depth of field - czy to chodzi o głębie ostrości ?
Tak, chodzi o głębię ostrości, akurat ten efekt rozkłada na łopatki nawet najmocniejszy sprzęt, więc nie zawracaj sobie nim głowy. Chyba, że chcesz zrobić trochę atrakcyjnych skrinów.
Lens effects - co dokładnie mają na myśli, winetowanie ?
Raczej zabrudzenia na soczewkach obiektywu, odblaski przypominające kształtem przymkniętą przysłonę, i takie tam "uprzyjemniacze" wizualne, akurat te tak mocno nie wpływają na wydajność, więc czy je sobie włączysz, to raczej kwestia preferencji.
W "Gameplay " funkcja: model enlargement - co ona nam daje ?
Wizualne powiększanie modeli samolotów, pojazdów... w zamyśle ma ułatwić wzrokowe odszukanie przeciwnika na niebie, i chyba nawet ułatwia, ale ma też śmieszne objawy niepożądane, np kuriozalnie wielkie ciężarówki poruszające się wśród miniaturowych bloków, gdy ogląda się je z odpowiednio dużej odległości, jeśli ustawisz sobie ten parametr na maksymalną wartość. Sprawdź to ustawienie i włącz ruch uliczny

Z daleka kolumny samochodów wyglądają naprawdę pociesznie.
W części "misc" funkcja F2 wiew effects - też nowość ...
Efekty kamery zewnętrznej F2 - pływająca lub trzęsąca się kamera.
Odpalenie gry trwa u mnie 55 s. Przez 50s nie widać by cokolwiek się działo... Czy u was też tak jest ?
U mnie nawet dłużej, ale nie mam (jeszcze) dysku SSD.
Uaktualnionej instrukcji nie spodziewałbym się za szybko...