Autor Wątek: ARMA 3  (Przeczytany 65328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 05, 2013, 13:28:43 »
BIS zatrudniło faceta od moda "SMK Animations", więc może i w pełnej A3 znajdą się animacje pokonywania przeszkód - z filmików, które się pojawiły już widać, że w zakresie poruszania się i wykorzystywania ukryć nastąpiła spora poprawa.

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 05, 2013, 20:39:13 »
Teraz Arma3 jest w promocyjnej cenie. Kiedy wyjdzie beta cena będzie wyższa.

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 05, 2013, 23:12:14 »
Supporter Edition na pokładzie - teraz będę żarł tynk ze ścian do końca miesiąca. BTW, mam teraz do oddania gifty Arma X i Arma: Cold War Assault (to już będzie moja 4 kopia Flashpointa :D), więc jak ktoś chce, to możecie mnie z łatwością nagabywać przez forumową grupę Steam.

Teraz pozostaje mi tylko wyczekać aż się zassie. Damn, to będą długie 2 godziny.

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 05, 2013, 23:28:48 »
Z oferty nie skorzystam, ale warto wiedzieć, że mamy grupę parówową.

Ale do rzeczy. Aż żal, że nie zapisałem się do Alfy - gra wygląda niesamowicie, a i podobno działa bardzo ładnie. Nikt nic nie mówił o AI, więc albo jest nieźle, albo bez zmian...
Jakiś screen z alfy:
https://dl.dropbox.com/u/28368896/4chan/1362514422486.jpg

_michal

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 05, 2013, 23:30:17 »
Jest fajnie. Na moim sprzęcie (i5, 275GTX, 12GB ram, Win 7 Pro 64bit) chodzi przynajmniej tak płynnie jak Arma 2, oczywiście na ustawieniach niewiele powyżej medium. Światło przegenialne. Wyspa całkiem duża, nie wyobrażam sobie skali głównej mapy, tam dopiero będzie się działo. FM śmigłowca do bani, jak zwykle, ale samochodem jeździ się całkiem miło. Wygląda na to, że BIS w końcu zrobił taką Armę jaką powinien. Pływanie pod wodą też całkiem, całkiem. Ogólnie polecam, dobra rzecz. O AI się nie wypowiem, nie mam porównania, w A2 grałem bardzo casualowo.

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 05, 2013, 23:41:00 »
Misja SP:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wTrmzK5zSxM

Widać pełna profeska jeśli idzie o dopracowanie. To już nie jest offowy tytuł dla nerdów, to jest standard AAA. Głosy mocno poprawione, AI nie wiem, raczej bez szału, ale są jacyś mniej chaotyczni, przynajmniej na filmiku nie widać tego biegania w kółko i nieracjonalnych zachowań. Zdecydowanie odnosi się wrażenie, że poziom immersji wzrósł. Poruszanie się też wydaje się mniej klockowate, co uznaję za mały tryumf mojej idei Army, bo BIS długo upierał się przy tym topornym movemencie, że niby jest realistyczny, ale w końcu prawdziwy żołnierz na polu porusza się płynnie i raczej sprawnie. Jedyne czego tu potrzeba to walki wręcz, aż prosi się, żeby tych spotterów wykończyć nożem, ale może mam zboczenie z FPSów. Tak czy siak fajnie by było, jakby kiedyś tam dodali stealth kille... I dual wielding! :)

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 06, 2013, 00:10:38 »
"Dual wielding" nie ma praktycznego zastosowania, ale bagnet na broni już tak. Byłby to miły dodatek, zwłaszcza dla brytyjskich jednostek. Co do modelu lotu śmigłowca: Czy on nie powinien być wzięty żywcem z Take On? Choć, w sumie to nadal alfa - do premiery daleko.

Poprawki. Syringe.
« Ostatnia zmiana: Marca 06, 2013, 07:34:57 wysłana przez Syringe »

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 06, 2013, 03:11:32 »
Dual wielding ma praktyczne zastosowanie - budzisz grozę i uznanie na polu walki (jeśli jakimś cudem coś trafisz). Poza tym, żartowałem. :)

Ale na temat: pocisnąłem nieco.
Misja z piechotą wypas. Sterowanie i ogólne odczucie jest lepsze. Wszystko to jakoś lepiej płynie. W zasadzie bardziej jak w typowych FPSach, ale to dobrze. W poprzednich Armach na siłę starano się dodać latający obraz i rozmycie, co w ogóle nie oddaje efektu skupienia ludzkiego oka (mogę biec szybko i cały podrygiwać jak epileptyk, ale jak w czymś utkwię gały, to akomodacja oka robi swoje i widzę wyraźnie). Szybkie akcje szturmowe są nareszcie możliwe i gra pozwala na bardziej agresywne podejście (co nie znaczy, że nie jest to ryzykowne jak dawniej, ale przynajmniej nie można zwalić winy na sterowanie). Animacje broni są niemal pełne, ale brakuje animacji selekcji ognia i granatnik jest dość niedopracowany. Standardowy reload jak trzeba - zmiana maga i bolt catch przy suchym, sama zmiana maga jak mamy coś w komorze.

Ragdolle są, i o ile można zatęsknić za niekiedy fajnymi animacjami upadku, o tyle nie zdarzają się już faile typu leżący koleś naglę prostuje się by upaść. Przydałoby się nieco wagi dodać zwłokom, żeby nie zsuwały się ze wzgórza, ale ogólnie wszelkie obawy na temat tego co na forum BIS nazywano "flacid dick physics" można sobie darować.

Latanie się nie zmieniło. Model lotu z TKOH się nie załapał i pewnie długo się nie załapie z tego co słyszę. Nie latałem joyem, ale mam wrażenie, że lepiej by się śmigało z pełnym sim-zestawem, na pewno pedały się przydadzą.

No i na koniec największy ficzer - grafika! Mam dość mocny sprzęt - i5 2500K@4,5Gh, 8Gb RAM, GTX680 2Gb i... to jest mało. Wszystkie efekty da się zmaksować na miękko i nie wpływają one zbyt negatywnie na klatki, chociaż opcje Ultra i Very High czasem nie dają zauważalnych popraw w stosunku do High, jak dla mnie lekki overkill. To co zabija klatki to zasięg widoczności. Najbardziej to widać jak się lata nad wyspą. Wszystko powyżej 3000 metrów spuszcza FPSy poniżej 25. Na około 3000 jest tak ze 30+ klatek, ale całkiem płynnie podczas lotu, 40-60 na ziemi. Tutaj ewidentnie przydałaby się optymalizacja. Tak czy siak, widać więcej niż w poprzedniej Armie, bo nie ma już tej mgły. Horyzont zanika ładnie taką błękitną poświatą, coś jak w RoFie. Jakkolwiek by jednak nie ustawić, i tak wygląda lepiej niż Arma 2.

Jak na Alphę, to dostajemy całkiem nieźle dopracowany produkt i to co widzę w misjach jest całkiem grywalne. Samochodów i pływania nie testowałem, ale jak obaczę, to coś skrobnę.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 06, 2013, 07:27:00 »
Co do modelu lotu śmigłowca: Czy on nie powinien być wzięty żywcem z Take On? Choć, w sumie to nadal alfa - do premiery daleko.

Jak byś dokładnie czytał ten wątek to byś wiedział.

Cytuj
Ragdolle są, i o ile można zatęsknić za niekiedy fajnymi animacjami upadku, o tyle nie zdarzają się już faile typu leżący koleś naglę prostuje się by upaść. Przydałoby się nieco wagi dodać zwłokom, żeby nie zsuwały się ze wzgórza, ale ogólnie wszelkie obawy na temat tego co na forum BIS nazywano "flacid dick physics" można sobie darować.

To prawda. Ciała upadające na zboczu, a właściwie składające się jak harmonijka to normalka. Mam nadzieję, że nie zostawią tego tak.

Co do fpsów, ustawiam na MED/HI w pierwszej misji mam 30-35 klatek, natomiast tej z pojazdami 40-50.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 06, 2013, 07:32:31 »
Przeglądałem sobie powyższe filmiki, trochę poczytałem różne opinie i  tak sobie myślę oby tylko  Panowie z BIS nie przekombinowali z tymi animacjami i "ficzerami" w drugą stronę. Coś co dobrze wygląda na skrinach niekoniecznie musi sprawdzić się w grze. Do takich wniosków mnie doprowadziła zabawa w poprzednie części. W każdym razie kibicuję i czekam na jakieś promocje na parówie ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 06, 2013, 07:38:41 »
Ja włączyłem "Super AI" w opcjach... nie wiem czy to działa, czy nie, ale ginę momentalnie w misji z piechotą :D


Brakuje mi cieni od sztucznego światła - latarek, świateł samochodu, chyba, że to gdzieś w opcjach jest ukryte.


Postawy są fajne, ale wolałbym mieć możliwość przypisania ich pod kółko myszy. Menu na klawiaturze przeżyję, ale  te postawy zmienia się trochę pokracznie przyciskiem + W/S.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 06, 2013, 08:16:13 »
Cytuj
Standardowy reload jak trzeba - zmiana maga i bolt catch przy suchym, sama zmiana maga jak mamy coś w komorze.
Chyba nie wszędzie to już działa. Przy misji z pojazdami mimo, że pocisk jest w komorze i tak go wprowadza po zmianie magazynka. Dodatkowo w tej misji nie widzę łusek strzelając z karabinka. Z pistoletem jest ok.

mmaruda

  • Gość
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 06, 2013, 10:29:10 »
Masz rację, mój błąd - zawsze wprowadza pocisk do komory. :( Co do łusek, to wiem, że jakaś giwera strzela bezłuskową, może dlatego?

@Mazak - Gameplay jest dobry, nie ma przekombinowania póki co. Im więcej się gra tym więcej widać rzeczy do poprawki, ale i tak sporo tu dobra jak na Alphę. Pozostaje tylko wszelkie uwagi dostarczyć do BISu, w końcu po coś ta Alpha jest.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 06, 2013, 10:47:16 »
Właśnie tak myślałem o amunicji bezłuskowej. Ale jakoś nie skumałem co to za karabin. Albo Tavor, albo Kel-Tec RFB.

Odp: ARMA 3
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 07, 2013, 11:26:09 »
Jak wrażenia pod kątem AI? Mało grałem, ale już miałem okazję wyłapać headshota od pastucha który stał tak daleko, że wystarczyło kilka pixeli na przedstawienie jego postaci. Ja tylko wychyliłem się zza drzewa i niecelnie strzeliłem w jego kierunku.
Może powinienem wziąć poprawkę na to, że w 2035 będą naprowadzane pociski karabinowe?