Autor Wątek: System przeciwoblodzeniowy  (Przeczytany 4660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
System przeciwoblodzeniowy
« dnia: Czerwca 30, 2014, 08:33:11 »
Ściągnąłem tę misję w złej pogodzie:

http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=96870&d=1397406673

No i tutaj mamy już tak, że jak wejdziemy wyżej, ponad mgły, to spada nam dość szybko temp. powietrza i śmigłowiec ulega oblodzeniu o czym informuje czerwona, migająca lampka. Po chwili elektryka mi walnęła, ale jeszcze silniki ciągnęły. Jak temu zaradzić? Jak się włącza system antyoblodzeniowy dla Mi-8? Nad głową pilota mamy pokrętło na różne opcje - ok, ale którą wybrać dla takich przypadków (testowałem kilka ale bez sukcesu), oraz obok co-pilota są także 2 A-Z'sy też związane z anti-ice (podłużny panel m.in. do świateł). Nie chcę robić za pilota Millera ;>.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 30, 2014, 08:54:51 »
Pamiętaj, że na śmigłowcu system przeciwoblodzeniowy jest po to aby mieć możliwość zwiać z przestrzeni gdzie ono występuje, a nie po to by sobie w nim latać. Chociaż podejrzewam, że w DCS:Mundo symulacja oblodzenia jest zrobiona po macoszemu i nie uwzględnia oblodzenia na kadłubie, które potrafi powstawać z prędkością młodego operatora łopaty na amfetaminie*.


* Szybkość postępowania oblodzenia liczy się w TONACH lodu na godzinę.

Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 30, 2014, 11:25:02 »
Nie jestem pewien, czy jest to prawidłowo w Mi-8 zaimplementowane. Oczywiście masz włączone bezpieczniki, które za ten system odpowiadają? Bo w instruktażu dot. uruchamiania silników, akurat te trzy każą pozostawić wyłączone. Domyślnie system jest ustawiony na AUTO, więc teoretycznie powinien się sam uruchamiać w razie kłopotów, ale jak napisałem, nie sądzę, żeby to działało jak należy w tym momencie.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 30, 2014, 18:02:10 »
Pamiętaj, że na śmigłowcu system przeciwoblodzeniowy jest po to aby mieć możliwość zwiać z przestrzeni gdzie ono występuje, a nie po to by sobie w nim latać.

Co racja to racja. Do tego tutaj wydaje mi się, że ładnie jest to zrobione, tak z kilka-kilkanaście minut od włączenia sygnalizacji wszystko działało normalnie, jedynie z czasem coraz trudniej było śmigłowcem sterować i ewidentnie robił się cięższy.

Nie jestem pewien, czy jest to prawidłowo w Mi-8 zaimplementowane. Oczywiście masz włączone bezpieczniki, które za ten system odpowiadają? Bo w instruktażu dot. uruchamiania silników, akurat te trzy każą pozostawić wyłączone. Domyślnie system jest ustawiony na AUTO, więc teoretycznie powinien się sam uruchamiać w razie kłopotów, ale jak napisałem, nie sądzę, żeby to działało jak należy w tym momencie.

Wg. tego http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=124956 niby działa, sprawdzę dziś. Ponoć mają być jeszcze te DUST PROTECTION włączone (dodatkowe 2 AZ'sy na panelu ze światłami, edit: nie, nie są powiązane), gdzieś doczytałem, że to jest połączone z systemami przeciwoblodzeniowymi silnika. Wczoraj w tym locie miałem je wył., standardowo wg. startupu. Temp. była w okolicach 0.

Ps. tutaj znalazłem jakąś prezentację (40Mb) http://wish.halo5.net/~darrell/dcs/Mi-8/12-Ice%20Protection%20System.ppsx .
(tu w starszej wersji Power Pointa) https://www.sendspace.com/file/dqp5mc .
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2014, 22:48:37 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 01, 2014, 20:36:50 »
Śledztwa ciąg dalszy w związku z brakiem manuala. Dobra, wzorując się na tutorialu (video Matta Wagsa na YT) on wyłącza trzy AZ-sy, co też sam robiłem. Ale, teraz przeczytałem co tam jest pod nimi napisane po rosyjsku (bo jako tool tip in EG jest tylko LEFT ENGINE i RIGHT ENGINE) i się okazało, że właśnie przez to nie działa mi system antyoblodzeniowy. Czyli koniecznie te dwa muszą być do góry właśnie przy gorszej pogodzie (w tej misji powyżej następuje oblodzenie w okolicach >1300 m po kilku minutach lotu):



Jest tam przed nimi jeden - na lewo (tool tip: CONTROL), który nie wiem do czego służy, a też na video był wyłączony, na dole mamy opis tylko Wkliuczit, Wykljuczit - ktoś wie do czego on służy?



A to dla potomnych - tu jest system anti-ice. Ładna instrukcja działania systemu powyżej. Ogólnie auto, ale ponoć działa jak na tej prezentacji (sekcje). Można poćwiczyć misję z Millerem na pokładzie ; ).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 01, 2014, 22:24:21 »
Czyli jak pisałem :D Ja, żeby mieć odlodzenie "działające" włączam też bezpiecznik "control". Może on kontroluje cały obwód, a dwa pozostałe, odpowiadają za poszczególne silniki.

Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 01, 2014, 23:04:40 »
Toż ładnie przełączniki opisane w języku Tołstoja. Chceta latać ruskimi maszynami - uczyć się cyrylicy.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 02, 2014, 00:07:08 »
Czyli jak pisałem :D Ja, żeby mieć odlodzenie "działające" włączam też bezpiecznik "control". Może on kontroluje cały obwód, a dwa pozostałe, odpowiadają za poszczególne silniki.

A ok, czyli to włącznik do całego systemu. Thx. Gdzieś na sieci krąży prawdziwa instrukcja do Mi-17, ew. chyba jest dostępna też ta rosyjska wersja językowa, in english wciąż w tworzeniu...
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/521449/
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 02, 2014, 22:52:11 »
Ok, wreszcie pracuje jak należy. 15 min lotu w takich warunkach i nie było tego efektu jak przy braku włączenia systemu. Muszę przyznać, że fajnie to jest zrobione.



Można latać:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_rz%C4%85dowego_Mi-8_pod_Piasecznem
http://www.youtube.com/watch?v=DwuKE7xWeAw

Ps."Możliwe, że niektórzy piloci wojskowi będą mieli do mnie żal ale sprawa ppłk Miłosza to..........ewidentny błąd ZAŁOGI!
Tak, nie sam d-ca załogi tu zawinił ale cała załoga! Osobiście latam na Mi-8 i wiem że sprawami włączenia instalacji p/oblodz. oraz instalacji ogrzewania wlotów do s-ków steruje TECHNIK pokładowy na polecenie d-cy załogi!!! Zastanawia mnie fakt gdzie był II-gi pilot i technik, którzy zobowiązani są do kontroli parametrów!. Poza tym zasadą było, że przy prognozowanym spadku temp poniżej +5 stopni, przy znacznej wilgotności włącza się całą inst p/oblodz w tym inst silników. Po wypadku ppłk Miłosza min. temp włączenia instalacji p/oblodz podniesiono do < od +10 stopni. Osobiście zawsze staram się włączać inst p/oblodz na tryb automat (wchodzi do pracy po wykryciu oblodzenia)oraz zawsze do pracy podgrzew silników przy wejściu w chmury ze spadkiem temp w okolicach +10 stopni i mniej. Od przybytku głowa nie boli. "
http://www.lotnictwo.fora.pl/wypadki-lotnicze,14/wypadek-smiglowca-z-leszkiem-millerem,5240-15.html


Wynika z tego, że dokładnie to są te 3 AZ'sy które się wyłącza wg. checklisty od Belsimetk.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 23, 2014, 13:04:17 »
Jeśli chcecie posłuchać moich wywodów na temat inst. przeciwoblodzeniowej w "siedemnastce" to dajcie cynk i umówimy się na wspólne loty i pogadankę na ten temat. Do końca miesiąca jestem dostępny wieczorami.

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 19, 2014, 18:54:59 »
Nie chcieliście posłuchać moich wywodów na temat inst. p.oblodz. to wrzucę trochę informacji na jej temat:

INSTALACJA PRZECIWOBLODZENIOWA

Składa się z:
-   Układu przeciwoblodzeniowego łopat WN i śmigła ogonowego
-   Układu przeciwoblodzeniowy szyb kabiny załogi
-   Układu przeciwoblodzeniowy tuneli wlotowych silników wszystkie te układy zasilane są prądem przemiennym 200 V, którego źródłem jest prądnica SGS-40PU

Układ przeciwoblodzeniowy tuneli wlotowych silnika i jego części wlotowych

Przeznaczona jest do zapobiegania tworzenia się lodu oraz usuwania lodu z węzłów urządzenia przeciwpyłowego. Jedna część węzłów ogrzewana jest gorącym powietrzem doprowadzanym z przestrzeni między osłonami a rurami żarowymi komór spalania, a druga część – energią elektryczną, za pomocą specjalnych nakładek grzejnych.
Gorącym powietrzem ogrzewane są także tunele wlotowe silników. Ogrzewanie silników i tuneli wlotowych może być włączone niezależnie od włączenia układu przeciwoblodzeniowego łopat wirnika nośnego i śmigła ogonowego.

Układ przeciwoblodzeniowy wirnika nośnego i śmigła ogonowego
Instalacja obejmuje elementy grzejne łopat wirnika  nośnego, elementy grzejne łopat śmigła ogonowego, kolektor prądu wirnika nośnego, kolektor prądu śmigła ogonowego, mechanizm programowy PMK – 21 TW, aparaturę zabezpieczenia, przełączenia i sterowania.

Odp: System przeciwoblodzeniowy
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 19, 2015, 14:20:05 »
"a druga część – energią elektryczną, za pomocą specjalnych nakładek grzejnych." Totalna bzdura.Inst p.obl. silników to tylko i wyłącznie gorące powietrze pobierane z komory spalania ( tak jak napisałeś ) .Rozumiem , że chodzi o tw3-117 ?

A jeżeli chodzi panel sterowania inst.p.obl to jeżeli układ jest sprawny , to włączy się automatycznie do pracy ( wszystkie element inst. p.obl) .