Autor Wątek: DCS: World 2.0...oraz 1.5  (Przeczytany 212158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1230 dnia: Maja 27, 2017, 12:13:03 »
Muszą coś zrobić z optymalizacją, bo jest kicha. Ludzie z wypasionym sprzętem (np 1080 strix) mają na ziemi 30 fps.
Zauważyłem też (bawiąc się ustawieniami), że np. zejście z widocznością drzew max. w dół nic nie zmienia, tzn. drzew jest tyle ile było.

Na Normandii? Hmmm, na Nevadzie mam stałe 60, nawet przy Vegas.
Może to wina Normandii zatem?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1231 dnia: Maja 27, 2017, 12:45:05 »
Przy jakim cieniowaniu ?
Nevada mi całkiem dobrze chodzi, 50-60 klatek na włączonych 3 monitorach. Niestety na włączonym "Deferred Shading", kokpit A-10C wygląda strasznie, jest mało czytelny, okropne barwy i w pewnych zakresach zoom-u  mam wrażenie, że się rozmywa. Zwyczajnie zbiera się na pawia. Mam nadzieję, że są to jeszcze nie poprawione tekstury.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1232 dnia: Maja 27, 2017, 12:48:17 »
Na Normandii jest słabo, Nevada jest ok, spadek nad Vegas o ok 10 fps. Natomiast to nowe cieniowanie musi być włączone, bo bez niego wszystko gorzej wygląda. Co do "świecenia wszystkiego" to Reshade rozwiązuje problem na dzień dzisiejszy.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1233 dnia: Maja 27, 2017, 12:54:38 »
Ja nie mam Reshade więc nie jest to do końca rozwiązanie... A Nevada moim zdaniem przez to cieniowanie wcale lepiej nie wygląda, tak samo wszystko jest  bardzo jasne, wypalone i blade jak w kokpicie. Dopiero jak zobaczyłem godzinę misji to zrozumiałem, że jest wieczór, a nie świt  wypalony przez wybuch bomby atomowej gdzieś nad strefą 51. Na Normandii za to bez tego cieniowania jest fatalnie, zatem Nevada z tym cieniowaniem ale bez  programów dodatkowych jest do poprawki jak dla mnie.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1234 dnia: Maja 27, 2017, 13:35:50 »
Oj Padi, wygląda dużo lepiej. Natomiast MSAA to obecnie straszny fps killer. Jak się ustawi 2 to jest ok tylko wszystko w oddali migocze.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1235 dnia: Maja 27, 2017, 14:25:47 »
Muszą coś zrobić z optymalizacją, bo jest kicha. Ludzie z wypasionym sprzętem (np 1080 strix) mają na ziemi 30 fps.
W/g mnie takie stwierdzenia niewiele wnoszą - trzeba by porównywać wszelkie parametry 1 do 1. Są nowe efekty, których nie ma na Newadzie.  Po ustawieniu wszelakich parametrów graficznych na hyper/uber prawdopodobnie większość kart "klęknie". Oczywiście optymalizacja może zdziałać wiele i kto wie... może za dwa tygodnie będzie lepiej ;-).
Posiadam 1070, wiec nic specjalnego, ale widzę, że mogę znaleźć takie ustawienia graficzne, że fps'y są akceptowalne i Normandia wygląda zadowalająco.

Cytuj
Zauważyłem też (bawiąc się ustawieniami), że np. zejście z widocznością drzew max. w dół nic nie zmienia, tzn. drzew jest tyle ile było.
Parametr ten określa z jakieś odległości renderowane są drzewa, a nie ich ilość.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1236 dnia: Maja 27, 2017, 14:42:21 »
W/g mnie takie stwierdzenia niewiele wnoszą - trzeba by porównywać wszelkie parametry 1 do 1. Są nowe efekty, których nie ma na Newadzie.  Po ustawieniu wszelakich parametrów graficznych na hyper/uber prawdopodobnie większość kart "klęknie". Oczywiście optymalizacja może zdziałać wiele i kto wie... może za dwa tygodnie będzie lepiej ;-).
Posiadam 1070, wiec nic specjalnego, ale widzę, że mogę znaleźć takie ustawienia graficzne, że fps'y są akceptowalne i Normandia wygląda zadowalająco.
Parametr ten określa z jakieś odległości renderowane są drzewa, a nie ich ilość.
Co to znaczy zadowalająco ? W DCSie zauważalny jest już spadek o 5 fps poniżej natywnej dla monitora (u mnie 60), czego nie ma w innych simach. 35 fps nad ziemią to jest jakaś kpina.
Co do drzew to tak, masz rację, ale o to mi właśnie chodziło. Nie zauważam różnicy w renderowaniu.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1237 dnia: Maja 27, 2017, 14:56:08 »
Co to znaczy zadowalająco ?
Zadowalająco dla mnie oznacza np. to: https://youtu.be/0BG-WI9bKhE

... czego nie ma w innych simach...
Ale to są już inne simy i w nich nie ma tego, co jest w tym simie ;-).

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1238 dnia: Maja 27, 2017, 15:53:18 »
Dobra. Z własnych prób, najlepszy efekt w postaci najwyższego fps w stosunku do najwyższych możliwych ustawień daje całkowite wyłączenie w grze MSAA, ustawienie w panelu NVidia - zastąp ustawienia aplikacji i ustawienie w NVidia Inspector możliwie najwyższego wygładzania. A także w Reshade 3 ustawienie wygładzania (poza FXAA).
Z takimi ustawieniami: https://www.dropbox.com/s/iwwusd7626uftno/Untitled-1.jpg?dl=0 mam od 50-60 fps nad ziemią. Jedyny problem to nieco migające obiekty w oddali (brak włączonegoMSAA w grze).

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1239 dnia: Maja 27, 2017, 16:25:27 »
 Szkoda, że nie można ustawiać grafiki pod konkretne mapy. Nevada w 4K w BF-109 nad Las Vegas, w zależności od oddalania i przybliżania, traci od kilku do prawie 40 kl/s. Wcześniej miałem 55-60. Niestety, latając w centrum LV na maksymalnym zbliżeniu mam 23-25 kl./s... Jeśli chodzi o Normandię, to na ustawieniach z Nevady, w Dorze z instant misji mam 34-40 kl./s. Oczywiście niski lot nad miastem powoduje spadek o ok. 10-15 kl./s.
Jedyne co cieszy, to kolizyjność drzew w N. i to, że w ogóle coś wyszło, choć jak się zjedzie z ustawieniami do wartości umożliwiających płynne strzelania, to będzie bida gorsza niż nad Kaukazem w 1.5.6.

Zastanawiam się czy druga karta 1080 Ti w SLI coś by zmieniła  :o.

Tako rzecze,
Zaratustra




Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1240 dnia: Maja 27, 2017, 17:02:46 »
Myślę, że nie tyle na ile masz nadzieję.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1241 dnia: Maja 27, 2017, 18:56:51 »
Jedyne co cieszy, to kolizyjność drzew w N. ...
To jest coś, co mnie także bardzo cieszy, zwłaszcza w śmigłowcu. Banan z gęby mi nie schodzi.
Co prawda kolizyjne drzewa były już na Newadzie, ale Newada mnie jakoś nigdy nie "przekonała" do siebie.


... choć jak się zjedzie z ustawieniami do wartości umożliwiających płynne strzelania, to będzie bida gorsza niż nad Kaukazem w 1.5.6.
Czy tak będzie? Śmiem wątpić ;-). No, ale może...

Pozwolę sobie zadać przewrotne pytanie. Czy Ty, Boski, lub którykolwiek z Szanownych Forumowiczów liczył na przyrost lub utrzymanie na tym samym poziomie liczby fps'ów na Normandii względem 1.5.x czy też Newady 2.0.x?


Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1242 dnia: Maja 27, 2017, 19:00:09 »
Na przyrost nie ale na jakiś poziom przyzwoity liczyłem.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1243 dnia: Maja 27, 2017, 19:04:26 »
Nowości wyłączyłem, tu czy tam ustawienie grafiki o poziom w dół (z potrzebą takiego ruchu długo przed premierą się liczyłem) i dla mnie fps'y są przyzwoite.

A patrząc z drugiej strony; lepiej by było, żeby Normandia wyglądała jak Kaukaz i fps'y były takie same?

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1244 dnia: Maja 27, 2017, 19:13:27 »
Nie, lepiej by było gdyby zaczęli także optymalizować swoje produkty, a nie robić na odpie***l, byle by kasa się zgadzała. Wiedziałem że tak będzie, dlatego dziwi mnie Wasze zdziwienie, że FPS'y są tak niskie. Ja od razu sobie odpuściłem kupno tej mapy, bo zapewne powtórzy się historia z Nevadą. Każdy chwilę polata, a potem i tak się wróci do przelatanego wzdłuż i wszerz 1.5. Skoro na kartach z najwyższej półki ledwo daje się radę a nie ma nawet maksymalnych ustawień, to coś tu chyba jest nie tak. Wiem jaki Boski ma sprzęt, a ma problemy z klatkami, to ja nawet tego nie ruszam w rękawiczkach patykiem....