Autor Wątek: Nowe mapy w DCS  (Przeczytany 116192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #120 dnia: Października 11, 2013, 23:13:23 »
Dobra, bo ja zacząłem o tym globie, więc może do mnie pijecie;) Ja tylko wspomniałem o ograniczeniu EDGE. Mamy XXI wiek, ale drzewa są hologramami, a krzywizna ziemi nie jest przez silnik obsługiwana, więc ta teoretyczna możliwość stworzenia mapy globu i tak jest tylko ciekawostką.

_michal

  • Gość
Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #121 dnia: Października 11, 2013, 23:25:39 »
Dobra, bo ja zacząłem o tym globie, więc może do mnie pijecie;) Ja tylko wspomniałem o ograniczeniu EDGE. Mamy XXI wiek, ale drzewa są hologramami, a krzywizna ziemi nie jest przez silnik obsługiwana, więc ta teoretyczna możliwość stworzenia mapy globu i tak jest tylko ciekawostką.

Cytuj
7- Option to project map on globe surface.

To chyba jest krzywizna właśnie?

A mapka dobra, z maszyn które są dostępne najbardziej tam pasuje cywilna wersja Hueya i cywilne misje SAR. Latanie bojowe nad Newadą i tak jest bez sensu. :D

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #122 dnia: Października 11, 2013, 23:39:34 »
"At the moment we are using a flat earth. How will the situation change with EDGE I do not know. I did not develop EDGE. I do terrain. And let's talk about terrain and Normandy." Nie doczytałem, że sytuacja może ulec zmianie.

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #123 dnia: Października 11, 2013, 23:40:40 »
A mapka dobra, z maszyn które są dostępne najbardziej tam pasuje cywilna wersja Hueya i cywilne misje SAR. Latanie bojowe nad Newadą i tak jest bez sensu. :D

To prawda, obudźcie mnie jak będzie Afganistan. Albo jakiś ciekawy fragment Europy, Azji, Ameryki Południowej, Afryki... Albo cokolwiek, gdzie był lub można sobie wyobrazić jakiś konflikt zbrojny. Nawet obecna mapa, gdyby ją odświeżyć i powiększyć np. na północny wschód (Czeczenia) lub południowy wschód (Górny Karabach) mogłaby mieć jeszcze sporo potencjału.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #124 dnia: Października 12, 2013, 08:25:41 »
Albo cokolwiek, gdzie był lub można sobie wyobrazić jakiś konflikt zbrojny.


Jak było Colorado, to może być i Nevada ;)

Offline czart

  • *
  • 3.elt "Poznań"
Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #125 dnia: Października 12, 2013, 10:09:41 »
Może tzw Europa Środkowa.
Potencjalny konflikt pomiędzy NATO a WNP byłby ciekawy, szczególnie z III RP w roli głównej.
W powietrzu są myśliwce, reszta to tylko cele powietrzne.

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #126 dnia: Października 16, 2013, 21:57:46 »

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #127 dnia: Października 17, 2013, 10:04:22 »
To jest na EDGE'u? Tyłka nie urywa.

Poko

  • Gość
Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #128 dnia: Października 17, 2013, 12:02:31 »
Prawda... Troche wygląda jak teren z Iłka wrzucony do DCS'a. Tekstury zdaje się nie są przerabiane ze zdjęć tylko były generowane z automatu przez jakiś program. Tragedii też nie ma, a poza tym to WIP – wszystko się jeszcze może zmienić.

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #129 dnia: Października 17, 2013, 12:27:04 »
Wszystkie screeny jakie oni zamieszczają są zrobione z edytora terenu, a nie silnika gry w której będzie to zupełnie inaczej wyglądało (no dobra, geometria i tekstury zostaną, ale i one będą inaczej wyglądać po nałożeniu korekcji kolorów itd.).

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #130 dnia: Października 17, 2013, 13:28:52 »
To by wyjaśniało co nie co :).

_michal

  • Gość
Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #131 dnia: Października 17, 2013, 15:58:41 »
Filmy z Korsyką i amerykańską bazą też słabo powalały na kolana, a tu nie ma wymówki, że to edytor...

mmaruda

  • Gość
Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #132 dnia: Października 17, 2013, 17:56:15 »
Wszyscy spodziewają się nie wiem czego po EDGE, ale ciężko nie odnieść wrażenia, że jedyne co wniesie to może nieco ładniejszą grafikę na górami i może jakieś skromne poprawki w płynności dzięki bajerom z DX11 typu instancing.

Jeśli ktoś liczy na wsparcie dla większej ilości rdzeni (ponad to, co można wycisnąć za pomocą sztuczek z DX11), to myślę, że się zawiedzie.

Na chwilę obecną, z tego co widziałem, odnoszę wrażenie, że cały EDGE ma tak naprawdę uprościć tworzenie map, żeby ED mogło je łatwiej wypuszczać i zgarniać kasę (co wcale złe nie jest, potrzeba nam tych map jak wody).

World kiedy się pojawił, zapowiadał się jako swego rodzaju rewolucja na rynku. Na chwilę obecną, ciężko nie odnieść wrażenia, że twórcy po prostu starają się dostosować swój produkt do obecnego stanu rzeczy w kwestii hardware'u i szeroko pojętego cost efficiency, żeby jakoś to dalej ciągnąć. Niestety to nieco spóźnione działanie. Równie dobrze może się okazać, że za 5 lat DX będzie rupieciem, a Windows platformą biznesowo-mobilną. Dawno już była mowa o przejściu na nowe API i obecnie to się powoli zaczyna stawać rzeczywistością. Mantle, Steamboxy, Linux, wielordzeniowość, energooszczędność - w tym kierunku idą gry i sprzęt do grania. Microsoft już od dawna jest w tyle jeśli idzie o nowinki i nie zapowiada się, żeby poza swoją konsolą mieli jakąś miażdżącą odpowiedź na rynku dla graczy. Nie twierdzę, że to wszystko na 100% będzie i czeka nas rewolucja, ale coraz trudniej jest przewidzieć jak będzie wyglądała sprawa grania na PC za kilka lat, bo pewniki jak szybsze procki, nowy Windows z nowym DX, czy nawet kolejne generacje kart graficznych i wyścig AMD z NV nie wyglądają już tak samo. Wszyscy szukają nowych rozwiązań i ciężko powiedzieć co stanie się standardem, ale niestety Eagle Dynamics na to przyjęcie jest mocno spóźnione, bo od kilku lat siedzą u krawca i próbują dopasować garnitur na to party, które zaczyna powoli dogasać.

Wszystko co dzieje się wokół produktów ED dzieje się zdecydowanie za wolno i mam przeczucie, że symulacje pozostaną dalej jakiś odległą galaktyką na krańcach kosmosu, gdzie nikt nie zagląda.

Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #133 dnia: Października 17, 2013, 18:09:53 »
mmaruda czytałeś jakie usprawnienia w grafice szykują się w Prepar3D? ACES, czy ktokolwiek za tym stoi teraz, nie przejmują się jak za 5 lat będzie wyglądał rynek gier tylko usprawniają następcę FSX'a jak się da.
Jeśli EDGE nie będzie wspierał multicore i nowych kart graficznych to nie wróżę ED długiej kariery w świecie PC. Z każdym kolejnym patchem i modułem ta gra chodzi coraz gorzej, a GHz'ów nie przybywa na nowych procesorach. W każdym razie nie w takim tempie jak 10/15 lat temu.

mmaruda

  • Gość
Odp: Nowe mapy w DCS
« Odpowiedź #134 dnia: Października 17, 2013, 20:35:02 »
Nie orientuję się zbytnio w świecie FSXa, ale z tego co czytałem, to Prepar3D nie jest do końca produktem komercyjnym skierowanym do graczy.

Zgadzam się w 100% w kwestii tego jak działa DCS. Dwa razy budowałem już kompa pod DCS i obecnie to już nawet nie mam co kupić, żeby lepiej chodziło, nawet jakbym miał kolejne 5 kafli na ten cel. Kolejnym problemem jest też fakt, że co patch, to część rzeczy jest poprawiana, a inne, które działały wcześniej nagle zaczynają sprawiać problemy. Jakiś czas temu byłem wielkim fanem DCSa, ale obecnie gram w niego rzadko, bo co update to albo coś z płynnością szwankuje, albo jakiś inny bug, którego wcześniej nie było psuje mi zabawę. Bardzo sceptycznie podchodzę do EDGE, bo entuzjazm ludzi względem nowego silnika jest wielki, ale póki co nie zostało w zasadzie ogłoszone nic, co sugerowałoby, że większość tych spekulacji z forów się potwierdzi i faktycznie dostaniemy silnik dostosowany do obecnego sprzętu. Gdybym miał zgadywać to będzie jak z nową Armą - w jednej analiz silnika na YT ludzie pokazali utylizację procesora i grafiki i powiedzieli jasno, że to wciąż jednowątkowa aplikacja udająca wielowątkową. DCS to podobny rodzaj silnika - od czasu pierwszego Locka ma bardzo złą opinię jeśli idzie o performance. Już wtedy był robiony na wyrost i celował w kompletnie inny rodzaj sprzętu jaki zaczął się później pojawiać. Wydaje się, że żeby to naprawić, to cały engine trzeba by było przepisać, a wątpię, żeby ED właśnie to robiło, bo to zwyczajnie niezbyt realne dla takiego studia. Myślę, że poprawią to i owo i będzie chodzić może nieco lepiej i mieć większe możliwości, ale co jeśli za kilka lat dominującą maszyną na rynku PC będzie linuxowy Steambox? Steam niestety dominuje rynek i samo ED, które długo nie chciało się tam pojawić wreszcie poczyniło ten krok. Czarny scenariusz, bo w takiej sytuacji sprzęt i stery pod konfiguracje PC jakie znamy dziś będą mniej dostępne i droższe, rynek się skurczy i możliwości twórców symulatorów też - będziemy kolejne kilka lat czekać aż przepiszą silnik?

To są oczywiście bardzo ponure spekulacje, ale mam po prostu takie odczucie, że EDGE to nieco musztarda po obiedzie. Chciałbym po prostu spokojnie sobie grać i cieszyć się tym, a nie zgrzytać zębami ilekroć odpalę, bo najpierw pobiera update przez godzinę, a potem się okazuje, że klatki mi poleciały, czołgi jeżdżą 200km/h z górki, albo są przewracane przez samochody osobowe, a z połową lotnisk nie da się skontaktować pomimo właściwej częstotliwości radiowej.