Autor Wątek: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych  (Przeczytany 72173 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 24, 2013, 06:09:56 »
Na tym etapie nie mogę nic na ten temat powiedzieć, w zeszłym roku 2 osoby z naszego zespołu próbowały napisać małą aplikację do symulacji ruchu platformy 6DOF współpracującą z FSXem - nie wiem na ile to się udało.
Na początek gratuluję świetnego projektu.
Czytam i czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy.
Co do rozwiązań w zakresie platformy stewart jest trochę rozwiązań w sieci.
Nie wiem na ile te strony są znane więc podrzucam na wszelki wypadek:
http://motionsim.blogspot.co.uk/
http://bffsimulation.com/6DOF-Motion-Software.php
http://bffsimulation.com/Manual-6DOF/Introduction.php



Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 24, 2013, 09:21:15 »
Dzięki za inf. dwrob. Z tego co zrozumiałem to są gotowe programy dla 3 trzech symulatorów, nie ma dla BMS4 ogólnie dla Falcon AF. Można pomyśleć o zrobieniu samemu takiego programu i sprawdzeniu na modelu. Myślę, że można zrobić model na 6 sześciu serwach modelarskich. Sprawdziłem czy są dostępne "callbacks" dla BMS4. Myślę, że mamy do dyspozycji 6  sześć zmiennych, ale nie jestem pewny. Są to: AFElevatorUp,  AFElevatorDown, AFAileronLeft,  AFAileronRight, AFRudderLeft oraz AFRudderRight. Przy tych zmiennych jest uwaga "used only when no stick axes declared (elevator key control lub aileron key control)". Napisałem, że nie jestem pewien ponieważ w setup ustawieniach BMS4 w opcji "Flight control" nie widzę tych zmiennych, są natomiast zmienne dotyczące trymowania. Może ktoś z wirtualnych pilotów pomoże to wyjaśnić.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 24, 2013, 11:07:58 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 24, 2013, 12:27:28 »
Chciałbym uzupełnić swój ostatni post. Są dostępne zmienne dla BMS4 w SharedMemHeaders na stronie BMS4 Flight Data Model pod pozycją public struct BMS4FlightData. Dla testów można podpiąć liczniki 7segLed do wyjść platformy np. z OpenCockpits lub SimOut  Codeking i odczytywać dane. Co do silników to myślę, że zamiast serw powinny być silniki krokowe. Serwa mają ograniczenia do 360 stopni (z przekładnią ), silniki krokowe nie mają tych ograniczeń. Mam na myśli model platformy oraz testy.

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 24, 2013, 12:50:51 »
Vito_zm z tego co widać na filmach dotyczących działania takich takiej platformy zakres pracy ramienia nie przekracza 90-120 stopni
Tutaj strona producenta z Australii
http://www.ckas.com.au/Home_1.html
Tutaj jeden z oferowanych modeli w działaniu
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=amWLH0FavKw
mają naprawdę fajne rozwiązania.
https://www.youtube.com/results?search_query=ckas&oq=ckas&gs_l=youtube.3..0.212134.213588.0.215271.4.4.0.0.0.0.337.863.0j2j1j1.4.0...0.0...1ac.1.PIWOT6YLDtE
A tu kilka modeli platformy testowej zrobionej na serwach
https://www.youtube.com/watch?v=QdKo9PYwGaU
https://www.youtube.com/watch?v=GWILL--56ng
https://www.youtube.com/watch?v=vt8AIMr-3T0

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 24, 2013, 16:12:07 »
Masz rację na filmach widać, że sterowanie jest z serw bez przekładni. O takich modelach myślałem jak pokazano na filmie. Na filmach widać zależność pomiędzy ruchem platformy oraz widokiem na monitorze. Jednego nie rozumiem tzn. np przy  pełnym skręcie samolotu o 360 stopni lub więcej o ile stopni wykona skręt platforma.
Może mam pewne zahamowanie myślowe lub brak wyobraźni przy tego typu symulacjach tzn. widok oraz ruch platformy. Mam wrażenie, że ulegamy pewnemu złudzeniu.

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 24, 2013, 16:49:51 »
Temat jest bardziej złożony.
Jesli bierzemy pod uwagę platformę Stewarta to istotnie, zakres pracy czy to ramienia serwa czy ramienia poruszanego przez silnik elektryczny z odpowiednią przekładnią jest niewielki i nie powinien przekraczać 90 stopni obrotu, dlatego małą platformę do testów można zrobić na serwach.
Tu jest kilka przykładów:
http://wn.com/stewart_platform

Natomiast co do samego odwzorowania ruchu, musi być pamiętany stan poprzedni i trzeba brać pod uwagę, że wykorzystując najprostszy przykład skrętu w prawo z wykorzystaniem steru kierunku i lotek, początkowo można zasymulować szybki ruch platformy w prawo, po czy platforma musi powoli wracać w lewo do ustawienia neutralnego (tak wolno jak długo będzie trwał zakręt), bo przecież nasza platforma nie obraca się w każdej osi o 360o. Jak do tego dodamy konieczność zmiany położenia dziobu bo samolot może polecieć ześlizgiem lub ślizgiem podczas wykonywania zakrętu to się robi niezły galimatias obliczeniowy ;)
Tak to widzę, ale powiem że widzę to na razie jak przez mgłę - zobaczymy co wyjdzie na modelu. Mamy trochę dokumentacji i są gotowe rozwiązania, które trzeba przeanalizować.


Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 24, 2013, 18:43:43 »
Widać, że @KosiMazaki nas pilnuje tylko z jakichś powodów nie chce się angażować w dyskusję (prowokacja ;))! 

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 24, 2013, 18:56:01 »
ACESII - dźwignie

Wczoraj odbyło się seminarium w Instytucie Informatyki Stosowanej M-7 WM PK, na temat budowy naszego kokpitu. Jest to dla nas o tyle istotne, że wielu ludzi zrozumiało, że nie zajmujemy się grami i zabawkami, tylko jest to naprawdę skomplikowana konstrukcja.

Przy okazji dostałem również pierwsze prototypy rączek do fotela. Rączka spadochronu ma w środku przycisk na sprężynach - trzeba będzie założyć jeszcze mikroswitch (do wykorzystania w przyszłości) oraz doszlifować, wyrównać i pomalować cały element aby nabrał blasku ;)


Butla tlenowa (wiem, do skrócenia):


Mamy również prototyp żółtej "wajchy" - już wkrótce! 

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 24, 2013, 19:01:39 »
PLANY CAD

Poniżej pierwsza odsłona planów kokpitu, wykonana przez członków naszego zespołu.





W stosunku do planów Jason'a, RedDoga czy innych dostępnych w Internecie, kokpit został wydłużony oraz nieco poszerzono wannę (do 52 cm).

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 07, 2013, 00:43:51 »
ACESII - Chutebox

Prace nad kokpitem trwają dalej. Kolejnym element do doklejenia do siedziska jest pojemnik na spadochron pilota. Teoretycznie prosta skrzynka, ale ;) ...

Podstawa pojemnika, widok od góry:


... od spodu:


... i gwóźdź programu:


Całość, jeszcze przed szlifowaniem i szpachlą:


Jak zwykle trzeba coś dorobić, więc po 30 min z wiertarką, dremelem i pilnikiem powstały mocowania do końcówek taśm napinacza pasów.
 

Ciąg dalszy nastąpi ;)

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 07, 2013, 00:51:42 »
ELEKTRONIKA

Poniżej widok na wyświetlacz OLED - 2 szt. do DED i PFL
Minimalne wymiary obudowy po odłączeniu matrycy od jej sterownika to ok. 85 x 30 mm.



Jak tylko zrobimy taśmy i zasilanie, to wstawimy zdjęcia z testów :)

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 07, 2013, 01:09:12 »
KOMPUTER

Nareszcie dotarł główny komputer do kokpitu, według specyfikacji (biorąc pod uwagę pomoc z forum - dzięki  :-*) :
   i5-3570K    
   MSI Z77 MPOWER   
   16 GB RAM   
   Gigabyte GTX 660Ti OC 3GB DDR5   
      + 2 x NVidia NVS 440
   2 x Intel 330 SSD MLC 120GB 2,5" SATA 3
   Obudowa Aerocool STRIKE-XGT/BL
   Zasilacz SeaSonic SS-860XP F3   
   Chłodzenie SilentiumPC Fortis HE1225    
   + 2 x FAN SilentiumPC Zephyr 120 do obudowy



Karty NVidia NVS:


Dyski SSD:


Od teraz zaczyna się sporo pracy z ciemną materią ;)

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 07, 2013, 08:06:42 »
Wygląda to bardzo profesjonalnie. Mam pytania związane z OLED. Domyślam się, że ten zestaw na zdjęciu jest od Sheparda. Sprawdziłem jego płytę główną i są tam wyprowadzenia 2x20 pin na LCD  DED oraz PFL. Na Twoim zdjęciu jest płyta przejściowa, sterownik oraz wyświetlacz. Płyta przejściowa ma 2x20 pin i jest polutowana do sterownika. Wyprowadzenia 2x20 na płycie przejściowej  sugerują połączenie z płytą główną przewodami 2x20. Na płycie sterownika jest jedno wyprowadzenia na taśmę do matrycy wyświetlacza. Pytanie jak jest połączony drugi wyświetlacz czy jest taki sam zestaw jak na zdjęciu. Jeśli tak to na płycie przejściowej wystarczy 20 pin. Czy taśmy pomiędzy wyświetlaczem a sterownikiem robicie sami?
Kolejne pytanie dotyczy karty  NVidia NVS 440. Czym się sugerowaliście przy tym wyborze. Czy wystarczy wyjść na wszystkie monitory.

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 07, 2013, 12:16:56 »
Wygląda to bardzo profesjonalnie. Mam pytania związane z OLED. Domyślam się, że ten zestaw na zdjęciu jest od Sheparda. Sprawdziłem jego płytę główną i są tam wyprowadzenia 2x20 pin na LCD  DED oraz PFL. Na Twoim zdjęciu jest płyta przejściowa, sterownik oraz wyświetlacz. Płyta przejściowa ma 2x20 pin i jest polutowana do sterownika. Wyprowadzenia 2x20 na płycie przejściowej  sugerują połączenie z płytą główną przewodami 2x20. Na płycie sterownika jest jedno wyprowadzenia na taśmę do matrycy wyświetlacza. Pytanie jak jest połączony drugi wyświetlacz czy jest taki sam zestaw jak na zdjęciu. Jeśli tak to na płycie przejściowej wystarczy 20 pin. Czy taśmy pomiędzy wyświetlaczem a sterownikiem robicie sami?

Na płycie głównej są dwa rzędy po 20 pinów czyli 20 na DED i 20 do PFL. Do sterownika Sheparda dolutowana jest płytka - konwerter, z której wyprowadzenie jest na 20 pinów, więc wprost można podłączyć oba wyświetlacze. Jak przerobię sobie zasilacz to podłącze oba i wrzucę fotkę na forum.

Kolejne pytanie dotyczy karty  NVidia NVS 440. Czym się sugerowaliście przy tym wyborze. Czy wystarczy wyjść na wszystkie monitory.
Widziałem takie rozwiązanie na viperpits, no i oczywiście u @raidera ;)
Każda karta obsługuje po 4 monitory bo ma tak naprawdę 4x RAMDAC w dwóch chipach. A więc z całego zestawu można obsłużyć do 10 (może 11) monitorów.

Odp: F-16 MFS – kokpit miłośników symulatorów i technologii lotniczych
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 07, 2013, 13:48:07 »
Cytuj
Każda karta obsługuje po 4 monitory bo ma tak naprawdę 4x RAMDAC w dwóch chipach
Faktycznie tak było napisane w specyfikacji, mnie zmyliły 2 gniazda na płycie.
Co do wyprowadzeń z płyty głównej to może mam starą wersję lub źle interpretuję schemat. Na schemacie z PSCOCKPIT BOARD QUICK GUIDE ver 0 by JShepherd mam opisane wyprowadzenia na dwa LCD ozn. connector 8, 9 gdzie dla każdego LCD jest tylko 20 pin. Na tych wyprowadzeniach jest też zasilanie +5V, -5V oraz GND.
Tego sterownika na zdjęciu nie ma w wspomnianym dokumencie, może jest to nowy produkt.
Wspomniałeś o zrobieniu taśmy, czy masz na myśli połączenie sterownika z wyświetlaczem?