Autor Wątek: Stalker - tematy związane z serią.  (Przeczytany 39287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #165 dnia: Listopada 30, 2024, 14:26:57 »
Wklejam opinię znalezioną na PPE, która wydała mi się istotna:

Cytuj
Gra ma fundamenty do bycia produkcją absolutnie wyjątkową, jednak po kilkunastu godzinach rozgrywki odkładam ją na czas bliżej nieokreślony i to nie z powodu błędów, czy spadków płynności, a zepsutych podstawowych mechanik gry. Pierwsze z brzegu:
- System A-Life - brak zaimplementowania, NPC stoją jak kłody ciągle w tych samych miejscach, nie ma żadnej symulacji życia w Zonie. Tzw. random encounters polegają wyłącznie na pojawianiu się w określonych miejscach bandytów/mutantów i czasem innych stalkerów do pomocy. A jak brakuje zasobów, można iść do jakiegokolwiek obozowiska bandytów, wytłuc wszystkich, zebrać loot, żeby po 5 minutach zespwanili się nowi i tak w kółko. W ciągu kilku "growych dni" można uzbierać w ten sposób dziesiątki apteczek/bandaży i masę amunicji. Gdzie tu survival, którym gra powinna stać?
- Balans w walce - serio, trzeba wywalić 5-6 magazynków z obrzyna z odległości metra prosto w łeb pijawki, żeby gada ubić? Już nie wspominając o tym, że mutanty w walce zachowują się irracjonalnie, biegają jak porażone, podbiegają, gryzą i uciekają dalej, z lekka komedia. Z ludźmi lepiej nie jest - każdy bandzior trafia jak Sniper Wolf, nawet jak wyłączy się latarkę, w całkowitych ciemnościach pośród drzew i roślinności.
- Ekonomia - nagrody za zadania poboczne są tak małe, że nie opłaca się ich wykonywać, więcej zasobów traci się na samym wykonaniu zadania, niż otrzymuje z nagród. Ponadto, horrendalnie wysokie ceny za naprawę sprzętu, bardziej opłaca się kupić nowy, który również jest piekielnie drogi. Chyba, że nagrody za zadania są tak niskie, a ceny w sklepach tak wyśrubowane, bo loot można gromadzić w nieskończoność na spawnujących się co chwilę wrogach w jednym miejscu? Nie wiem.
- Cykl dnia i nocy - absurdalnie krótki. Wchodzę eksplorować większą lokację o 10 rano (czas w grze), po około 20 minutach dokładnej eksploracji, wychodzę o 6 i nie o 6 wieczorem tego samego dnia, a 6 rano dnia następnego..
- Interfejs ulepszeń - nie sposób odczytać z niego, które ulepszenia zostały zaimplementowane, a które nie. Można zrobić to tak, żeby było dla gracza jasne i czytelne.

STALKER 2 ma jeszcze więcej bolączek - np. sterowanie na padzie, ale powyższe są upierdliwe na tyle, że szkoda sobie psuć zabawę przy obecnym stanie gry. Twórcy obiecują regularne aktualizacje, stawiam jednak, że zanim rozwiążą wszystkie najpoważniejsze problemy upłynie minimum pół roku, może nawet rok. Trzeba czekać, albo łatać modami, ja poczekam i zagram w przyszłości w pełni dopracowaną wersję już najpewniej na PC.

Powyższe z komentarza gracza pod artykułem: https://www.ppe.pl/news/357862/stalker-2-wkrotce-z-pierwsza-popremierowa-aktualizacja-tworcy-potwierdzaja-prace-i-usuwaja-znane-bledy.html

Zwłaszcza ten fragment dot. AI (A-Life) rozczarowuje. Naprawili coś w tym zakresie? Możne to tylko jakaś literówka w kodzie gry. ;)

Widać, że dla wielu graczy klimat, który oferuje STALKER 2 powoduje, że przymykają oko na błędy. Pytanie tylko czy warto grać teraz w niedokończoną wersję gry. Bo na prawno będą ją łatać długo. Potem wyjdzie jakaś edycja "definitywna" jak z Cyberpunkiem. Więc mi trochę szkoda tracić na nią czas teraz. Jedyny minus takiego odkładania, to że można w międzyczasie przypadkiem na jakieś istotne spoilery trafić. To jest niestety znak branży gier komputerowych naszych czasów - większość gier wychodzi w stanie niedorobionym. I pozostaje albo zacisnąć zęby czy też przymknąć oko i grać, albo odczekać aż produkt będzie skończony.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #166 dnia: Listopada 30, 2024, 15:41:11 »
Cytuj
Interfejs ulepszeń - nie sposób odczytać z niego, które ulepszenia zostały zaimplementowane, a które nie. Można zrobić to tak, żeby było dla gracza jasne i czytelne.
O to, to! Ile się nawkurzałem, że nie mogę założyć optyki na MP5 pomimo zakupu usprawnienia. Okazało się, że to usprawnienie (szyna montażowa) da się włączać i wyłączać...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #167 dnia: Listopada 30, 2024, 16:49:50 »
Gram, ale się nie zachwycam. W 1 nie grałem, więc to mój pierwszy kontakt z serią. Nie rozumiem zachwytów nad tą grą i nad 1 chyba też. Oczywiście, ja nie lubię horrorów, nie lubię gier post apo. Sięgnąłem po Stalkera bo podobała mi się seria Metro w którą grało mi się fajnie i historia była wciągająca. Znam mniej więcej historie zony bo czytałem książkę Strugackich i widziałem film Tarkowskiego więc wiedziałem czego się spodziewać. Ale mnie rozczarowała, to samo ciągle (co też jest w innych dzisiejszych grach), idziesz tu, idziesz tam, żeby zdobyć broń i inne rzeczy. Dlaczego ciągle to samo mam w grach, ten sam sposób rozwijania postaci, zbierania rzeczy. Nikogo to nie śmieszy, że ciągle się coś tam znajduje w terenie na którym operuje wielu ludzi od wielu lat?  Przecież tam wszystko powinno być przedstawiciele do cna już dawno. Strzelam do grupy ludzi , zabijając dwóch z nich, a trzeci stoi jakby nic się nie działo wokół niego a jest że 2 metry od zabitego, a jak podejdę to nagle się budzi ze snu. I nie jest to zarzut tylko do Stalkera. Pewnie skończę grę ale mam już dość tego typu rozrywki.

Wysłane z mojego SM-T865 przy użyciu Tapatalka

miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #168 dnia: Listopada 30, 2024, 22:11:44 »
Na jakiej platformie? Na steam ściągnęło mi wczoraj jakieś 34 GB i resztę "mielił", czyli roz/przekapowywał pliki. Teraz ściąga 11 GB i też będzie "mielił".

On miał 132Gb klik a dziś jest jakaś kolejna łatka, właśnie mi idzie:



webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #169 dnia: Listopada 30, 2024, 23:10:42 »
On miał 132Gb
No więc, jak wyżej. Sam patch miał mniej. Jednak sposób organizacji plików wymusił przerobienie 130 GB przestrzeni dyskowej. Dlaczego? Bo spakowane, przerabiane pliki mają ileśtam GB. Z neta ściągasz mniej, ale później przerabiasz x plików po naście GB, więc sumarycznie na dysku się mieli te 130 GB, ale z neta ściąga się naście GB.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #170 dnia: Grudnia 02, 2024, 13:07:20 »
Cóż, znak czasów. Za pół roku zastanowię się czy ściągnąć pirata, na teraz to nawet mi się na to odeszczać nie chce. Chyba się robię za stary na gry, albo branża się zesrała.

Proponuję powstrzymać się z takimi publicznymi deklaracjami, bo może być smutno.

Cytuj
2. Odpowiadasz za to co piszesz.
Twój post świadczy o Tobie i Twoim szacunku dla czytających. Nie tolerujemy chamstwa, nieuctwa, nietolerancji, kryptoreklam i nielegalnego oprogramowania. Dla prywatnych opinii tego typu jest "PW". Twoje problemy z dysortografią, gorszym dniem, panną co zostawiła i burzliwym okresem dojrzewania to Twoja sprawa i Twój problem. Nie interesuje nas Twój stosunek do Żydów, masonów i cyklistów. Jeśli myślisz, że dzięki sieci jesteś całkowicie anonimowy, możesz się rozczarować.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #171 dnia: Grudnia 19, 2024, 18:23:27 »
https://store.steampowered.com/news/app/1643320/view/525329871842312365
Patch 1.1, 110 GB do ściągnięcia.
Wg changelogu poprawia to, co mnie najbardziej wkurzało - pojawianie się wrogów za plecami i blokowanie NPC-ów w drzwiach wejściowych do lokacji.
No i poprawa A-Life oraz szeregu innych rzeczy.

Po 60 godzinach (jakieś 2/3 fabuły, z 60% świata zwiedzonego) będę kontynuował zwiedzanie Zony, bo wsysłem. ;)

PS Na Arenie kolejne walki się nie zawieszają, trzeba przejść około 2/3 misji fabularnych żeby można było odbyć ostatnie 2 walki.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 19, 2024, 19:37:39 wysłana przez some1 »
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #172 dnia: Grudnia 19, 2024, 21:18:40 »
No i uruchomiłem. Wczytuję save... CTD :D
Dołączyłem do reszty ludzi, którzy nie mogą kontynuować gry. Gra bez modów.
Chociaż tyle, że kompilacja shaderów u mnie działa.

No to przerwa do hotfixa, bo nie chce mi się teraz uruchamiać nowej gry i tracić 61 godzin...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #173 dnia: Grudnia 19, 2024, 22:49:40 »
https://steamcommunity.com/app/1643320/discussions/0/603016959722859581/https://steamcommunity.com/app/1643320/discussions/0/603016959722859581/
U mnie też pomogła weryfikacja plików w Steamie.

PS W ramach walki z nudą proszę o scalenie tych trzech postów w jeden. Nie ma co nabijać postów.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #174 dnia: Grudnia 20, 2024, 14:19:48 »
To już teraz działa jak należy?

A-Life Patch 1.1 Tested - Full Days of Activity Showcase (S.T.A.L.K.E.R. 2)
https://www.youtube.com/watch?v=Jr4xHDkD_Kc

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #175 dnia: Grudnia 20, 2024, 17:05:09 »
Jeszcze wczoraj był hotfix 1.1.1 naprawiający CTD przy wczytywaniu save'ów i kompilacji shaderów.
Ściągam go dopiero teraz ~10 GB.

Wczoraj zagrałem z 15 minut, za mało żeby ocenić czy można się przestać wnerwiać. Jak czytam po internecie, to nie do końca to naprawili.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #176 dnia: Grudnia 20, 2024, 21:36:58 »
To już teraz działa jak należy?
Mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej. K... snajperzy... Z 100 m mnie ściągają jakby mieli super snajpy a nie MP5 czy AK-74. Z bliska to chybna headshoty ładują, bo ginę momentalnie. Poza rzucanymi granatami w punkt, to jacyś super snajperzy. Grupę 5-ciu ściągam czwarty raz na zasadzie save-load, z przewagą load.
Chyba trzeba będzie pościągać mody na celność AI, bo już hype nie wystarcza żeby to ogarnąć...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #177 dnia: Grudnia 20, 2024, 22:00:09 »
Dobrze wiedzieć. To sobie na razie jeszcze odpuszczę i pewnie zamiast tego wybiorę RDR1 na Święta. Może graficznie inna liga, ale przynajmniej bez bugów.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #178 dnia: Grudnia 23, 2024, 20:44:56 »
Ostatni patch w tym roku, wersja 1.1.3 - 7,4 GB.
Kolejne w przyszłym.

A tak sobie myślę, że wszyscy narzekają na zbyt dużą celność AI. A może po prostu gry nas nauczyły, że jedynym trafiającym z broni jest gracz a reszta ma celność szturmowców Imperium?
W pojedynku w polu gracz przegrywa tym, że AI jest w stanie zauważyć gracza w trawie i celnie strzelić. Na tym AI oszukuje, że wypatrzy gracza wszędzie. W drugą stronę ciężko wycelować, bo sylwetka AI wtapia się w zarośla. Podobnie w nocy, gdzie AI ma noktowizję w oczach a czołówka gracza wiele nie pomaga.
Jednak celność jako taka, uważam że jest dobrze oddana. Gdyby podmienić AI na żywych ludzi czy grać w multi, to celność przeciwników gracza była by jeszcze większa. A w dalszych rejonach gry przeciwnicy mają coraz lepszą broń, łącznie z GP37 czy snajperkami. Stojąc w miejscu ginie się od strzała snajpera - zupełnie jak w drugą stronę, przeciwnika ściąga się bez problemu jak stoi nieruchomy.
Więc zmieniam kierunek psioczenia bardziej na wallhacka AI a mniej na aimbota. ;)
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #179 dnia: Grudnia 23, 2024, 23:18:10 »
To już teraz działa jak należy?

A-Life Patch 1.1 Tested - Full Days of Activity Showcase (S.T.A.L.K.E.R. 2)
https://www.youtube.com/watch?v=Jr4xHDkD_Kc

Tak, jak należy... W 39 sekundzie respawnują się znikąd dziki  :evil: