Autor Wątek: Trymowanie i "widzialność" w BMS.  (Przeczytany 3092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trymowanie i "widzialność" w BMS.
« dnia: Sierpnia 19, 2014, 16:34:16 »

Na początek chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post na forum ;)

Do rzeczy - po spuszczaniu Koreańczykom na głowy GBU, mavericka albo czegokolwiek innego co jest ciężkie, samolot porządnie sciąga na przeciwne skrzydło niż to, z którego pocisk\bomba został odpalony\zrzucona. 
Czy da się jakoś automatycznie wyeliminować przeciwwagę oprócz manualnego trymowania ? Troszkę to denerwujące.

Druga sprawa - mój komputer nie jest już pierwszej młodości, więc wszystkie ustawienia w Falconie mam na minimalnych (te konfiguracyjne w launcherze też ) oprócz rozdzielczości. Problem pojawia się, kiedy chcę wypatrzeć samolot. Nawet duże bombowce jak te z trybu Dogfight na Rookie (wybaczcie, dopiero się uczę ;) ) są na średnim dystanie malusieńką kropeczką, nie możliwą do zobaczenia gołym okiem bez przybliżenia . Gdy samolot przekroczy pewną granicę, kropeczka zmienia się w model, już możliwy do wypatrzenia. ( przed zmianą ustawień nie miałem takiego problemu ). Stąd moje pytanie - jaka opcja jest za to odpowiedzialna ?
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: Trymowanie i "widzialność" w BMS.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 19, 2014, 16:48:23 »
Witamy

ad 1. Niestety nie da się.

ad 2. W setupie w Falconie włącz opcję "Smart Scaling" - samoloty powinny być trochę większe. To nie jest ten parametr o który pytasz ale włączenie go powinno poprawić komfort "wypatrywania" bandytów.


Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Odp: Trymowanie i "widzialność" w BMS.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 19, 2014, 16:53:44 »
Dziękuje za odpowiedź.

Co do smart scaling, okazuje się że mam już włączone :(
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Trymowanie i "widzialność" w BMS.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 21, 2014, 21:57:45 »
Odnośnie Twojego pierwszego pytania.. denerwujące czy nie, ale fizyki nie oszukasz. Ćwierć tony czy więcej (zależy co masz podwieszone) trudno by nie przeważało na jedną stronę. Wybrałeś sobie symulator, który baaardzo wiernie oddaje zachowanie maszyny i systemów.
Poza tym trymowanie manualne nie jest aż tak upierdliwe, jeśli masz to rozsądnie przypisane do któregoś grzybka (bo jeśli robisz to myszką na lewym panelu, to faktycznie wkurza :D ). Po puszczeniu podarków z jednego skrzydła trymujesz, a jak spuścisz z drugiego skrzydła to robisz Reset Trim, coby nie klikać za dużo trymem w drugą stronę.

Co do ustawień, to pokombinuj jeszcze. Część z nich wcale nie jest taka klatkożerna. Wiadomo, shadery, bloomy, deszcze i cuda na patyku, chmury w wysokiej rozdzielczości i ich cienie, odłamki i wybuchy, pikna woda.. To zżera fpsy najbardziej, a czasem przy okazji powoduje, że kokpit wygląda wręcz gorzej (odbicia światła na matowym plastiku jak od lusterka, poszarpane ohydne cienie).

Widzialność dalekich obiektów zależy chyba głównie od wielkości monitora i rozdziałki, a nie szczegółów ustawień grafiki. Ja mam ekran 17" (1600x900) i szczerze mówiąc to obiekty powyżej 5nm (jeśli dobrze pamiętam, bo sprawdzałem to parę miesięcy temu) na zwykłym widoku są ledwo widzialnym pikselem (samolot na tle ziemi nie do zobaczenia), na zoomie widoku nieco lepiej.. Powyżej 7nm nawet na zoomie doopa.

Falcon ma to do siebie (nie wiem, może inne simy też, nie znam się), że każdy model/pojazd ze wzrostem odległości z jakiej jest "obserwowany" ma coraz prostszy model. Zakresy tych odległości i skomplikowanie modelu określone są w danych opisujących dany model, a podejrzeć je można w programie LODEditor (skomplikowane cholerstwo)., i tak np. Sidewinder z odleglości kilku nm renderowany jest nie jako fajny model rakiety, ale jako cienka kreska.
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Poko

  • Gość
Odp: Trymowanie i "widzialność" w BMS.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 21, 2014, 23:52:07 »
Wyłączenie antyaliasingu lub ustawienie na niską wartość (np. 2x) może pomóc z widzialnością i daje wzrost FPS - czyli korzyść podwójna.
Smart Scaling powinno być włączone obowiązkowo. Opcja symuluje działanie ludzkiego oka, które przybliża obraz, gdy skupimy wzrok na odległych obiektach. W BMSie co prawda obiekty są delikatnie powiększane, ale tego się nie odczuwa w ogóle. Efekt jest realistyczny. Brakuje mi takiej opcji w innych simach, np. w DCS.

Odp: Trymowanie i "widzialność" w BMS.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 25, 2014, 18:17:40 »
Bip3r, tak wiem ze fizyki nie oszukam :P Faktycznie, na poczatku trymowalem z użyciem panelu, gdy zacząłem korzystać ze skrótu, problem zniknął.

Co do ustawien, troche jeszcze pokombinuje w opcjach.

Mam jeszcze kilka pytań, ale do nich zaloże już nowy temat.
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."