Autor Wątek: ADW 1.09.2014  (Przeczytany 7642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ADW 1.09.2014
« dnia: Września 01, 2014, 07:50:33 »
Dziś o 20.00 rusza kolejna edycja ADW, do udziału w której gorąco namawiam.
Czysta wersja gry 4.12.2.
Kto ma ochotę popróbować swoich sił w warunkach iłkowo-frontowych powinien na stronie http://adw.the-war.org/ zarejstrować swój squad po wybranej stronie konfliktu (nie można zmieniać strony w trakcie trwania wojny!) i ruszać w bój by krzyżować niecne plany verdammt bolszewiken czy prialklatych faszistow.
W razie jakiś problemów, wątpliwości, pytań, postaram się rozwiązać, rozwiać, odpowiedzieć na nie w tym temacie.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #1 dnia: Września 01, 2014, 08:56:22 »
A jak to działa, jak ktoś jest singlem, do żadnego dywizjonu nie należy, a chciałby się dołączyć od czasu do czasu? Jest taka opcja? Chyba nie... Jednoosobowy squad?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #2 dnia: Września 01, 2014, 09:08:40 »
Dokładnie tak, nawet chcąc latać samemu trzeba zarejstrować squad na minimum 4 pilotów, to jeszcze trzeba dać ich adresy mailowe, ja rozwiązuje to w ten sposób, że zakładam konto "x" na tlen.pl a oni dają mi w pakiecie 4 adresy x@tlen.pl, x@O2.pl, x@prokonto.pl, x@go2.pl.
W dodatku, by latać myśliwcem i bombowcem, musimy mieć dwa squady, myśliwski i bombowy.

Takie ich udziwnienia, ale dzięki macherstwu z tymi aderesami mailowymi, papierkowa robota z rejstracją zajmuje nam kilka-kilkanaście minut, aaaaaaaaaaaaaa bym zapomniał, po rejstracji otrzymujemy maila z hasłami od ADW, zazwyczaj mail ten poczta wrzuca nam do spama.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #3 dnia: Września 01, 2014, 09:34:02 »
Strasznie to zagmatwane... A te 2 squady myśliwski i bombowy to oczywiście rejestrowane na inne adresy mailowe? :(    Squad bombowy obejmuje także latanie misji jabo, czy tylko obsługę samych maszyn stricte bombowych?
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #4 dnia: Września 01, 2014, 09:43:39 »
Nie można użyć tego samego adresu mailowego by na nim zarestrować pilota bombowego i myśliwskiego.

Na początku otrzymuje się bombowce typu sztukas, czajka, il2 itp. a więc do zadań szturmowych, by otrzymać lepsze np. Ju88 czy Il-4 trzeba się wykazać ilością strat zadanych wrogowi.
Generalnie cele dla bombowców to kolumny pancerne, kolumny zaopatrzeniowe, gdzie przydatny jest szturmowiec, ale i składy z materiałami wojennymi, które wypada walnąć z levela.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #5 dnia: Września 04, 2014, 19:12:53 »
OK, dodałem squad i co dalej? Hasła nie ma, logować się nie da, o co kaman? Coś niedoczytałem? Hasło przyjdzie mailem po paru dniach? :(
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #6 dnia: Września 04, 2014, 19:43:23 »
Powinny przyjść po paru minutach, zobacz czy w spamie nie ma.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #7 dnia: Września 04, 2014, 21:53:35 »
OK, przyszło... Wlazłem na serwer, nie wiedzieć czemu albo mi mówiło, że nie być na danym lotnisku, a na moim, że nie mogę używać samolotu (nawet mojego wybranego Ju). Już myślałem, że coś spierniczone, ale jakiś czas później po następnym logowaniu można było się przelecieć... Niezła zabawa. Niedużo ludzi, ale i tak więcej niż ostatnio widziałem. Było OK. Byłoby lepiej, gdybym nie zapomniał jak się poprawnie bombi Stukasem... Dzięki za hinta, Green.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #8 dnia: Września 07, 2014, 17:29:30 »
Hmm... moje przemyślenia po paru lotach.
1. Ludzi nie za dużo, a większość właściwie siedzi po czerwonej stronie. Niemcy dostają bęcki już w 1941r. ;)
2. Serwer jest na HL, ale nikt tam przez niego nie wchodzi
3. Rejestrowanie to mały dramat, nic dziwnego, że nie tak wielu graczy
4. Latanie samemu jako czteroosobowy dywizjon to małe wyzwanie, trzeba latać wszystkimi co jakiś czas by piloci byli aktywni i aby mieć nadzieję na zmianę sprzętu na lepszy
5. Szkoda, że nie ma opcji rejestracji pojedynczego gracza
6. Pewnie to wina braku orientacji, ale latam jak po ciemku, i jeszcze nie miałem szczęścia widzieć żadnej kolumny czołgów czy samochodów, ani naszych, ani wrogów
7. Brak jakiegokolwiek tekstu w briefingu misji - niby front, a brak klarownych celów, trzeba się posiłkować mapą na ich stronie (gdzie są np. "strzałki ataków"). No chyba, że czegoś nie doczytałem i odpowiednik komend <obj<blue etc. jest dostępny
8. Lądowania na nie swoim lotnisku nie zalicza jako landing, ale ditched
9. Serwer jest niby goły najnowszy 4.12, ale jakoś nie doczytałem o tym i wchodzę zmodowanym Iłkiem, nie sprawdzają tego?
10. Wykopało mnie w pewnym momencie z serwera, nie wpuszczało ponownie i nie wiedziałem dlaczego.
11. Jakoś nie mam odczucia, że moje działania coś zmieniają na mapie. Zresztą trudno takie mieć po 4 amatorskich lotach... ;)

Tak więc odczucia mieszane, fajnie wrócić do Iłka po bardzo długiej nieobecności. Początkowy szok kiepskiej grafiki szybko minął i latało się przyjemnie, choć trochę bez sensu. Może później będzie lepiej? Albo na innym froncie?

Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #9 dnia: Września 07, 2014, 22:59:43 »
Początkowy szok kiepskiej grafiki szybko minął i latało się przyjemnie, choć trochę bez sensu. Może później będzie lepiej?

Jak używasz karty graficznej od Nvidii to zastosuj takie ustawienia w Nvidia Inspector, różnica w grafice jest diametralna: http://i.imgur.com/RjJtfIa.png

Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #10 dnia: Września 08, 2014, 00:36:48 »
Serwer wywala jak zginiesz i później trzeba odczekać karę. Latać można samemu, ale szturmowo-jabo to często samobójstwo. Dobrze mieć przynajmniej zgraną dwójkę jeden odciąga ogień flaków drugi atakuje w tym czasie. Supply pointy atakować tylko z Levela. System ADW jest bardzo ciekawy, a zarządzanie dywizjonem, wyborem maszyn, rozdawaniem medali itd. to wielka frajda. Przepychanie frontu wymaga cierpliwości, czasu, zgrania i odpowiedniej taktyki. Jeżeli chcesz znaleźć wrogą kolumnę to znajdują się one na głównej drodze walki u podstawy strzałki ( czasami trzeba odczekać i odświeżyć mapę na stronie by być na bierząco).

Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #11 dnia: Września 08, 2014, 11:03:32 »
Ostatni weekend spędziłem na tyłku w jednym miejscu i chciałem sobie zobaczyć ten front na żywo, bo bardzo zaciekawił mnie opis na stronie projektu i miałem nadzieję na małą powtórkę ze "starych czasów". Pytanie brzmi, czy internet z "gwizdka" (wtyczka USB/laptop) ma jakieś znaczenie (IP wystrugane z ziemniaka)? Przez trzy dni nie udało mi się zarejestrować, spam w poczcie pusty, poczta pusta.
Czy starym zwyczajem The Forum może ktoś się poświęcić (bo dziś pisanie więcej niż pięciu zdań zahacza już o wyzwanie), i napisać jakąś relację z lotu/własne przemyślenia/wrażenia tak jak Sorbifer wcześniej? Temat wydaje się bardzo ciekawy.
Zamarzyło mi się znów zobaczyć Rutkova wjeżdżającego w rytmie "Avaria" na Me-110 na solówę z 5 bylejakami i posłuchania nieśmiertelnego "chłopaki gdzie jesteście!?"...
Albo Ramjagera z Apsikiem, zarządzających ruchem czerwonych w strefie przyfrontowej (zakaz wjazdu, zakaz parkowania, zakaz ruchu wszelkich pojazdów)...
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #12 dnia: Września 08, 2014, 12:37:13 »
Wygląda to faktycznie ciekawie, chętnie bym polatał w gronie znajomych. Grafika mnie rusza za bardzo bo to co oferuje ADW w warstwie taktycznej jest tym co lubię najbardziej :). Oczywiście podstawą jest EKIPA. Bez tego nawet najciekawsze fronty są nudne. I tu dochodzimy do sedna, czas to jest to czego mi najbardziej brak, nie jestem już w stanie poświęcić w tygodniu więcej niż godzinę dziennie i to zdecydowanie o późnowieczornych porach. Jeżeli jednak zebrała by się grupa ludzi na powiedzmy "forumowy dywizjon" to ja rejestruję się z nimi i w miarę możliwości bym latał. Jest 110tka, jestem i ja :)
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #13 dnia: Września 08, 2014, 12:53:17 »
Ja alte kameraden w potrzebie też nie opuszczę, o ile będą chcieli mojego towarzystwa.
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Odp: ADW 1.09.2014
« Odpowiedź #14 dnia: Września 08, 2014, 14:11:56 »
Hmm... moje przemyślenia po paru lotach.
1. Ludzi nie za dużo, a większość właściwie siedzi po czerwonej stronie. Niemcy dostają bęcki już w 1941r. ;)
2. Serwer jest na HL, ale nikt tam przez niego nie wchodzi
3. Rejestrowanie to mały dramat, nic dziwnego, że nie tak wielu graczy
4. Latanie samemu jako czteroosobowy dywizjon to małe wyzwanie, trzeba latać wszystkimi co jakiś czas by piloci byli aktywni i aby mieć nadzieję na zmianę sprzętu na lepszy
5. Szkoda, że nie ma opcji rejestracji pojedynczego gracza
6. Pewnie to wina braku orientacji, ale latam jak po ciemku, i jeszcze nie miałem szczęścia widzieć żadnej kolumny czołgów czy samochodów, ani naszych, ani wrogów
7. Brak jakiegokolwiek tekstu w briefingu misji - niby front, a brak klarownych celów, trzeba się posiłkować mapą na ich stronie (gdzie są np. "strzałki ataków"). No chyba, że czegoś nie doczytałem i odpowiednik komend <obj<blue etc. jest dostępny
8. Lądowania na nie swoim lotnisku nie zalicza jako landing, ale ditched
9. Serwer jest niby goły najnowszy 4.12, ale jakoś nie doczytałem o tym i wchodzę zmodowanym Iłkiem, nie sprawdzają tego?
10. Wykopało mnie w pewnym momencie z serwera, nie wpuszczało ponownie i nie wiedziałem dlaczego.
11. Jakoś nie mam odczucia, że moje działania coś zmieniają na mapie. Zresztą trudno takie mieć po 4 amatorskich lotach... ;)

Tak więc odczucia mieszane, fajnie wrócić do Iłka po bardzo długiej nieobecności. Początkowy szok kiepskiej grafiki szybko minął i latało się przyjemnie, choć trochę bez sensu. Może później będzie lepiej? Albo na innym froncie?


1. Raczej czerwoni mają przewagę ilościową i nadają ton, ale bywa też, że i niebiescy dopiszą i wtedy jest bardzo ciekawie.

3. Owszem, ta rejestracja jest upierdliwa, ale coś za coś, gdyby wystarczyło kliknać i wejść na serwer, latało by wielu ludzi z przypadku, a tak jak ktoś pokonał przeciwności rejestracyjne to jest szansa, że zainteresuje się co i jak należy robić, by to latanie miało jakiś głębszy sens i było ciekawe.

4. Te lepsze samoloty, planesetowe, zdobywa się po zgromadzeniu 4 pkt pomnożonych przez ilość pilotów w dywizjonie, nie ma znaczenia, na którym nicku będą zdobyte, tak więc wystarczy, że jeden pilot zdobędzie 16 pkt by czteroosobowy dywizjon zrobił planeset. Pozostałymi nickami można, raz na tydzień, dwa tygodnie polecieć, co by nie "zardzewiali".
Aktywność wszystkich pilotów w dywizjonie, ma znaczenie w zdobywaniu tzw. bonusowych samolotów, ale o tym raczej można zapomnieć, trzeba mieć tak wyśrubowane statystyki, że tylko parę dywizjonów zdobywa bonusy.

6.Mapka na stronie ADW pokazuje w miarę dokładnie gdzie na drodze  zaczynają się kolumny - to ten romb, czerwony czy niebieski, z którego wychodzi strzałka natarcia.
Pierwsza kolumna to kilka, kilkanaście czołgów + kilka pojazdów opl, za nią kilometr czy dwa jest kolumna samochodów z amunicją + opl, za nią jakies 2 km ciągnie ostatnia kolumna, cysterny z paliwem + opl.
Tak więc, jeśli się przyłożymy do nawigacji, znalezienie kolumny trudne nie jest, choć czasem, gdy była ona wcześniej atakowana i solidnie przetrzebiona, to cały atak może się składać tylko z jednego czy dwóch czołgów, co nie sprzyja wykryciu.
7. Czytanie odświeżonej mapy na stronie ADW przed zaczęciem misji to sprawa kluczowa.

10. Podejrzewam, że uzbierałeś 100 pkt ostrzeżeń tzw. warn, gdy to nastąpi następuje ban na chyba 1.5godz.
Gdy robimy coś nie tak, serwer na chacie informuje nas o tym odopwiednim komunikatem i daje 5pkt warn, tak aż do skutku, albo naprawimy swój błąd, albo uzbieramy 100pkt warn i czasowy ban.
Przyczyny moga być następujące.
Za wysoki ping- pomaga ustawienie iłka w network na LAN.
Wybrany zły samolot, np nie ta wersja Ju czy Bf.
Wzięcie zabronionego uzbrojenia, np. na obecnej mapie na Bf mogę zabrać 4x50kg bomb, a nie wolno mi załadować 250kg.
Wybór złego lotniska - warto sprawdzić czy serwer nie wywalił nas na inne lotnisko niż to na które samemu się przebazowaliśmy, nasze lotnisko mogło bowiem być zbombardowane przez wroga i wskutek zniczczenia lotniskowych składów amunicji, paliwa czy części zamiennych, zostało zamknięte do uzupełnienia ww, albo straciliśmy kilka maszyn i zostaliśmy karnie przebazowani na inne.

Jak tylko zauważymy, że serwer nalicza nam punkty karne gdy postawiliśmy się na lotnisku, trzeba szybko kliknąć refly, wpisać komendę <squad i sprawdzić czy lotnisko, uzbrojenie, samolot jest prawidłowy.
Przez trzy dni nie udało mi się zarejestrować, spam w poczcie pusty, poczta pusta.
Raz tak miałem, użyłem na stronie opcji "zapomniałem hasła" i przyszło.