Autor Wątek: Stalker - tematy związane z serią.  (Przeczytany 39248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #180 dnia: Stycznia 02, 2025, 21:16:08 »
Trudna miłość i czara goryczy - STALKER 2 zmienił moje spojrzenie na gry wideo
https://www.gry-online.pl/newsroom/glowne-grzechy-stalker-a-2-w-oczach-gracza-zakochanego-w-zonie/za2be10


Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #181 dnia: Stycznia 02, 2025, 22:24:53 »
Po 97 godzinach i na moment przed wejściem do Prypeci przytakuję do uwag autora tekstu.
Wymiana ogniowa na otwartej przestrzeni, to krótka historia do naciśnięcia przycisku Wczytaj zapis. Bez zasłony przed kulami (drzewo, skała, cokolwiek) nie ma co zaczynać wymiany ogniowej. Granatami rzucają tak dobrze jakby całe życie grali w bule zamiast popijać słoninę wódką. ;) Skradanie się w tej grze, to mordęga. Przeciwnicy mają sokoli wzrok a może lornetki w oczach.
Ekonomię napraw sprzętu poprawili, ale i tak sporo się lata z łupami do sklepów.
Z błędów w grze, to z kilkanaście razy zdarzył mi się CTD. Jedna misja boczna dla NPCa (zrobić coś dla pieniędzy) się mi zbugowała - wróciłem z towarem, była rozmowa, wypłacona nagroda, ale dalej mam status "wróć do NPCa".
To przejście zrobię na obecnych buldach, ale na drugie podejście chyba już poczekam jakiś czas.

PS Fajna, interaktywna mapa: https://mapgenie.io/stalker-2-heart-of-chornobyl/maps/the-zone
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #182 dnia: Stycznia 05, 2025, 22:15:15 »
Po 108 godzinach obejrzałem napisy końcowe (grałem pod najlepszy wariant).
Sama końcówka (już po miejscu bez powrotu) męcząca przez supercelność przeciwników. Plus spawnowanie przeciwników przed celownikiem. O ile celność karabinu Gaussa można jeszcze jakoś zrozumieć, o tyle w przypadku broni palnej jest przesada i to znacznie. Z shotguna RAM-2 mnie sięgał z jakiś 300 m po prostej. Ja go ledwo co widziałem przez celownik optyczny.
Ostatnia walka, to klasyczne przegięcie - kupa przeciwników i małe pomieszczenie. Po którymś razie próbowałem sposobem, schowałem się w bezpiecznym miejscu, przeładowałem bronie, wychylam się by powoli eliminować przeciwników i... bum... Na blasze, która była przede mną zobaczyłem 3 przecinające się ślady po pociskach z karabinu Gaussa plus ślad po kuli/-ach. Insta death... Przelała się czara goryczy, trainer i przeszedłem fragment.
Celność rzutu granatem już wspominałem wyżej. Atleci z celownikami w łapie.
Za to Sajga z magazynkiem bębnowym na samym końcu gry cieszy michę, no cieszyła by gdyby nie to, że jest tam w zasadzie bezużyteczna. Sam magazynek (czy raczej strzelba w niego wyposażona) jest dostępny tylko tam. Podejrzewam, że w ten sposób chcieli zbalansować ostatnią potyczkę. Kiepsko. Ale w fabule była by to broń OP.
A modyfikacje zmniejszające wagę są śmieszne, np. o dokładnie 1,860288 kg. :)
Nierówno rozłożone znajdźki. Schematy egzoszkieletu w Prypeci, schematy do tych lepszych broni w Prypeci. Najlepsze unikalne warianty broni w Prypeci. Za to Egzoszkielet Diament rzeczywiście najlepszy w grze.
W samej Prypeci jest w zasadzie jedynie fabuła. Przynajmniej ja nie znalazłem żadnych bocznych misji. W następnym podejściu przejdę główny wątek do Prypeci, pozbieram co ciekawsze rzeczy i wrócę do Zony na zadania poboczne.

PS Końcówka, napisy, ładna grafika, która powinna być normalnie w grze i licznik FPS... 15! Na R7 7800X3D i 4080S w 1440p... 15 FPS! No ja pierniczę... Optymalizacja nie zachwyca. Zwłaszcza, że ten Unrealowy Lumen szału nie robi. Włączenie latarki nie włącza jej cieni a zasięg światła nie zachwyca.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #183 dnia: Stycznia 06, 2025, 12:16:10 »
Po 108 godzinach obejrzałem napisy końcowe (grałem pod najlepszy wariant).
Sama końcówka (już po miejscu bez powrotu) męcząca przez supercelność przeciwników. Plus spawnowanie przeciwników przed celownikiem. O ile celność karabinu Gaussa można jeszcze jakoś zrozumieć, o tyle w przypadku broni palnej jest przesada i to znacznie. Z shotguna RAM-2 mnie sięgał z jakiś 300 m po prostej. Ja go ledwo co widziałem przez celownik optyczny.
Ostatnia walka, to klasyczne przegięcie - kupa przeciwników i małe pomieszczenie. Po którymś razie próbowałem sposobem, schowałem się w bezpiecznym miejscu, przeładowałem bronie, wychylam się by powoli eliminować przeciwników i... bum... Na blasze, która była przede mną zobaczyłem 3 przecinające się ślady po pociskach z karabinu Gaussa plus ślad po kuli/-ach. Insta death... Przelała się czara goryczy, trainer i przeszedłem fragment.
Celność rzutu granatem już wspominałem wyżej. Atleci z celownikami w łapie.
Za to Sajga z magazynkiem bębnowym na samym końcu gry cieszy michę, no cieszyła by gdyby nie to, że jest tam w zasadzie bezużyteczna. Sam magazynek (czy raczej strzelba w niego wyposażona) jest dostępny tylko tam. Podejrzewam, że w ten sposób chcieli zbalansować ostatnią potyczkę. Kiepsko. Ale w fabule była by to broń OP.
A modyfikacje zmniejszające wagę są śmieszne, np. o dokładnie 1,860288 kg. :)
Nierówno rozłożone znajdźki. Schematy egzoszkieletu w Prypeci, schematy do tych lepszych broni w Prypeci. Najlepsze unikalne warianty broni w Prypeci. Za to Egzoszkielet Diament rzeczywiście najlepszy w grze.
W samej Prypeci jest w zasadzie jedynie fabuła. Przynajmniej ja nie znalazłem żadnych bocznych misji. W następnym podejściu przejdę główny wątek do Prypeci, pozbieram co ciekawsze rzeczy i wrócę do Zony na zadania poboczne.

PS Końcówka, napisy, ładna grafika, która powinna być normalnie w grze i licznik FPS... 15! Na R7 7800X3D i 4080S w 1440p... 15 FPS! No ja pierniczę... Optymalizacja nie zachwyca. Zwłaszcza, że ten Unrealowy Lumen szału nie robi. Włączenie latarki nie włącza jej cieni a zasięg światła nie zachwyca.

Muszę przyznać, że robi mi ciepło, jak się czyta takie treści, gdy na nowego Stalka byłem napalony jak sowiet na pół litra. dalej śledzę rozwój tej giery i stwierdzam, że na prawdę, za rok to MOŻE będzie warte ściągnięcia z zatoki, bo teraz to "współczesny produkt gamedevu" - alfa za pełną cenę, optymalizacja nie istnieje, bo trzeba się było dogadać z producentem grafik itd.

Cyberpranka, grę z ogromnymi wymaganiami ograłem na antycznym GTX750Ti + i siódemka 3 gen. Jak widziałem jak stalker zachowuje się na kilkukrotnie mocniejszych konfigach, to zwątpiłem i nawet z zatoki nie chce mi się tego ruszać.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #184 dnia: Stycznia 06, 2025, 13:52:34 »
Dla Stalkera jest jeszcze nadzieja na "łatwą" poprawę wydajności jeżeli zaktualizują silnik do nowszej wersji.
Analiza techniczna: https://www.youtube.com/watch?v=h1Us-_DFX58

Ale poza narzekaniem, to jednak Zona potrafi ładnie i efektownie wyglądać.
Jeżeli ktoś nie ma sentymentu do Stalkera, to warto jeszcze poczekać i zagrać sobie w coś innego a do Zony przyjść później.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #185 dnia: Stycznia 06, 2025, 20:55:18 »
PS Końcówka, napisy, ładna grafika, która powinna być normalnie w grze i licznik FPS... 15! Na R7 7800X3D i 4080S w 1440p... 15 FPS!

Coś tu jest nie tak, gdzie masz taki klatkarz?

3440x1440 wszystko co się da max/epickie

Pomniejsza Zona obok Zalisji - otwarty teren - w ruchu - stojąc jest ciut lepiej

Bez DLSS + FG_OFF/FG_ON - 67/100 FPS
DLSS "P" + FG_ON/FG_OFF - 84/133 FPS
DLSS "Q"+ FG_ON/FG_OF - 72/118 FPS
DLAA+ FG_ON/FG_OF - 59/101 FPS


5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #186 dnia: Stycznia 07, 2025, 20:34:00 »
Coś tu jest nie tak, gdzie masz taki klatkarz?
Napisy końcowe po zakończeniu gry.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3401451696
Tam, nie w grze. Cutscenki używają wyższej jakości obrazu niż nastawy w grze bądź to prerendery - porównaj sobie widok wody. Ostatni ekran na pewno jest w wyższej jakości niż max ustawień w grze.
Gram ze wszystkim na maxa, bez DLSS, bez FG, z TAA (wygląda lepiej niż DLAA) i zakres klatek podobny. Na otwartej przestrzeni dochodzi pod 100, w metropoliach 50 - 60, okazjonalne spadki do 40 w niektórych lokalizacjach.
A że ustawienia w grze na max, to nie max silnika widać po modach, jak przykładowo:
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/484
https://www.nexusmods.com/stalker2heartofchornobyl/mods/549

PS Coś chyba namieszałeś z tymi oznaczeniami FG_OFF i FG_ON.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #187 dnia: Stycznia 08, 2025, 08:24:25 »
PS Coś chyba namieszałeś z tymi oznaczeniami FG_OFF i FG_ON.
Zgadza się pomieszałem ON z OFF. Muszę spróbować tych modów zobaczymy jak to wygląda.

Patologią tej gry jest zachowanie AI, póki poruszałem się po Pomniejszej Zonie to tak nie kuło, ale polecam sprawdzić zachowanie w szczególności ślepych psów. Póki mają cię na swoim poziomie i mogą atakować to się zlatują z każdej strony, ale wystarczy wskoczyć na jakąś przeszkodę i na zapalenie płuc rozbiegają się i chowają za zasłonami.

Dokładnie jak tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=IRllHPz35pg&ab_channel=IcedCoffeeGaming

Tutaj przykład z anomalią:
https://www.youtube.com/shorts/XQRSMVH51TU
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #188 dnia: Stycznia 08, 2025, 19:25:44 »
Póki mają cię na swoim poziomie i mogą atakować to się zlatują z każdej strony, ale wystarczy wskoczyć na jakąś przeszkodę i na zapalenie płuc rozbiegają się i chowają za zasłonami.
Nie tylko psy. Chyba każdy przeciwnik, łącznie z Nibyolbrzymem. W sumie trochę sensu w tym jest, bo nie podbiegają do Ciebie pod przeszkodę stając się łatwym celem.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #189 dnia: Stycznia 08, 2025, 20:48:32 »
Teoretycznie tak, oczywiście podnosi poziom trudności, ale przypadkiem nie za mądre te pieski?
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #190 dnia: Stycznia 08, 2025, 21:28:53 »
Teoretycznie tak, oczywiście podnosi poziom trudności, ale przypadkiem nie za mądre te pieski?
Szczury masz takie głupie. Za to jest horda niemal jak w A Plague Tale. ;P
W sumie masz rację, że powinny chwilę się pokręcić koło gracza i dopiero zwiewać za przeszkodę. Na razie działa to zero-jedynkowo. Tak ubiłem Nibyolbrzyma na otwartym polu podczas bocznej misji środowiskowej. Podlatuje, to ja serie z broni i hop na dach ciężarówki. On ucieka, ja przeładowuje bronie, leczę się i zeskakuję. On znów podlatuje a ja znów serie i tak w kółko. Co prawda raz mi nie wyszedł skok i zostało wczytanie gry. Jednak zauważyłem, że wystarczy przechodzić na lewą i prawą stronę podwozia by ten aktywował skrypt obejścia ciężarówki by do mnie dotrzeć. To zbierał serie za serią...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #191 dnia: Stycznia 10, 2025, 21:04:30 »
No to sobie jeszcze ponarzekam. ;)
Kupiłem Ultimate Edition, miałem bonusy z tej wersji. Miałem za pierwszym przejściem. Robię drugie podejście i... nie ma bonusów z najbogatszej, najdroższej wersji... No trochę się wk... zdenerwowałem.
Tak, wiem, był czas przywyknąć grając w inne gry...

PS Tak, to taka toksyczna miłość. Narzekam, ale gram. ;)
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #192 dnia: Stycznia 10, 2025, 22:02:14 »
Już nie mogę edytować.
Cofam swoje narzekanie. Zapomniałem, że dostęp do skrzynek czy raczej ich pojawienie się w świecie gry nie następuje od razu a dopiero po przejściu kilku misji z głównego wątku.
W nowej grze także są skrzynki reportera.
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #193 dnia: Stycznia 17, 2025, 19:43:58 »
Natknąłem się przypadkiem:

https://www.reddit.com/r/stalker/comments/1hz53e2/you_are_cheating_the_player_this_is_basic_game/

Jeśli tak wyglądają te "umiejętności" AI, to dziękuję, postoję.

Wygląda na to, że poczekam jednak na jakąś Definitive Edition.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #194 dnia: Stycznia 17, 2025, 22:19:18 »
Natknąłem się przypadkiem:
https://www.reddit.com/r/stalker/comments/1hz53e2/you_are_cheating_the_player_this_is_basic_game/
Jeśli tak wyglądają te "umiejętności" AI, to dziękuję, postoję.
Wygląda albo na proste wyłączenie elementów HUDa albo na ten najwyższy poziom trudności.
Szczerze mówiąc, to nie wiem. Nie próbowałem najwyższego poziomu trudności. No i czekam na nowy patch. Jednak, patrząc na to co na filmie, to jednak uwierzę w skopaną grę.
Niestety...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11