Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 112957 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #270 dnia: Sierpnia 07, 2016, 20:12:26 »
Klikanie to akurat nie jest problem, jest dużo prościej niż z Trackir ze względu na dużo większą precyzję śledzenia głowy.
Właściwie to nawet nie trzeba myszki tylko podpiąć LPM/PPM pod jakieś przyciski na joyu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #271 dnia: Sierpnia 19, 2016, 12:39:03 »
Dostałem wczoraj swojego Rifta CV1 i po pierwszych godzinach muszę przyznać że jest słabo, łagodnie mówiąc. Pikseloza tak bije po oczach, że przyćmiewa wszystko inne co przynosi nam technologia VR. W Assetto Corsa nie mogę nawet przeczytać cyferek na budzikach F40, podobnie w iRacing i pCars. Ogólne wrażenie jest jakbym oglądał film 480p na 50" telewizorze. Ktokolwiek z Was czeka na następną generację ze względu na rozdzielczość, dobrze robicie. Nie odpalałem jeszcze DCSa, ale spodziewam się że czytelność zegarów i wyświetlaczy w A-10C lepsza nie będzie.
W sklepie Oculusa jest darmowa aplikacja Discovery VR z filmami 360*. Jakość obrazu jak na Rubinie. Zaznaczę tylko że okulary są dobrze wyregulowane i ostrość nie jest problemem. Wszystko rozbija się o rozdzielczość.

Wrażenie siedzenia w prawdziwym kokpicie jest, ale dupy nie urywa. TrackIR spisuje się nie dużo gorzej moim zdaniem. Jedyna różnica to że nie musisz zezować żeby widzieć ekran. Niestety punkt widzenia lubi się przesunąć więc dobrze mieć pod ręką przycisk do centrowania obrazu, jak w TiR. Szybkie zerkanie na boczne lusterka powoduje lekkie zawroty głowy, możliwe że przez szybko przesuwający się krajobraz. W samolotach nie powinno być tego problemu.

Czujnik ruchu jest umieszczony na pałąku z podstawą. Jak ktoś nie ma blatu na którym może to postawić to jest problem. Przydałby się jakiś klips żeby przymocować sensor do monitora.

Z plusów. Solidne i bardzo ładne wykonanie okularów i dodatków do nich. Przydałby się jednak jakiś pokrowiec żeby nie kurzyły się soczewki. To na razie wszystko, może coś jeszcze znajdę pozytywnego przez następny tydzień. Jak nie, to wystawiam Rifta na ebay i wracam do trzech monitorów.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #272 dnia: Sierpnia 19, 2016, 13:51:19 »
Miałem podobne odczucia po ok tygodniu użytkowania CV1 co Shaitan, pierwsze wrażenie to był zachwyt, potem "umiarkowany optymizm"
Testowałem CV1 w DCS przez ok 2 miesiące. Posiadam tylko moduł P51 więc opisze to tylko z tego punktu widzenia.
Nie mam też doświadczenia w DCS i odrzutowcach (głownie offline IL1946 i BOS).

FOV
Pole widzenia, to chyba największy minus, przypomina latanie w goglach narciarskich. Jest to właściwie niezauważalne bo przyzwyczajamy się do tego ograniczenia ale daje o sobie znać przy sprawdzaniu szóstej, trzeba się właściwie odwrócić żeby sprawdzić 6 nie możemy tego zrobić za pomocą tak zwanego widzenia peryferyjnego a kiedy obrócimy oczy za bardzo, zobaczymy czarną granice. Peryferyjnego widzenia brakuje też przy lądowaniu, wysokość i prędkość jest bardzo wyczuwalna ale właśnie brakuje tego co powinno być widoczne/odczuwalne kątem oka, jeżeli mam to porównywać do lądowania w realu i moich skromnych doświadczeniach z Cessna.  Na monitorze jest większe pole widzenia ale CV1 daje nam poczucie głębi i prędkości co pozwala 100 razy lepiej oszacować odległość od ziemi np przy lądowaniu czy locie w formacji.

Rozdzielczość
Właściwie trudno porównywać to z monitorem bo jest to inny sposób odbioru obrazu, specyficzna głębia ostrości, która polega na tym że plany poza ostrością nie są rozmyte tylko "rozwarstwiają się". Przy pierwszym założeniu miałem tak że zaakceptowałem ten świat od razu, drugiego dnia mieszało się od tego głowie. Po dwóch dniach znów zachwyt. Obraz nie jest 100% ostry, rozdzielczośc jest jeszcze zbyt mała, plany rozmywają się w specyficzny, ziarnisto nieregularny sposób. Do tego dochodzi jeszcze aberacja, im bliżej do krawędzi pola widzenia tym większa aberacja, zależy też od tego jak gogle ułożone są na głowie, za nisko, za wysoko = większa aberacja. Najlepiej odpalać narzędzie do kalibracji soczewek po każdym założeniu Oculusa. To też zależy od wielkości i proporcji głowy. Wiadomo nieskalibrowany obraz jest bardziej nieostry i ma większą aberację. Przy pixel density ustawione na 2.0 właściwie na upartego wskaźniki w kabinie P51 są czytelne, ale trzeba się do nich przybliżać żeby były ostre na 100%.
Między pixel density 1 a 2 jest ok 20% różnicy na plus (ale bardziej podbija to ostrość obrazu niż rozdzielczość trudno to wytłumaczyć słowami)
Podsumowując rozdzielczość, najlepiej widoczne są średnie plany do odległości ok 300m, najgorzej widoczne dalsze plany, szczególnie jednostki i samoloty, to właściwie mokra plama na niebie, mokra plama na ziemi. VR zoom połowicznie rozwiązuje ten problem ale dobrze że jest.
Żeby śmigało w DSC właściwie wszystko musiało być ustawione na LOW i tak zdarzały się przycinki przy Pixel density 2.0  WThunder śmigał na najwyższych ustawieniach (nie sprawdzałem z Pixel density2.0)

Choroba morska,
To już są kwestie indywidualne ja akurat jestem podatny na chorobę morską zarówno w realu jak i VR.  Po zakończeniu sesji trwających ponad godzinę, wyraźnie odczuwalny dyskomfort, bóle głowy (sam nie wiem czy od VR czy od ściskania paskami). Zmieniło się to kiedy zacząłem kalibrować soczewki przed każdą sesją zajmuje to ok 20 sek (ustawiamy ostrość na poziomych i pionowych liniach) najwyraźniej mózg głupiał kiedy obraz był nieostry. Podobno przy regularnym treningu można zniwelować te objawy, gość z forum Eagles opisywał swój przypadek zaczynając od tego, że miał nawet chorobę morską z TrackIr. Po dłuższym używaniu Oculusa jego objawy zniknęły, zatem można zakładać że organizm się przystosowuje. (Jest tam cały topic poświęcony Motion Sicknes)

Użytkowanie
Gogle się nagrzewają ale nie jest to bardzo kłopotliwe, przypomina w odczuciu ciepłą opaskę do zasypiania. Po dłuższym użytkowaniu pojawiają się czerwone odciski na twarzy, znikają całkowicie po ok 15 min. Przy pierwszym założeniu soczewki zaparowują, po nagrzaniu się sprzętu ten problem znika. Do zestawu jest dołączona specjalna ściera do wycierania soczewek. Ogólnie latanie w goglach dłużej niż 2 godz powodowało wyraźny dyskomfort (ściskanie głowy przez paski)

Wrażenia
Wszystko ma prawdziwą skalę. Możemy dokładnie określić rozmiary obiektów w DCS, zdumiewający efekt dający poczucie obecności w tym świecie.
Pamiętam kiedy zobaczyłem obracający się cień swojej głowy na skrzydle. Podobnie kiedy podleciałem do skrzydłowego i mogłem obserwować ruchy pilota
w kokpicie. Tutaj wyraźnie przydaje się dobry HOTAS, brakuje sterów z FFB żeby można było poczuć opory na orczyku i drążku. VR aż prosi o dobry FFB.
W przypadku VR nagle latanie staje się proste. Wyraźnie czuć prędkość i wysokość przy lądowaniu. Przy strzelaniu wyrażnie widać jak smugi pocisków koszą przestrzeń, co pomaga dokładnie wycelować. Wyraźnie czuć też odległość od celu i jego orientację w przestrzeni.

Podsumowanie
Porównując latanie z TracIR5 to odpowiedź jest prosta w jednym i drugim przypadku jest zabawa. TrackIr jest "do grania", gogle VR "do latania". TrackIr dla graczy CV1 dla "marzycieli". W VR latanie jest zdecydowanie 10x łatwiejsze i 100x przyjemniejsze ze względu na poczucie prawdziwej skali, przestrzeni, prędkości, orientacji, wychylenia np. jeżeli lot nie jest skoordynowany. Najbardziej brakuje FOV i rozdzielczości, z tego względu pewnie też można oberwać w Multi (nie jestem ekspertem multi).
Oculus CV1 na pewno jest pozycją obowiązkową dla fanów cywilnego latania, podobno bardzo dobrze działa z wtyczką Flyinside do FSX.
IL BoS nieoficjalnie zapowiedział przesiadkę na DX11 więc za "parę miesięcy" obsługa CV1 "ma być" dostępna.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #274 dnia: Października 06, 2016, 22:37:06 »
Pimax VR - gogle VR z ekranem 4K.
http://pclab.pl/news71524.html
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #275 dnia: Października 07, 2016, 11:01:21 »
VR za pięć lat. Prognoza wg Michaela Abrasha (Oculus).


Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #276 dnia: Października 07, 2016, 11:45:55 »
Fajnie, może za pięć lat, to jeszcze się załapię przed emeryturą, hura. I widok będzie szeroki, i zegary w kokpicie do przeczytania, i głębia doskonała... To co, czekamy?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #277 dnia: Października 07, 2016, 12:28:20 »
Akurat zbiegnie się z wydaniem wczesnej alphy DCS F/A-18C.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #278 dnia: Października 08, 2016, 18:10:03 »
Piec lat? Lekko dlugo. Myslalem ze to jednak szybciej pojdzie. Oczywiscie zycie pokaze ile z tym wszytkim sie zejdzie. Zreszta mozliwe ze juz przy 2k na oko bedzie w simach na tyle dobrze ze bedzie mozna swobodnie latac i sie nie zastanawiac co pokazuje dany budzik bez nadmiernego zoomowania.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #279 dnia: Października 08, 2016, 23:33:41 »
Oculus wprowadził do ostatnich sterowników Asynchronous Spacewarp. Nie wiem jak to przetłumaczyć, tym bardziej wyjaśnić jak to działa. W każdym razie dzięki tej sprytnej metodzie renderowania obrazu można grać komfortowo już przy 45 klatkach. Obraz oczywiście nie jest tak płynny jak przy 90fps, ale granie z mniejszą ilością klatek nie powoduje nudności. Testuję to od wczoraj i jestem pod wrażeniem. W Assetto Corsa mogłem wrócić do max ustawień grafiki, w DCS nawet MiGiem 21 da się latać. Nawet Euro Track Simulator stał się grywalny.

Asynchronous Spacewarp jest chwilowe ukryty i żeby go włączyć trzeba wpisać poniższe klucze do rejestru:

Windows Registry Editor Version 5.00
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Oculus VR, LLC]
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Oculus VR, LLC\LibOVR]
"AswEnabled"=dword:00000001

Następnie, już w grze, używamy skrótu klawiszowego:
CTRL+Numpad1: Disable ASW, go back to the original ATW mode
CTRL+Numpad2: Force apps to 45Hz, ASW disabled
CTRL+Numpad3: Force apps to 45Hz, ASW enabled
CTRL+Numpad4: Enable auto-ASW

Z tego co czytałem, na razie działa to tylko na kartach Nvidii. Wsparcie dla ATI pojawi się na dniach.

Trochę teorii http://www.tomshardware.co.uk/asynchronous-spacewarp-lowers-min-spec-vr,news-54026.html

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #280 dnia: Października 12, 2016, 17:30:55 »

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #281 dnia: Października 13, 2016, 09:32:58 »
Z tego co przeczytałem na ichnim forum to opinie są różne. Większość zgadza się z tym że Pimax jest super do oglądania filmów, ale z grami już gorzej. Brak sensora śledzącego twoją pozycję, 60Hz częstotliwość odświeżania... Furory na razie nie robi na reddit.com/r/virtualreality.
Jak myślisz o graniu to nie napalałbym się na 4k rozdzielczość. To co mamy obecnie w Oculusie i Vive jest wystarczająco wymagające dla high-endowych kompów.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #282 dnia: Listopada 14, 2016, 20:40:43 »
Ale bzdura:

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/msi-vr-one-komputer-do-obslugi-gogli-vr-ceny.html .

Ciekawe czy ubezpieczenie w cenie jak się w coś wyrżnie i do tego przewróci niszcząc ten "plecak"  :032: .

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #283 dnia: Listopada 14, 2016, 23:02:11 »
Dlaczego bzdura? Do scaleroomu idealne rozwiązanie, przynajmniej do czasu aż nie pokażą się bezprzewodowe gogle. Fanboye to kupią.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #284 dnia: Listopada 15, 2016, 12:23:08 »
Mam pytanie - czy któreś z gogli/okularów umożliwiają proste zrezygnowanie z 3D tak, żeby na każde oko renderowało się to samo, pozostawiając przy tym podstawową funkcjonalność - widzę taki obraz, w którą stronę spoglądam. To chyba możliwe?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.