoiwania gier jest jakby nieco do tyłu i trochę czuję się po tylu latach czekania wydymany, ale Clod coraz bardziej wciąga i zaczynam dostrzegać też sporo jego smaczków.

Darth_Worm

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #154 dnia: Kwietnia 27, 2011, 13:47:36 »
Takie podejście zdecydowanie mi się podoba !!!
Jestem tego samego zdania co Ramm ,gra ma niesamowity potencjał , zdecydowanie wykraczający po za konwencje do jakich przywykliśmy w naszym klasyku .
Moje zachwyty :
1 . Wykorzystanie Joya z force feedbackiem plus dwudzielna przepustnica oraz takie smaczki jak troska o silnik - 2 godziny walki i litry potu ,naprawdę aby coś ustrzelić trzeba się ciężko napracować. Całość zaczyna przypominać opowieści frontowe i filmiki archiwalne. 
2. niesamowite efekty wizualne (dym , ogień ,uszkodzenia itp.)
3. możliwości konfiguracyjne naszych maszyn.   
4. Cały system gry oparty na oknach ,dzięki czemu będzie można rozbudować wirtualny kokpit .Dzięki temu niestety nie działa FSAA ,bo tak naprawdę gramy w okienku ,sterowniki widzą okienko ,a nie full screen .
5. System  sterowania płatowcem nie jest jednorodny ,wszystkiego nie da się wrzucić na potencjometry ,to co ma być przełącznikiem jest przełącznikiem , to co ma się kręcić jest enkoderem , a to co ma się przesuwać jest potencjometrem .Dzięki takiemu rozwiązaniu da się zrobić simpit bez grzebania w rdzeniu gry .
 
To moje wrażenia ,dopieszczenie tych elementów na pewno potrwa kolejne 6 miesięcy jak nie parę lat .To co rzuca cień na wszystko to „rosyjskie” wykonanie .Oglądając IL 2 w muzeum w Warszawie i IL2 :Ciffs of Dover mamy odczucie jednorodności tych produktów chociaż dzieli ich przeszło 70 lat. Jednak jestem dobrej myśli ,chłopaki pracują ,a gra jest wyśmienitym fundamentem. Zapewniam was ,Oleg i spółka nie spodziewali się takiego odzewu ze strony użytkowników .Takich nacisków ,lawiny postów . Dlatego dajmy im szansę ,wyłapujmy Bugi i piszcie na forum ,róbcie filmiki ,dokumentujcie to co trzeba naprawić , nie obrzucajcie tylko błotem –musimy ich motywować. Ta gra ma szanse po raz kolejny ,stać się dla nas wirtualnym polem bitwy ,gdzie trudny realnego życia będzie można zostawić na lotnisku wzbijając się skrzydło w skrzydło i przeżyć kolejną misję z przyjaciółmi – bo przecież po to są gry ;-)
Czego Sobie i Wam maniaki życzę !!!
Pozdrawiam
Darth Worm aka White_Wolf_PL   

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #155 dnia: Kwietnia 27, 2011, 14:07:22 »
Można prosić o rozwinięcie zdania:

Cały system gry oparty na oknach ,dzięki czemu będzie można rozbudować wirtualny kokpit

Czyżby możliwe byłoby np. odpalenie na stałe mapy w osobnym oknie i przerzucenie jej na inny monitor? Przyrządy samolotu osobno? Albo jakieś podobne patenty?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #156 dnia: Kwietnia 27, 2011, 14:44:03 »
Dzięki Panowie! Wiem że nie jestem sam ze swoim poglądem na tę grę.
Co do wrażeń to jakos nie mam przekonania do strzelania z działek (Messerschmitty). Nie zmieniałem amunicji (nawet nie sprawdzałem czy można cos zmienić) czyli wale z Minengeschoss i jakoś efekty tego ostrzału są mizerne. Tzn. nie widzę żeby urywało skrzydła, czy robiło dziury średnicy 30 cm. Wolę, szczerze mówiąc, strzelac z kaemów.
Kaemy powinny byc wg. instrukcji ładowane w sposób naprzemienny nast.:
5 SmK - Spitzgeschoss mit Kern czyli przeciwpancerny;
4 PmK - pocsk ze stalowym rdzeniem otoczony fosforem dzieki czemu świecił;
1 B-Geschoß - Beobachtungs, pocisk zawierający materiał zapalający, eksplodujący przy trafieniu w cel. Pocisk ten służył do obserwacji trafień. Bardzo pożyteczna rzecz.


Powyższe odnosi się do Me-109 i 110 ale bez strzelca tylnego, ten miał ładowane:
-2 SmK
-2 SmK Leuchtspur  (L)- świecący
     lub SmK Gleichtspur (G) - dymny
-2 PmK
-2 SmK
-2 SmK L
     lub SmK G
-1 PmK
-1 B-Geschoß

Pytanie  1. po jakim czasie/odległości nabój Minengeschoss wybucha w grze? Czy w rzeczywistości wybuchał też po trafieniu w płatowiec, czy tak po prostu niezależnie od napotkania celu? Czyli mogłoby być dużo rykoszetów. 
Pytanie 2. w grze tak jak w rzeczywistości powinny być tylko dwa rodzaje pocisków do MG FF - zapalające i wybuchowe (Sprenggranate i Brandgranate), ktoś bawił sie tymi zapalającymi?
Pytanie 3. na pewnym filmiku widziałem rykoszety ale ich sam nie zauważyłem w takiej formie jak np. w 1946 z modami UP, czy są w takim razie rykoszety czy nie?


Można prosić o rozwinięcie zdania:

Czyżby możliwe byłoby np. odpalenie na stałe mapy w osobnym oknie i przerzucenie jej na inny monitor? Przyrządy samolotu osobno? Albo jakieś podobne patenty?


Tak, to daje takie możliwosci.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #157 dnia: Kwietnia 27, 2011, 14:59:28 »
Rutkov, ale Minengeschoss nie jest jeszcze wymodelowany w grze... będzie dopiero z 109E-4 (jeżeli ten kiedykolwiek się pojawi).

qrdl

  • Gość
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #158 dnia: Kwietnia 27, 2011, 15:07:21 »
#1. Niegdyś pływając po morzach i ocenach mój dobry druh wylądował na bezludnej wyspie z niewiastą przedziwnej szpetoty. Wyspa była niewielka i pozbawiona wszelkich atrakcji, jednak on wyposzczony i karmiony wizjami pięknych ciał kobiecych leżących na pięknych plażach. Po miesiącu kolegę odnaleziono i jakież było zdziwienie moje i moich kompanów, gdy okazało się, że kolega mój i owa dama są już parą, a w drodze jest dzieciątko o imieniu Puth.

#2. Niegdyś mój przyjaciel przez 4 tygodnie wpatrywał się w ścianę. Nic w niej nie było szczególnego, na pierwszy rzut oka.... jednak po miesiącu dostrzegł na niej fresk Michała Anioła pt. Adam.... a może Olo??

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #159 dnia: Kwietnia 27, 2011, 15:23:34 »
Nie znasz się Qrdl. Dla Ciebie liczy się tylko ładna buzia, okrągły tyłek i duże cycki*, a przecież wiadomo, że najważniejsze jest piękne wnętrze  :118:

* a tak naprawdę to wszyscy wiedzą, że blond włoski i komeżka ministranta  :karpik

Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #160 dnia: Kwietnia 27, 2011, 15:25:06 »
Maciupki OT. Forgiwmi Fadeeeer :)

No nie mogie... Boski nie rozumiem jak można marnować tak piękny talent. Powinniście zostać Wielebnym  :118: Pierwszego na mszę już macie  :118:

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #161 dnia: Kwietnia 27, 2011, 15:30:39 »
Była taka anegdota.
Jak idziesz do lokalu to wypatrz najbrzydszą na sali niewiastę.
Jak w miarę imprezy zacznie ci się podobać to przestań pić i idź do domu.

Więc może Panowie - pora przestać pić?
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #162 dnia: Kwietnia 27, 2011, 15:47:22 »
1 . Wykorzystanie Joya z force feedbackiem plus dwudzielna przepustnica oraz takie smaczki jak troska o silnik - 2 godziny walki i litry potu ,naprawdę aby coś ustrzelić trzeba się ciężko napracować. Całość zaczyna przypominać opowieści frontowe i filmiki archiwalne. 
2. niesamowite efekty wizualne (dym , ogień ,uszkodzenia itp.)
3. możliwości konfiguracyjne naszych maszyn.   
4. Cały system gry oparty na oknach ,dzięki czemu będzie można rozbudować wirtualny kokpit .Dzięki temu niestety nie działa FSAA ,bo tak naprawdę gramy w okienku ,sterowniki widzą okienko ,a nie full screen .
5. System  sterowania płatowcem nie jest jednorodny ,wszystkiego nie da się wrzucić na potencjometry ,to co ma być przełącznikiem jest przełącznikiem , to co ma się kręcić jest enkoderem , a to co ma się przesuwać jest potencjometrem .Dzięki takiemu rozwiązaniu da się zrobić simpit bez grzebania w rdzeniu gry .

1. O, to FFB w ogóle działa? Z tego co czytałem na bananowym forum, nie było go w grze do tej pory.
2. Ogień z działek, który renderuje się zawsze ZA samolotem. Odstrzelone części samolotu (skrzydła, ogony), przez które można przelatywać bez żadnej szkody. Reszta to w większości podrasowane efekty z Ił-2, nie są złe, ale nie robią szału. Chyba, że ktoś przez ostatnie 6 lat grał tylko w Iłka.
3. Tu faktycznie trzeba przyklasnąć, jeszcze jakby tylko było to trochę lepiej dostępne w UI.
4. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. W połowę gier gram w oknach i FSAA działa. Poza tym w obecnej formie o przenoszeniu okien na drugi monitor można zapomnieć, chyba, że da się zmusić grę do pracy na kilku ekranach jednocześnie przez jakąś edycję plików konfiguracyjnych.
5. No nie do końca dobrze. W spicie chłodnica miała kilka dyskretnych pozycji, a tu jest oś. Obsługa klap i chłodnicy w mietku za pomocą osi jest skopana, a poprzez enkoder nie wiedzieć czemu będziesz słyszał 'klik' przy każdym przeskoku. Gra przy starcie odczytuje jedynie pozycję przepustnicy zapominając o pozostałych osiach i przełącznikach, przez co możesz zacząć misję z przepustnicą na 100% i zamkniętą chłodnicą (i usmażyć silnik w 5 sekund co też jest bzdurą). Klikalny kokpit jest tragicznie zaimplementowany, nie dziwię się ludziom, którzy twierdzą, że nie jest potrzebny w tej grze, bo faktycznie przy obecnej wygodzie użytkowania ciężko w locie cokolwiek przestawić.

Ja też dostrzegam pewien potencjał, są rzeczy, które mi się podobają, widzę też po kolejnych łatkach do gry że zespół walczy i chce poprawić grę. Jestem też przyzwyczajony do pewnego poziomu tzw. 'corporate bullshit' i niespełnionych obietnic. Pamiętam również problemy z FSX i ROF zaraz po przemierze. Ale jak ktoś mi sika na twarz, to nie zamierzam się cieszyć i udawać, że to ciepły wiosenny deszcz. Gra w stanie w jakim ukazała się na półkach sklepowych jest po prostu obrazą dla społeczności symulotników, a przy okazji także dowodem, że niektórym da się wcisnąć najgorszy, niedorobiony chłam, a oni i tak będą się cieszyć i poklepywać autorów po plecach.

O ile ktoś nie ograniczał się przez ostatnie parę lat tylko do gry w Iła, to nie w tej grze praktycznie nic, co nie byłoby w innych symulatorach zrobione lepiej i porządniej. Tu nie chodzi nawet o to, żeby teraz pisać na ich forum i zgłaszać problemy, sądzę, że większość z nich jest już dobrze znana i była znana developerom na parę miesięcy przed premierą. Tzn. tym zorientowanym w temacie lotnictwa, pomijam klepaczy kodu którym obojętne czy robią symulator czy kolejne simsy.

Chyba, że koniecznie, ale to koniecznie chcecie mieć na już symulator DWS z współczesną grafiką. W tej sytuacji nie ma dla Was ratunku.  :118:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #163 dnia: Kwietnia 27, 2011, 16:19:36 »
Chyba, że koniecznie, ale to koniecznie chcecie mieć na już symulator DWS z współczesną grafiką. W tej sytuacji nie ma dla was ratunku.  :118:
Tak chcę taki mieć i niestety dla mnie przez ostatnie 10 lat nie było żadnej gry symulotniczej która by oferowała to co oferował ił od końca roku 2003. Tzn. bardzo dobry generator misji, bardzo dobry multiplayer, dobry symulator, realia II WŚ i świetni kumple na ventylu. Miałem alternatywę? I dziś też chcę tego samego tylko z lepszą grafiką, ECM, możliwościami konfiguracyjnymi elementów maszyny. I widzę, że to może mi dać CloD

Widzę również że towarzystwo wzajemnego wspierania się w pisaniu że CloD to gniot a DCS, ROF, Histomod jest ach i och, ma sie nadal dobrze i nudzi się, cóż macie prawo. Qrdl już raz, chyba w 2004, żądał na forum działu arcade dla FB i miał dużo racji, ale dziś ten sam Fajny Bubel jest po modach świetną grą, więc poczekajmy, przynajmniej ja poczekam, bo mnie stać na to i nie mam z tym problemów że być może ktoś sika mi na twarz. Jak już pisałem wcześniej w innych postach, mam lat ponad 40 i większość swych wyborów w chwili obecnej dokonuję świadomie, co więcej, szukam też w wielu złych, zepsutych i ochydnych rzeczach pozytywów, bo życie mnie nauczyło że nic jest takie jakim widzisz na pierwszy rzut. Więc być może i byłbym szczęśliwy z tą babą na tej wyspie. Dziwię się Wam, że tracicie czas na wielokrotne pisanie w dziale CloD spamu, nic nie wnoszącego w sprawie gry. To, że uważacie że jest on gniotem juz wiem i ciągłe mi tego uświadamianie nie jest potrzebne. Więc jesli łaska, to stwórzcie sobie osobny wątek i piszcie w nim o tylcach, gejopodobnych, tęczowych i innych mutantach, a chcącym, mimo chłamu który nam wcisnęło UBI, wyciągnąć coś z tej gry, zróbcie pola na wymianę zdań.

I tak, nie ma dla mnie ratunku, jestem fanem symulacji lotniczych i muszę też przełknąć gniota CloD-a bo uwielbiam takie gry. Tak jak zdaża mi się czasem wypić ciepłe piwo - bo choć samkuje wtedy jak siki - bo nie potrafię sobie odmówić gdyż uwielbiam złocisty napój więc z braku zimnego piję ciepły :)


   
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pierwsze wrażenia
« Odpowiedź #164 dnia: Kwietnia 27, 2011, 17:08:12 »
ABSCHUSS !
" only mad men fly there where angels afraid to step... "