Autor Wątek: Ultra&Pack v3.0  (Przeczytany 49389 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #75 dnia: Lipca 20, 2011, 23:15:36 »
Super, dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Pozdrawiam.
 

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #76 dnia: Lipca 24, 2011, 19:43:18 »
Wie ktoś czy do UP3 można dodać PAT SMOKE MODE ? Próbował ktoś dodać ten mod i czy działa stabilnie ?

I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #77 dnia: Lipca 24, 2011, 21:02:35 »
Poprzez podkatalog #UP# ?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #78 dnia: Lipca 25, 2011, 20:29:33 »
Niestety nie działa. Wrzuciłem do katalogu aktywowałem poprzez JSGM i lipa nie działa.  Ktoś zna rozwiązanie ?

I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #79 dnia: Lipca 28, 2011, 22:35:13 »
A czy wie ktoś jak i czym zmodyfikować kampanię do iłka ??
Chciałbym polatać w Hiszpanii http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads3&file=details&id=756
i ni grzyba nie mogłem tego uruchomić w UP2.01 - robiłem wpisy w air.ini , którego zresztą nie widziałem i znalazłem dopiero wyszukiwarką z tym że było ich aż 4 ???
Tylko że teraz UP 2.01 mi nie startuje bo wysiada przy 60%  :015:

I tak pomyślałem że skoro w Dark Blue World jest mapa potrzebna  do tej kampanii to może by jakoś ją zmodyfikować co by sobie polatać.

Niestety moje próby instalacji tejże kampanii spełzły na niczym bo gra nie widzi mapy  :015: Mimo że w FMB jest mapa Andaluzji.
To chyba kwestia nazwy tej mapy i tu myślę że gdyby pogrzebać coś w tej kampanii czyli wpisać nazwę mapy która już jest w DBW to wtedy powinno się udać.
Nie wiem tylko jak to zrobić....
Ratujcie !!!!

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #80 dnia: Lipca 29, 2011, 18:04:45 »
Cześć,

czy ktoś z Was spotkał się z problemem dotyczącym RRR w tworzonych misjach offline? Na niektórych lotniskach działa bez problemu, a na niektórych wywala komunikat: unable to comply! check chocks and/or position.

Pozdro, ghen

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #81 dnia: Lipca 31, 2011, 10:31:29 »
Wersja UP3 RC4 została wydana, serwery Warbirds Of Prey już na nią przeszły.

http://ultrapack.il2war.com/index.php/topic,1052.msg43814.html#msg43814
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

bober

  • Gość
Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpnia 21, 2011, 12:29:26 »
Witam

 Daidalos Team oficjalnie zapowiada nadchodzącą 4.11.
 Filmiki via SAS
http://www.youtube.com/watch?v=0zY6X10zo4E
http://www.youtube.com/watch?v=CNjbe2GqHB4

 Tudzież trochę faktów( również via SAS)
    New AI planes:
    Henschel Hs 123
    Rogožarski IK-3
    Douglas TBD Devastator

    New flyable planes:
    Pe-8
    IL-4

    Other features:
    Bomb fuzes




    Difficulty menu changes:

    In 4.11 the difficulty options are divided and grouped logically into five separate sub-pages for easier navigation. "Weapons & Stores" page has two new options and "Views" page has five new difficulty options.

    Bomb Fuzes option:
    When Bomb Fuzes is enabled, the arming dialog shows the new fuze selection combo boxes that were shown in earlier update and fuzes are active in the sim. When the option is disabled, the arming dialog shows same components as in 4.09 and bombs behave same way as in 4.09.

    Fragile Torpedoes option:
    When this options is enabled, the torpedoes can be broken easily when dropped and all the constraints introduced in 4.10 apply.

    No Players Own View option:
    When this options is enabled, the player cannot view his own plane in external view. However this has one exception. When player is on ground, he still can access the external view for easier taxing. As soon as the player gets airborne, he is forced back to cockpit view.

    No Enemy Views option:
    When this option is enabled, player cannot view any enemy external views. This also includes any static cameras which have different army color than player's own army.

    No Friendly Views option:
    Basically same thing as above, but for friendly external views.

    No Aircraft Views option:
    When this option is enabled, all aircraft (excluding player’s own) views are disabled.

    No Carrier Views:
    Normally the external views have always included aircraft carriers too. In some cases these views might reveal too much information for the players. When this option is enabled, the carrier views are not available.

    Static cameras in 4.11 have new “army” parameter, so for example it is possible to add “red” camera to red home base which blue players cannot access. Later this might be used to create “recon cameras” that are enabled by certain triggered event or presence of recon plane.




    Smart Axis feature:

    Many players with dual throttle setup have realized that flying planes with more engines than two can be little hassle. If engine power 1 & power 2 axis are mapped the throttles, that still leaves two unmapped throttle axis 3 & 4 if player is flying 4 engine plane. In this case players usually needs to go to controls menu and map one throttle axis to the old power which controls all engines.

    The smart axis feature notices the situation when player’s aircraft has more engines than mapped axis (both throttle and prop pitch). For example with four engines and two mapped axis, both left engines are controlled by one mapped axis and both right engines are controlled by the other mapped axis. In case of three engines and two axis, the center engine gets the average value between left & right engines, so all three engines are throttled up/down roughly same way.




    Control surface & pilot's head positions transfered over network

    This feature was briefly demonstrated in the spawning video. So basically this means that online players will see other player's control surface movements and pilot's head position (where the pilot is looking) since this information is propagated over the network.


    Mouse wheel zooming

    This was also hidden in the spawning video and there is even more hidden features in that clip Simply put, this is normal mouse wheel zooming which works in FMB, mission briefing screen and in minimap. The view is zoomed centered on current mouse position; i.e. you place a mouse cursor where you want to zoom in and scroll the wheel.




    Default skin changes

    In 4.11 we added a small internal feature which allows us to determine in the code more freely which default skin should be used. Previously most planes simply had summer & winter skins and few planes had unique default skin for pacific maps. In 4.11 we have possibility to load certain default skin based on mission date, aircraft regiment, etc. basically any information available. For example a Bf-110 which belongs to night fighter regiment could have a black NF default skins while other regiments have a normal day fighter skin.

    Previously we were reluctant to add new country specific default skins because this would have mean that the aircraft 3D meshes, material & damage textures would need to be duplicated. Now we can add new country specific default skins more freely without adding unnecessary content to increase patch size.


Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpnia 22, 2011, 09:04:27 »
Mam drobny problem.
Zainstalowałem Iła, potem patch. 4.08, 4.09, następnie 4.101, ściągnąłem i zainstalowałem UP 3.0
 Problem polega na tym, że gdy chcę dograć do tegoż zestawu jakiś samolot, mapę ect., potrzebuję pliku Air.ini itd. Niestety nie mogę ich nijak namierzyć. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi na czym polega mój problem? Chodziło mi głównie o dogranie "Lublina", którego nie znalazłem w podstawowej instalacji. Może należało zainstalować również tego hotfixa? Z góry dziękuję za pomoc.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpnia 22, 2011, 11:33:14 »
Nie wiem czy ma to związek z Twoim problemem, ale wygląda że pominąłeś instalację patcha 4.10.

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #85 dnia: Września 01, 2011, 12:39:32 »
Witam,




mam pytanie w związku z ultrapackiem 3.0

szukałem poradników, tutoriali i nie wiem jak aby działalo Rearming/Refueling. Dodaje te obiekty które sa wymagane (beczki, skrzynki) ale pozniej w grze nie działa :(

czy ktoś juz to rozgryzł ? prosze o pomoc

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #86 dnia: Października 10, 2011, 11:49:44 »
Mam problem z uruchomieniem gry. Za każdym razem przy uruchomieniu misji wywala mi błąd ładowania ,że nie może utworzyć spadochroniarzy. Instaluję wszystko zgodnie z kolejnością tak jak tutaj podano,http://ultrapack.il2war.com/index.php/topic,4871.0.html?PHPSESSID=v9iveud3j5h44o71es2m8bp2f1
na to jeszcze RC4 i nic... wielka qpa. Reinstalowałem grę już chyba ze 3 razy - bez skutki. Ma Ktoś pomysł jak to rozwiązać ?
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #87 dnia: Października 10, 2011, 12:03:50 »
Może spróbuj ponownie ściągnąć ultrapacka plus wszystkie łatki. Bardzo możliwe, że któryś plik ściągnął się z błędami.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #88 dnia: Października 10, 2011, 13:17:24 »
Spróbuj też w "launcherze" gry zmienić RAM na max 512MB.

Odp: Ultra&Pack v3.0
« Odpowiedź #89 dnia: Października 10, 2011, 22:15:58 »
Spróbuj też w "launcherze" gry zmienić RAM na max 512MB.

Pomogło . Wielkie dzięki !  :020:  :564:
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.