Autor Wątek: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS  (Przeczytany 103557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mj

  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #60 dnia: Września 27, 2013, 01:27:50 »
BMS Manual str. 102-114. Musisz przytrzymać ponad pół sekundy Comms Switch (w keystrokes.key jest to Ctrl+O, w BMS.key (domyślny) chyba F6).

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #61 dnia: Września 27, 2013, 16:42:09 »
Na ICP ( klawiatura pod HUD-em) klikasz LIST potem ENTER potem 4 kierunkowym switchem na ICP (DCS -Up, Down ,Seq ,) wybierasz SEQ pojawi się lista 8 ID które możesz zaprogramować . Standardowo #1- 4 są dla Ciebie i Twoich skrzydłowych i powinni być tam wpisani " od razu" . Do wpisania dodatkowych samolotów najlepiej używać #5-8. 4 kierunkowym switchem (DCS up . down) wybierasz pozycje np. #5 i na ICP wpisujesz ID (np 31) i ENTER.Nie jest to trudne. Jeśli masz dużo package'ów warto wpisać ID tylko prowadzącego np 41 ,51 itp.
Żeby latać Falconem BMS trzeba dorosnąć ... i nie mówię tu o wieku ...

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #62 dnia: Września 27, 2013, 16:53:04 »
Dzięki panowie za odpowiedzi, była to kwestia klawiszologii którą poruszył mj oraz kwestia hostowania sesji dla datalinku - ASGN -> CONT ( http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=XWyvJ99L2k4&list=PL3E09AA94FF0EACEC#t=265 )

O dodawaniu pozostałych lotów akurat wiedziałem, ale nie mogłem sprawić by były widoczne na radarze.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam,
kaer

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #63 dnia: Października 08, 2013, 02:24:47 »
Całkowicie wyszło mi to z głowy. jak się przełączyć na drugi MFD podczas namierzania celów HARMEM?

Zefirro

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #64 dnia: Października 08, 2013, 02:34:06 »
Nie jest jasne, w jaki sposób próbujesz odpalać HARM-a (HAD, POS, HAS - zakładam, że HAD) i co znaczy przełączyć na drugi MFD, ale zakładam, że to chodzi o zmianę SOI. Tak samo jak w każdej innej sytuacji - krótko DMS w dół. O ile dobrze pamiętam, to w BMS-ie kursor na stronie HAD działa tylko w trybie A-G.

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #65 dnia: Października 16, 2013, 09:16:26 »
Witam mam laickie pytania dot. AIM-9X. Manual w tej kwestii jest dla mnie niezrozumiały lub nie ma (nie potrafię znaleźć) tego w manualu.

1. O co dokładnie chodzi z tym COOL i WARM? I dlaczego są de facto 4 tryby? (Cool, podświetlony na biało Cool, Warm i podświetlony na biało Warm) Myślę, że chodzi o czułość głowicy IR ale który tryb jest najlepszy?

2. Dźwięk też jest dla mnie zagadką. Żeby odpalić pocisk trzeba mieć "dobry dźwięk" tak mówią w tutorialu. Tylko że jak przełączam te zagadkowe Cool - Warm to dźwięk także się zmienia... Który dźwięk jest dobry?

3. Kwestia CAGE... Kiedy jest sens wykonać UNCAGE? Gdy jestem dość daleko za samolotem przeciwnika to diamencik na HUD ucieka i nie wraca. Na tutorialu Youtube (tanit) pokazane jest, że po zalokowaniu naciska "U" źeby odblokować głowice. Tylko po co to robić skoro cel jest już zalockowany?

Byłbym wdzięczny za pomoc. Manuala staram się czytać, lecz nie wszystko jest dla mnie jasne.... A swoją drogą ilość tych manuali jest porażająca i czasem nawet nie wiem gdzie szukać informacji...
« Ostatnia zmiana: Października 16, 2013, 17:26:56 wysłana przez Mekki »

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #66 dnia: Października 16, 2013, 10:32:44 »
Najlepiej jest usłyszeć  "Good Tone" - przykład z tego znanego video-tutoriala:
http://www.youtube.com/watch?v=LiUYrtpW7ww (33:50 min., część dot. AIM-9 zaczyna się od 27:00 min.)

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #67 dnia: Października 16, 2013, 16:34:23 »
Cool niepodświetlone - głowica schłodzona
Cool podświetlone - wyłączone manualnie chłodzenie głowicy - przejdzie zaraz w Warm niepodświetlone
Warm niepodświetlone - głowica niezchłodzona
Warm podświetlone - właśnie się schładza i przejdzie w Cool niepodświetlone

Głowica schłodzona - większa czułość na źródła ciepła -> większa skuteczność Sidewindera
Jeśli o zmianę dźwięku chodzi - wsłuchuj się w zmianę dźwięku (wysokość) w czasie namierzania/lockowania celu. Dobra zasada to strzelać odpalać na "schłodzonej głowicy"

Co do uncage..
 pomimo zalokowania celu robi się po to, aby mimo locka, AIM-9 mógł się także na źródło ciepła naprowadzać sam, bez tego będzie tylko "niewolnikiem" radaru i jego locka.
Wydaje mi się, że bez uncage, wystrzelenie w trybie BORE spowoduje praktycznie 100% chybienie (do sprawdzenia..)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #68 dnia: Października 16, 2013, 16:55:11 »

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #69 dnia: Października 16, 2013, 16:55:31 »
Nie koniecznie chybienia, ale faktycznie zmniejsza skuteczność. To na ile chybisz zależy od tego, jaki "będziesz miał sygnał", czyli z jaką dokładnością (dla aim 9) zidentyfikowałeś cel. Podczas uncage, jakby zatwierdzasz aim 9, że to o ten cel Ci chodzi.

Jeżeli chodzi o cel namierzony radarem, to nawet jak nie zrobisz  uncage, to aim 9 powinien trafić (co nie znaczy, że nie trzeba robić uncage - zawsze warto go robić).

Trzeba dodać, że w przypadku aim 9 w wersji x, możesz namierzyć cel bez radaru, lecący obok Ciebie, za pomocą celownika nahełmowego.

Poko

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #70 dnia: Października 16, 2013, 18:10:27 »
Inna wersja "good tone"   http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UqdsTwyA5-U  oraz zasada dzialania  https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dr6vUL2ThDQ    ;)
Haha! Wypas tomala ;). To z Oldsem widziałem, ale ten drugi animowany diagram... LOL! :D

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #71 dnia: Października 16, 2013, 19:45:34 »
3. Kwestia CAGE... Kiedy jest sens wykonać UNCAGE? Gdy jestem dość daleko za samolotem przeciwnika to diamencik na HUD ucieka i nie wraca. Na tutorialu Youtube (tanit) pokazane jest, że po zalokowaniu naciska "U" źeby odblokować głowice. Tylko po co to robić skoro cel jest już zalockowany?

Leniwi mogą skorzystać z automatycznego uncagea. Na  MFD->SMS musi po lewej stronie widnieć "TD". Jak głowica znajdzie dobry tone to wciskanie U nie będzie potrzebne. Dotyczy wersji M i X.


Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #72 dnia: Października 17, 2013, 12:48:22 »
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi! Teraz to wygląda o wiele jaśniej. Lecz moja wrodzona upierdliwość każe mi zapytać się jeszcze o tryb WARM. Jeśli tryb COOL zwiększa skuteczność Sidewindera to po cholere używać trybu WARM?

Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #73 dnia: Października 17, 2013, 13:17:18 »
Pewnie dlatego, że jest za mało środków chemicznych chłodzących aim 9 na cały lot. W związku z tym włącza się chłodzenie, kiedy dochodzi do walki (albo może dojść do walki).

Poko

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących: Falcon BMS
« Odpowiedź #74 dnia: Października 17, 2013, 14:00:29 »
^ Zgadza się. To jest jakiś płyn (lub gaz) chłodzący.