Autor Wątek: Pomoc dla początkujących.  (Przeczytany 78572 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #180 dnia: Stycznia 31, 2018, 13:13:57 »
Moi strzelcy pokładowi to straszne dupki. Jak latam offline myśliwcem, to wydaje mi się, że strzelcy AI są znacznie lepsi. Czyżby moi strzelcy w multiplayerze nie są 'expert'? Dodam, że już - może nadmiarowo i niepotrzebnie - wydaję im komendę "fire at will" oraz strzelania z daleka, bo zobaczyłem, że takie są...

Podobno poziom strzelców AI można ustawiać na poziomie serwera. Podobno, bo tej informacji nie potrafię zweryfikować.
To by tłumaczyła dlaczego offline strzelcy są "the best", a online już tak nie jest.
Ale to też jest kwestia czym lecisz - strzelcy ze 110-tek (szczególnie E2) są generalnie ślepi i upośledzeni manualnie, bo nie potrafią poruszać bronią ;-)
Za to strzelcy z Pe-2 to wirtuozi broni niczym Paganini skrzypiec ;-/ Ostatnio zestrzelili mnie ostatnim pociskiem 2 metry nad peszką kiedy już odlatywałem z prędkością około 500 na budziku :-D Radziecka gra, więc w sumie co się dziwić, zdążyłem się przyzwyczaić.

Pytanie z innej beczki.
Chodzi o sterowanie silnikiem. O ile rozgryzłem manualny pitch w mietku, o tyle zagadką dla mnie jest manualne sterowanie chłodnicą.
Jak wyłączę automat to otwierają się chłodnice w skrzydłach na maxa i za cholerę nie mogę nimi sterować. Włączenie automatu skutkuje ich ponownym zamknięciem.
Próbowałem wszystkich klawiszy, które są oznaczone "open", "close" "shutters", "oil" itp itd.

Ramm.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2018, 13:18:19 wysłana przez KosiMazaki »
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #181 dnia: Stycznia 31, 2018, 15:09:45 »
Chodzi o sterowanie silnikiem. O ile rozgryzłem manualny pitch w mietku, o tyle zagadką dla mnie jest manualne sterowanie chłodnicą.
Jak wyłączę automat to otwierają się chłodnice w skrzydłach na maxa i za cholerę nie mogę nimi sterować. Włączenie automatu skutkuje ich ponownym zamknięciem.
Próbowałem wszystkich klawiszy, które są oznaczone "open", "close" "shutters", "oil" itp itd.

Prawy ctrl + - (zamykasz)
Prawy ctrl + = (otwierasz)

Nie pamiętam czy te klawisze są przypisane w standardzie. W menu poszukaj "Bf109/110, Spitfire radiator: open".

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #182 dnia: Lutego 01, 2018, 00:14:02 »
Prawy ctrl + - (zamykasz)
Prawy ctrl + = (otwierasz)

Nie pamiętam czy te klawisze są przypisane w standardzie. W menu poszukaj "Bf109/110, Spitfire radiator: open".

Owszem, działa w F4. W F2 - nie.
Nie sprawdzałem jeszcze  G2 i G4.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #183 dnia: Lutego 01, 2018, 11:24:21 »
Dziwne. W F2 jeszcze nie siedziałem, ale w G2 na 100% to działa.

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #184 dnia: Lutego 02, 2018, 10:59:00 »
Ludziska na oficjalnym forum napisali że F2 miał tylko 2 opcje dla radiatora, Auto i otwarty.
https://forum.il2sturmovik.com/topic/22714-109f2-radiator-flaps/

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #185 dnia: Lutego 02, 2018, 20:16:27 »
O ile rozgryzłem manualny pitch w mietku,

A mógłbyś rozwinąć temat?

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #186 dnia: Lutego 05, 2018, 10:45:40 »
A mógłbyś rozwinąć temat?

Za mało się tym bawiłem, aby coś konkretnego napisać.
Wydaje się, że mietek trochę szybciej leci na manualu. Można trzymać większe ciśnienie ładowania przy mniejszych obrotach.
Na G4 można lecieć szybciej po prostej nisko nad ziemia, ale powtarzam - nie jestem tego na 100% pewny, bo z Benkiem dopiero zaczęliśmy zabawę na F4, a sam na FVP próbowałem raz na G4.

Jeszce jedno pytanie o chłodzenie.
Mamy wyjaśnione E7, F2, F4, G2 i G4.
A co z A3 i A5 ?
Szukałem na oficiajlnym forum, ale nie znalazłem.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #187 dnia: Lutego 05, 2018, 13:40:55 »
Odnośnie ręcznej zmiany ustawień śmigła:
Cytat: CSAF-D3adCZE z forum sturmovika
BF-109G2, map stalingrad summer
alt 300m indicated
100% on automatic(1.3ATA and 2600RPM):
max speed 510kph
manual(1.3ATA 2800RPM):
530kph max speed with 10% water radiators, engine blew up after 3 minutes and 30 seconds.
 
I've got better acceleration and climb rate as well.
 
Climb at optimal climbing speed with 15 to 20% radiators(depends on temperature), 1.3 ATA and 2800RPM is about 1-3 m/s faster than on 100% auto(depending on alt). This has saved my bottom from helicoptering yaks many times.
G2 can sustain even 2900RPM for some time, but I do not recommend it, since it depletes combat power insanely fast for only small power gain. Here are my readings for 2900 RPM
 
2900 RPM 1.3 ATA 530 kph with 15% rads on 300m alt indicated, sustained for 1:38, then I got engine damaged and significant loss of power.
with 10% rads it gainst no speed but 10 sec less.
3000 RPM is slower than 2800 and 2900 and you kill your engine in 2 minutes (I dont understand why it takes longer than 2800 and 2900).
Above 3000 RPM and your engine blows in seconds.
 From what I've seen, I think that time before engine damage is based on temperature. Keep it below 110 degrees and you are ok.
Moreover, I recommend using manual rads over 4km of alt, since auto might cause overheating on 100% power 1.3 ATA and 2600 RPM.

Poszukałem dokładniej na temat sterowania chłodnicami w Fw - nic.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #188 dnia: Lutego 05, 2018, 14:16:19 »
FW-190 miał silnik gwiazdowy chłodzony powietrzem, więc chłodnica cieczy odpada. Chłodnica oleju była pierścieniowa pod okapotowaniem (maską) silnika i była chłodzona w tym samym przepływie powietrza co silnik, a silnik nie miał klapek regulacyjnych tak jak miał np. P-47 Thunderbolt. Chłodzenie było jednak wspomagane 12-łopatkowym wentylatorem zamontowanym za śmigłem i poruszającym się 3 razy szybciej od obrotów śmigła.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #189 dnia: Lutego 05, 2018, 14:49:24 »
FW-190 miał silnik gwiazdowy chłodzony powietrzem, więc chłodnica cieczy odpada. Chłodnica oleju była pierścieniowa pod okapotowaniem (maską) silnika i była chłodzona w tym samym przepływie powietrza co silnik, a silnik nie miał klapek regulacyjnych tak jak miał np. P-47 Thunderbolt. Chłodzenie było jednak wspomagane 12-łopatkowym wentylatorem zamontowanym za śmigłem i poruszającym się 3 razy szybciej od obrotów śmigła.

Oczywiście masz rację.
Tyle tylko, że silnik miał z tyłu żaluzje regulujące przepływ powietrza. Pytanie brzmi - sterowane całkowicie automatycznie, czy można było nimi sterować ręcznie ?

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #190 dnia: Lutego 05, 2018, 17:30:00 »
https://forum.il2sturmovik.com/topic/25993-aircraft-flight-and-technical-specifications-and-operational/
Tutaj mamy charakterystyki samolotów i pomiędzy Fw 190 A3 a A5 jest różnica.
Cytuj
- Outlet cowl shutters are operated manually.
tzn. w A5 możemy regulować ustawienie klapek usytuowanych w kadłubie z przodu po bokach pod kabiną, którymi powietrze opuszcza komorę silnika, a w A3 tego nie możemy robić.
W kabinie A5 jest korbka tuż pod prędkościomierzem.
I jeszcze jedna podpowiedź dla Fw 190 A3, A5 i dla Bf 109 wszystkich wersji:
Cytuj
- To reduce swinging during taxiing due to prop-wash the propeller pitch control should be switched to manual mode and pitch should be reduced to minimum.

 


Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #191 dnia: Lutego 06, 2018, 08:01:03 »
https://forum.il2sturmovik.com/topic/25993-aircraft-flight-and-technical-specifications-and-operational/
Tutaj mamy charakterystyki samolotów i pomiędzy Fw 190 A3 a A5 jest różnica.tzn. w A5 możemy regulować ustawienie klapek usytuowanych w kadłubie z przodu po bokach pod kabiną, którymi powietrze opuszcza komorę silnika, a w A3 tego nie możemy robić.
W kabinie A5 jest korbka tuż pod prędkościomierzem.

Dzięki. Człowiek szuka po całym forum, a wystarczy początek przejrzeć :-D
Muszę znaleźć w takim razie gdzieś w klawiszach "outlet shutters". Widziałem taki opis przy klawiszach od parcha, ale tam ani słowa o Fw 190 ;-)

Ramm.
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2018, 08:30:51 wysłana przez KosiMazaki »
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #192 dnia: Lutego 06, 2018, 09:17:49 »
To ten sam klawisz powinien być co w Ła-5 i P-40 też. U mnie jest na jednej z osi na przepustnicy x52, tej samej co w innych maszynach chłodnica wody. Możesz przypisać te same klawisze do dwu różnych komend. Jak masz maszynę z chłodnicą na płyn to regulujesz ją, jak lecisz maszyną chłodzoną powietrzem to tą osią regulujesz te klapki. Żaluzje wlotowe ustawiasz na innej osi ale tylko w Ła- 5 i I-16 bo w Fw 190 działają automatycznie.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #193 dnia: Lutego 06, 2018, 09:27:22 »
OT: A wszystko to by czasami mieć 5-10 km/h więcej na budziku, oczywiście jak się nie zapomnisz i nie zjarasz silnika. :) Wiem, wiem, to może być kwestia życia i śmierci, ale nie wiem, czy nie lepiej zainwestować w lepszą pozycję strategiczną, i mieć większą różnicę energii niż wróg, i tyle. Ale ja się nie znam, bom kierowca bombowca.

Pytanie - czy deweloperzy mają w planach jakieś zmiany i poprawki w działaniu serwerów? Czy raczej gry w trybie Multiplayer? Te wyrzucenia z serwera to chyba jednak wina kodu apki, sądząc po tym, że czasami po takim kick'u nie ma na liście ŻADNEGO serwera, nie tylko tego, na którym się grało. :(   To cholernie irytujące bugi.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Pomoc dla początkujących.
« Odpowiedź #194 dnia: Lutego 06, 2018, 09:57:35 »
Dlatego Kurt Tank projektując Fw 190 chciał by pilot był jak najbardziej odciążony od spraw sterowania silnikiem. W dodatku podczas wojny jakość szkolenia była coraz gorsza. I tylko tacy wirtuozi jak Pokryszkin mogli docenić maszyny takie jak MiG 3, bo dla innych była ona zbyt trudna. Czytałem też kiedyś raport jednego z dowódców amerykańskich grup myśliwskich na wczesnej wersji P-38. Stwierdził, że to wspaniała maszyna, ale zbyt skomplikowana dla większości jego pilotów. I amerykanie w późnych wersjach także poszli w automatykę.