Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 113034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #330 dnia: Listopada 01, 2018, 03:52:29 »
Mam i5-7500 i 1050 Ti. Czy jest sens kupowania gogli VR do takiego zestawu? Nie zależy mi na jakiejś super grafice, a przede wszystkim na przyjemności z gry.
Miejsce na Twoją reklamę.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #331 dnia: Listopada 01, 2018, 06:52:35 »
IMO Nie ma sensu. Grafika za słaba. 1070 to minimum. Jako taki komfort jest przy 1080ti. DCS i tak będzie wtedy szedł większość czasu w 45fps a to za mało aby było super płynnie. W goglach niestety to czuć.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #332 dnia: Listopada 01, 2018, 22:32:56 »
Faktycznie karta grafiki może być zbyt słaba. GTX 1070 i byłoby ok. Ja sam używam 1080 razem z goglami Pimax 4K i jest ok. Korzystam z rozdzielczości w Steam VR 2014x2486 uzyskując w DCS FPS'y na poziomie 45-60 (60 to max ilość ograniczona przez gogle Pimax 4K).  Przyjemność z gry w środowisku VR jest ogromna - zwłaszcza w symulatorach lotu ;) Przy 60 FPS'ach płynność jest w/g mnie idealna, ale nie miałem okazji korzystać z innych gogli więc nie mam żadnego punktu odniesienia. Tak czy inaczej na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie już latania na zwykłym monitorze, a przelatałem na takim na pewno z dobrych kilka tysięcy godzin...
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #333 dnia: Listopada 01, 2018, 23:59:58 »
Dzięki. W takim razie poczekam (o ile dożyję tych czasów), kiedy karty graficzne stanieją tak, że moja obecna będzie tańsza niż cena za którą ją kupiłem półtora roku temu ;)
Miejsce na Twoją reklamę.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #334 dnia: Listopada 02, 2018, 13:17:51 »
W VR wydajność dobija renderowanie 2 niezależnych obrazów? Na niskich rozdzielczościach w VR jest lepiej? Czy niezależnie od tego i tak mamy niską ilość klatek?

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #335 dnia: Listopada 02, 2018, 14:26:17 »
Nie ma czegoś takiego jak niskie rozdzielczości w VR. Rozdziałka zawsze jest jedna natywna dla danych gogli.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #336 dnia: Listopada 02, 2018, 18:00:25 »
Można ustawiać rozdzielczość generowaną przez Steam VR i ma ogromny wpływ na wydajność gry no i jakość obrazu. Najlepiej wygląda obraz przy rozdzielczości bliskiej tej natywnej w danych goglach. Zupełnie analogicznie jak z rozdzielczościami na monitorach.
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #337 dnia: Listopada 02, 2018, 19:10:40 »
A jak to jest z tymi cardoard vr? Mam telefon, który się do tego idealnie nadaje (USB 3.0 4K) Ten system nie łapie przesuwania głowy na boki, tylko obracanie?
Tutaj nawet jakoś to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=uw4XBA07PIM

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #338 dnia: Listopada 02, 2018, 23:29:41 »
Nigdy z tym nie eksperymentowałem, ale jeśli masz idealnie do tego nadający się sprzęt to wypróbuj i daj znać. Może da rade tak latać - to byłaby bardzo tania opcja.
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #339 dnia: Listopada 03, 2018, 00:53:05 »
Napisałem "natywna" reszta to upscaling czy supersampling albo downsampling. Telefony to nie 6dof, więc zapomnij o realnych odczuciach.   Eksperymentowałem z trackIR, freetrack, telefonami ostatniej generacji, goglami chińskimi itp... Nie da się. Musisz wywalić kupę siana na prawdziwe VR. Tu nie da się iść po kosztach za bardzo.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2018, 10:39:12 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #340 dnia: Listopada 03, 2018, 14:52:18 »
Ja używam Pimaxa 4K, który również nie jest 6DOF i w niczym to nie przeszkadza. Na początku chciałem to połączyć z TrackIR żeby mieć 6DOF, ale bardzo szybko stwierdziłem, że i bez tego jest super. Oczywiście wolałbym mieć 6DOF - do Pimaxa 5K+ dokupię stacje śledzące jak już opadnie kurz z tymi preorderami i wejdą do normalnej produkcji.
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #341 dnia: Listopada 04, 2018, 01:41:33 »
Bez 6DoF_ciężko mi sobie wyobrazić sensowne VR, z free trackiem freetrackiem bardzo intensywnie tego używam. Chyba jednak skuszę się na DK2, żeby przetestować, czy w ogóle VR mi się spodoba. Prawdę mówiąc, design DK2 zdecydowanie bardziej podoba mi się od produkcyjnego CV1, jest taki bardziej siermiężny, grube kable, gumy, konkret. Na DCS-a się nie nastawiam, za dużo tutaj przycisków i konieczności gapienia się na ekrany i różne odczyty, ale taki FC może być fajny.
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2018, 10:43:08 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #342 dnia: Listopada 04, 2018, 17:58:58 »
DK2 Odradzam zakup (wyrzucone pieniądze) DK2, to jest raczej prototyp/ciekawostka rozdzielczość/FOV/SDE -mokra plama. Testowałem to parę lat temu w Half Life2.

CV1 testowałem przez pare tygodni w roku premiery na 980ti i  w DSC i BOS ustawienia LOW detale i FPS było na zadowalającym poziomie. Moim zdaniem CV1 też jest to produkt dla koneserów (niska rozdzielczość i mały FOV) Nie kupował bym CV1, chyba że do FSX i wrażeń 3D czysto "lotnych ulotnych". Jak odpaliłem to samo potem na monitorze z Track IR to pierwsze wrażenie było -"Jakie to wszystko jest ostre i wyraźne. O! I nawet widać cele naziemne". Ludzie używają głównie dla efektu fizycznej skali 1:1 i przestrzeni 3D. Jeżeli zaś chodzi o sam produkt CV1 w sensie konstrukcji, to jest zaprojektowany bardzo ładnie.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #343 dnia: Listopada 04, 2018, 20:08:16 »
A jak to jest z odczuciem niskiej rozdzielczości w VR? Jeśli ustawię sobie na monitorze rozdzielczość 1280x720 w 27" i  będę patrzył z dość niewielkiej odległości, to tak to mniej więcej wygląda? Czy jest jeszcze gorzej?  W sieci jest sporo filmów, gdzie na monitorze pokazany jest obraz rzucany na gogle VR. Jak taki obraz w goglach ma się to tych filmów? Jest lepiej, gorzej, inaczej?  Prawdę mówiąc nie miałem z VR nigdy do czynienia, DK2 to jedyne gogle w cenie do przeżycia jako gadżet dla mnie na tym etapie. Z tego co czytałem największą ich wadą jest masakryczne SDE, ale to akurat można poprawić. Ludzie dodają antyodblaskową powłokę na matrycę i ponoć bez problemu można SDE zniwelować do poziomu tego z CV1, a rozdzielczość w obu rozwiązaniach jest bardzo niska.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #344 dnia: Listopada 04, 2018, 20:17:53 »
Jest inaczej. Ciężko to porównać, bo na monitorze nie masz problemu z SDE i aberracji od soczewek, a z kolei zdjęcia robione prosto z gogli też nijak się mają do tego, co widzi człowiek.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"