Wersja 1.2.8 beta wniosła sporo nowości i usprawnień, jedną z nich jest możliwośc transportu oddziałów piechoty przez śmigłowce Mi-8MTV2 oraz UH-1H. Robi się to poprzez odpowiednie ustawenie waypointów piechoty w edytorze, a później, w samej grze aktywacją odpowiednich komend (wchodzenia/wychodzenia/oznaczenia strefy dymem) w menu radia. Oto jak to działa:
Przebieg misji:
Załoga śmigłowca Mi-8 otrzymała rozkaz przetransportowania oddziału piechoty z okolic Soczi z powrotem na lotnisko.
Co należy zrobić:
1) W edytorze misji ustawiamy śmigłowiec, którym będziemy lecieć oraz oddział piechoty parę kilometrów od lotniska:

2) W moim przykładzie piechota startuje w punkcie '0', po czym przemieszcza się do punktu '1' i tam oczekuje na transport. Po podjęciu przez śmigłowiec, lecę do punktu '2' aby wysadzić żołnierzy.
Aby utworzyć punkt załadunku należy kliknąć/zaznaczyć punkt '1', kliknąć EDIT --> Advanced (Waypoint Actions) --> wybrać dolny guzik EDIT --> ACTION: Embark to transport. Należy określić promień wokół punktu (ZONE RADIUS), w którym opcja załadunku w menu radia stanie się aktywna. Im większy ZONE RADIUS ustawimy, tym szybciej będzie można określić położenie piechoty za pomocą markera dymnego.

3) W miejscu wysadzenia żołnierzy (pkt. '2') postępujemy podobnie jak z punktem '1', z tą różnicą, że wybieramy ACTION: Disembark from transport.

Ok, lecimy!

4) Gdy wlecimy do strefy w pobliżu punktu podjęcia piechoty '1' otwieramy menu radia, wybieramy opcję DESCENT dostępną pod klawiszem F7. Następnie prosimy o oznaczenie miejsca lądowania dymem (F3 - smoke marking).


5) Po wylądowaniu w pobliżu piechoty wciskamy F1 (embarking) rozkazując piechocie, aby zajęła miejsca w śmigłowcu.




6) Gdy wszyscu znajdą się na pokładzie możemy wracać na lotnisko. Ponownie po wejściu w strefę wokół punktu '2', pojawi się pod klawiszem F7 opcja 'Descent' w menu radia. Możemy poprosić o marker dymny (F3), a po wylądowaniu wybieramy opcję Disembarking (F1) - nasza drużyna powinna opuścić śmigłowiec.





Misja wykonana!
