Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 112663 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 17, 2013, 15:31:02 »
Tak na chłopski rozum, jeżeli te okulary można podłączyć jako dodatkowy monitor, czy zamiast monitora to wystarczy je zgrać z ir trackiem i można taki zestaw stosować do wszystkich gier obsługujących ir tracka. Tylko kto pierwszy sprawdzi na ile dobrze można to zgrać i jaki najlepszy efekt da się uzyskać?  8)

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 17, 2013, 15:38:47 »
Teoretycznie pewnie tak, choć te okulary wymagają specjalnego przygotowania obrazu (3D - split screen, ale nie pokrywający się w 100%).

Wiem, że są przynajmniej dwa projekty, które mają dodać obsługę do starszych gier, jeden komercyjny i jeden open source. Na liście tego komercyjnego jest już FSX. Sądzę, że inne simy to tylko kwestia czasu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

_michal

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 17, 2013, 15:40:07 »
W przypadku Oculus Rift to nie takie proste. Jeśli mówisz o innych okularach VR to jak najbardziej:


http://www.youtube.com/watch?v=loRqx92CGdQ

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 17, 2013, 15:49:27 »
Michal, czy ja Cię dobrze zrozumiałem wszystkie okulary oprócz Oculus Rif można po prostu podłączyć pod kompa i będą wyświetlały prawidłowy obraz? Drugie pytanie, to czy mają one wbudowanego ir tracka? Ten koleś na filmie ma  ma gotowy zestaw okulary z ir trackiem, czy to zupełnie oddzielne zestawy i sam sobie to zgrał?

_michal

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 17, 2013, 15:54:23 »
Michal, czy ja Cię dobrze zrozumiałem wszystkie okulary oprócz Oculus Rif można po prostu podłączyć pod kompa i będą wyświetlały prawidłowy obraz? Drugie pytanie, to czy mają one wbudowanego ir tracka?

Tracka raczej nie mają. Dla mnie to była ciekawostka, dopóki nie pojawiły się newsy o Oculusie.

Prawidłowy obraz to pojęcie względne. :) Wg mnie dopiero Oculus będzie wyświetlać prawidłowy obraz, czyli 110 stopni w poziomie, 90 stopni w pionie (praktycznie pełne pokrycie pola widzenia i wrażenie 'bycia w grze', a nie 'patrzenia na grę na ekranie'), stereo 3d, ogniskowanie do nieskończoności i tracking głowy w 6 dof z pomijalnym opóźnieniem bez żadnych kamerek, lampek i innych odblasków.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 17, 2013, 16:03:12 »
A to co to jest i jakie ma możliwości?
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=ThRVZMRQNKc&NR=1

Michal - Poza tym na tym filmie co załączyłeś wygląda wszystko elegancko, mnie taki efekt by zadowolił, dałoby radę odpalić na tym DCSa?

_michal

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 17, 2013, 16:18:49 »
Jak już mówiłem, wcześniejsze headsety to była dla mnie ciekawostka którą się za bardzo nie interesowałem. Jeśli to działa jak dodatkowy monitor to pewnie się da DCSa odpalić, ale nigdy czegoś takiego nie miałem w rękach (ani na głowie), także nie mogę Ci napisać czy działa, czy nie.

Ja czekam na Oculusa. Zresztą ciągle się zastanawiam czy nie odpuścić czekania na wersję konsumencką i nie kupić wersji developerskiej.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 17, 2013, 16:25:31 »
Ja już zacząłem się napalać na to sony, ale okazuje się, ze tego nie idzie kupić w Polsce, może gdzieś w Europie się da.
Tu jest Ciekawy artykuł i wypowiedzi
http://forum.pclab.pl/topic/810253-Sony-HMZT1/
Co to w ogóle k. znaczy, że człowiek chce zapłacić, a nie może kupić? Przypominają mi się lata 80te.

_michal

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 17, 2013, 16:30:22 »
tracking głowy w 6 dof

Poprawka, to chyba nie ma 6 dof, tylko obrót w trzech osiach.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 17, 2013, 16:44:03 »
Ile kosztuje taka wersja developerska i z jakimi grami i symulatorami jest kompatybilna?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 17, 2013, 16:48:13 »
Ja czekam na Oculusa. Zresztą ciągle się zastanawiam czy nie odpuścić czekania na wersję konsumencką i nie kupić wersji developerskiej.

Wersja konsumencka powinna mieć lepszą rozdzielczość i pozostałe parametry.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 17, 2013, 16:51:17 »
Kiedy ma wyjść ta wersja konsumencka Oculusa i ile ma kosztować i czy będzie równie niedostępna co ten wyświetlacz sony?
W ogóle wie ktoś może czy ten wyświetlacz sony można gdzieś kupić?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 17, 2013, 17:03:09 »
Nikt nie wie kiedy ma wyjść wersja konsumencka Oculus Rift, wiadomo jedynie, że wersja deweloperska ma być rozesłana w maju.

Wyświetlacz Sony lepiej sobie odpuścić, to nadal patrzenie na świat przez rolki papieru toaletowego.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 17, 2013, 17:07:20 »
Cytuj
Wyświetlacz Sony lepiej sobie odpuścić, to nadal patrzenie na świat przez rolki papieru toaletowego.
Sundowner oglądałeś coś przez ten wyświetlacz sony, że tak piszesz?

http://forum.pclab.pl/topic/810253-Sony-HMZT1/
Tutaj jest wypowiedź jednego użytkownika i jest zachwycony.
Powiedział wręcz, że jest lepiej niż w kinie, zwłaszcza 3D wypada rewelacyjnie.

_michal

  • Gość
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 17, 2013, 17:18:42 »
Sundowner oglądałeś coś przez ten wyświetlacz sony, że tak piszesz?

http://forum.pclab.pl/topic/810253-Sony-HMZT1/
Tutaj jest wypowiedź jednego użytkownika i jest zachwycony.
Powiedział wręcz, że jest lepiej niż w kinie, zwłaszcza 3D wypada rewelacyjnie.

45 stopni w poziomie vs 110 stopni w Oculusie. To porównanie mi wystarczy. Nie ma być 'lepiej niż w kinie', ma być 'jesteś w grze'.

Ile kosztuje taka wersja developerska i z jakimi grami i symulatorami jest kompatybilna?

Zajrzałbyś na stronę oficjalną to i cenę wersji developerskiej byś znalazł.

http://www.oculusvr.com/

Kompatybilna jeszcze nie jest z żadnym symulatorem i z żadną grą poza Doom 3 który jest dołączany do zestawu. Produkt jeszcze nie jest na rynku.

Wersja konsumencka powinna mieć lepszą rozdzielczość i pozostałe parametry.

Wiem o tym. Ale chyba i tak pewnie kupię wersję developerską jak mi skarbówka VAT odda.