Autor Wątek: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.  (Przeczytany 13184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 19, 2013, 19:18:04 »
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 19, 2013, 23:54:15 »
Nie rozumiem tego zdania. Paroletnim w momencie tworzenia engine'ów, paroletnim w momencie wydania gry, czy paroletnim dzisiaj?
Chodziło mi o pierwsze i drugie, bo co do trzeciego to chyba nie ma żadnych wątpliwości, co?

Zawsze była praca na prototypach, o ile takie były dostępne. Pewien okres przestoju w konsolach nie spowodował zastoju w  technologiach gier. Developerzy od dłuższego czasu pracowali już na prototypach PS4 i XBox One. Tak faktycznie to HAL i dostępne API decydują o tym, czy łatwo napisać engine na wiele targetów, czy nie.
Konsole są platformą zamkniętą, tworzoną na wiele lat. Dlatego na początku są "ochy" i "achy" a po kilku latach zaczyna być siermiężnie i ubogo.
Cały czas nie rozumiesz o co mi chodzi. Ja o jednym, Ty o drugim.
Tak, zastoju w rozwijaniu technologii nie było, deweloperzy nie spali, świat się nie zatrzymał. Problem w tym, że nikt nie kombinował "zróbmy grę w stylu The Division (na przykład)" bo taka gra działałaby tylko na PC. Dla 360 i PS3 takie gry to sfera marzeń. Rozumiesz o co mi chodzi? Na tym polegał właśnie hamulec aktualnej generacji konsol - nie opłacało się ładować całej fury kasy w tworzenie gier, które mogłyby działać tylko na PC. O tym pisałem w pierwszym poście a nie o samym tworzeniu silników. Tak więc wywody o prototypach, sterownikach, interfejsach programowania możesz sobie darować, nie o tym rozmowa. Pojawienie się PS4 i XB1 umożliwiło powstanie takiej gry jak wspomniane The Division. Wcześniej też było to możliwe ale jedyna platforma, która taki tytuł wzięłaby na klatę (PC) przynosi zbyt małe dochody bo to kosztowna "zabawka" uskuteczniana głównie przez "hardcore'owców". Po prostu...

I co? dzięki temu ktoś może iść do sklepu w Polsce i kupić PS4 wychodząc z nim pod pachą? :D Nie... :D 
Zgubiłeś wątek. Co ma możliwość kupienia konsoli do rozważań nad jej oficjalnie przedstawioną przez producenta architekturą? Sony sporo wysiłku włożyło w dopilnowanie żeby PS4 nie był koszmarkiem dewelopera w stylu PS3.


Jeszcze ich nie ma na rynku a już moc obliczeniową GPU mają mniejszą od GTX660Ti...
Dziwny tekst jak na kolesia, który smaruje wykład na temat tworzenia silników na konsole i rzuca fachowymi hasłami. Jak pracowałeś w Techlandzie to nie wytłumaczyli Ci, że takie bezpośrednie porównania są bez sensu bo, jak sam napisałeś, "konsole są platformą zamkniętą".

Sugerujesz, że AMD kupił ATI z myślą o Xbox One? Mylisz skutek z przyczyną. To, że AMD siedzi obecnie w obu konsolach jest wypadkową.... wydajności i ceny! Następna generacja konsol może być na intelach lub procach Nvidii albo nawet Samsunga (!). Zależnie od tego, co w danym momencie będzie najkorzystniejszym dla producenta konsoli rozwiązaniem.
Nie sugeruję, że to był zakup z myślą o Xbox ONE. To był zakup z myślą, między innymi, o następnej generacji konsol. W sumie to się nawet przyznam, że to nie jest moja sugestia. Chyba pierwszy raz o tym czytałem na Gamasutrze, ale głowy nie dam.
AMD zaczęło bawić się w APU w 2006 roku. Kupili ATI na przełomie '06/'07. Sony przyznało, że nad PS4 pracują od 2008 roku i od początku współpracują z AMD. To pewnie niesamowity zbieg okoliczności albo znów mi się skutki z przyczynami mylą. Możliwe jednak, że jakimś cudem ludzie zatrudniani przez potentatów technologicznych są dalekowzroczni i starają się wpływac na to co "w danym momencie będzie najkorzystniejszym dla producenta". ;)

To rynek PC nakręca postęp - gdyby nie PC, nie było by AMD, ATI, NVidii. Mieli byśmy za to PowerVR lub produkty "all in one" zamrażane w rozwoju co jakieś 10 lat.
Niestety producenci sprzętu coraz częściej mówią, że uproszczona architektura, SOC i all-in-one to przyszłość. Według ostatnich prognoz rynek sprzętu dla entuzjastów zniknie bo przynosi coraz mniejsze dochody. :/
No, ale może nie będzie tak źle. Może te SOCi za 2-3 lata dadzą radę tak samo jak dzisiaj 3970X z dwoma Titanami w SLI. :634:


mmaruda

  • Gość
Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 20, 2013, 06:31:44 »
Sporo grałem na Xie u dziewczyny. Przeszedłem AC Brotherhooda, Halo, dużo grałem w Dirta  i jeszcze parę innych, czyli nauczyłem się operować padem w stopniu doskonałym :) . I nadal nie widzę, w którym momencie pad jest lepszy/wygodniejszy/fajniejszy od klawy i mychy niezależnie w jakim gatunku :)

FIFA, PES, czy Tekken na klawie nie mają sensu, podobnie np taki Shank na padzie lepiej wychodzi. Inny plus pada jest taki, że możesz wygodnie leżeć na kanapie i grać, nie potrzeba biurka itd.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 20, 2013, 08:06:39 »
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwca 20, 2013, 08:17:23 »
Może już było? http://gry.interia.pl/newsy/news-xbox-one-wojskowy-o-nowej-konsoli-microsoftu,nId,982268   Się nie podoba się wojskowym...
Wczoraj w materii XB1 sporo się pozmieniało i część narzekań jest już nieaktualna: http://news.xbox.com/2013/06/update

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwca 20, 2013, 09:28:26 »

Chodziło mi o pierwsze i drugie, bo co do trzeciego to chyba nie ma żadnych wątpliwości, co?
Więc silniki tworzono na sprzęt mający kilka lat w momencie tworzenia silnika? Nic bardziej mylnego. Tworząc nowy silnik projektuje się go pod kątem sprzętu, który będzie obecny na rynku za rok lub dwa. Dla konsoli po prostu obcina się pewne feature'y i gotowe. A najczęściej używa się starego silnika z małymi zmianami. Dlaczego starego? Bo tak jest taniej a sprzęt (w domyśle - konsole) jest ten sam.
Cały czas nie rozumiesz o co mi chodzi. Ja o jednym, Ty o drugim.
[...] Na tym polegał właśnie hamulec aktualnej generacji konsol - nie opłacało się ładować całej fury kasy w tworzenie gier, które mogłyby działać tylko na PC. O tym pisałem w pierwszym poście a nie o samym tworzeniu silników. Tak więc wywody o prototypach, sterownikach, interfejsach programowania możesz sobie darować, nie o tym rozmowa.
Odwracasz kota ogonem. sam pisałeś:
Cytuj
Silniki nie będą tworzone z myślą o sprzęcie pamiętającym czasy kiedy dwurdzeniowy procesor był szczytem luksusu, rządziło DirectX 9, złącza AGP, tragiczny Windows XP, a 2GB RAMu to była fanaberia.
Jeśli chciałeś "stare konsole blokowały rozwój" - trzeba było tak zrobić. Parafrazując Ciebie: "Tak więc wywody o wersjach Dx, rodzajach złącz w PC, analizy ilości rdzeni w PC, oceny systemów operacyjnych i ilości pamięci mogłeś sobie darować, nie o tym rozmowa. "
Więc zgadzasz się, że konsole hamowały rozwój gier? W takim razie, te nowe za 2-3 lata będą robić to samo... prawda?
 
(PC) przynosi zbyt małe dochody bo to kosztowna "zabawka" uskuteczniana głównie przez "hardcore'owców". Po prostu...
Jak widać bełkot stworzony przez lobby pracujące nad ACTA i pragnące pełnej kontroli nad hardware'em i software'em klienta znajduje podatny grunt. Odsyłasz mnie do Gamasutry? Proszę bardzo!
http://www.gamasutra.com/view/news/127259/Nvidia_PC_Game_Revenue_To_Surpass_Console_In_2014.php

Zgubiłeś wątek. Co ma możliwość kupienia konsoli do rozważań nad jej oficjalnie przedstawioną przez producenta architekturą?
Człowieku, sam zgubiłeś wątek. Stwierdziłem, że PS4 nie ma jeszcze na rynku i dopiero czeka na premierę a ty zaczynasz drwić, ze nie wiem o czym mówię i powinienem poczytać dokumentację architektury... Od czytanie specyfikacji sprzętu w sklepie nie przybędzie. Sprzęt pojawi się pod koniec roku a w tym czasie rynek PC zrobi kolejny krok. Konsole to nie święty Graal.
Dziwny tekst jak na kolesia, który smaruje wykład na temat tworzenia silników na konsole i rzuca fachowymi hasłami. Jak pracowałeś w Techlandzie to nie wytłumaczyli Ci
Kolejna wycieczka osobista? Brakuje argumentów i od razu tak nisko upadasz? Cóż, jeśli nie potrafisz rozmawiać na poziomie najwyżej wrzucę Cię do ignorowanych. Powodzenia.
takie bezpośrednie porównania są bez sensu bo, jak sam napisałeś, "konsole są platformą zamkniętą".
Wyjasnij mi, proszę, podstawy twierdzenia, że brak możliwości dodania RAM w konsoli lub zmiany APU  uniemożliwia porównanie wydajności konsoli z PC?  Obie platformy mają swoją wydajność obliczeniową, RAM, CPU. Można to spokojnie i bez niepotrzebnych nerwów porównać. Ilość fragment shaderów i ich wydajność są wartościami mierzonymi.
AMD zaczęło bawić się w APU w 2006 roku. Kupili ATI na przełomie '06/'07.
AMD nie było w stanie stworzyć CPU, które mogło by konkurować z CPU Intela. Tracili rynek i dochody. Musieli coś wymyślić, bo poszli by na dno. I nie robili tego z myślą o sprzedaży Sony i M$ kilkunastu milionów CPU w cenie hurtowej. Mówiło się wtedy wiele o zintegrowanych GPU. Intel miał już jakieś doświadczenie w tej technologii (vide. i740) - AMD nie. Nvidia i Intel mieli pozycje dominujące.  Więc w AMD postanowili, że połączą się z mniejszym graczem aby razem uzyskać więcej. Ciekawe, że AMD używało CPU Intela na swoich maszynach referencyjnych z kartami ATI 
Sony przyznało, że nad PS4 pracują od 2008 roku i od początku współpracują z AMD. To pewnie niesamowity zbieg okoliczności albo znów mi się skutki z przyczynami mylą.
Najwidoczniej znów jesteś w błędzie.  Prace nad przejęciem ATI (pomysł, analiza, audyty w ATI) rozpoczęto w 2005 roku. Wtedy nikt o zdrowych zmysłach ani w M$ anie w Sony nie zagwarantował by AMD zbudowania nowej generacji konsol w oparciu o technologię, która ci stworzą za kilka lat i jeszcze jej nie mają nawet w planach. Po prostu w momencie, w którym pracowano nad nową konsolą w AMD już coś mieli, co mogli zaoferować i dali cenę niższą niż Intel. Jaguar jest układem projektowanym dla netbooków, ultranotebokoow, subnotebooków i tabletów.
Możliwe jednak, że jakimś cudem ludzie zatrudniani przez potentatów technologicznych są dalekowzroczni i starają się wpływac na to co "w danym momencie będzie najkorzystniejszym dla producenta".
Dostępna pula CPU/GPU/APU cały czas się rozwija. Następna generacja konsol może bazować na Tegrze lub produkcie Samsunga. W tym biznesie nie ma sentymentów. Zobaczymy, jaki procent sprzedaży AMD będą stanowić APU do konsol.
Niestety producenci sprzętu coraz częściej mówią, że uproszczona architektura, SOC i all-in-one to przyszłość.
Tak, Intel marzy o CPU, RAM i GPU wlutowanych w płytę główną. Chcesz dołożyć RAM - kup nowy cały zestaw. Dla nich trudno o lepszą perspektywę. A to wszystko "dla dobra klienta" i w celu "wyrugowania kosztów podstawek" (w wysokości 10USD na MB ). Oczywiście - procesy technologiczne można by uprościć przez produkowanie CPU przystosowanych do wlutowania, ale zysk zostanie w kieszeni producenta a nie klienta.
Mieliśmy już kiedyś takie systemy - SoC w wersjach hybrydowych: ZX Spectrum, C64, Amiga, Atari (800XL, 1040STE itp). Zostały zniszczone przez PC, które zdobyły rynek własnie dzięki modularności. Bo klient lubi mieć prawo do decydowania.


Dlatego wracając do meritum i pytania zadanego w tytule: PC-tom konsole nie zaszkodzą.


Z mojej strony EOT. Chcesz uprawiać osobistą pyskówkę - zapraszam na Onet, ale beze mnie.

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwca 20, 2013, 10:32:24 »
Tworząc nowy silnik projektuje się go pod kątem sprzętu, który będzie obecny na rynku za rok lub dwa. (...) A najczęściej używa się starego silnika z małymi zmianami. Dlaczego starego? Bo tak jest taniej a sprzęt (w domyśle - konsole) jest ten sam.
Bingo! :)


http://www.gamasutra.com/view/news/127259/Nvidia_PC_Game_Revenue_To_Surpass_Console_In_2014.php


Wykresy od Nvidii, tekst z konferencji prasowej Nvidii. Tej samej Nvidii, która została wykolegowana z rynku konsol. ;)


Odwracasz kota ogonem. (..) Człowieku, sam zgubiłeś wątek. (...) wrzucę Cię do ignorowanych. Powodzenia. (...) Z mojej strony EOT. Chcesz uprawiać osobistą pyskówkę - zapraszam na Onet, ale beze mnie.
Widzę, że emocje sięgnęły zenitu.
Ewidentnie mamy problem ze zrozumieniem się. Nie wiem czy to moja wina bo mój pisany polski jest nienajlepszy? Może tak, może nie...

Tak czy siak, nie mam zamiaru się spinać. Nie za bardzo zależy mi na przekonywaniu Cię do moich racji więc też odpuszczam temat. Reszta forumowiczów wyciągnie sobie własne wnioski z tego co żeśmy tutaj nawypisywali.
Zdrówka życzę i mniej oszołomów, którzy będą Cię wkurzać na forum. ;)

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 20, 2013, 11:19:22 »
Nie wiem czy to moja wina bo mój pisany polski jest nienajlepszy?
No i wszystko jasne, śpieszę więc wyjaśnić, że pisanie do kogoś "koleś" to gruba niegrzeczność i to delikatnie mówiąc, coś jak "chłopcze..." czy "synku...".

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 20, 2013, 11:42:04 »
No i wszystko jasne, śpieszę więc wyjaśnić, że pisanie do kogoś "koleś" to gruba niegrzeczność i to delikatnie mówiąc, coś jak "chłopcze..." czy "synku...".
Dzięki wielkie za lekcję kultury. Postaram się dobrze ją zapamiętać i dołożę wszelkich starań żeby kolega był usatysfakcjonowany językiem jakiego używam na forum.

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwca 20, 2013, 12:14:16 »
Proszę wyluzować.
Dyskusja Damosa i RashbaNora została ewidentnie zakończona.  Kolego Green, nie potrzeba tu już nic roztrząsać.
Nie ma co kruszyć kopii. Ciepło jest, lepiej wyjść na dwór.

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 20, 2013, 12:40:25 »
Wczoraj w materii XB1 sporo się pozmieniało i część narzekań jest już nieaktualna: http://news.xbox.com/2013/06/update
Nie spodziewałem się tak szybkiej i zdecydowanej reakcji MS'a :). Szkoda tylko, że zrezygnowali ze stałego połączenia z netem. Przez to trzeba będzie trzymać płytę w napędzie podczas grania.
Wiadomo jak to będzie rozwiązane w PS4?

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwca 20, 2013, 12:48:47 »
Nie spodziewałem się tak szybkiej i zdecydowanej reakcji MS'a :) . Szkoda tylko, że zrezygnowali ze stałego połączenia z netem. Przez to trzeba będzie trzymać płytę w napędzie podczas grania.
Wiadomo jak to będzie rozwiązane w PS4?
Chyba nikt się tego nie spodziewał, zwłaszcza po MS. Jeśli chodzi o płytki w napędzie to też nie lubię ich tam trzymać. Zwłaszcza, że mam już przykre doświadczenie z porysowanym dyskiem "Halo 3".
Może udostępnią możliwość pobrania wersji elektronicznej gry po aktywowaniu tej pudełkowej? Byłoby miło.

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 20, 2013, 14:05:51 »
Według pana Bleszinskiego PC skorzysta na "problemach" z używanymi grami konsolowymi:
http://twitter.com/therealcliffyb/status/347484139546632192
http://twitter.com/therealcliffyb/status/347472168717807616
Niestety Cliffy nie jest do końca wiarygodny ponieważ po odejściu z Epic Games dość często zdarzało mu się pleść bzdury.

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 21, 2013, 11:47:40 »
Wątek dotyczy nowej generacji konsol, ale znalazłem ciekawe podsumowanie obecnej:

https://www.gamepointsnow.com/blog/wp-content/uploads/2013/06/graph3.jpg

Jeśli Nintendo nie wyskoczy znowu z czymś rewolucyjnym (jak Wii) to MS ma duże szanse na zagarnięcie sporej części rynku casualowego. Jeśli im się to uda to słabo widzę przyszłość PlayStation, szczególnie przy obecnych problemach finansowych Sony.

Odp: Nowa generacja konsol i co to oznacza dla PC.
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 21, 2013, 11:57:04 »
Jeśli Nintendo nie wyskoczy znowu z czymś rewolucyjnym (jak Wii)
Teoretycznie Nintendo już z czymś takim wyskoczyło - Wii U. Zakładali, że pad ekranem dotykowym będzie strzałem w dziesiątkę. Niestety rzeczywistość obchodzi się dość okrutnie z tą konsolą. Byłem jednym z tych, którzy kupili Wii U w dniu premiery i... sprzęcik od 3 miesięcy jest praktycznie nieużywany. Główne mankameny z mojego punktu widzenia to niewielka ilość fajnych gier i straszliwie powolny system. Konsolka całkiem nieźle sprawdza się przy większej ilości osób przed telewizorem i parę tych śmiesznych gierek przypadło też do gustu mojej dziewczynie. Niestety to o wiele za mało żeby liczyć na dobre wyniki sprzedaży.  :|