Autor Wątek: Star Citizen  (Przeczytany 63026 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #285 dnia: Grudnia 07, 2022, 16:59:17 »
Przypomniałeś o tym SC i mnie wzięło, ale trzeba poczekać na 3.18, który może jeszcze w grudniu wyjdzie, choć wątpię, i związany z nim full wipe.

Zgadza się. Pełny reset bazy przy 3.18 jest już potwierdzony (w tym reputation wipe), więc faktycznie teraz szkoda czasu na grind.

Patch 3.18 przyniesie sporo istotnych zmian. Choć zapewne część z nich zostanie wprowadzona w późniejszych aktualizacjach 3.18.X.

Poniżej fajne zestawienie tego, czego można się spodziewać (kanał jeszcze raczkuje, ale polecam, bo gość robi fajne, treściwe prezentacje):

https://www.youtube.com/watch?v=dKtlRoNqoiM

BTW do jutro jest promo na starter pack z Drake Cutter.

https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Cutter-IAE-Starter-Pack-Warbond

Zamieniłem swoją Aurorę właśnie na tego komicznego vana. :)

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #286 dnia: Marca 11, 2023, 11:55:35 »
Wyszedł patch 3.18. Kroczek bliżej 4.0 i Pyro.

https://twitter.com/RobertsSpaceInd/status/1634341366569238535

https://robertsspaceindustries.com/comm-link//19126-Star-Citizen-Alpha-3180

EDIT: Nie można się połączyć. Pokazuje mi, że jestem 8955 w kolejce. ;D
« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2023, 12:09:35 wysłana przez Jascha »

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #287 dnia: Marca 12, 2023, 15:44:26 »
Wczoraj wieczorem udało mi się połączyć. Dziś wywala wszelkie możliwe błędy. Przy niedzieli wszyscy siedli. Tyle zdążyłem zauważyć, że w Cutty jest wreszcie okienko w drzwiach do kokpitu, fotel gunnera nie znika (flickeruje) pod pewnym kątem patrzenia (ale coś z oświetleniem mu się krzaczy), nadal na deskę rozdzielczą pada irytujące światło z lampy za plecami, a w ROCu wyświetlacze się popsuły i wyświetlają się wszystkie dane na ciemnoniebiesko. Dzień jak co dzień w SC :D.
Dawniej Qbeesh.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #288 dnia: Marca 12, 2023, 21:20:35 »
Póki co SC nie nadaje się do grania. Mam doświadczenie z tym tytułem tylko od 1,5 roku, ale nie widziałem jeszcze, żeby w takim stanie została wypuszczona aktualizacja. I to po prawie 3 miesiącach testowania w Evocati i PTU. Trochę potrwa zanim 3.18.X stanie się grywalny.

Co do PES ("Persistent Entity Streaming" lub jak niektórzy to nazywają "Persistent Error Streaming"), to mam jak najgorsze przeczucia co stanie się przez to z SC. Wszystkie huby i popularne miejsca będą zaśmiecone wyrzuconymi rzeczami. Wokół stacji pełno opuszczonych statków graczy, którzy po prostu wylogowali się nie mogąc znaleźć wolnego hangaru. Ale syf.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #289 dnia: Kwietnia 05, 2023, 17:27:13 »
To jest niesamowite. Minęło kilka tygodni, a oni nadal nie pozbierali bazy danych, która posypała się przy premierze 3.18. Patch był testowany wcześniej 3 miesiące.

https://status.robertsspaceindustries.com/

Ale jest wiosenna wyprzedaż na merch.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/19132-Merchandise-Spring-Sale

Skarpety (98% poliester) w okazyjnej cenie 12.30 USD (-50%) już się wyprzedały, jakby co. :evil:

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #290 dnia: Kwietnia 05, 2023, 21:05:30 »
Fenomen tego barachła jest niezwykły. To jak religia, sprzedać marzenia, fantazje dając ogryzek, a na boku dewocjonalia tylko zamiast krzyżyków, matek boskich są koszulki i wirtualne statki :D Chylić czoła przed działem marketingu to za mało.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #291 dnia: Kwietnia 06, 2023, 21:15:42 »
Fenomen tego barachła jest niezwykły. To jak religia, sprzedać marzenia, fantazje dając ogryzek, a na boku dewocjonalia tylko zamiast krzyżyków, matek boskich są koszulki i wirtualne statki :D Chylić czoła przed działem marketingu to za mało.

A tak z ciekawości - kiedy ostatni raz grałeś w SC?

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #292 dnia: Kwietnia 15, 2023, 09:13:32 »
Gra został spatchowana do wersji 3.18.1. W końcu można się zalogować*. W sumie wczorajsza sesja przebiegała względnie bezproblemowo, choć nie działają misje dostawcze.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany, w ten weekend (a w sumie do 20 kwietnia) można potestować grę za darmo (w przeciwieństwie do normalnego stanu rzeczy - czyli testowania odpłatnego :evil:).

https://robertsspaceindustries.com/promotions/3-18-Free-Fly

Są też jakieś zniżki na starter packi. Przy zakupie można skorzystać z mojego kodu referencyjnego:

STAR-G9LV-3PWC
Daje on bonusowy statek dla osoby polecającej i polecanej przy zakupie powyżej 40,00 USD (chyba netto). Stateczek jest mały, dobry do wyścigów lub ewakuacji.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/19129-318-Free-Fly-Referral-Bonus

* Jak to bywa w trakcie darmowych eventów, z uwagi na ilość chętnych, w niektórych godzinach może być problem z wbiciem się na serwery.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2023, 09:22:06 wysłana przez Jascha »

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #293 dnia: Maja 19, 2023, 20:26:22 »
Dwa ogłoszenia parafialne.

Po pierwsze, w tym tygodniu miała miejsce aktualizacja Star Citizen do wersji 3.19. Dodała m.in. kilka różnych dodatków wizualnych (nowy wygląd Loreville, dodane chmury wolumetryczne na planecie ArcCorp), tutorial dla nowych graczy i przede wszystkim rozbudowanie możliwości tzw. "salvage". Można teraz demontować komponenty i uzbrojenie z wraków (zarówno tych dedykowanych, jak i każdego statku, który został zniszczony). To daje nowe ciekawe możliwości zarobku i nowe elementy rozgrywki PvP. Co najważniejsze, patch 3.19 to jedna z najbardziej stabilnych wersji jaką ja pamiętam. Po shitshow jakim było wprowadzenie 3.18, naprawdę znowu przyjemnie się gra*.

Star Citizen Alpha 3.19 - Call to Adventure (Trailer)
https://www.youtube.com/watch?v=MtOogpjeehk

Po drugie, dziś ruszył Invictus Launch Week. Czyli przez przeszło tydzień (do 30 maja) można testować grę za darmo i są też różne promocje. Dodatkowo możliwe jest przetestowanie wielu statków bez opłat (analogicznie jak w trakcie IAE).

Więcej szczegółów:

https://robertsspaceindustries.com/invictuslaunchweek2953

Tutaj taka dygresja z mojej strony. Jest dla mnie jest oczywiste, że 99% problemów Star Citizena, bugów itp. wynika tak naprawdę ze słabości serwerów i tzw. backendu. Dlatego dramat tzw. free fly eventów polega na tym, że przez zwiększone zainteresowanie i większą ilość graczy, serwery zawsze w trakcie nich siadają i dostają zadyszki. Jak więc ma to zachęcić nowych graczy do grania w SC, skoro dostają próbkę najgorszego wydania SC jakie jest? Jeśli ktoś jest ciekawy gry i chce spróbować, proponuję nie zrażać się niepowodzeniami i bugami, tylko spróbować ewentualnie za kilka dni i najlepiej nie w "godzinach szczytu".

*Czy też raczej "grało" zanim ruszył Invictus Launch Week. ;)
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2023, 20:32:09 wysłana przez Jascha »

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #294 dnia: Października 24, 2023, 00:29:25 »
Za nami tegoroczny CitizenCon, na którym pokazano wiele ciekawych rzeczy. Warto obejrzeć w szczególności:

Star Engine Tech Demo (Star Citizen 4.0) CitizenCon 2953 4K
https://www.youtube.com/watch?v=jfLxMvDp1Lo

Obszerne demo silnika Star Citizen. Jeśli chodzi o pierwszą część prezentacji, to w sumie wiele z tych rzeczy już jest w grze, choć oczywiście sporo jeszcze przed nami. Na pewno dodanie drugiego systemu (Pyro) będzie przełomowe. Jeden z największych newsów to ten, że Pyro ma zostać udostępnione wybrańcom do testów jeszcze w tym miesiącu - w ograniczonej formie (preview) i w ramach odrębnego środowiska testowego. Ale to wszystko potwierdza, że wersja 4.0 w przyszłym roku wydaje się jak najbardziej realna.

Squadron 42: I Held The Line
https://www.youtube.com/watch?v=IDtjzLzs7V8

Obszerna prezentacja SQ42, czyli "Star Citizen w wersji single player". Zastawiałem się czy nie założyć osobnego wątku, bo to jednak odrębna gra, ale może poczekajmy przynajmniej jak będzie znana data premiery. ;) Tytuł właśnie otrzymał status "feature complete", co jest wspaniałą wiadomością, bo pozwoli na stopniowe przesuwanie zasobów z pracy nad SQ42 do pracy nad Star Citizen. W każdym razie jest to ważna informacja, bo do niedawna jeszcze wiele osób utrzymywało, że ta gra nie istnieje i nigdy nie wyjdzie. ;D

Myślę, że oglądając te prezentacje, nawet najbardziej nieprzejednani krytycy Chrisa Robertsa, zaliczą lekki opad szczęki. ;)

PS. Cały live stream z CitizenCon jest dostępny na Twitch jakby co:
Day 1 https://www.twitch.tv/videos/1956739712
Day 2 https://www.twitch.tv/videos/1957651690
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2023, 00:35:46 wysłana przez Jascha »

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #295 dnia: Października 24, 2023, 21:48:13 »
Z uwagi na tak wielkie zainteresowanie tematem, pozwolę sobie wkleić jeszcze jednego linka, jeśli kogoś interesują technikalia:

CitizenCon 2953 Highlight | Server Meshing, PES & Replication Layer

https://www.youtube.com/watch?v=fAbcr35_Teg

Jest to świetna, przystępnie podana prezentacja tego czym docelowo będzie server meshing, którego wczesne fazy testowe zaczną być wprowadzane jeszcze być może w tym roku. W skrócie chodzi o to, że nie będziemy łączyć się z konkretnym serwerem, tylko serwery będą tworzyć współpracującą ze sobą grupę, gdzie każdy serwer odpowiada za jakiś fragment mapy (w Star Citizen np. daną planetę czy jej fragment), a gracz przemieszczając się po świecie płynnie przełącza się między jednym serwerem a drugim. Docelowo zamysł jest taki, że grając w danym regionie (Europa lub Ameryka itp.) wszyscy gracze grają razem, mimo że nie są na tym samym serwerze, tylko są przełączani między nimi. Finalny zamysł jest taki, że strefa, która będzie zarządzana przez dany serwer, będzie dynamiczna, tj. jej wielkość będzie się dostosowywać się do ilości przebywających w niej graczy, tak by nie było opóźnień. Choć początkowe fazy wdrażania będą obejmowały wariant statyczny.

Jeśli CIG uda się to stworzyć (a wierzę, że są na dobrej drodze) to będzie zupełnie przełomowa technologia jeśli chodzi o gry multiplayer oparte na dużych "mapach" (światach). Praktycznie znika ograniczenie maksymalnej liczby graczy na serwerze, bo nie jest to jeden serwer, a ich pula.

Więcej do poczytania: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/18397-Server-Meshing-And-Persistent-Streaming-Q-A

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #296 dnia: Listopada 01, 2023, 12:31:24 »
Od wczoraj w ograniczonym zakresie (tj. osobom, które dostały zaproszenia) udostępniony został nowy system - Pyro. Na razie dostępne są tylko planety Pyro I - III. Testy potrwają 2 tygodnie.

W sieci można znaleźć już bez problemów filmiki z rozgrywki, bo nie obowiązuje w tym przypadku NDA. Poniżej przykładowy stream od LevelCapGaming:

Pyro Is HERE - Star Citizen's Next Star System:
https://www.youtube.com/watch?v=U69M60v1OU8

Jestem pod wrażeniem jak dobrze wszystko działa (jak na standardy SC ;) ) i jak dobrze to wygląda. W systemie co jakiś czas dochodzi do CME, co również wpływa na rozgrywkę, bo może dojść do uszkodzenia systemu statku lub utraty zdrowia.




Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #297 dnia: Listopada 09, 2023, 23:55:45 »
https://robertsspaceindustries.com/iae2953#/schedule/countdown-to-iae-2953

Tak w ramach ogłoszeń parafialnych, w dniach 17-30 listopada odbędzie się tegoroczna edycja Intergalactic Aerospace Expo, czyli coroczny free-fly event organizowany w formie wirtualnych targów w grze Star Citizen, w trakcie których można przetestować prawie wszystkie dostępne w grze latadła. Jeśli ktoś byłby zainteresowany, ale przerażała go ilość informacji, którą trzeba przyswoić by wejść w świat SC (choć warto odnotować, że niedawno dodano tutorial dla nowych graczy), to zapraszam do kontaktu na PW. Może uda się umówić na wspólną sesję i postaram się pomóc w pierwszych krokach. To wszystko oczywiście przy założeniu, że SC będzie w ogóle nadawać się do gry, bo te eventy free-fly mają to do siebie, że serwery są strasznie przeciążone i generalnie regularni gracze odliczają zniecierpliwieni dni do ich końca. ;) A w tym roku szykuje się chyba rekord, bo ostatnia prezentacja z CitizenCon odbiła się dość szerokim echem w kręgach największych streamerów, niezwiązanych na co dzień z SC i zrobiła bardzo duże zasięgi.

A tak w ogóle to nie tak dawno gra przekroczyła 600 milionów USD w zebranych funduszach. :roll:

https://www.thegamer.com/star-citizen-raises-600-million-still-no-release-date/

https://ccugame.app/star-citizen-funding-dashboard/funding-dashboard

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #298 dnia: Listopada 10, 2023, 09:10:21 »
Zawsze wracam raz, dwa razy w roku do Star Citizena. Gram chwile i przypominam sobie, dlaczego mi sie nie chce w to grać :)

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #299 dnia: Listopada 10, 2023, 23:34:53 »
Bo to jest gra dla ludzi o zaje..... silnej psychice. :032:

A na  poważnie - jak najbardziej rozumiem. Na pewno SC nie jest dla każdego i to nawet pomijając bugi. Zwłaszcza jeśli chodzi o gracza solowego, nie zainteresowanego PvP, rozgrywka bardzo szybko staje się monotonna. Bo pierwszy zachwyt jak duży jest świat i ile rzeczy można robić, bardzo szybko szybko mija i przychodzi frustracja. Również jeśli chodzi o stabilność, a ostatnio każdy build to taka mała loteria, więc zależy jak się trafi.

Ja akurat ostatnio zajmuję się w tej grze głównie łapaniem bugów. Jakiś czas temu udało mi się dostać do zamkniętej grupy beta-testerów wczesnej wersji alfa. ;D