Mógłby mnie ktoś oświecić co do kwestii obrotów silnika i ogólnie zarządzania nim, bo trochę się pogubiłem... Konkretnie chodzi mi o to kiedy używać dźwigni przepustnicy, kiedy ustawiania kąta natarcia śmigła a kiedy ustawień obrotów (RPM regulator, czy jakoś tak - np. w P40-E). Rozumiem co co powoduje zmiana kąta śmigła - nie ruszając przepustnicy możemy regulować obroty. Wiadomo, że każdy samolot ma pewne zakresy w jakich najlepiej się czuję w zależności czy to wznoszenie, nurkowanie, czy swobodny lot. Kiedy użyć jednego a kiedy drugiego? No i jeszcze właśnie to nieszczęsne zarządzanie obrotami w P40 przy pomocy dodatkowej wajchy. Po co to wszystko?
Kiedyś pamiętam oglądałem jakiś tutorial na YT i ktoś mówił o tym, że nie raz przydaje się ustawienie kąta śmigła gdy chcemy oszczędzić paliwo (to było na przykładzie Bf-109). Oczywiście po przełączeniu się tam na manualne sterowanie. O co mogło dokładnie chodzić? Wczoraj miałem sytuację gdy wracając z misji zgubiłem eskadrę, a potem jeszcze siebie samego na mapie

Zanim się odnalazłem to lądowałem na oparach i tak lecąc i patrząc na wskaźnik paliwa zastanawiałem się nad powyższą kwestią
