Może za dużo o tym myślę :p
Myślisz jak najbardziej prawidłowo. Ponieważ wchodzimy na pole drejku to niech on to wyjaśni. Ja natomiast podzielę się swoimi uwagami.
Mod od dreju dostałem i go obejrzałem. Próbowałem zrobić przygotowane testy, ale jest to raczej w tej wersji modu mam na myśli wykonanie "garażowe" nierealne. Mnie interesują charakterystyki typu oporność - siła nacisku obu osi, czy jest wpływ przy nacisku wzdłuż jednej osi na drugą, jakie są możliwości regulacji zakresu zmiany siły nacisku dla maksymalnego zakresu osi itp.
To co zauważył JankeS jest istotne. Musi być dodatkowy układ regulacji siły nacisku oraz centrowania osi. Niektórzy będą chcieli mieć zbliżone wartości do reala inny raczej bardziej miękkie działanie. Druga sprawa to wychyły drążka, tutaj też trzeba ustalić jakieś minimum, może być podobne jak w realu. Nie wiem jak się zachowuje Cougar dla logarytmicznych charakterystyk tensometrów, czy jest to jakoś zauważalne. Chciałbym także przebadać wpływ równoległej rezystancji dołączonej do tensometrów na działanie systemu. To są te główne założenia testów.
Na pierwszym zdjęciu są pokazane elementy, które tworzą całość modu. Mod drejku zakończony jest czarną rurą w której musiałbym wywiercić otwór dla przewodów z drążka. Drążek jest połączony z modem łącznikiem tym z Cougara. Łącznik jest połączony z rurą modu na wcisk (tylko w tym prototypie). Jest także kontroler Cougara umieszczony w obudowie. Obudowa z wyprowadzeniami osi x, osi y, drążka oraz przepustnicy pokazana jest na kolejnych zdjęciach. Jest też pokazany mod przytwierdzony do specjalnej konstrukcji połączonej z biurkiem




Jakie można już teraz wyciągnąć wnioski.
1) Koncepcja modu drejka jest do zrobienia i będzie działać. O jakości modu będzie decydowało jego wykonanie mechaniczne.
2) Za brak mechaniki Cougara trzeba będzie zapłacić dokładnością wykonania detali mechanicznych oraz jakością użytego materiału.
3) Ponieważ zmieniła się koncepcja obudowy drążka to kontroler musi mieć swoją obudowę z wyprowadzeniami sygnałów.
4) Ten mod jest preferowany dla kokpitów, wynika to z jego konstrukcji.
5) Pytanie czy uda się stworzyć wersję komercyjną. Mam na myśli możliwość wykonania detali i ich powtarzalność.
6) Ostatnie pytanie dotyczy ceny. Tutaj temat jest otwarty.
Są to moje uwagi, ale mogę być w błędzie.
Co do mnie to postanowiłem zrobić wersję podstawową Low cost, ale z uwzględnieniem uwag JankeS oraz moich założeń. Muszę wykonać testy, które zaplanowałem. Testy dla wersji Low cost są takie same jak dla modu drejku. Po testach podstawowego modu gdy będzie gotowa wersja modu drejku v2 to chętnie zrobię podobne testy.
Mod w wersji podstawowej po uwzględnieniu 4 szt tensometrów (około 160 zł) oraz krzyża (materiał ??) oraz układu korekcji powinien nie przekroczyć 250 zł. Chcę do wykonania tego modu poprosić mavericks o pomoc i zrobić 2 sztuki.
Drugim czynnikiem mojej decyzji Low cost jest czas. Ten projekt rozpocząłem w lipcu 2013 i czas go już zakończyć.