Nie chcieliście posłuchać moich wywodów na temat inst. p.oblodz. to wrzucę trochę informacji na jej temat:
INSTALACJA PRZECIWOBLODZENIOWA
Składa się z:
- Układu przeciwoblodzeniowego łopat WN i śmigła ogonowego
- Układu przeciwoblodzeniowy szyb kabiny załogi
- Układu przeciwoblodzeniowy tuneli wlotowych silników wszystkie te układy zasilane są prądem przemiennym 200 V, którego źródłem jest prądnica SGS-40PU
Układ przeciwoblodzeniowy tuneli wlotowych silnika i jego części wlotowych
Przeznaczona jest do zapobiegania tworzenia się lodu oraz usuwania lodu z węzłów urządzenia przeciwpyłowego. Jedna część węzłów ogrzewana jest gorącym powietrzem doprowadzanym z przestrzeni między osłonami a rurami żarowymi komór spalania, a druga część – energią elektryczną, za pomocą specjalnych nakładek grzejnych.
Gorącym powietrzem ogrzewane są także tunele wlotowe silników. Ogrzewanie silników i tuneli wlotowych może być włączone niezależnie od włączenia układu przeciwoblodzeniowego łopat wirnika nośnego i śmigła ogonowego.
Układ przeciwoblodzeniowy wirnika nośnego i śmigła ogonowego
Instalacja obejmuje elementy grzejne łopat wirnika nośnego, elementy grzejne łopat śmigła ogonowego, kolektor prądu wirnika nośnego, kolektor prądu śmigła ogonowego, mechanizm programowy PMK – 21 TW, aparaturę zabezpieczenia, przełączenia i sterowania.