Autor Wątek: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.  (Przeczytany 7997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 16, 2012, 17:18:12 »
Dlaczego nie konstruuje się myśliwców z kokpitem umieszczonym bezpośrednio nad środkiem ciężkości? Na chłopski rozum, taka konstrukcja pozwoliłaby na znaczne ograniczenie przeciążeń działających na pilota, zwłaszcza w dobie Kóbr i tym podobnych manewrów. Wyobrażam sobie, że konstruktorzy maszyn o takiej konfiguracji stanęliby przed ogromnymi problemami technicznymi, ale nie takie przecież były przezwyciężane w historii lotnictwa. Oświećcie mnie, bądź naprostujcie błędy w moim rozumowaniu.

Offline Jeremak

  • *
  • It's full of stars...
    • Moje profile
Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 16, 2012, 20:15:22 »
odpowiedź jest bardzo prosta: w takiej sytuacji większość pola widzenia zasłaniałyby skrzydła bezpośrednio po bokach i długaśny nos z przodu (zwłaszcza utrudniający życie przy lądowaniu), Dodatkowo, co równie ciężkiego trzeba by było wstawić w ten nos, żeby zrównoważyło silnik? Latanie takim samolotem byłoby jak prowadzenie samochodu (najlepiej jeszcze długonosego Sedana) siedząc dokładnie po środku kabiny: mniej więcej bezpośrednio za hamulcem ręcznym. Widać coś stamtąd?
Czemu w Eurodisneylandzie nie można odpalać fajerwerków? Po pierwszej próbie poddał się garnizon Paryża.
http://jeremak-j.deviantart.com/

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 16, 2012, 20:27:51 »
A na inżynierski rozum: ograniczenie w ten sposób przeciążeń to bajka na dobranoc dla niegrzecznych dzieci. Cała reszta to już dyskusja czysto akademicka.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 16, 2012, 21:27:25 »
Dlaczego nie konstruuje się myśliwców z kokpitem umieszczonym bezpośrednio nad środkiem ciężkości? Na chłopski rozum, taka konstrukcja pozwoliłaby na znaczne ograniczenie przeciążeń działających na pilota(...)
Przeciążenia będą takie same? Wg. mnie takie umieszczenie "kierowcy" ma większy sens w samochodzie. Jak umieszczą Cie równo między osiami, to będziesz mniej fikał na wybojach i może lepiej czuł przyczepność osi.
PFS_milo

Offline Rolam

Odp: Ciekawostki i pytania dotyczące wszystkiego co lata.
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 16, 2012, 22:24:51 »
Co PZL M-20 ma na wiatrochronie? Ogrzewanie?
Tak ,elementgrzejny przedniej szyby.
Podobne zobaczysz np na Cessnie 421.
http://img90.imageshack.us/img90/2885/883092yr5.gif

"Latanie to przywilej spojrzenia na świat oczami Boga..." "No! Więc  gawron mi pasuje...-gawron??? Dla ciebie PAN GAWRON ! Dopóki cię nie polubi ,łapa będzie Cię boleć."