Cześć, zakładam nowy wątek jako że wyszukiwarka nie znajduje nic pod hasłem Tu-128 a ja mam dostęp do moich archiwalnych numerów czasopisma Lotnictwo Aviation International.
Tupolew Tu-128 Fiddler, dwusilnikowy, dwumiejscowy, w układzie średniopłata, ciężki (największy samolot myśliwski na świecie, masa startowa maksymalna 43000 kg) myśliwiec przechwytujący dalekiego zasięgu.
Powstał jako odpowiedz na wprowadzone przez USAF bombowce Boeing B-52, przeciwko którym Su-9 i jego uzbrojenie pociski RS-2US (K-5M) miały zbyt mały zasięg. Pierwsze samoloty trafiły do pułków bojowych w pazdzierniku 1965 pod oznaczeniem Tu-128S-4.
Uzbrojenie składało się z czterech pocisków R-4 (R-4M dla Tu-128M) w wersjach naprowadzanych radiolokacyjnie (R-4R) i na podczrwień (R-4T). Radiolokator Smiercz (Smiercz-M w Tu-128M), zasięg wykrywania celu 100 km (podejrzewam że celu wielkości B-52), automatycznego śledzenia 50 km.
Pierwszy radziecki samolot myśliwski wyposażony w autopilota (AP-7P). System nawigacyjny NWU-B1, aparatura pilotażowo-nawigacyjna Put-41, dzięki nim samolot mógł być sterowany półautomotycznie w locie poziomym na zaprogramowanym kursie i wysokości, naprowadzany na cel a także doprowadzany na własne lotnisko i wprowadzany na ścieżkę zniżania.
Stacja ochrony ogona Syrena-3, urządzenie rozpoznawcze swój obcy Chrom-Nikiel, stacja aktywnej odpowiedzi SO-69, radiowysokościomierze małych i dużych wysokości, automatyczny radiokompas.
Kabina załogi hermetyczna w układzie tandem, fotele wyrzucane KT-1. Miejsce nawigatora-operatora systemów uzbrojenia za pilotem, w lewej częsci pulpitu nawigatora umieszczono ekran radiolokatora, brak przyrzadów sterowniczych w kabinie nawigatora.
Skrzydła skośne o obrysie trapezowym , kąt skosu krawędzi natarcia 56 22', mechanizacje stanowią klapy, lotki i przerywacze, w skrzydłach gondole na podwozie glówne.
Dwa silniki turboodrzutowe AL-7F-2 (AL-7F-4 w Tu-128M) o ciągu maksymalnym 2x67,69 kN bez dopalania i 2x99,09kN z dopalaniem. Godzinowe zużycie paliwa przy maksymalnej prędkości obrotowej z włączonym dopalaczem nie więcej niż 6650 kg/h. Zapas paliwa 14850 kg (czyli mógł lecieć z włączonym dopalaczem ponad dwie godziny? ). Prędkośc maksymalna z 4 rakietami 1665 km/h (1910 km/h bez uzbrojenia), zasięg 2565km, promeń taktyczny 965 km. Pułap praktyczny 15600 metrów
Prosze o rozwinięcie i skorygowanie błędów przez specjalistów i jak najwięcej nieznanych faktów z okresu zimnej wojny związanych z tym myśliwcem
