Autor Wątek: DCS: Mi-8MTW2  (Przeczytany 84110 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #105 dnia: Września 05, 2013, 21:19:54 »
Ja chyba jednak poczekam na wersję pudełkową, mam nadzieję, ze takowa będzie.
Dal tych co już latają, należy pamiętać aby przy lądowaniu poniżej wysokości 100m skok ogólny wirnika nie był niższy niż 3. Dla nie wtajemniczonych jest to wskaźnik na lewej tablicy przyrządów po lewej stronie pomiędzy obrotomierzami wirnika i silników powyżej wskaźnika zakresów pracy silników. Jeżeli już ktoś wpadnie w ten VRS czyli wir pierścieniowy, to jedyne wyjście z sytuacji, to spróbować delikatnie podciągnąć skok, odchylić drążek od siebie i przejść na rozpędzanie.

No a teraz dla tych co chcą zagłębić się w samodzielne uruchomienie i próbę śmigłowca, opis procedur:

CZYNNOŚCI DO URUCHOMIENIA ŚMIGŁOWCA Mi-17
1.   Włączyć akumulatory – przełącznik pakietowy w położenie „szyna akumulatorów”
2.   Włącznik przełącznik zasilanie z APY przełącznik pakietowy w położenie „zasilanie lotniskowe”
3.   Włączyć radiostację R-863
4.   Włączyć 6 szyn, sterowanie oświetleniem, majak.
5.   Włączyć przetwornicę PO-500 w położenie ręczne, przełącznik pakietowy w położenie 115V.
6.   Odhamować wirnik i ustawić lewą korekcję, dźwignie rozdzielnego sterowania silnikami w położenie środkowe – zablokowane.
7.   Włączyć transformatory DIM  w położenie główne.
8.   Sprawdzić paliwo wg paliwomierza i ustawić w położenie rozchodowy.
9.   Włączyć pompy paliwowe, włączyć krany ppoż., włączyć instalację ppoż.
10.   Włączyć AZS-y 3-ci lewy lub prawy, sprawdzić hydraulikę zapasową, wł. hydraulikę zasadniczą.
11.   Uruchomić AI-9W (do 9s zapłon, zarzut max 880C do 20s, osiągnąć bieg jałowy, do 30s automat wył. temp. Na b. jałowym max 720C) max czas pracy do 30 min, czas podgrzewania do 1 min.
12.   Sprawdzić ИВ-500 i 2Я6 ЗEM, sprawdzić zapas DIM
13.   Uruchomić TW3-117MT (temp. AI-9 max. 750C, ciśnienie oleju 45% pow. 1kg/cm2, po 30s tablica rozruchowa automat 60 – 65%wył. starter, do 60s obroty silnika 73+6 max 780°, WN I 40-45% II 55-70% włączyć PZU uruchomionego silnika , czas podgrzewania silników 1 min.
15.   Odłączyć APĘ (wyłączyć wyłącznik, podać komendę).

SILNIKI URUCHOMIONE LEWA KOREKCJA

1.   Włączyć AI-9 na zakres prądnicowy do 30 min odliczając czas rozruchu sprawdzić napięcie (27V) oraz pobór prądu (max 100A) na STG-3, włączyć „sprawdzenie wyposażenia’
2.   Sprawdzić instalację hydrauliczną i RI-65 oraz 2Я6 powietrze, spr kontrola migalka.
3.   Spisać parametry.
4.   Sprawdzić częściową adaptację silników (czas 3-6s obroty silników 1-1,5% mniejsze od ustalonych max 860°C)
5.   Sprawdzić RPR-y 91,5±2,5%=118%±2,5

PRAWA KOREKCJA

1.   Wył. „sprawdzenie wyposażenia”.
2.   Wył. AI-9 z zakresu prądnicowego (chłodzenie 30-60s)
3.   Wł. prądnice SGS-40PU pakiet na prądnice, wł. prostowniki WU.
4.   Wł. przetwornice 115V i 36 V na automat.
5.   Podać komendę do włączenia przyrządów nawigacyjnych.
6.   Wł. migałkę, majak, rakietnice, wł. DISS-15 w położenie praca.
7.   Sprawdzić SPU U-52 (czas 1 sprawdzenia 1 minuta chłodzenia 6x  h).
8.   Sprawdzić pierjenastrojkę WN.
9.   Sprawdzić PZU czas włączenia 20-40s wzrost temp. o 10 – 15°C
10.   Sprawdzić prądnice napięcie 204V oraz transformatora 115V.
zima
11.   Sprawdzić instalację przeciwoblodzeniową, włączyć piec KO-50 (WN 60-72A, ŚO 110-150A, PZU 65-120A, szyby 40-120A)

CZYNNOŚCI DO WYŁĄCZENIA SILNIKÓW

1.   Wyłączyć przyrządy nawigacyjne DISS na pamięc.
2.   Wyłączyć przetwornicę 36V w neutralne, 115V w położenie ręczne.
3.   Wyłączyć PZU, migałkę, majak.
4.   Wyłączyć prostowniki, pakietowy w położenie szyny akumulatorów.
5.   Wyłączyć prądnice SGS-40PU, pakietowy w położenie 115V.
6.   Włączyć stoper,
7.   Wyłączyć silniki (wybiegi nie mniejsze niż 50s).
8.   Wyłączyć ECN.
9.   Instalacja hydrauliczna na zapasową.
10.   Gdy obroty spadną poniżej 11% można hamować WN.
11.   Wyłączyć pozostałe AZS-y i akumulatory.

Gdyby było coś niejasnego  :evil: to postaram się rozwinąć temat.
Jak wrócę do domu za tydzień to może znajdę bardziej przyjazną "czek listę" ;).

Offline Elian

  • Trolle
  • *
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #106 dnia: Września 05, 2013, 21:54:45 »
Dzięki koledzy. Tylko że akurat przyglądałem się pilotowi jak sie zachowuje skokiem ogólnym podczas lądowania i nie wykonywał takich pulsacyjnych ruchów aby nie spaść w dół. Majstrował coś kciukiem podejrzewam że to trymerem i całkiem spokojnie schodził w dół .To beta więc może model lotu jeszcze nie ten. Jest trymer w DCS ? Dzięki

Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #107 dnia: Września 05, 2013, 22:52:27 »
@Orzeł

Dzięki! Jak to dobrze mieć takiego speca na forum :).

@Elian

Przyznam że nie mam pojęcia co masz na myśli mówiąc o "pulsacyjnych ruchach" i "wajchowaniu w tym buforze dźwignią". Mogę opisać Ci jak sam ląduję Mi-8, zaczynając od ustalonego lotu poziomego. Zaznaczam tylko, że nigdy nawet nie siedziałem w prawdziwym śmigłowcu, ale radzę sobie z pilotażem wszystkich śmigłowców w DCS.

1) Zaczynam od ściągnięcia drążka do siebie, aby zacząć zwalniać, oraz jednoczesnej redukcji skoku ogólnego, żeby nie dopuścić do nabierania wysokości oraz przejść do zniżania.

2) Stopniowo redukuję prędkość i wysokość "celując" trochę przed punkt, w którym chcę posadzić maszynę.

3) Przy prędkości około 20 węzłów/40 km/h zacznę wchodzić w obszar ETL (http://en.wikipedia.org/wiki/Translational_lift - niestety dalej nie wiem, jak to się po polsku nazywa), więc stopniowo zwiększam skok ogólny, żeby utrzymać prędkość pionową oraz koryguję to pedałem (lewym w Hueyu, prawym w Mi-8).

4) Po wejściu w ETL pilnuję, żeby prędkość zniżania nie przekroczyła ok. 2,5m/s lub 500ft/min, aby nie wytworzył się wir pierścieniowy.

5) W miarę zmniejszania prędkości poziomej, śmigłowiec będzie mi coraz chętniej uciekał na boki - wprowadzam drobne korekty drążkiem, żeby przyziemić albo pionowo, albo lecąc powoli do przodu.

6) Przy samej ziemi na mój śmigłowiec zacznie działać efekt przypowierzchniowy, wyhamowując zniżanie - reaguję zmniejszając skok i wciskając prawy pedał w UH-1/lewy w Mi-8.

Nie wykonuję żadnych pulsacyjnych ruchów. Ostrożnie operuję drążkiem, dźwignią skoku i pedałami, żeby nie przedobrzyć z korektami.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #108 dnia: Września 05, 2013, 23:02:12 »
Mam wrażenie, że Elianowi chodzi o to, że przy zbyt gwałtownym lądowaniu (kąt natarcia łopat przy niskiej prędkości lotu) traci nagle moc w ostatniej fazie. Po prostu łopaty tracą kontakt z rzeczywistością. Wszystko łagodnie i nie będzie problemów, znaczy Mi-8 jeszcze nie mam, ale raczej sądzę, że większy problem tego typu może wykazywać Huey, który w takich wypadkach leci jak kamień w wodę...
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #109 dnia: Września 05, 2013, 23:38:52 »
Jeszcze jedna rzecz, jak rzuciła mi się w oczy, gdy oglądałem filmik z uruchomienia śmigłowca. Nie wiem jak jest opisane w ich "manualu", ale na filmie jest pokazują włączenie tylko jednego przycisku na autopilocie, tego środkowego, od pochylenia i przechylenia. Na "siedemnastce" dodatkowo włącza się jeszcze kanał kierunku, to jest ten przycisk pierwszy z lewej. Na Mi-8 tego się nie robi, natomiast Mi-17 ma coś takiego co się nazywa SPUU-52. To jest układ ruchomych ograniczników do śmigła ogonowego, który w zależności od temperatury i wysokości lotu reguluje zakres pracy ŚO.

Offline Elian

  • Trolle
  • *
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #110 dnia: Września 06, 2013, 01:11:28 »
U mnie oba te śmiglaki lecą w dół jak kamień  8) Problem u mnie był w ustaleniu martwego punktu na samym joysticku który jako drugi kłócił się z głównym . Potrenuję i będzię dobrze  :chucknorris:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #111 dnia: Września 06, 2013, 19:06:12 »
Pojawiła się zakładka o dodatku na stronce DCS'a:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/products/magnificent_eight/ .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Elian

  • Trolle
  • *
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #112 dnia: Września 07, 2013, 10:09:26 »
Najmilsi geniusze a powiedzcie mi jeszcze jak włączacie szereg przełączników w górnym panelu tą klamrą.  :562:

Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #113 dnia: Września 07, 2013, 12:12:33 »
Najmilsi geniusze a powiedzcie mi jeszcze jak włączacie szereg przełączników w górnym panelu tą klamrą.  :562:
RCtrl+RShift+1......9

Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #114 dnia: Września 07, 2013, 20:28:28 »
Dammit, właśnie wczoraj przyjaciel brał ślub i się wykosztowałem, muszę poczekać do 10 go i kupuję. Czy ruchy joysticka są nadal odczytywane z czułością przewidzianą dla realistycznych kontrolerów ustawianych na ziemi z długim drążkiem, czy da się Mi- 8 latać na standardowych kontrolerach? Pokażcie jakieś Wasze przeloty;)

Offline Elian

  • Trolle
  • *
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #115 dnia: Września 07, 2013, 20:40:53 »

Qbeesh

  • Gość
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #116 dnia: Września 08, 2013, 04:12:38 »
Dammit, właśnie wczoraj przyjaciel brał ślub i się wykosztowałem, muszę poczekać do 10 go i kupuję. Czy ruchy joysticka są nadal odczytywane z czułością przewidzianą dla realistycznych kontrolerów ustawianych na ziemi z długim drążkiem, czy da się Mi- 8 latać na standardowych kontrolerach? Pokażcie jakieś Wasze przeloty;)

Pierwsze pytanie: Wydaje mi się, że TAK. Drugie pytanie: Tak, spokojnie się da (nie wiem co rozumiesz przez "standardowe kontrolery"). Łatwiej niż w UH-1, trudniej niż KA-50. Latam sobie na TM HOTAS X mocno, ale to naprawdę mocno wysłużonym. Do tego stopnia wysłużonym, że ustawiam sobie deadzone na rudderze (oś - slider) coś koło 6-10, inaczej mi wariuje (wyrobione "gniazda" sprężyn na lewą stronę + moja własna modyfikacja typu "pilnik", żeby w ogóle sprężyna siedziała w "gnieździe"- gniazdo to za dużo powiedziane, kto ma ten wie.). Po kilku ćwiczeniach i w totalnym skupieniu jestem w stanie  podnieść się bez jakichś odpałów, prosto jak po sznurku. Naprawdę o wiele łatwiej się lata niż Hueyem.

Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #117 dnia: Września 08, 2013, 19:25:51 »
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #118 dnia: Września 08, 2013, 19:43:00 »
Na to wygląda, ale cóż, zamazane tekstur wyglądają okropnie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

_michal

  • Gość
Odp: DCS: Mi-8MTW-2
« Odpowiedź #119 dnia: Września 08, 2013, 19:48:43 »
To jest ta stara Newada, z wczesnej bety A-10C.