Ja chyba jednak poczekam na wersję pudełkową, mam nadzieję, ze takowa będzie.
Dal tych co już latają, należy pamiętać aby przy lądowaniu poniżej wysokości 100m skok ogólny wirnika nie był niższy niż 3. Dla nie wtajemniczonych jest to wskaźnik na lewej tablicy przyrządów po lewej stronie pomiędzy obrotomierzami wirnika i silników powyżej wskaźnika zakresów pracy silników. Jeżeli już ktoś wpadnie w ten VRS czyli wir pierścieniowy, to jedyne wyjście z sytuacji, to spróbować delikatnie podciągnąć skok, odchylić drążek od siebie i przejść na rozpędzanie.
No a teraz dla tych co chcą zagłębić się w samodzielne uruchomienie i próbę śmigłowca, opis procedur:
CZYNNOŚCI DO URUCHOMIENIA ŚMIGŁOWCA Mi-17
1. Włączyć akumulatory – przełącznik pakietowy w położenie „szyna akumulatorów”
2. Włącznik przełącznik zasilanie z APY przełącznik pakietowy w położenie „zasilanie lotniskowe”
3. Włączyć radiostację R-863
4. Włączyć 6 szyn, sterowanie oświetleniem, majak.
5. Włączyć przetwornicę PO-500 w położenie ręczne, przełącznik pakietowy w położenie 115V.
6. Odhamować wirnik i ustawić lewą korekcję, dźwignie rozdzielnego sterowania silnikami w położenie środkowe – zablokowane.
7. Włączyć transformatory DIM w położenie główne.
8. Sprawdzić paliwo wg paliwomierza i ustawić w położenie rozchodowy.
9. Włączyć pompy paliwowe, włączyć krany ppoż., włączyć instalację ppoż.
10. Włączyć AZS-y 3-ci lewy lub prawy, sprawdzić hydraulikę zapasową, wł. hydraulikę zasadniczą.
11. Uruchomić AI-9W (do 9s zapłon, zarzut max 880C do 20s, osiągnąć bieg jałowy, do 30s automat wył. temp. Na b. jałowym max 720C) max czas pracy do 30 min, czas podgrzewania do 1 min.
12. Sprawdzić ИВ-500 i 2Я6 ЗEM, sprawdzić zapas DIM
13. Uruchomić TW3-117MT (temp. AI-9 max. 750C, ciśnienie oleju 45% pow. 1kg/cm2, po 30s tablica rozruchowa automat 60 – 65%wył. starter, do 60s obroty silnika 73+6 max 780°, WN I 40-45% II 55-70% włączyć PZU uruchomionego silnika , czas podgrzewania silników 1 min.
15. Odłączyć APĘ (wyłączyć wyłącznik, podać komendę).
SILNIKI URUCHOMIONE LEWA KOREKCJA
1. Włączyć AI-9 na zakres prądnicowy do 30 min odliczając czas rozruchu sprawdzić napięcie (27V) oraz pobór prądu (max 100A) na STG-3, włączyć „sprawdzenie wyposażenia’
2. Sprawdzić instalację hydrauliczną i RI-65 oraz 2Я6 powietrze, spr kontrola migalka.
3. Spisać parametry.
4. Sprawdzić częściową adaptację silników (czas 3-6s obroty silników 1-1,5% mniejsze od ustalonych max 860°C)
5. Sprawdzić RPR-y 91,5±2,5%=118%±2,5
PRAWA KOREKCJA
1. Wył. „sprawdzenie wyposażenia”.
2. Wył. AI-9 z zakresu prądnicowego (chłodzenie 30-60s)
3. Wł. prądnice SGS-40PU pakiet na prądnice, wł. prostowniki WU.
4. Wł. przetwornice 115V i 36 V na automat.
5. Podać komendę do włączenia przyrządów nawigacyjnych.
6. Wł. migałkę, majak, rakietnice, wł. DISS-15 w położenie praca.
7. Sprawdzić SPU U-52 (czas 1 sprawdzenia 1 minuta chłodzenia 6x h).
8. Sprawdzić pierjenastrojkę WN.
9. Sprawdzić PZU czas włączenia 20-40s wzrost temp. o 10 – 15°C
10. Sprawdzić prądnice napięcie 204V oraz transformatora 115V.
zima
11. Sprawdzić instalację przeciwoblodzeniową, włączyć piec KO-50 (WN 60-72A, ŚO 110-150A, PZU 65-120A, szyby 40-120A)
CZYNNOŚCI DO WYŁĄCZENIA SILNIKÓW
1. Wyłączyć przyrządy nawigacyjne DISS na pamięc.
2. Wyłączyć przetwornicę 36V w neutralne, 115V w położenie ręczne.
3. Wyłączyć PZU, migałkę, majak.
4. Wyłączyć prostowniki, pakietowy w położenie szyny akumulatorów.
5. Wyłączyć prądnice SGS-40PU, pakietowy w położenie 115V.
6. Włączyć stoper,
7. Wyłączyć silniki (wybiegi nie mniejsze niż 50s).
8. Wyłączyć ECN.
9. Instalacja hydrauliczna na zapasową.
10. Gdy obroty spadną poniżej 11% można hamować WN.
11. Wyłączyć pozostałe AZS-y i akumulatory.
Gdyby było coś niejasnego

to postaram się rozwinąć temat.
Jak wrócę do domu za tydzień to może znajdę bardziej przyjazną "czek listę"

.