Ok, przeleciałem po dwóch monografiach i wiem tyle , że: He 112 B był ogólnie lepszy, ale w porównaniu do seryjnie już klepanego Mietka ze słabszym silnikiem (ten z tym samym silnikiem był równie szybki/wolniejszy? Ktoś napisał, że Mietek był lżejszy, ale to przecież rodzaj skrzydeł głównie przekładał się na promień skrętu, a sama minimalna różnica wagi raczej nie dawała Mietkowi jakichś widocznych dodatkowych możliwości). RLM jako jedyne ministerstwo lotnictwa nie chciało mieć 2 typów myśliwca ze względu na wyższą potrzebę jak najszybszej produkcji i szkolenia ludzi, a to wydało im się kolidować z tym pomysłem - gdyby jednak było inaczej, to He 112 raczej by błysnął, tak jak Spitfire (podważając argument, że tańsza produkcja lepsza, bo w końcu Spitfire był świetny). Nie znalazłem nic na temat chłodzenia wyparnego, w ogóle to chyba coś takiego było tylko w He 100?