Autor Wątek: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie  (Przeczytany 49945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #195 dnia: Października 18, 2015, 10:44:39 »
Czy to oznacza, że w Win 8.1 jest opcja uruchamiania w trybie zgodności do Win XP. Ja mam kokpit sterowany z Win XP, dlatego nie mam doświadczeń z Win 8.1.

Vito uruchamianie w trybie zgodności było już w Windows XP, a pod taką wersją jak teraz od czasu Visty ale nie wiąż z tym zbyt dużych nadziei. Z jedną aplikacją to zadziała z inną nie. Pewności nigdy nie ma.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #196 dnia: Października 19, 2015, 23:45:08 »
HSC hula aż miło. Do tej pory udało mi się zaprogramować panele: JFS, ELEC, FUEL, TEST, MANUAL PITCH, FLT CONTROL, EPU. Diody i przełączniki działają jak należy. Mały problem pojawia się z kontrolkami na panelu TEST (ramka z ABCD) oraz na panelu FLT CONTROL(RUN i FAIL), nigdzie nie mogę znaleźć bitów, które odpowiadają za ich uruchomienie. Póki co omijam to przypisując akcje do przełączników. Jeśli ktoś ma informacje o lightbit'ach od tych dwóch kontrolek chętnie przygarnę. :)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #197 dnia: Października 20, 2015, 08:25:27 »
Maciej czytałem o Twoich problemach na Viperpits. Jestem ciekawy co odpowiedzą. Specjalistą od Fast oraz BMS jest Moon z Australii. Jeśli nie pomogą to później coś Tobie zaproponuję, ale najpierw poczekajmy.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #198 dnia: Października 20, 2015, 23:10:51 »
Vito czy znalazłeś gdzieś informacje o typach enkoderów? Mianowicie co oznacza typ w linijce warunku. Podstawiałem liczby z zakresy 1- 3 i nie zauważyłem różnicy w działaniu skryptu, nie znalazłem też żadnych informacji w instrukcjach na stronie OC.
" Var 1 Link IOCARD_ENCODER Input 40 Aceleration 2 Type 2"

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #199 dnia: Października 21, 2015, 08:49:18 »
Są 3 typy enkoderów 1:1, 1:2 oraz 1:4. W programie konfiguracyjnym DMKeys8 Damosa można sprawdzić jaki jest typ enkodera. Wystarczy przypisać jakiś klawisz np. D wybrać w konfiguracji typ 1:4 i sprawdzić działanie np. w notatniku. Jeśli przy obrocie o jeden skok pojawi się "D" to jest to 1:4, jeśli "DD" to 1:2, jeśli "DDDD" to 1:1. W HSC też jest możliwość testu jaki mamy enkoder.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #200 dnia: Października 21, 2015, 14:48:51 »
Dziękuje Vito. :) Do eF'a mam zamontowane 24 impulsy na obrót i wydaje mi się, że są zbyt czułe. ;/

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #201 dnia: Października 21, 2015, 16:23:14 »
Te tanie za parę złotych działają różnie. Np. obracając w prawo mogą dać prawo, lewo lub prawo, prawo itp. Wynika to z kiepskiej jakości enkoderów co daje nakładanie się (mały odstęp) impulsów lewej i prawej strony lub drgania itp. Damos w swoim programie konfiguracyjnym dla DMKeys8 zrobił opcje ustawiania parametrów próbkowania tych impulsów. Trochę to pomaga, ale generalnie te droższe enkodery działają prawidłowo. Ja mam te tanie, ale w tam gdzie przekłamania nie powodują dużego bałaganu. Tam gdzie jest potrzebna precyzja np. dokładne strojenie częstotliwości radia lepiej stosować droższe.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #202 dnia: Października 21, 2015, 19:51:07 »
Te, które wybrałem nie należały do najdroższych, ale wyglądają solidnie. Jutro spróbuję przefiltrować sygnał z enkodera poprzez zastosowanie kondensatora. Problem nie jest gigantyczny ale jednak się pojawia.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #203 dnia: Października 22, 2015, 21:07:11 »
Jak się okazuje producent w dokumentacji technicznej pokazuje rozwiązanie minimalizacji drgania styków prostym układem filtrującym. Zastanawiam się tylko jak to spiąć z OC. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dać sam rezystor z kondensatorem, aczkolwiek może to wywoływać duże szpilki sygnału podczas rozładowania kondensatora.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #204 dnia: Października 23, 2015, 00:54:50 »
Dziękuje Vito. :) Do eF'a mam zamontowane 24 impulsy na obrót i wydaje mi się, że są zbyt czułe. ;/

Może tak rzeczywiście być, bo nawet do PSCockpit sugeruje się 12 imp. i takie tez są w naszych ICP. Vito uruchomił swoje ICP więc może wypowie się o odczuciach ;) Problem w tym, że w PL enkodery 12 imp są słabo dostępne, więc aby mieć wybór zamawiaj w RS.

A poza tym świetna robota :D

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #205 dnia: Października 23, 2015, 08:50:48 »
Enkodery jest to temat na który poświęciliśmy dużo czasu. Dla przypomnienia, MJoy miał ograniczenia co do ilości enkoderów (4). Były hardwarowe próby rozwiązań tego problemu (między innymi filtry). W ostateczności Damos zaprojektował układ MJoy-Enkoder.
Pojawił się następca MJoya DMKeys8 zaprojektowany przez Damosa. Tutaj na początku mieliśmy problemy, które zostały pokonane. Damos wprowadził możliwość programowego ustawienia dwóch parametrów tzw. encoder filter (0-10) oraz encoder idle time (0-255). Można tym kompensować niedoskonałość enkoderów. Wpływ na pracę enkoderów ma także długość przewodów oraz czasem pomaga zamiana żył.
Dlaczego tak się dzieje. Tanie enkodery generują zdegenerowane sygnały. Degeneracja polega na tym, że oba sygnały nie są przesunięte w czasie (nie wiadomo na którym zboczu). Może wstąpić jiter lub drgania na zboczach. Filtr RC ma wpływ na matrycę i może powodować problemy. Matryca diodowa w OC jest trochę inna od matrycy w DMKeys8, ale generalnie problemy są podobne. W uP na wejściu są tzw. rez. pull-up, które mogą pomóc, ale nie zawsze.
Tak jak wspomniałem mam drogie enkodery i z tymi nie ma problemu, ale w kokpicie mam tanie i dopuszczam pewien stopień przekłamań, ponieważ są w miejscach gdzie to nie jest tak istotne. Enkodery w ICP są dobrej jakości i podejrzewam, że są droższe. Testowałem ICP, ale nie pod tym kątem. Jak uruchomię mój kokpit to jeszcze to sprawdzę. ICP jest sterowane z DMKeys8, gdzie mogę dodatkowo w konfiguracji eliminować wady enkoderów. W OC może jest możliwość napisania jakiejś instrukcji warunkowej lub pętli loop w skrypcie. W moim przypadku OC steruje tylko kilkoma przełącznikami, enkodery są sterowane z DMKeys8.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #206 dnia: Października 23, 2015, 23:18:04 »
Problem się pojawia ale nie jest bardzo odczuwalny, zdarza się łapać błędy podczas kręcenia ale nie są uciążliwe. Podejmę próby z filtrem, jeśli to nie pomoże to chyba dam spokój. 

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #207 dnia: Października 25, 2015, 15:55:48 »
Układ filtracji nie wniósł żadnych zmian, a nawet zdaje się, że było gorzej. Miałem pod ręką również enkoder 15 impulsowy z dolnej półki cenowej. Efekt jest jeszcze gorszy niż przy enkoderach których używam w panelach(24 impulsy). Rozwiązanie jest proste- enkodery zostają bez filtru, a przypadłość wkradnięcia się nieprawidłowego sygnału przy energicznym kręceniu uznaje za "tak musi być".

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #208 dnia: Października 25, 2015, 16:56:17 »
To było do przewidzenia. Ćwiczyliśmy ten problem z damosem. Moje drogie enkodery nie przekłamują. Jeśli chcesz się pobawić to można zrobić układ pomiarowy oraz użyć oscyloskop do obserwacji. Filtry fizyczne w układzie matrycy pogorszą sytuację.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #209 dnia: Października 25, 2015, 18:40:05 »
Vito, mam u siebie też ten problem z enkoderami. Jakie "drogie" wstawiłeś u siebie?