Autor Wątek: Ceny paliw  (Przeczytany 4608 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 29, 2012, 14:54:25 »
@some1

Ja nie pisałem, że to podatki odpowiadają za to, że ceny paliw poszły ostatnio tak bardzo w górę. Powodem jest wzrost ceny ropy oraz słaby złoty. Jednakże - rząd może zareagować i obniżyć cenę paliwa poprzez obniżenie podatku zawartego w jej cenie. Taką decyzję podjęto ostatnio w UK, z tego co mi wiadomo.

O jakim podatku mówię skoro, jak napisałeś, wszystko jest regulowane przez hydrę zwaną UE? Chodzi mi o naliczanie podatku VAT od ceny paliwa netto :

JEST: (cena ropy + rafineria + dystrybucja + akcyza + opłata paliwowa) x 23%VAT

POWINNO BYĆ: (cena ropy + rafineria +  dystrybucja) x 23%VAT + akcyza + opłata paliwowa

Takie rozwiązanie pozwoliłoby bodajże zbić cenę paliwa o jakieś 50-60 gr na litrze. Nadal uważasz, że uprawiam populizm czy nawołuję do gospodarki centralnie sterowanej? Bo dla mnie ściąganie VATu także z akcyzy to czyste skur......ństwo i podatek od podatku.

A dlaczego państwo miałoby to zrobić? Nie - nie po to, aby zrobić dobrze mi czy innemu Kowalskiemu przy kasie na stacji paliw. Ja tankuję akurat raz na miesiąc i 30 zł w tą czy w drugą stronę większej różnicy mi nie robi. Trzeba jednak brać pod uwagę wpływ ceny paliw na ceny żywności i innych produktów. Stan naszej gospodarki i wzrost gospodarczy są w dużej mierze powiązane z kosztami transportu. Dlatego oczekuję, że rząd zastosuje regulacje wspierające gospodarkę. Nie sterujące nią, ale stymulujące. I do tego zalicza się w ojej ocenie zmiana sposobu bandytko naliczanego VATu lub przejściowe zmniejszenie akcyzy (zgodnie z prawem UE).

Dlaczego ma się nie dać? W Wielkiej Brytanii coraz częściej mówi się o referendum w sprawie wyjścia z UE. Aktualna władza tego nie popiera, ale w społeczeństwie jest coraz więcej zwolenników takiego rozwiązania. Można współpracować gospodarczo, ale nie być jednocześnie skazanym na władzę Brukseli. UE w obecnym kształcie idzie na dno i nic nie wskazuje na to, żeby dało się ją uratować - kwestia czasu.

Niestety obawiam się, że jest to czysta fantastyka. :)

Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 29, 2012, 15:29:14 »
Ja od siebie dodam tyle: jest 60 lat po wojnie i 20 po upadku komunizmu, i tak długo jak z Wrocławia do Szczecina jest mi dużo szybciej i bezpieczniej jechać przez Niemcy, tak długo nie zmienię zdania że mój kolejny rząd i prezydent to ignoranci.

Ja dodam od siebie, że gdyby nie tow. Gierek to do tej pory połowa Warszawy mieszkałaby jeszcze w komórkach. A mięsa jadłem więcej niż teraz bo było sprawiedliwie na kartki.  :002:

A Some to nich sam sobie chodzi na piechotę  :003: ja do pracy mam ponad 30km, wiec musze jeździć. Dobrze, że jest kryzys, więc mało roboty i mało jeżdżenia.  :banan
Nie da Ci żona nie da sąsiadka,
Nawet nie przyjdzie im to do głowy,
Tego, co da Ci sierżant sztabowy.

http://www.1pl.boo.pl/

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 29, 2012, 16:22:52 »

JEST: (cena ropy + rafineria + dystrybucja + akcyza + opłata paliwowa) x 23%VAT

POWINNO BYĆ: (cena ropy + rafineria +  dystrybucja) x 23%VAT + akcyza + opłata paliwowa

Takie rozwiązanie pozwoliłoby bodajże zbić cenę paliwa o jakieś 50-60 gr na litrze. Nadal uważasz, że uprawiam populizm czy nawołuję do gospodarki centralnie sterowanej? Bo dla mnie ściąganie VATu także z akcyzy to czyste skur......ństwo i podatek od podatku.


Po pierwsze nie 50-60 gr tylko 34 gr dla ON i 38 gr dla PB. Szału nie ma.
Po drugie to co proponujesz prawdopodobnie wymagałoby zmiany samej definicji VATu, który jest wszędzie naliczany w ten sposób, nie tylko w Polsce. To chyba jeszcze większa fantastyka niż nasze wyjście z UE.

W UK zdaje się, że akcyza jest zmienna i uzależniona od cen paliwa na rynkach. Jeśli jest drogie, to akcyza maleje. Jeśli jest tanie, to akcyza rośnie. Tylko, żeby mieć takie pole manewru trzeba mieć akcyzę wyższą niż minimalna, a my akurat na ON mamy już najniższą stawkę. Zatem w UK jest lepiej, bo jest gorzej :)
http://www.hmrc.gov.uk/budget2011/tiin6330.pdf

Popatrz na dynamikę zmian cen paliwa w ostatnim roku czy dwóch latach, takie groszowe interwencje podatkowe rządu przejdą praktycznie niezauważone wśród tylu innych fluktuacji. Wiec tak, uważam że tego typu hasła to zwykły populizm i wymaganie, żeby rząd poprawił ceny jakimiś ogdórnymi regulacjami. Już nawet nie wspominając o tym, że te regulacje zostałyby "przejedzone" przez dystrybutorów, którzy na pewno zadbają, żebyś nie doznał z dnia na dzień "szoku cenowego".

Cytuj
A Some to nich sam sobie chodzi na piechotę

A właśnie że Some niedawno kupił samochód, pali ponad 10l/100 km i jeździ codzienne do pracy :P
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 29, 2012, 16:53:40 »
Po pierwsze nie 50-60 gr tylko 34 gr dla ON i 38 gr dla PB. Szału nie ma.

38 gr wyszło mi jak liczyłem dla PB dla cen z listopada 2011 (nowszego rozłożenia ceny paliwa na składniki pierwsze nie znalazłem). Zaokrągliłem, napisałem "bodajże", czepianie się kilku groszy przez Ciebie jest śmieszne. :)

Po drugie to co proponujesz prawdopodobnie wymagałoby zmiany samej definicji VATu, który jest wszędzie naliczany w ten sposób, nie tylko w Polsce. To chyba jeszcze większa fantastyka niż nasze wyjście z UE.

Fantastyka to jest, jeśli ktoś nie ma pojęcia o co chodzi. :)

"Zmiana definicji VATu" - brzmi groźnie, tylko czy możesz to rozwinąć?

Bo odnośnie stwierdzenia, że "wszędzie naliczany jest w ten sposób", interesująco wypada skarga Komisji Europejskiej, która swego czasu kwestionowała taki sposób naliczania VATu przez państwo polskie od akcyzy na samochody osobowe. Co prawda, skarga została oddalona, ale zapewniam Cię, że nie z powodów natury fantastycznej. :)


Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 29, 2012, 17:39:58 »
38 gr wyszło mi jak liczyłem dla PB dla cen z listopada 2011 (nowszego rozłożenia ceny paliwa na składniki pierwsze nie znalazłem). Zaokrągliłem, napisałem "bodajże", czepianie się kilku groszy przez Ciebie jest śmieszne. :)

"Policzyłem dokładnie a potem zaokrągłiłem o 50% w górę, żeby lepiej zabrzmiało w dyskusji".    :121:

Zresztą po co Ci rozłożenie ceny paliwa na składniki? Policz 23% od akcyzy i opłaty paliwowej, dodaj do siebie, i wyjdzie ile zaoszczędzisz na swoim pomyśle, nieważne czy paliwo będzie po 5 czy po 10zł. Stałe wartości tych podatków na 2012 rok są w linku w moim pierwszym poście w tej dyskusji.

Zresztą jak widzisz w przypadku ON, który napędza gospodarkę zyskalibyśmy przy tym pomyśle jeszcze mniej. No i cały czas jest to 34gr/litr mniej do skarbu państwa, co wcale nie oznacza, że mniej zapłacą kupujący na stacji.

Bo odnośnie stwierdzenia, że "wszędzie naliczany jest w ten sposób", interesująco wypada skarga Komisji Europejskiej, która swego czasu kwestionowała taki sposób naliczania VATu przez państwo polskie od akcyzy na samochody osobowe. Co prawda, skarga została oddalona, ale zapewniam Cię, że nie z powodów natury fantastycznej. :)

Niemcy, Holandia, Wielka Brytania, Rosja, Kanada, wszędzie gdzie istnieje taka forma podatku....
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_tax#Tax_rates

Jeśli chodzi o akcyzę na sprowadzane samochody, to ma tyle wspólnego z akcyzą na paliwo że też jest na 'a'. Owszem, jak ktoś nie ma pojęcia o co chodzi to jest to fantastyka. Proponuję zapoznać się z powodem skargi i uzasadnieniem jej odrzucenia:
http://www.podatki.egospodarka.pl/53355,ETS-VAT-od-akcyzy-na-samochody-zgodny-z-prawem,1,65,1.html
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 30, 2012, 12:16:14 »
Zaraz do tematu wpadnie Miron i ... wszystkich Was wygoni na rowery :002: :002:
Co tylko wyjdzie na zdrowie - co wazniejsze - nie tylko Wam, ale całemu społeczeństwu. Lepsza kondycja => lepsze zdrowie => dłuższe zycie => dłuższy wiek pracy => wiecej pieniędzy w ZUS => wieksza emerytura (moja  :004: )

Więc opamiętajcie się i zezłomujcie samochody. Ewentualnie kupcie sobie Prius'a :003:

 :002: :002: :002: :002:
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 30, 2012, 13:44:10 »
M3 jest bardziej ekonomiczne: http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0  :118:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 30, 2012, 19:07:04 »
Zaraz do tematu wpadnie Miron i ... wszystkich Was wygoni na rowery :002: :002:
Co tylko wyjdzie na zdrowie - co wazniejsze - nie tylko Wam, ale całemu społeczeństwu. Lepsza kondycja => lepsze zdrowie => dłuższe zycie => dłuższy wiek pracy => wiecej pieniędzy w ZUS => wieksza emerytura (moja  :004: )
Więc opamiętajcie się i zezłomujcie samochody. Ewentualnie kupcie sobie Prius'a :003:

Ta nie każdy ma 20 lat, ja do „baby” i „rowera” już się nie dotykam, chce jeszcze trochę pożyć.  :002:
Nie da Ci żona nie da sąsiadka,
Nawet nie przyjdzie im to do głowy,
Tego, co da Ci sierżant sztabowy.

http://www.1pl.boo.pl/

Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 30, 2012, 19:07:34 »
Skoro jesteśmy przy paliwach... Dzisiaj zdziwiłem się mocno, ponieważ pewna "miła" pani na Orlenie oświadczyła mi, że od stycznia tego roku, wszedł przepis umożliwiający samodzielnie tankowanie LPG...? Hmmm...? Może ściemniła dlatego, że chciałem zatankować o godz. 04.30 :021: i było -18 na zewnątrz...? A może mówiła prawdę? Tylko, że szukałem jakiejś wzmianki na ten temat w sieci i oprócz przymierzania się do tego pomysłu w 2008 czy tam 2009 roku, nic nie znalazłem. Najśmieszniejsze jest to, że akurat na tej stacji samodzielnie tankuje już chyba od 2 lat, pech chciał że się w weekend wywaliłem i trochę poobijałem i nie mogę się schylać :P ale mniejsza z tym :002: Pytanie do Was, czy coś słyszeliście o w/w przepisie?

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Ceny paliw
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 31, 2012, 11:34:14 »
Na pewno nie ma takiego przepisu. Dotykać się do LPG może wyłącznie pracownik po przeszkoleniu.
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952