Autor Wątek: Konfiguracje sprzętowe i osiągi - wydzielona dyskusja.  (Przeczytany 17608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #90 dnia: Kwietnia 11, 2011, 22:09:59 »
Jak wyszło LO, to topowe komputery wtedy go ciągnęły na dość wysokich ustawieniach, a płynnie działała na podawanych minimalnych, choć z wszystkimi bajerami wyłączonymi.
Problem z CoD polega na tym, że na rekomendowanym przez developera sprzęcie gra nie działa płynnie na żadnych ustawieniach. Tylko wisienką na tym torcie jest to, że najsilniejsze komputery mają też problemy, bo im mocniejszy sprzęt tym z mniejszego % jego potencjału gra korzysta  :banan .

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #91 dnia: Kwietnia 11, 2011, 22:13:22 »
Pewnie będzie jak z LO  :002:
Wszyscy jęczeli, że słabo chodzi i liczyli na patcha, a dopiero komputery złożone w rok po ukazaniu się gry dobrze to ciągnęły.  :002:

LO podstawowy nigdy nie działał płynnie na niczym, FC trochę temat poprawiło ale znowu nie było różowo. Dopiero Ka-50 sprawił, że FC2.0 i A-10C działają cacy :).
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2011, 07:39:32 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #92 dnia: Kwietnia 11, 2011, 22:21:18 »
Albo Twoja, albo moja pamięć zawodzi  :121:  Jak zacząłem latać w LO po przesiadce na R9600XT działał płynnie, fakt, nadal bez lusterek, ale nie było cięcia.

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #93 dnia: Kwietnia 11, 2011, 23:16:55 »
Jak ja pamiętam LO, to przy locie na dużej wysokości działał dobrze. Lot nad ziemią lub morzem już wymagał dużego obcięcia szczegółów, a tragedią były chmury. Kilka chmur w pobliżu i slideshow.
Dodatkowo jeszcze były niewidzialne samoloty w grze sieciowej  :002: . Widać było tylko cień samolotu na ziemi.  :002:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #94 dnia: Kwietnia 12, 2011, 07:42:43 »
Albo Twoja, albo moja pamięć zawodzi  :121:  Jak zacząłem latać w LO po przesiadce na R9600XT działał płynnie, fakt, nadal bez lusterek, ale nie było cięcia.

Za mało latałeś Su-25T tam ciężko było wyskoczyć powyżej 22 klatek przy oddalonym widoku z kokpitu. Wtedy też dość mocno mieszałem w sprzęcie, a FC był punktem wyjściowym dla mnie. Oczywiście dało się latać po większych lub mniejszych modyfikacjach i modach . Zresztą nie ma to już znaczenia.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #95 dnia: Kwietnia 12, 2011, 08:38:52 »
A wracając do tematu to na jakim sprzęcie, waszym zdaniem, odpalany jest CoD z filmików  np. z youtuba. Na pierwszy rzut oka wygląda na płynne działanie przy raczej wysokich szczegółach. Czy może te filmy to jakaś ściema?

piotru

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #96 dnia: Kwietnia 12, 2011, 08:48:08 »
Ciekawszym pytaniem jest - na jakim sprzęcie testowano ten produkt przed wypuszczeniem ? Szczególnie, że w momencie sprzedaży cała winę za słabą wydajność obarczano filtr anty-epileptyczny, o którym pisano, że przed nim wszystko chodziło płynnie. Chociaż jego wyłączenie nie zmienia nic pod względem wydajności.


Czy ustawienia wysokie, czy niskie na filmikach YT to bez znaczenia, jak tylko budynki i drzewa są włączone (bez względu na detale) to tnie. Będę zgadywał, że wąskie gardło jest gdzieś  miedzy pamięciami - bo jak inaczej wytłumaczyć spadek % obciążenia CPU i GPU wraz z wzrostem ich wydajności ?


Po prostu wszystko utyka gdzieś na mostku północnym. Ciekaw jestem jak Sandy Bridge sobie radzi.

Offline janweg

  • *
  • Świętoszek
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #97 dnia: Kwietnia 12, 2011, 09:00:24 »
Jeżeli tak jest jak napisał Sundowner, to rodzi się pytanie, czy wogóle jest możliwość naprawienia/zoptymaliziowania tego tytułu.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #98 dnia: Kwietnia 12, 2011, 09:08:12 »
Będę zgadywał, że wąskie gardło jest gdzieś  miedzy pamięciami - bo jak inaczej wytłumaczyć spadek % obciążenia CPU i GPU wraz z wzrostem ich wydajności ?

Po prostu wszystko utyka gdzieś na mostku północnym. Ciekaw jestem jak Sandy Bridge sobie radzi.

Ja obstawiam na babole w kodzie. Czy z mostkiem czy bez gra powinna działać szybciej lub wolniej. Zresztą po prawdzie mostek NB teraz wywędrował z płyty głównej do procesora. Poza tym gdyby problem był sprzętowy to na innych grach było by podobne zachowanie. Podejrzewam, że nawet na SB może to występować. Zamiast doszukiwać się na siłę problemów i topić kasę w modernizacje lepiej jest poczekać co zrobi wesoła gromadka od 1C. Na chwilę obecną jest zbyt wiele kulejących rzeczy które mogą się sypać.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #99 dnia: Kwietnia 12, 2011, 09:16:26 »
Źle mnie zrozumiałeś. Problem jest w kodzie, nie w hardwarze. Kod gry źle wykorzystuje hardware zapychając go, np zbyt często przerzucając miedzy pamięciami tekstury. Zmiana hardware'u na wydajniejszy może pomóc wydajności, ale nie zmieni tego, że kod jest źle napisany.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #100 dnia: Kwietnia 12, 2011, 09:17:25 »
A to sorx :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #101 dnia: Kwietnia 12, 2011, 10:34:02 »
..Problem jest w kodzie, nie w hardwarze. Kod gry źle wykorzystuje hardware zapychając go, np zbyt często przerzucając miedzy pamięciami tekstury...

Z tego można by wysnuć wniosek że gra nie była testowana, przynajmniej w postaci oferowanej nabywcom. Czyżby do testów używali jakiegoś zupełnie innego builda? Ewentualnie wszystkie te trailery to kino w 100%, ale to zakrawa na jakiś szwindel już w samych założeniach i raczej nie mamy szans na normalną zabawę.

piotru

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #102 dnia: Kwietnia 12, 2011, 16:47:42 »
Wystarczy nagrać z połową ilością klatek, a potem przyśpieszyć i jest cud mód malina płynnie na trailerach :).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #103 dnia: Kwietnia 12, 2011, 21:08:09 »
A propo modów. Aby działało z "nomipmaps" trzeba z folderu C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\il-2 sturmovik cliffs of dover\nomipmaps\$core usunąć plik "LandDefault.tep". Sprawdzone, działa i bardzo poprawia wydajność na słabszych zestawach.

Offline ath

  • *
  • PurePC Team
Odp: Odp: Konfiguracje sprzętowe i osiągi.Wymagania CoD !
« Odpowiedź #104 dnia: Kwietnia 12, 2011, 22:15:47 »
Może przydało by się zrobić faq odnośnie czynności jakie trzeba porobić aby poprawić wydajność, bo trochę informacji już jest na forum, ale wszystko pomieszane w różnych tematach.