Autor Wątek: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C  (Przeczytany 6459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« dnia: Sierpnia 28, 2011, 21:30:10 »
Noooo, opanowałem wreszcie start-up jak trzeba, choć jeszcze z pamięci nie potrafię, tylko sobie rozpisałem elegancko wszystko na kartce.
I teraz pytanie: uruchamiać samolot nauczyłem się w praktyce z misji treningowej, natomiast mam problem gdy robię to według manuala.
Otóż według tejże instrukcji w pewnym momencie włączam przełączniki CSU Switch oraz EGI Switch,  przełącznik IFFCC ma być w pozycji TEST.
I nijak nie mogę się wtedy doczekać komunikatu INS NAV RDY na CDU, tylko pojawia się komunikat IFFCC NOT READY. A on oznacza przecież, że trzeba włączyć IFFCC switch w pozycję ON, a to mam zrobić według manuala trochę później.
Tak więc nie wiem czy to błąd w instrukcji, czy coś innego.
W każdym razie ograniczam się do uruchamiania samolotu według instrukcji z misji treningowej, a nie według manuala. Dobrze robię?

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 28, 2011, 22:26:45 »
INS bardzo długo się alignuje, IFCC nie musi być w pozycji ON żeby na CDU migało INS NAV RDY. Swoją drogą startup z misji treningowej jest wystarczający. Są też dobre checklisty do ściągnięcia w necie które warto przerobić w praktyce.

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 28, 2011, 22:59:54 »
Sprawdziłem właśnie startup według manuala i faktycznie jest jakaś nieścisłość.EGI przechodzi proces Alignowania ( na CDU przedostatnia linijka wskazuje status "T=  4.0 0.8") a mimo wszystko widnieje napis "IFFCC NOT READY".Potem po przełączeniu IFCC w pozycję "TEST", daje nam migające ślicznie "INS NAV RDY".

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 29, 2011, 08:24:10 »
Tak jak mówiłem, nie pierwszy to błąd w instrukcji jaki znalazłem niestety...
Kolejna sprawa: bardzo często, gdy odpalam samolot według kolejności start-upu z misji treningowej, gdy próbuję odpalić lewy silnik (Throttle Idle) jest tak, że obroty zaczynają rosnąć, niemalże jednak niezauważalnie, a po chwili spadają i nic się nie dzieje. Czy może tak być dlatego, że za szybko uruchamiam silnik, może pompy paliwa nie zdążyły dopompować paliwa, albo coś innego nie zadziałało?

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 29, 2011, 12:23:07 »
Pompy możesz włączyć ułamek sekundy przed odpaleniem silnika i ten odpali się bez problemu. Najszybsza metoda na odpalenie silników (nie wnikając w checklisty) to:

1. BATTERY ON
2. INVERTER ON
3. APU ON
4. APU GEN ON
5. ALL PUMPS ON
6. LEFT ENGINE TO IDLE
7. LEFT GEN ON
8. APU GEN OFF
9. RIGHT ENGINE TO IDLE
10. RIGHT GEN ON.

Trzymając się tej kolejności silnik nie ma prawa się nie odpalić.

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 29, 2011, 12:39:46 »
Ja to robię dokładnie tak jak ponżej (kolejność włączania pomp i zasilania nieco inna niż u Ciebie) i czasami zdarza się, że lewy silnik nie rusza:


Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 29, 2011, 19:29:48 »
Przepraszam, że kolejny post z rzędu, ale...
Nie wiem co robię źle, ale po wystartowaniu (po start-upie jaki powyżej podałem), nie mogę uruchomić w powietrzu autopilota.
Wszystko robię zgodnie z instrukcją i kiedy wciskam Left Throttel Button nic się nie dzieje.
Co ciekawe, gdy chwilę potem strzelę z działka, słychać komunikat WARNING! AUTOPILOT!, taki sam jak wtedy gdy AP się wyłącza.
O co chodzi?

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 29, 2011, 20:05:53 »
A czy na panelu lampek ostrzegawczych świeci się "EAC" ?

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 29, 2011, 21:29:14 »
Masz rację, przełącznik EAC jest w pozycji OFF, ale nie mogę go przełączyć na ARM, bo od razu przeskakuje mi na OFF.
Co robię źle?

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 29, 2011, 23:04:06 »
Tak jak patrzę na twoją Checklistę która tu pokazałeś, obstawiał bym że punkt 40 i dalsze, wykonujesz zanim INS zakończy proces alignowania (który trwa sporo czasu) i to błąd. Zanim przejdziesz do punktu czterdziestego swojej checklisty upewnij się że na CDU miga komunikat INS NAV RDY, a w drugiej linijce od dołu widnieje status T= 4.0 0.8. Wtedy spokojnie powinno się dać przełączyć EAC w poz. ARM.

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 29, 2011, 23:10:24 »
Zgadza się jaro70000 ma rację!

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 29, 2011, 23:16:07 »
Zgadza się, dzięki Jaro, jak zwykle chcę być za szybki i przeoczyłem ten niuans.
Zapomniałem, że ten napis na CDU ma migać, a nie wyświetlać się na stałe.
Tylko co to alignowanie ma wspólnego z EAC?

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 30, 2011, 20:03:15 »
Tak jak patrzę na twoją Checklistę która tu pokazałeś, obstawiał bym że punkt 40 i dalsze, wykonujesz zanim INS zakończy proces alignowania (który trwa sporo czasu) i to błąd. Zanim przejdziesz do punktu czterdziestego swojej checklisty upewnij się że na CDU miga komunikat INS NAV RDY, a w drugiej linijce od dołu widnieje status T= 4.0 0.8. Wtedy spokojnie powinno się dać przełączyć EAC w poz. ARM.

Ja kiedyś też miałem taki problem (tylko częściowe wyrównanie EGI/INS).
Najpierw mususz poczekać, aż INS NAV READY zacznie migać (nie świecić stale), przełączyć ALIGNa z GROUND na NAV później przełączasz tryb przyciskiem pod HSI z HARS na EGI (naciskasz EGI i zapala się przy nim strzałka, i gaśnie strzałka przy HARS) i dopiero teraz "uzbrajasz" EAC, jeśli pominiesz któryś z tych punktów przełącznik "uzbrajania" EAC będzie odskakiwał. Błędem jest czekanie na napis, aż zacznie świecic, EGI jest wtedy tylko częściowo wyrównany, więc EAC nie działa, ponieważ nie można przełączyć trybu nawigacji z HARS na EGI co powoduje odskakiwanie przełącznika. Bez pełnego wyrównania EGI nie działają też bomby IAM.
Powiem inaczej: przy tylko częściowym wyrównaniu działa tylko TAD i nic więcej, możliwe, że częściowe wyrównanie nie wyrównuje systemu obliczającego wysokość.

A teraz pytanie: Czy wysyłanie celu przez datalink działa w SP (bo jak wysyłam cel wingmanowi AI, to on nie reaguje) i gdzie pojawia mi się informacja zwrotna tzn. czy ten, kto odbiera wiadomość nacisnął wilco lub cntco?

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 30, 2011, 20:19:47 »
Na liście od @Solo jest jeszcze jeden krytyczny błąd: najpierw trzeba włączyć ANTI SKID, dopiero po włączeniu ANTI SKID przełącznik EAC ARM nie będzie odskakiwał. Możliwe, że lista jest do wersji starszych niż 1.0.9, bo ja mam 1.0.9 i jak ANTI SKID jest wyłączony, to nie mogę za żadne skarby "uzbroić" EAC (przełącznik odskakuje, i pali się nadal lampka ostrzegawcza EAC).

Odp: Poprawne wykonanie checklisty (start-up) w DCS: A-10C
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 30, 2011, 20:36:23 »
A u mnie działa w tej kolejności, tylko - jak tu już pisano - trzeba poczekać na zalignowanie się INS. Wtedy nie ma problemu z uzbrojeniem EAC.