Autor Wątek: Poprawki do IL2:CloD.  (Przeczytany 123970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #105 dnia: Kwietnia 16, 2011, 11:08:09 »
Działa! Tak więc, Yoyo, jeżeli Ci się chce, to czyść komputer z Cliffsów i na nowo reinstaluj :)
No to logiczne, że wtedy powinno zadziałać i THX za informację. Ja poczekam jednak do poniedziałku jak się załaduje oficjlany update. Jeśli nie zadziała wtedy, to faktycznie przeinstaluję tytuł.
Fajnie, że poprawiła się tak bardzo wydajność.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #106 dnia: Kwietnia 16, 2011, 11:58:35 »
Gra po patchu przyśpiesza zdecydowanie. Zrobiłem kilka testów.
Bitwa nad kanałem - 40 brytyjskich myśliwców kontra 60 Emili - gra cały czas płynnie chodzi 30-50 klatek, czasami bardzo delikatnie przycina. Niestety dalej:
- pojawienie się dużej ilości bombowców powoduje straszne przycięcia - ta sama misja co powyżej, tylko że 30 He-111 i 30 Emili - w momencie ataku na bombowce gra spada do ok. 5-8 klatek. Wydaje mi się też, że najbardziej "zasobożernym" bombowcem jest właśnie He-111...
- chmury ustawione na średnie zachmurzenie na dzień dobry zabierają jakieś 8-10 klatek i powodują, że jest więcej doczytywań.

Nad lądem jest już w miarę OK. Zaznaczam tylko, że gram już na nieco innych (wyższych) ustawieniach , gdyż zmieniłem Radka i dołożyłem Ramu, ale pewnie sytuacja będzie wyglądała podobnie na większości PC. W każdym razie cieszy fakt, że udało im się tyle poprawić. Z rzeczy nie graficznych wydaje mi się, że strzelcy pokładowi są bardziej skuteczni niż poprzednio.

Muszę się też przyznać, że gra zaczyna mi się coraz bardziej podobać. A duże bitwy robią naprawdę niezłe wrażenie - jest moc!  :banan
 

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #107 dnia: Kwietnia 16, 2011, 12:13:19 »
Po patchu faktycznie przybyło klateczek, ale u mnie dalej działało beznadziejnie, ponieważ mimo >50 fps nad lądem ciągle dokuczały mikroprzycięcia. Właściwie to wcale nie "mikro", nie dało się latać.

Pomogło - uwaga - wyłączenie Aero, czyli windowsowych przezroczystych okienek. Gra bowiem mimo, że włączymy w ustawieniach fullscreen, wcale w trybie fullscreen nie działa, tylko wyświetla się w oknie pozbawionym ramek. I widać gryzie się to z Windows Aero. Co prawda w takim RoF czy Crysis nie robi to różnicy, ale widać tutaj przeszkadza.

Aero można wyłączyć dla CoD zaznaczając we właściwościach Steam\steamapps\common\il-2 sturmovik cliffs of dover\Launcher.exe w zakładce Kompatybilność opcję "Wyłacz kompozycje pulpitu".
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #108 dnia: Kwietnia 16, 2011, 12:35:18 »
To dlatego nie miałem tego problemu, bo Aero mam domyślnie wyłączone :D

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #109 dnia: Kwietnia 16, 2011, 12:48:58 »
Czy Aero to jest okienko w górnym lewym rogu ekranu, którym wyświetlane są komentarze typu:
"panie X do boju" itp.? Czy wyłącza się to w ten sam sposób we wszystkich "windach"? Siedzę teraz w pracy i nie mogę sprawdzić. Używam Win XP.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #110 dnia: Kwietnia 16, 2011, 12:51:47 »
Nie, Aero to styl okien w Windows Vista i 7, na XP w ogóle nie masz tego problemu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Aero
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #111 dnia: Kwietnia 16, 2011, 12:59:57 »
Wyłączenie Aero faktycznie dodaje trochę klatek, ale nie zmniejsza u mnie doczytywań. Zmniejszenie natomiast tekstur z ustawień oryginalnych na np. wysokie zmniejsza mikroprzycięcia bez wyraźnego spadku jakości - w zasadzie to nie widzę dużej różnicy. Nie eliminuje jednak zwolnień kiedy na ekranie dużo "ludków" strzela jednocześnie. Odnoszę też wrażenie, że gra nad samym Londynem (nad budynkami) chodzi nieco gorzej niż poprzednio...ale to może już omamy...

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #112 dnia: Kwietnia 18, 2011, 19:06:03 »
Wyszedł już oficjalny patch na Steam, wraz z listą zmian. Padłem po przeczytaniu informacji, że zmienili działanie obrotomierzy i gaźników w Merlinie mimo, że były (ich zdaniem) realistyczne, ponieważ gracze byli zdezorientowani  :karpik

Zamiast zrobić porządny trening i instrukcję obsługi, kasują ficzery przygotowując się do premiery w Stanach ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

_michal

  • Gość
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #113 dnia: Kwietnia 18, 2011, 19:17:07 »
Żenujące. Taki sam z tego symulator jak i z Wings of Prey, przy czym ci drudzy mają tyle szacunku dla odbiorców, że nie udają tego czym nie są.

Offline Raf

  • *
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #114 dnia: Kwietnia 18, 2011, 19:48:21 »
...zmienili działanie obrotomierzy i gaźników...
A chyłomierze? Chyłomierze zmienili?

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #115 dnia: Kwietnia 18, 2011, 22:15:11 »
Nie, ale AI robi teraz tak szybkie uniki uciekając przed nami, że chyba łamie wszystkie zasady fizyki i zdrowego rozsądku.

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #116 dnia: Kwietnia 18, 2011, 22:30:21 »
...zmienili działanie obrotomierzy...

Niestety zmienili, a nie mogli tego zrobić jako opcję??? Co prawda nie mam pojęcia czy do tej pory były, te obrotomierze, realistyczne ale na pewno dużo fajniejsze  :005:

piotru

Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #117 dnia: Kwietnia 18, 2011, 23:09:15 »
Nie, ale AI robi teraz tak szybkie uniki uciekając przed nami, że chyba łamie wszystkie zasady fizyki i zdrowego rozsądku.
Oj, myślałem że to tylko ja się nie znam, albo coś dziwnie widzę, a tu widzę że jednak nie tylko ja :)
AI robi takie cuda, że te samoloty powinny od tego się rozpadać w powietrzu, a wirtualni piloci umierać od trzęsiawki i przeciążeń.

Czy ktoś, kto już wcześniej latał z wersją nieoficjalną patcha, zauważył jakiekolwiek zmiany pomiędzy patchem nieoficjalnym, a dzisiejszą jego odsłoną?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #118 dnia: Kwietnia 18, 2011, 23:10:34 »
Krótki test 14101 v. i dalej ląduje CoD na półkę. Wciąż brak wygładzania, jest lepiej z płynnością, ale dalej widzę mikro przycięcia nad ziemią. Tekstury niczym ze starego EAW.
Nawet specjalnie nie chce mi się przy tym grzebać. Po co w ogóle zrobili te drzewa, które się dalej chyboczą na lewo i prawo? Tutaj upatruję się tego nieszczęsnego stutteringu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Misiek

  • JG300
  • *
Odp: Poprawki do IL2:CloD.
« Odpowiedź #119 dnia: Kwietnia 18, 2011, 23:14:43 »
Czy u Was cienie na ziemi tez tak mrugaja dziwnie ? Swoja droga szkoda, ze nie mozna wylaczyc cieni na ziemi a pozostawic tylko tych w kokpicie i cieni samolotow na ziemi.