Autor Wątek: Star Citizen  (Przeczytany 62981 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #300 dnia: Maja 13, 2024, 22:34:24 »
Może warto odnotować, że parę dni temu, wyszła wersja 3.23. Oczywiście alpha. ;D

Obejmuje dużo zmian dotyczących m.in. UI, mapy (możliwość wyszukiwania lokalizacji, planowania drogi), nowych trybów pilotażu (master modes), nowych animacji EVA, nowego kreatora postaci itd. Dodane zostały pierwsze gatunki zwierząt, obsługa Vulkan i skalowania DLSS i FSR (na razie bez Frame Generation). Od strony technicznej serwery LIVE wspierają teraz tzw. replication layer (zapasowy serwer, na który przełączana i kontynuowana jest sesja w przypadku awarii tego podstawowego... przynajmniej w teorii ;) ). I wiele innych zmian, które pewnie warto samemu sprawdzić, jeśli ktoś wpada do SC tylko raz na jakiś czas by zobaczyć "co słychać".

Pełna lista zmian:

https://robertsspaceindustries.com/comm-link//19915-Star-Citizen-Alpha-3230

Przydane podsumowanie zmian w pilotażu:

https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/forum/4/thread/3-23-ptu-keybind-change-summary

Od 17 maja rusza Invictus Launch Weeek, w trakcie którego można polatać za darmo:

https://robertsspaceindustries.com/invictuslaunchweek2954#/schedule/countdown
« Ostatnia zmiana: Maja 13, 2024, 22:40:17 wysłana przez Jascha »

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #301 dnia: Października 20, 2024, 10:47:00 »
Z kronikarskiego obowiązku - trwa coroczny Citizen Con. W sensie konwencja, a nie że przekręt. ;)

Cała transmisja jest dostępna na YouTube:

Day 1: https://www.youtube.com/watch?v=m3eHBhHsrm4 (to z wczoraj)
Day 2: https://www.youtube.com/watch?v=WLLLtaM0Jf0 (to aktualnie na żywo)

W każdym razie, wczoraj zaprezentowano obszerny gameplay z prologu SQUADRON 42 (dla przypomnienia - to gra z kampanią single-player osadzoną w świecie Star Citizen, która jest rozwijana równolegle z SC). W sumie "gameplay" to nadużycie, bo w chyba w 90% są to przerywniki filmowe. Prezentowany fragment ma aż 1 godz. 16 minut. W trakcie Citizen Con prezentowane to było na żywo, a nie z "playbacku", co było dość odważnym posunięciem. Skończyło się chyba na 3 crashach w trakcie prezentacji, jeśli dobrze pamiętam. ;D Ale wrzucili całość bez przerw i powtórzeń:


https://www.youtube.com/watch?v=1H-0x4xk2Xk

Gra prezentuje się wg mnie nieźle. Momentami nawet rewelacyjnie. Na pewno wrażenie robi przybycie floty Vanduul (https://youtu.be/1H-0x4xk2Xk?t=1075) - kojarzy się trochę z Mass Effect. Muzyka Pedro Macedo Camacho to absolutny top.

Podana też została data premiery. Będzie to.... rok 2026. To chyba będzie w takim razie najbardziej doszlifowana gra w historii. ;) Zakładam, że standardowo premiera będzie przekładana. Pytanie jak SQ42 będzie się prezentował na tle tego co będzie wtedy na rynku, jeśli chodzi grafikę.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #302 dnia: Grudnia 20, 2024, 22:18:48 »
Z ogłoszeń parafialnych... W końcu została wydana wersja Star Citizen Alpha 4.0. Tak jakby... Bo udostępniona została dla wszystkich graczy na osobnym kanale dystrybucyjnym (PREVIEW, a nie na LIVE). Jest to przełomowy patch bo dodaje nowy system Pyro oraz server meshing, o którym pisałem wcześniej. Aktualnie "klaster" tworzy łącznie 10 serwerów (po 5 na system). Łączna liczba graczy na klaster to 500. Jeśli ktoś długo nie odwiedzał The Verse, to jest to dobra okazja by spróbować. Zakładając, że uda się połączyć, bo są z tym podobno problemy. ;D

No i warto przy okazji zaznaczyć, że nowy dodany system - Pyro, jest systemem bezprawia. Czyli w efekcie znaczy to, że każdy może nam zrobić kuku bez żadnych konsekwencji. Docelowo ma być wprowadzony system reputacji, ale nawet wtedy to zawsze będzie system nastawiony na PvP.


https://www.youtube.com/watch?v=DE3ePRgpUQo

https://www.gry-online.pl/newsroom/star-citizen-40-preview-wprowadza-zmiany-i-nowosci-na-ktore-gracz/za2bd11

Z jednej strony rok przełomowy dla SC, z drugiej - nie był do końca udany (moim zdaniem). Bardzo dużo negatywnych emocji wśród społeczności. I nie, nie chodzi o to, że tyle lat minęło, a nadal ciężko to nazwać grą (bardziej demo technologiczne), tylko o decyzje, które twórcy ostatnio podejmowali. Spowolnienie walki w statkach powietrznych przez rozdzielenie trybu walki i nawigacji, zmiana skyboxa w systemie Stanton czy zmiany w uzbrojeniu niektórych statków (w teorii wielu, mające na celu "zachęcić" do zakupu nowych, z lepszymi parametrami) itd. To chyba będzie pierwszy rok, w którym SC nie pobije wyniku finansowego z poprzedniego roku. Czy osiągnął swój szczyt? Ciężko powiedzieć. W każdym razie gra przekroczyła sumę zebranych 750 milionów USD.

Dane finansowe są zresztą jawne:

https://public.tableau.com/app/profile/sycend/viz/StarCitizenFundingDashboard/IncomeView
« Ostatnia zmiana: Grudnia 20, 2024, 22:24:12 wysłana przez Jascha »

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #303 dnia: Grudnia 23, 2024, 14:00:32 »
A gdybym chciał zagrać w to cudo, to co i gdzie muszę kupić?
Tak krok po kroku.

Ramm.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2024, 15:04:54 wysłana przez KosiMazaki »
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #304 dnia: Grudnia 23, 2024, 16:43:45 »

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #305 dnia: Grudnia 23, 2024, 17:13:59 »
Tak, wystarczy kupić jeden z pakietów startowych z podlinkowanej wyżej strony. Najtańsza opcja to Aurora za 50 USD (z VAT). Im lepszy masz statek, tym łatwiej zacząć przygodę, ale zaznaczyć trzeba, że (praktycznie) każdy ze statków możesz później kupić też za walutę w grze (na te mniejsze dość szybko można zarobić). Jednakże statki zakupione w grze przepadają bezpowrotnie przy resecie bazy (tzw. wipe, który właśnie nastąpił przy okazji 4.0). Są jakieś górnolotne tłumaczenia dlaczego tak się dzieje (że to dla optymalizacji bazy danych, albo weryfikacji funkcjonowania ekonomii w grze), ale mi wydaje się, że główny powód jest oczywisty - chodzi o to, by "zachęcić" ludzi do kupowania statków za USD, a nie aUEC (waluta w grze). Choć to trzeba też oddać, że ostatni reset bazy został przeprowadzony chyba jakieś 2 lata temu (?). Teoretycznie docelowo gdy (jeśli?) gra zostanie wydana w wersji 1.0, resetów już ma nie być. Warto też wiedzieć, że każdy zakupiony za USD statek możesz później "przetopić" i odzyskać jego równowartość jako zasilenie konta w sklepie SC i kupić za to coś innego lub możesz zrobić upgrade do droższego modelu dopłacając tylko różnicę. Więc nie trzeba się martwić, że ta decyzja o wyborze statku na początek jest jakaś definitywna. Ja zaczynałem od Aurory i moim zdaniem najtańsze rozwiązanie jest najlepsze, jak nie jest się pewnym czy SC w ogóle jest dla nas.

Generalnie najlepszą okazją by zacząć są darmowe eventy. W ciągu roku są najczęściej dwa - w maju i w listopadzie. Wystarczy wtedy założyć konto na stronie i przez ponad tydzień można protestować większość statków za darmo, sprawdzić czy nasz PC w ogóle to uciągnie oraz przetestować czy nasz próg bólu jest w ogóle do pogodzenia z bugami w SC. :evil:

Czasem są fajne akcje za linkami polecającymi, że osoba korzystająca z takiego reflinku i osoba udostępniająca dostają jakiś (mały) darmowy statek. Jakby co, bezwstydna autopromocja: STAR-G9LV-3PWC. Ale na ten moment chyba nic nie ma poza dodatkową walutą w grze.

Tutaj też uczciwie daję znać, że filmiki marketingowe Star Citizen, często nie wiele mają wspólnego z rzeczywistością i mogą dać błędne wyobrażenie o tym, co na ten moment oferuje ta gra. Tak jak pisałem, dla mnie jest to bardziej (nadal) demo technologiczne. Powoli bo powoli, ale jednak idzie to wszystko we właściwym kierunku. Te ostatnie zmiany dotyczące współpracujących serwerów są przełomowe, choć jeszcze sporo czasu zajmie by funkcjonowało to niezawodnie. Ogólnie trzeba mieć trochę szczęścia w zakresie tego, na jaki patch się trafi. Są takie gdzie wszystko działa świetnie i takie gdzie zupełnie nie da się grać. Wtedy zupełnie można się odbić. Niestety z tym 4.0 PREVIEW jest sporo problemów (z hangarami i misjami). Jakieś hotfixy wypuszczają, ale wątpię by to się diametralnie zmieniło przez okres świąteczny. No ale jakby co nadal jest dostępna wersja 3.24.3, która jest bardziej stabilna.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2024, 17:28:15 wysłana przez Jascha »